Mies ei suunnittele mitään
Kellään tätä samaa ongelmaa? Mies ei koskaa osallistu mihinkään suunnitteluun. Viikonloppuisin olisi kiva lähteä ulkoilemaan tai tekemään jotain, mutta kaikki suunnittelu on aina minun harteillani ja olen tähän aivan uupunut. Ehdotan vaikka, että mennäänkö puistoon, niin mies sanoo joo ja sitten saankin alkaa organisoimaan "laitatko lapselle x vaatteet päälle kun minä autan y:tä"-tyyliin monesta eri asiasta ja jotenkin on hirveä prosessi päästä kotoa ulos...työnjohtajana toimiminen on uuvuttavaa.
Viime aikoina viikonloput on olleet sellaisia, että ensin nukutaan hyvin myöhään ja lapset katsoo sillä aikaa piirrettyjä ja syö kaapista mitä sattuu. Sitten aletaan pikkuhiljaa tekee aamupalaa, kello on jo vaikka mitä ja lapset aivan riehakkaalla päällä. Kotona vallitsee hirveä sekasorto, kun kukaan ei oikein tiedä mitä seuraavaksi ollaan tekemässä. Tänään hermostuin asiasta niin mieheni alkaa syyttää minua, että miksen sitten vie lapsia ulos tai lähde heidän kanssa retkelle. Minulla ei ole enää voimia. En käsitä miksei hän halua osallistua mihinkään suunnitteluun ikinä.
Samasta syystä koti on ihan pommin jäljiltä. Mieheni ei koe mitään siivoamisen tarvetta, vaikka olisi pöntöt ruskeana tai pöytä ruoantähteissä. Olen niin loppu, kun en halua tällaista elämää, vaan olla aktiivinen ja tehdä kaikkea, asua siistissä kodissa. Mutta mieheni kanssa se ei vaan onnistu. Hänen mielestään jos minä haluan siistin kodin, niin voin ihan hyvin siivota. Häntä ei sotku haittaa.
Olimme vuosia sitten lyhyessä asumuserossa. Mieheni piti silloin oman asuntonsa kyllä oikein siistinä. Miksi kaikki aktiivisuus katoaa häneltä perhe-elämässä, en ymmärrä. Kokemuksia??
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Mites tuli tollanen mies valittuu ja vielä lapsiakin pukattua? Jänskää!
Se on kyllä hemmetin ihme juttu miten ihminen voi ajan myötä muuttua. Todella tämä ei ole se ihminen, kenen kanssa perustin perheen. Ap
Kokeileppa edes joskus viettää semmonen viikonloppu ettei tarvi olla menossa kokoajan jonnekkin. Ite ainakin ahdistuisun jos joka ikinen vkl pitää olla johonki menossa, eikä ikinä voi vaan kotona viettää aikaa porukalla. Ymmärrän kyllä jossain kerrostalosas jos ei viihdy, mutta omakotitalossa missä iso piha ym. niin en näe mitään syytä olla koko ajan menossa jonnekkin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeileppa edes joskus viettää semmonen viikonloppu ettei tarvi olla menossa kokoajan jonnekkin. Ite ainakin ahdistuisun jos joka ikinen vkl pitää olla johonki menossa, eikä ikinä voi vaan kotona viettää aikaa porukalla. Ymmärrän kyllä jossain kerrostalosas jos ei viihdy, mutta omakotitalossa missä iso piha ym. niin en näe mitään syytä olla koko ajan menossa jonnekkin.
Kun meillä on nykyään joka viikonloppu sellainen, ettei olla menossa minne.😒 Ap
Vierailija kirjoitti:
Kontrollifriikki ja boheemi yhdessä. Miksi?
Kontrollifriikki? Aika kaukana kyllä siitä. Jos olisi edes jollain muotoa normaalia toimeliaisuutta, niin olisin tyytyväinen. Mutta ei. Aloitteita ei koskaan tule mihinkään. Oikeasti, olen odottanut ja odottanut, "antanut olla" ja ajatellut että kyllä se mieskin tyhjän panttina kotona oleskeluun jossain vaiheessa kyllästyy, tai kyllä se jossain vaiheessa sotkuun kyllästyy, mutta ei. Hän ei kyllästy. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrollifriikki ja boheemi yhdessä. Miksi?
Kontrollifriikki? Aika kaukana kyllä siitä. Jos olisi edes jollain muotoa normaalia toimeliaisuutta, niin olisin tyytyväinen. Mutta ei. Aloitteita ei koskaan tule mihinkään. Oikeasti, olen odottanut ja odottanut, "antanut olla" ja ajatellut että kyllä se mieskin tyhjän panttina kotona oleskeluun jossain vaiheessa kyllästyy, tai kyllä se jossain vaiheessa sotkuun kyllästyy, mutta ei. Hän ei kyllästy. Ap
aivan sama millä nimellä sitä kutsut, mutta jos teidän elämäntapanne eroavat yhtä paljon niin miksi olette yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset työnjohtajan? Palkkaa sellainen.
Tai ala elää omaa elämääsi lasten kanssa, menkää, tehkää, touhutkaa. Jätä mies rauhaan, ei häntä nyt kiinnosta.
Kohta voitkin erota, toki miehelle se tulee täytenä yllätyksenä, kun kaikki oli niin hyvin.
Eroa olen kyllä miettinyt... Mies syyllistää minua täysillä, kun hermostun hänen saamattomuudestaan. Kumpi sitten on ensin, muna vai kana... Hänen saamaton elämäntyylinsä vai minun odotukseni häntä kohtaan. Onko se väärin odottaa jonkinlaista osallistumista perhe-elämään ja edes normaalien siisteysstandardeiden mukaista asumista ilman, että minun täytyy se kaikki järjestää..... Mitä mieltä olette? Onko kohtuutonta odottaa näiden asioiden tulevan mieheltä automaattisesti? Onko väärin suuttua, kun vuosi toisensa jälkeen hän ei osoita kiinnostusta yhteiseen tekemiseen, asunnon siisteyteen? Ap
Sinullahan on siellä perästävedettävä mieslapsi. Ei ole kohtuutonta odottaa, että perheen toinen aikuinen toimii kuten normaali aikuinen eli ylläpitää siisteyttä automaattisesti jne.
Mikä siinä on, että ihminen pystyy työpaikalla olemaa järjestelmällinen ja aloitteellinen, mutta kotona tällainen on lähestulkoon mahdotonta ja kaikki tällainen jätetään puolison harteille? Ap
Hiukan samankaltaisen tilanteen kokeneena kun lapset oli pieniä, tein seuraavasti:
A) lähdin lasten kanssa ulos ja pyysin kauniisti, että mies tekee sillä aikaa ruuan valmiiksi sekä pyörittää koneellisen pyykkiä ja imuroi eteisen
B) Lähdin ystävän luokse kylään koko päiväksi (asuu kauempana( ja sanoin lähtiessä miehelle, että lapset pysyy rauhallisempana kun käyvät aamupäivällä ennen lounasta ulkona, joten kannattaa alkaa valmistella hyvissä ajoin
C) jätin päiväkotiin lähdön jonkin aikaa miehen kontolle, koska oma työaikani oli erilainen
D) Toimin työnjohtajana tietyissä tilanteissa tiettyyn pisteeseen asti mutta odotin miehen itseohjautuvuuden paranevan kun vähensin omaa työpanostani
Jätin tiettyjä päivärytmiin ja organisointiin liittyviä asioita tarkoituksella miehen kontolle niin, etten itse ollut apuna tai lähelläkään siinä tilanteessa.
Älä mahdollista miehen vapaamatkustamista mutta älä myöskään papata asiasta- anna hänen itse huomata että perhe on tiimityötä
Lisäksi totuus on, että olen taloudellisesti loukussa tämän miehen kanssa, minkä vuoksi eroaminen on hankalaa. V*ttu. Ap
Luulen että sillä on yhteys minkälainen elämä on ihmisellä henkisesti ja ulkoisesti. Eikä kaikki ole ollenkaan vain rahasta kiinni. Jos elämä tuntuu sisäiseltä p-ltä niin ei välitä. Sitten se menee kyllä toisinkin päin. Mitä siinä mitään ulkoista elämää ja yhdessä tekemistä suunnittelemaan jossain surkeassa ihmissuhteessa. Voisi siis olla kyse myös naisesta jota ei enää mikään huvita suhteessa ja kaikki on sitten ihan rempallaan.
