Naiset ketkä ei meikkaa lainkaan?
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Oli vapauttavaa kun yli viisikymppisenä päätin lopettaa meikkaamisen kokonaan. En koskaan ole paljon meikannutkaan, käytössä yleensä oli vain ripsari, värivoide, luomikynä/kajal harvemmin luomiväri, poskipuna, huulipuna. Päivittäin en ole meikannut koskaan.
Rahaa säästyy eikä tarvi maaleja olla naamasta pois pesemässä. Kaikki meikit oon jo hävittänyt pois.
"En koskaan ole paljon meikannutkaan, käytössä yleensä oli vain ripsari, värivoide, luomikynä/kajal harvemmin luomiväri, poskipuna, huulipuna."
Mitä muuta vielä voisi olla? Kyllä tuo on ihan täyttä meikkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Heitä yhdistää rehellisyys ja luonnollinen kauneus.
Meikkaaminen on feikkaamista.
Ei yhdistä :D Valtaosa meikittömistä on aika karmean näköisiä homssuja. Sanoisin että yhdistävä tekijä on ulkonäön suhteen luovuttaminen.
Laiskuus, rahan puute ja "vanhuus" (meikkivoiteet ei näytä enää hyvältä - korostaa niitä vähiäkin ryppyjä).
Eivät suostu niihin muotteihin, mihin naistenlehdet ja mainokset naisia koittavat ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa kun en tykkää siitä tunteesta mikä on iholla tai ripsissä kun on meikkiä. Lisäksi siihen kuluu aikaa kun meikkaa ja sit pitää pestä pois ja hoitaa ihoa eli on myös rasittava askare. Oli mulla aika kun meikkasin joka aamu mut totesin että mieluummin sitä nukkuu aamulla pidempään ja jää ne kaikki ihonpesurutiinit pois illasta mikä sekin mukavaa. Lisäksi vähän pelkäsin että mitäköhän niistä meikeistä imetyy mun kehoon, eihän ne terveellisiä varmaan oo.
Pitäähän ne kasvot joka tapauksessa pestä iltaisin, oli meikkiä tai ei. Meikkien poiston osuus tästä on korkeintaan 30 sekuntia.
Eihän pidä pestä kasvoja? Tai no monesti käyn suihkussa iltaisin. Mut jos en käy illalla suihkussa niin en mä mitään naamaa ala erikseen pesemään.
Niin ja kosmetologi kehunut että hyvä iho mulla eli mitään tarvetta iltapesuille ei ole senkään puolesta, hyvin iho voi nykyisillä tavoilla eli siis en tee mitään iholle :D Paitsi talvella pitää joskus rasvailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhdistä :D Valtaosa meikittömistä on aika karmean näköisiä homssuja. Sanoisin että yhdistävä tekijä on ulkonäön suhteen luovuttaminen.
Vaikka oiskin homssu, niin ei se tarkoita ettei ole hyvä ja rakastettava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt sen että olen kaunis ja arvostettu ja rakastettava ihminen vaikka en näyttäisi freesiltä. Lisäksi en tykkää paljon huomiosta, haluan hukkua massaan.
Olet onnekas kun olet luonnonkaunis. Kaikki eivät ole kauniita tai edes siedettävän näköisiä ilman meikkiä. Joillakin on rumat piirteet, pienet hailakat silmät, kyömynenä, vinot hampaat, epätasainen iho, tummat silmänaluset ym.kaikki tämä samassa naamassa ja silloin totta tosiaan kannattaa meikata esimerkiksi ennen töihinlähtöä etenkin jos sattuu työskentelemään asiakaspalvelualalla.
Itse en ainakaan palkkaisi rumaa meikkaamatonta ihmistä.
No makeup-meikki on paras, mutta se ei ole sama kuin meikkaamattomuus.
En koskaan opetellu. Kulmani ja silmäripset ovat tummat ja nuorena oli hyvä iho, joten ei oikein ollut tarvetta.
Olen aina ollut vähän kapinoija tätä yhteiskuntaa vastaan. En edes sheivannut teininä kainaloita vaikka äiti painosti xD
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei välitä miltä näyttää, eikä sillä ole hänelle merkitystä.
Ei. Ihminen voi syödä terveellisesti, harrastaa omalle kropalle sopivaa liikuntaa, huolehtia ryhdistään, pukeutua omaan makuunsa tyylikkäästi, pitää kynnet kauniina, hoitaa ihoaan ja hiuksiaan - ja olla meikkaamatta.
