Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina vängätään että perustoimeentulotuki on vain ruokaan? Mulla on mennyt rahaa näihin lyhyessä ajassa

Vierailija
02.11.2024 |

Hammastahna

Harjaspäitä

Deodorantti

Talouspaperia

Vessapaperia

Lamppu valaisimeen

Paistinpannu

Suolaa

Grillausmaustetta

Mustapippuria

Roskapusseja

Leivinpaperia

Tiskiainetta

Rättejä

Pyykinpesuainetta

Parturi

Nämä tarpeet kasaantuivat koska ei ollut rahaa. Nyt sit kuun alussa sain ostettua kun tuet tuli, mut en varmaan pärjää loppukuuta...pakko saada sossusta rahaa

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärretä

Vierailija
2/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärretä

Olen työssä käyvä  ja tulen  hyvin toimeen palkallani. Silti ymmärrän.  Ei ole edes vaikeaa.

Ja väitänpä että kaikki muutkin ymmärtävät, pelkkää ilkeyttä ja pahaa tahtoa heiltä jotka muuta väittävät ja jotka naljailevat ja neuvovat miksi et sitä ja miksi et tätä.

Ihmiset on aina olleet pirullisia, se  taito erottaa ihmisen muista eläimistä. Nyt kun koko maa on vajoamassa jonnekin h-tin kuiluun ilkeys ja pirullisuus lisääntyy samaa vauhtia.

Toivon että jotain hyvin radikaalia tapahtuu ja pian. Ketämätöntähän tuo on ihmisille joiden vika tämä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, että saataisiin se näyttämään suurelta summalta (mitä se ei oikeasti ole).

Vierailija
4/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joutuu ostamaan muutakin kuin ruokaa ja sillä pienellä päivärahalla plus minimitoimeentulotuella pitäisi kattaa muka kaikki. Itsekkin pitäisi ostaa talvikengät. Jos ostan kengät ne on ruuasta pois. Mutta on pakko, koska en voi sukkasillaan kävellä. Entä kun pyykkikone hajoaa tms? Eihän tätä ymmärretä enkä aio ruveta jankuttamaan tästä. Jätän yleensä tällaiset keskustelut omaan arvoonsa enkä enää edes kommentoi idiooteille. Jokainen pärjäilee miten pärjäilee. Se on minun ja Kelan välinen asia. 

Vierailija
5/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa muissa maissa vastaavassa tilanteessa olisit pakotettu nukkumaan veneen alla ja kerjäämään tai kaupittelemaan krääsää turisteille henkesi pitimiksi.

Suomalainen tukiensaaja istuu mukavassa lämpimässä privaattikämpässään ja märisee laajakaistayhteydellä nettifoorumilla jos ei ole varaa vaihtaa sähköhammasharjaan päitä riittävän usein.

Vierailija
6/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi..?

Vierailija
7/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kaikkia saa 30€, jää vielä 550€/kk ruokaan joten älä valita.

Vierailija
8/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki sisältyy siihen toimeentulotuen perusosaan joka on nyt vajaa vajaa 600 e/kk tai perheestä riippuen muu summa ja tämä summa otetaan menona huomioon jo toimeentulotukea laskettaessa. Tuon lisäksi otetaan huomioon sit vielä asumisen menot, sähkö, lääkkeet, kottivakuutus ym ym

Vierailija
9/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit romani, saisit lisäksi 40 euroa hamerahaa kuukaudessa. 

Vierailija
10/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näin on viimeksi vängätty? En ole kuuna päivänä tällaiseen törmännyt.

Vierailija
11/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joutuu ostamaan muutakin kuin ruokaa ja sillä pienellä päivärahalla plus minimitoimeentulotuella pitäisi kattaa muka kaikki. Itsekkin pitäisi ostaa talvikengät. Jos ostan kengät ne on ruuasta pois. Mutta on pakko, koska en voi sukkasillaan kävellä. Entä kun pyykkikone hajoaa tms? Eihän tätä ymmärretä enkä aio ruveta jankuttamaan tästä. Jätän yleensä tällaiset keskustelut omaan arvoonsa enkä enää edes kommentoi idiooteille. Jokainen pärjäilee miten pärjäilee. Se on minun ja Kelan välinen asia. 

Jep. Ja mulla ei edes ole talvikenkiä nyt...eikä talvitakkia. 10v vanha takki tuli tiensä päähän viime keväänä.

Ap

Vierailija
12/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja mulla ei edes ole talvikenkiä nyt...eikä talvitakkia. 10v vanha takki tuli tiensä päähän viime keväänä.

Ap

kohta on black fridayt ja pre black fridayt ym. Koita kärkkyä jos vaikka löytäisit -70% takin itsellesi

Vierailija
13/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

kohta on black fridayt ja pre black fridayt ym. Koita kärkkyä jos vaikka löytäisit -70% takin itsellesi

Jaa-a millon siis?

Vierailija
14/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ttt:n perusosa RIITTÄÄ aivan hyvin noihin kaikkiin ja ruokaankin kuin edes VÄHÄN katsoo miten rahaa käyttää.

Vierailija
15/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ttt:n perusosa RIITTÄÄ aivan hyvin noihin kaikkiin ja ruokaankin kuin edes VÄHÄN katsoo miten rahaa käyttää.

Entäs jos on leikattu 40% ?

Mites silloin riittää?

Vierailija
16/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi kaikkia saa 30€, jää vielä 550€/kk ruokaan joten älä valita.

Ei jää. Tuttu sanoi että jää vain 400 euroa. Olen työtoiminnassa ja ei kelleen jää niin paljon kun luulette.

Vierailija
17/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites silloin riittää?

No se on ihan omaa typeryyttä hankkiutua tuohon tilanteeseen. Ja saakin olla vähän tiukka että alkaisi edes vähän kiinnosteleen ottaa itseä niskasta.

Vierailija
18/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä riitä kun pitää kaljat ja tupakitkin ostella!

Vierailija
19/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parturi..?

Niin...?

Vierailija
20/69 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites silloin riittää?

No se on ihan omaa typeryyttä hankkiutua tuohon tilanteeseen. Ja saakin olla vähän tiukka että alkaisi edes vähän kiinnosteleen ottaa itseä niskasta.

Yleensä tuo 40% on väliaikainen.

Multa lähtee 30% ilman määräaikaa, aina...sen takia koska kela ei hyväksy koko vuokraa, vaikka mulla on lääkärinlausunto siitä etten kykene muuttoprosessiin.

Tällä ei pärjää. Olen täysin masentunut syrjäytynyt tämän asian takia. Ei ole varaa talvivaatteisiin, ei voi mennä ulos. Ei ole varaa tehdä kenenkään kanssa mitään. Elämä on pelkkää elossa pysymistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme