Mies ei suunnittele mitään
Kellään tätä samaa ongelmaa? Mies ei koskaa osallistu mihinkään suunnitteluun. Viikonloppuisin olisi kiva lähteä ulkoilemaan tai tekemään jotain, mutta kaikki suunnittelu on aina minun harteillani ja olen tähän aivan uupunut. Ehdotan vaikka, että mennäänkö puistoon, niin mies sanoo joo ja sitten saankin alkaa organisoimaan "laitatko lapselle x vaatteet päälle kun minä autan y:tä"-tyyliin monesta eri asiasta ja jotenkin on hirveä prosessi päästä kotoa ulos...työnjohtajana toimiminen on uuvuttavaa.
Viime aikoina viikonloput on olleet sellaisia, että ensin nukutaan hyvin myöhään ja lapset katsoo sillä aikaa piirrettyjä ja syö kaapista mitä sattuu. Sitten aletaan pikkuhiljaa tekee aamupalaa, kello on jo vaikka mitä ja lapset aivan riehakkaalla päällä. Kotona vallitsee hirveä sekasorto, kun kukaan ei oikein tiedä mitä seuraavaksi ollaan tekemässä. Tänään hermostuin asiasta niin mieheni alkaa syyttää minua, että miksen sitten vie lapsia ulos tai lähde heidän kanssa retkelle. Minulla ei ole enää voimia. En käsitä miksei hän halua osallistua mihinkään suunnitteluun ikinä.
Samasta syystä koti on ihan pommin jäljiltä. Mieheni ei koe mitään siivoamisen tarvetta, vaikka olisi pöntöt ruskeana tai pöytä ruoantähteissä. Olen niin loppu, kun en halua tällaista elämää, vaan olla aktiivinen ja tehdä kaikkea, asua siistissä kodissa. Mutta mieheni kanssa se ei vaan onnistu. Hänen mielestään jos minä haluan siistin kodin, niin voin ihan hyvin siivota. Häntä ei sotku haittaa.
Olimme vuosia sitten lyhyessä asumuserossa. Mieheni piti silloin oman asuntonsa kyllä oikein siistinä. Miksi kaikki aktiivisuus katoaa häneltä perhe-elämässä, en ymmärrä. Kokemuksia??
Kommentit (135)
Mitäs olette siitä mieltä, että kun osoitan miehelle tyttymättömyyteni, niin hän haukkuu minut lasten edessä ja ottaa lapset ja lähtee heidän kanssaan jonnekin (esim. ravintolaan syömään)😀 kuin minussa olisi se alkuongelma ja huvikseen "haastan riitaa" (en haasta). Ei kykene millään muotoa näkemään omaa olematonta panostaan suunnitteluun / siivoamiseen /jne.
Ap
Omat rahat pitää olla. Ei voi tietää, millaiseen helvettiin suhde johtaa. Pitää varata poispääsy. Ap tietää tämän nyt, ja hänen tapaus on muistutuksena meille muillekin.
Suunnitelma:
- delegoi muut suunnitelmat naiselle
Hyvä että naisetkin joutuu ottamaan vastuuta. Aina odotetaan että mies on kiinnostava ja osaa viiihdyttää. Sitten kun on vähänkin tylsää niin jätetään. Ihme prinsessakohtelua aina vaaditaan
Mistä tiedät, että miehesi piti kotinsa asumuseron aikana siistinä. Kävitkö säännöllisesti tekemässä tupatarkastuksen?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että naisetkin joutuu ottamaan vastuuta. Aina odotetaan että mies on kiinnostava ja osaa viiihdyttää. Sitten kun on vähänkin tylsää niin jätetään. Ihme prinsessakohtelua aina vaaditaan
Normaalilla tasolla oleva suunnitelmallisuus perheasioissa ja kodin siistinä pitämiseen osallistuminen = prinsessakohtelua?? Voi luoja. Ap
Et voi odottaa, että toinen automaattisesti osaa, mutta on kohtuutonta, jos toinen ei edes yritä osallistua. Eli joko KUMPIKIN yrittää löytää nyt rakentavia konkreettisia ratkaisuja eli mieskin sitä, että miten vois oppia noita perhetaitoja, tai sitten on se tuttu eron tie.
Yksin et voi tilannetta ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että miehesi piti kotinsa asumuseron aikana siistinä. Kävitkö säännöllisesti tekemässä tupatarkastuksen?
