Naiset ketkä ei meikkaa lainkaan?
Kommentit (215)
Luulevat olevansa kauniita ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikittömänä olen vain viikonloppuna kotona. Ilman meikkiä naama on kuin haudasta. Pakko olla ainakin sävyttävä kosteusvoide, kulmaväri ja vähän poskipunaa, että on ihmisen näköinen ja kehtaa mennä ihmisten ilmoille. Ihan on perushuomaavaisuutta muita ihmisiä kohtaan, että ei ole naama kuin petolinnun takalisto.
Ei oo mikään pakko kyllä. Se oot itte keksinyt tuon että näytät haudasta nousseelta, koska näet meikatun vain luonnollisena. Sut on siis aivopesty
Itse keksin että kysellään oletko sairas, etkö ole nukkunut, oletko ruvennut juomaan, mitä on tapahtunut, jos olen ilman meikkiä. Itse keksin tämän?
Eri
Et keksi. Tuo on yleistä. Muutkin on aivopesty. Jotain vikaa on yhteiskunnassa, kun naisen normaali meikitön naama aiheuttaa tuollaisia kommentteja. Normaalista on tullut sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Liian suuret luulot omasta ulkonäöstään.
Sairaalloinen ylipaino.
Urheilen päivittäin, ei hikoillessa voi pitää meikkiä naamalla, tai muuten on iho pian pilalla.
Kannattaisi muidenkin kokeilla vähentää meikkiä ja lisätä liikuntaa :)
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 40vuotias yhtään reiluin ottein meikkaava naine näyttää transulta tai mieheltä minun silmiin. Hyvä kuulas iholman meikkiä on juuri se mitä toivon ja paras.
Kaikilla ei ole hyvää ja kuulasta ihoa luonnostaan vaan se pitää luoda meikillä...
varsinkin 40+ naisten kannattaisi meikata kun hiuksetkin harvenee ja iho alkaa menettää väriä ja kimmoisuutta.
Miksi vain naisten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa kun en tykkää siitä tunteesta mikä on iholla tai ripsissä kun on meikkiä. Lisäksi siihen kuluu aikaa kun meikkaa ja sit pitää pestä pois ja hoitaa ihoa eli on myös rasittava askare. Oli mulla aika kun meikkasin joka aamu mut totesin että mieluummin sitä nukkuu aamulla pidempään ja jää ne kaikki ihonpesurutiinit pois illasta mikä sekin mukavaa. Lisäksi vähän pelkäsin että mitäköhän niistä meikeistä imetyy mun kehoon, eihän ne terveellisiä varmaan oo.
Pitäähän ne kasvot joka tapauksessa pestä iltaisin, oli meikkiä tai ei. Meikkien poiston osuus tästä on korkeintaan 30 sekuntia.
Ei pidä. Pesen kasvoni vain kaksi kertaa viikossa eli samalla, kun käyn suihkussa. Nuorena pesin päivittäin, oli akne. Nykyään iho on hyvä, ei mitään syytä pestä useammin.
Yäk
En meikkaa ikinä. Viiteen vuoteen en ole edes ripsaria ostanut. Ei kukaan ulkonäköäni kommentoi, ehkä joku humalainen juntti ehdottaa ehostumaan silloin tällöin. Mitä väliä? En ole kiinnostunut meikkaamisesta ja pidän monen värityksiä ja virityksiä melko tökeröinä. Olen tumma piirteiltäni ja aina ollut ok sen kanssa miltä näytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä suomalaiset naiset ylipäätään taida niin paljon meikata. Enemmän näkee meikkaamattomia naisia kuin meikattuja jopa kaupungissa. Olen 40 plus, ja meikit vain vähentyvät. Ei vaan jaksa stressata enää ulkonäön takia, kun on tärkempiä asioita elämässä.