Halu kyykyttää meikkifirmoja, halu näyttää niille närhen munat: Tämä nainen ei teidän pa**ka pakkelejanne tarvitse, eikä teille voittoa tuota! Muahahaa! Pidän rahani itse, ostan leivarin!
En ole koskaan meikannut. Ei kiinnosta enkä halua tuhlata rahojani meikkeihin. Kelpaan itselleni juuri näin.
Minä en meikkaa koska en halua levittää erinäisiä kemikaaleja ja mikromuoveja naamaani. On herkkä iho ja allergioitakin, iho voi parhaiten ilman meikkiä. Ei sillä, olen kyllä isotretinoin kuurin syönyt akneen, joka suorastaan masensi ja sitä meikkasin piiloon aikanaan tuntikausia, vuosia..
En myöskään tykkää jos täytyy varoa sotkemasta tyynyliinoja, miehen paitoja tai ei voi kosketella kasvoja meikin takia.
Ja no, runsas meikki on mielestäni usein epäsiistin ja jotenkin vähän tuhnuisen näköinen. Usein ajattelen että todella runsaasti meikattu ja liikaa hajuvettä annostellut ihminen olisi paljon kauniimpi ja miellyttävämpi ilman niitä tuhteja hajuja ja meikkiä.
Miksi tuhlaisin satoja euroja rahaa kuussa kosmetiikkaan? Ja mitä varten? Olen niin lesbo kuin mitä maailmankaikkeudessa voi meitä syntyä. Miksi pitäisi itseään maalata, miesten miellyttämiseksi vai? Ei vois vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt sen että olen kaunis ja arvostettu ja rakastettava ihminen vaikka en näyttäisi freesiltä. Lisäksi en tykkää paljon huomiosta, haluan hukkua massaan.
Olet onnekas kun olet luonnonkaunis. Kaikki eivät ole kauniita tai edes siedettävän näköisiä ilman meikkiä. Joillakin on rumat piirteet, pienet hailakat silmät, kyömynenä, vinot hampaat, epätasainen iho, tummat silmänaluset ym.kaikki tämä samassa naamassa ja silloin totta tosiaan kannattaa meikata esimerkiksi ennen töihinlähtöä etenkin jos sattuu työskentelemään asiakaspalvelualalla.
Itse en ainakaan palkkaisi rumaa meikkaamatonta ihmistä.
No makeup-meikki on paras, mutta se ei ole sama kuin meikkaamattomuus.
Ilmeisesti et palkkaa miehiäkään, jos kasvonpiirteet eivät miellytä tarpeeksi? Vai saavatko he paikan jos lupaavat meikata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, jos olen homssu. Meikkaaminen on niin turhaa. Kaikki kuitenkin tietää, että ilman meikkiä jokainen nainen näyttää ihan petolinnun peeltä, joten miksi yrittää jonkun maalin avulla tehdä itsestään kaunista? Ja suurin osa sitäpaitsi ei edes osaa meikata hyvin, että näyttäisi mitenkään kauniimmalta kuin ilman meikkiä.
Mä oon nykyisin niin laiska etten viitsi meikata kuin juhliin. Kerran kuussa käyn ripsihuollossa ja kulmat laitetaan samalla. Riittää mulle meikiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee "tunkkainen" olo jos meikkaan vähänkin.
Sama juttu! "Kiva" kuulla, että joillakin muillakin on samaa. En tiedä onko se jotain aistiyliherkkyyttä tai mitä se on, mutta meikki tuntuu koko ajan häiritsevältä. Etenkin meikkivoide ja puuteri, mutta myös esimerkiksi kynsilakka.
Olisikin loistava iho ja luonnonkauniit piirteet, kuten ketjun alussa arvailtiin :D Mutta ei, syy on vain se, että meikki tuntuu ihan kauhealta.
Onko sulla samaa ettet tykkää käsivoiteiden tunteesta iholla? Mulla myös tuota. kaikki jalkarasvat ja vartalvoiteet inhottaa.
Juu, en tykkää voiteista enkä myöskään märästä tunteesta suihkun jälkeen. Mutta onneksi käyttämäni voiteet imeytyvät nopeasti, ne häiritsevät vain sen ajan, kun tuntuvat märältä iholla.
Tämä!! Eri