Miksi aina vängätään että perustoimeentulotuki on vain ruokaan? Mulla on mennyt rahaa näihin lyhyessä ajassa
Hammastahna
Harjaspäitä
Deodorantti
Talouspaperia
Vessapaperia
Lamppu valaisimeen
Paistinpannu
Suolaa
Grillausmaustetta
Mustapippuria
Roskapusseja
Leivinpaperia
Tiskiainetta
Rättejä
Pyykinpesuainetta
Parturi
Nämä tarpeet kasaantuivat koska ei ollut rahaa. Nyt sit kuun alussa sain ostettua kun tuet tuli, mut en varmaan pärjää loppukuuta...pakko saada sossusta rahaa
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pienipalkkalaisena joutunut jättämään kampaajakäynnit väliin, samoin talouspaperi olisi minulle luksustuote, mitä en osta. Myös tiskirätit olen virkannut itse ja pesen niitä. Toki langat maksoivat.
Biojätepussit teen ilmaislehdistä. Jätteiden lajitteluun en käytä roskapusseja.
Mutta sinulla toki on oikeus käyttää toimeentulotukesi mihin haluat, ei sitä ( ainakaan vielä) ole määritelty Suomessa mihin pitäisi käyttää
Virkatut tiskirätit 🤣🤣🤣🤣💎💎👏👏
Sori kokkaretrolli, mutta nyt ammuit jo yli 😅
Tämä olikin uusi haukkumasana minulle tällä pöllöpalstalla. Ei tarvitse uskoa <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pienipalkkalaisena joutunut jättämään kampaajakäynnit väliin, samoin talouspaperi olisi minulle luksustuote, mitä en osta. Myös tiskirätit olen virkannut itse ja pesen niitä. Toki langat maksoivat.
Biojätepussit teen ilmaislehdistä. Jätteiden lajitteluun en käytä roskapusseja.
Mutta sinulla toki on oikeus käyttää toimeentulotukesi mihin haluat, ei sitä ( ainakaan vielä) ole määritelty Suomessa mihin pitäisi käyttää
Minäkään en käy kampaajalla, mutta monen miehen on vähän pakko. Heille ei ole eduksi pahasti ylikasvaneet hiukset. Jollainen voi olla vaimo joka saksii hiuksia, monella ei ole. Koneet on kalliita, jos niitä ei ole entuudestaan. En saa suoria tukia, kyse ei ole siitä.
Totta, hyvä pointti.
t. se pitkähiuksinen vastaaja
Minua huolestuttaa, miksi ihmisten asenteet ovat muuttuneet hyvinkin jyrkiksi.
Aika paljon kuulee sanottavan ja myös sosiaalisessa mediassa on paljon väittämiä, että ollaan kaikki samalla lähtöviivalla ja kaikilla on samat mahdollisuudet, vaikka näin se missään tapauksessa ole.
Hirvittää että yhteiskunnallisista asioista on päättämässä ihmisiä, jotka jauhavat tätä jargoniaa ja joilla itsellä vanhemmat ovat mahdollistaneet opiskelut ja elämisen, toki joukossa on myös pohjalta ponnistajia, mutta eipä osalla heistäkään riitä ymmärrystä heikommin pärjääville.
Näin joulun alla toivon kaikille vaikeuksien keskellä oleville pelkkiä hyviä asioita tulevaisuuteen. Pärjäilkää ihmiset ja toivotaan että tilanne parantuu!
Talvitakki, välikausitakki, talvikengät, kesäkengät, urheilukengät, kumisaappaat, käsineet, pipo, kaulahuivi, housut, paita, alusvaatteet, sukat, uimapuku, pyykinpesuaine, shampoo, itsehoitolääkkeet, hoitoaine, kasvovoide, käsivoide, hammastahna, hammasharja, hiusharja, kylpypyyhe, käsipyyhe, kuukautissuojat, lakanat, tyynyliinat, tyynyt, peitot, tiskirätti, tiskiharja, astianpesuaine, wc-paperi, yleispuhdistusaine, siivouskäsineet, lattianpesuaine, siivousliina, siivouslasta, wc-puhdistusaine, ikkunanpesuaine, talouspaperi, suodatinpussit, leivinpaperi, vispilä, lautaset, kulhot, kupit, uunivuoka, kahvinkeitin, kattila, paistinpannu, kauha, paistolasta, veitsi, leikkuulauta, laastarit, haavanpuhdistusaine, aurinkolasit, käsisaippua, ompeluneula, lankaa, sakset, kynät, teippi, paperi, lehtiö, puhelin, laturi, lamput, puhelinliittymä, pölynimuri, pölypussit, pyykinkuivausteline, pyykkikori, ikkunaverhot, bussiliput...