Ihan kuule kävin siellä useasti. Ap
Miehen kommentti näihin asioihin: "hanki joku toinen" 😀 voi v... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa kuule hän siivosi vartavasten sinua varten eikä itseään varten, jos tiesi sinun tulostasi etukäteen.
Seksipalkinto niin vois olla enemmän motivaatiota siivoomiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa kuule hän siivosi vartavasten sinua varten eikä itseään varten, jos tiesi sinun tulostasi etukäteen.
Ei kun hän valitti minulle siellä, kun jätin juomalasin tms. tiskipöydälle, että ei saa jättää kun hän haluaa että on siistiä. Aika absurdia, nyt kun ajattelen.... Ap
Vierailija kirjoitti:
Hiukan samankaltaisen tilanteen kokeneena kun lapset oli pieniä, tein seuraavasti:
A) lähdin lasten kanssa ulos ja pyysin kauniisti, että mies tekee sillä aikaa ruuan valmiiksi sekä pyörittää koneellisen pyykkiä ja imuroi eteisen
B) Lähdin ystävän luokse kylään koko päiväksi (asuu kauempana( ja sanoin lähtiessä miehelle, että lapset pysyy rauhallisempana kun käyvät aamupäivällä ennen lounasta ulkona, joten kannattaa alkaa valmistella hyvissä ajoin
C) jätin päiväkotiin lähdön jonkin aikaa miehen kontolle, koska oma työaikani oli erilainen
D) Toimin työnjohtajana tietyissä tilanteissa tiettyyn pisteeseen asti mutta odotin miehen itseohjautuvuuden paranevan kun vähensin omaa työpanostani
Jätin tiettyjä päivärytmiin ja organisointiin liittyviä asioita tarkoituksella miehen kontolle niin, etten itse ollut apuna tai lähelläkään siinä tilanteessa.
Älä mahdollista miehen vapaamatkustam
Eli sinäkin toimit työnjohtajana antamalla tarkat ohjeet, mitä pitää tehdä, kun olet itse lasten kanssa poissa. Normaalille vastuuntuntoiselle ja rakastavalle aikuiselle on itsestäänselvää tehdä tarvittavat kotihommat, kun talo on tyhjä ja on omaa rauhaa. Miehet ei opi tekemään oma-aloitteisesti kotitöitä, jos niille erikseen sanotaan, että "nyt voisit imuroida eteisen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haarat kiinni kunnes siivoaa puolet.
On jo... Ap
Saattaahan se tulla yllätyksenä ettei sillä pillulla olekaan niin paljon arvoa, otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haarat kiinni kunnes siivoaa puolet.
On jo... Ap
Saattaahan se tulla yllätyksenä ettei sillä pillulla olekaan niin paljon arvoa, otan osaa.
Ei tarvitse ottaa osaa, tiedän hyvin jo ennen tätä keskustelua. Miksi muuten olet niin ilkeä? Onko itselläsi huono olo ja haluat tulla tänne levittämään omaa huonoa oloasi? Muitakin keinoja on, lähtisitkö vaikka kävelylle? Ap
Jos suunnitellaan esimerkiksi sitä, mitä viikonloppuna tehdään, sehän on itsestään selvästi yhteistyötä. Asia pitää ottaa puheeksi, aivan sama kumpi aloittaa. Keskenänne sitten ajatuksia vaihtamalla ja sopuisasti juttelemalla pääsette varmaan kumpaakin tyydyttävään ratkaisuun.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs olette siitä mieltä, että kun osoitan miehelle tyttymättömyyteni, niin hän haukkuu minut lasten edessä ja ottaa lapset ja lähtee heidän kanssaan jonnekin (esim. ravintolaan syömään)😀 kuin minussa olisi se alkuongelma ja huvikseen "haastan riitaa" (en haasta). Ei kykene millään muotoa näkemään omaa olematonta panostaan suunnitteluun / siivoamiseen /jne.
Ap
Ottaisit chillimmin niin teillä ei olisi lihavia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ottaisit chillimmin niin teillä ei olisi lihavia lapsia.
Sinulla joku hahmotushäriö kenties?
Perhe ja lapset eivät ole miehelle tärkeitä.
Kaikki ap:n asiat voi johtaa tuosta.