Hassua, kun katsoo jotain Beverly Hillsin naisia, niillä on kaikki mahdolliset pakkelikerrokset naamassa. (siis saman ikäisillä naisilla). Suomessa on erilainen kulttuuri.
Mitä ne tärkeämmät asiat on?
Ihan mikä tahansa vähänkään kiva.
Se, että he ovat ongelma niille naisille jotka meikkaa koska kuulemma pitää niin tehdä milloin mistäkin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikittömänä olen vain viikonloppuna kotona. Ilman meikkiä naama on kuin haudasta. Pakko olla ainakin sävyttävä kosteusvoide, kulmaväri ja vähän poskipunaa, että on ihmisen näköinen ja kehtaa mennä ihmisten ilmoille. Ihan on perushuomaavaisuutta muita ihmisiä kohtaan, että ei ole naama kuin petolinnun takalisto.
Ei oo mikään pakko kyllä. Se oot itte keksinyt tuon että näytät haudasta nousseelta, koska näet meikatun vain luonnollisena. Sut on siis aivopesty
Itse keksin että kysellään oletko sairas, etkö ole nukkunut, oletko ruvennut juomaan, mitä on tapahtunut, jos olen ilman meikkiä. Itse keksin tämän?
Eri
no jos oot aina kulkenut meikattuna niin tietty kysellään :D Koska ulkonän muutos. Jo
Kyllä uudet tuttavuudet kyselevät. Muut tottuneet, eivätkä enää kysele. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä suomalaiset naiset ylipäätään taida niin paljon meikata. Enemmän näkee meikkaamattomia naisia kuin meikattuja jopa kaupungissa. Olen 40 plus, ja meikit vain vähentyvät. Ei vaan jaksa stressata enää ulkonäön takia, kun on tärkempiä asioita elämässä.
Hassua, kun katsoo jotain Beverly Hillsin naisia, niillä on kaikki mahdolliset pakkelikerrokset naamassa. (siis saman ikäisillä naisilla). Suomessa on erilainen kulttuuri.
Suunnilleen mikä tahansa muu...
-eri
Vierailija kirjoitti:
Luulevat olevansa kauniita ilman meikkiä.
Onko olemassa jokin syy, miksi naisen pitäisi olla kaunis?
Mulla on ajalle muuta käyttöä. Juhliin laitan jotain jos laitan.
En kyllä muutenkaan tykkää siitä että kasvoilla on mitään lähmää tai muuta ylimääräistä. Pidän siitä että voin pestä kasvot kesken päivää tai pyyhkiä silmiä ja nenää ilman pelkoa, että menee vaivalla laitetut meikit pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Liian suuret luulot omasta ulkonäöstään.
Olen mitään sanomattoman näköinen harmaavarpunen. Eli tarkoitatko, että pidän itseäni vaatimattomamman näköisenä mitä olen?
Mutta en ole havainnut mitään yhtenäistä tekijää minun ja muiden meikkaamattomien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaan ihan piruuttani, vaikka voisin olla ilmankin. On kivaa olla hieman huolitellumman näköinen.
Tuollainenkin myytti elää sitkeästi.
Mikä myytti? Pitäisikö olla surkeaa, kun on huoliteltu? Mitä jos vain tykkää meikkaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrys kaksoisstandardeista. Miehen naama on hyvä heti herätessään, nainen muka vaatii pakkelia.
"Miehen naama on hyvä heti herätessään." Onko? :D
Kyllä tiedän useita miehiä, joille jonkinlainen ehostus tai ylipäätään ulkonäöstään huolehtiminen auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-- kuin meikkaaminen? Hmmh. Arvaa. -eri
Kasvatus, jossa korostettiin ihmisen muita piirteitä kuin ulkonäkö
Meikkaan kyllä joskus, mutta lähinnä harrastukseksi. Saatan meikata kun on tylsää, ja olla koko päivän kotona :) Silti en meikkaa lähes ikinä esim. kouluun mennessä, koska ei kiinnosta