Mää en tajua että nää kelarotat naukuu täällä rahasta, mulle jää asumisen jälkeen alle 400 e josta maksan kaikki laskut ja ruuan. Voi, pääsispä kelarotaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa muissa maissa vastaavassa tilanteessa olisit pakotettu nukkumaan veneen alla ja kerjäämään tai kaupittelemaan krääsää turisteille henkesi pitimiksi.
Suomalainen tukiensaaja istuu mukavassa lämpimässä privaattikämpässään ja märisee laajakaistayhteydellä nettifoorumilla jos ei ole varaa vaihtaa sähköhammasharjaan päitä riittävän usein.
Kumpi maa sinusta on parempi paikka elää? Itse ihan työssäkäyvänä elän mieluummin tuossa jälkimmäisessä - monestakin syystä. Mukavampi elää hyvässä yhteiskunnassa.
Naapurit vois muuttaa sun naapuriin melskaamaan kuun ensimmäiset päivät. Rappurallia ja remakkaa, ryhmässä kilahtaa. Puhelimeen karjutaan kun velkojalle pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Parturi..?
Luuletko että on mitään mahdollisuuksia saada töitä, jos tukka rehottaa hoitamattomana. Pitkiin hiuksiin menee huomattavasti enemmän shampootakin.
raha riittää ja tt onkin tarkoitettu ns elämisen menhoihin joita juuri luettelet, netti,puh, mahdollisesti tv, huonekalau jns, jotka vaatii toki säästämistä. Täydentävälle tt tuelle ei ole tarvetta, jos niin se tarkoittaa sairaalakuluja, jos taoyhtiösä ei olisi pyykkikonetta, niin siihen sitten, lastenvaunut voisi olla se mihin saa täydentävää tt tukea. ei noihin lueteltuihin mm. tai ruokan. Ruokaankin vain jos talosi palanut ja käteisvarat meni todistettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa muissa maissa vastaavassa tilanteessa olisit pakotettu nukkumaan veneen alla ja kerjäämään tai kaupittelemaan krääsää turisteille henkesi pitimiksi.
Suomalainen tukiensaaja istuu mukavassa lämpimässä privaattikämpässään ja märisee laajakaistayhteydellä nettifoorumilla jos ei ole varaa vaihtaa sähköhammasharjaan päitä riittävän usein.
Suomessa sentään välitetään ihmisistä. Siksi on kela.
Kuka tollasta vänkää? Toimeentulotuki on tarkoitettu kaikkiin kustannuksiin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon kuulee sanottavan ja myös sosiaalisessa mediassa on paljon väittämiä, että ollaan kaikki samalla lähtöviivalla ja kaikilla on samat mahdollisuudet, vaikka näin se missään tapauksessa ole.
Hirvittää että yhteiskunnallisista asioista on päättämässä ihmisiä, jotka jauhavat tätä jargoniaa ja joilla itsellä vanhemmat ovat mahdollistaneet opiskelut ja elämisen, toki joukossa on myös pohjalta ponnistajia, mutta eipä osalla heistäkään riitä ymmärrystä heikommin pärjääville.
Näin joulun alla toivon kaikille vaikeuksien keskellä oleville pelkkiä hyviä asioita tulevaisuuteen. Pärjäilkää ihmiset ja toivotaan että tilanne parantuu!
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
teet töitä niska limassa, säästät palkastasi että saat vanhuuden turvaksi jotain sijoitettua ja maksat sekä palkasta ja sijoituksista hirvittävät verot ja mitä saat kuulla.
No että "enemmän sinulta pitäisi ottaa", "olet riistäjä" jne ja samaan aikaan ei osoiteta MINKÄÄNLAISTA kiitollisuutta nykyisistä tuista jotka me rahoitamme. Päin vastoin, kinutaan enemmän, ketju toisensa jälkeen ohjeita kuinka huijata itselle kuulumattomia etuja jne.
Ennen olin sitä mieltä että sosiaalituet ovat hyvä turvaverkko, mutta tosiaan alkanut tuleen tunne että järjestelmää käytetään jo systemaattisesti hyväksi ja meidän maksajien lompakko vain ei enää kestä tätä hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Parturi..?
no olkoon vaikka hänellä kampaamo, jokaisella oikeus siistiin huoliteltuun ulkonäköön. Kaikkia malleja ei voi itsekään leikata ja vaatisi ammattisakset. Työhaastatteluunkin- siisti olemus a ja o
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit romani, saisit lisäksi 40 euroa hamerahaa kuukaudessa.
se onkin väärin. tt tuella pitää voida ostaa asunsa jos ei riitä niin olkoon ilman. muillekaan erikseen osteta kansallispukuja- tv ranuan tanhupiiri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joutuu ostamaan muutakin kuin ruokaa ja sillä pienellä päivärahalla plus minimitoimeentulotuella pitäisi kattaa muka kaikki. Itsekkin pitäisi ostaa talvikengät. Jos ostan kengät ne on ruuasta pois. Mutta on pakko, koska en voi sukkasillaan kävellä. Entä kun pyykkikone hajoaa tms? Eihän tätä ymmärretä enkä aio ruveta jankuttamaan tästä. Jätän yleensä tällaiset keskustelut omaan arvoonsa enkä enää edes kommentoi idiooteille. Jokainen pärjäilee miten pärjäilee. Se on minun ja Kelan välinen asia.
Jep. Ja mulla ei edes ole talvikenkiä nyt...eikä talvitakkia. 10v vanha takki tuli tiensä päähän viime keväänä.
Ap
kohta on black fridayt ja pre black fridayt ym. Koita kärkkyä jos vaikka löytäisit -70% takin itsellesi
Tammikuussa on hyvät alet, sieltä niitä kenkiä, takkeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ttt:n perusosa RIITTÄÄ aivan hyvin noihin kaikkiin ja ruokaankin kuin edes VÄHÄN katsoo miten rahaa käyttää.
Entäs jos on leikattu 40% ?
Mites silloin riittää?
joo silloin ei riitä, totta. muuten ok elle jokin kuten pyykkikone, tv tms rikkoonu
Vierailija kirjoitti:
Naapurin oikeasti köyhä duunari, joka maksaa naapurinsa sähköhammasharjanpäät etsii aina sen kaikkein halvimman harjan millä hampaansa puhdistaa ja pelkästään unelmoi, että joskus olisi varaa sähköhammasharjaan. Kannattaisi mielestäni heittäytyä sossupummiksi. Leveämmin eläisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
teet töitä niska limassa, säästät palkastasi että saat vanhuuden turvaks
Voiko joku nyt kertoa kuka on tosissaan vinkunut tuista ja ollut vaatimassa lisää?
Kai sen nyt saa todeta, että tiukkaa ja vaikeaa se on.
Ja miksi ihmeessä katkerat töissä käyvät ei sitten hyppää niille tuille ja anna työpaikkaansa jollekin työttömälle?
Itse ainakin olen kiitollinen ja kun pääsen töihin, niin maksan veroni mukisematta koska olen apua saanut itsekin.
Miten olis kannustaminen lyttäämisen sijaan? Ihan ihmisten kuin valtionkin tasolta?
Tässä maassa rikollisetkin on ylemmällä tasolla kuin joku joka joutuu nostamaan toimeentulotukea. Ja kaikki siihen oikeutetut eivät sitä edes hae juuri näiden asenteiden takia, sitä pitää hävetä ja madella ja nöyristellä muiden edessä ja koko ajan joku on kertomassa mitä pitäisi tehdä ja ostaa ihan niinkuin kukaan ei osaisi käyttää omaa järkeä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mää en tajua että nää kelarotat naukuu täällä rahasta, mulle jää asumisen jälkeen alle 400 e josta maksan kaikki laskut ja ruuan. Voi, pääsispä kelarotaksi.
Ei sua mikään estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joutuu ostamaan muutakin kuin ruokaa ja sillä pienellä päivärahalla plus minimitoimeentulotuella pitäisi kattaa muka kaikki. Itsekkin pitäisi ostaa talvikengät. Jos ostan kengät ne on ruuasta pois. Mutta on pakko, koska en voi sukkasillaan kävellä. Entä kun pyykkikone hajoaa tms? Eihän tätä ymmärretä enkä aio ruveta jankuttamaan tästä. Jätän yleensä tällaiset keskustelut omaan arvoonsa enkä enää edes kommentoi idiooteille. Jokainen pärjäilee miten pärjäilee. Se on minun ja Kelan välinen asia.
Jep. Ja mulla ei edes ole talvikenkiä nyt...eikä talvitakkia. 10v vanha takki tuli tiensä päähän viime keväänä.
Ap
Ei minullakaan ole talvitakkia, ei ole ollut 15 vuoteen. Kesätakilla pärjää, kun laittaa alle muuta vaatetta. Olen työssä käyvä, mutta omituisten mittasuhteiden vartalooni ei ole löytynyt sopivaa talvitakkia, niin ollaan sitten ilman.
Suomessa ei pysy hengissä veneen alla pohjoisen talven aikana. Suomessa ei ole markkinoita turisteille tavaran myymiselle kaupungin kaduilla.