Minä näin erään 'nuoruuteni miehen' epäsiistiltä näyttävässä puvussa kerran jossain. Ei voinut olla rahasta kiinni. Heti tuli mieleen että minkälaisen naisen kanssa on ja minkälainen suhde? Heräsi joku säälin tunnekin.
Ihmisen elämä voi siis olla täydessä räkälässä elämistä sekä materiaalisesti että henkisesti. Tiedän näitä miehiä muitakin, jotka eivät välitä miltä koti näyttää ja he itse. Tiedän että heidän kohdallaan on kyse, että heistä on tullut jotain hylkiöitä varsinkin läheisissä ihmissuhteissa ja varsinkin parisuhteilla on ollut merkitystä - ja tunne-elämällä. Myös äitisuhteella on merkitystä. Entä siskojen rooli? Alkonkäyttökin sopii joltain osin näihin kuvioihin - helpompi kestää sekä ympäristöä (kotia), ihmissuhteita (naista, lapsia...) kun on kännissä. VOI OLLA ETTÄ OLEN IHAN VÄÄRÄSSÄ, mutta voihan näinkin olla ainakin joissakin tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Turha miehen on tehdä sellaista mitä ei halua. Vähän aikaa nainen olisi tyytyväinen, kunnes löytäisi taas uuden syyn miksi on tyytymätön. Loputon suo ja miehen kannattaa vaan olla oma itsensä.
No tästäkin syystä naisen on turha kiduttaa itseäänkin sillä että alkaa pihtaamaan. Tulee vain lisää ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi totuus on, että olen taloudellisesti loukussa tämän miehen kanssa, minkä vuoksi eroaminen on hankalaa. V*ttu. Ap
No siinähän se tuli. Voi harmi nyt sitten. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei rakkaudesta vaan rahan takii. Kuinka kadehdittavan onnellista.
Kuka täällä on mistään onnellisuudesta on muka puhunut? Ap
#miesvihanäkyväksi
- Miehet eivät yhtään tajua eivätkä välitä miten iso stressi ehkäisy ja raskauden pelko naisille on!
- Mitä vanhemmaksi miehet tulee, sitä huonommin
- Itsekäs ja laiska perheenisä
- ovatko kaikki parisuhteet naisille nettotappiollisia?
- Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen?
- Ajatteleeko miehet muita naisia?
- Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
- Miksi miehiä ei kiinnosta naisen nautinto seksissä?
- Minkä vuoksi miehet eivät pärjää yksinään?
- Kylmiön syys talkoiden karpalo kermahyydekaakku oli menty ikävällä tavalla rääppimään syyillan hämärissä
- Miesten kainalokarvat kesällä?
- Puetteko miehen fiksusti, ennen kuin viette näytille töihin. Vai tuleeko niillä, mitkä satuu olleen päällä?
- Miesten "liikunnallinen nainen" pyynnöt
- Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?
- Mies ei suunnittele mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rakkaudesta vaan rahan takii. Kuinka kadehdittavan onnellista.
Kuka täällä on mistään onnellisuudesta on muka puhunut? Ap
Ei kun ihmetellään täällä miksi sinä sitten valitat ja vaivaat muita kun tiedät itsekin että muutoksia pitäisi tehdä. Sinunkin onnettomuutesi katsos alkaa kuormittamaan muitakin. On meillä muillakin ongelmia elämässä. Ymmärrätkö yhtälön jos ajattelet sitä loogisesti?
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
- Miehet eivät yhtään tajua eivätkä välitä miten iso stressi ehkäisy ja raskauden pelko naisille on!
- Mitä vanhemmaksi miehet tulee, sitä huonommin
- Itsekäs ja laiska perheenisä
- ovatko kaikki parisuhteet naisille nettotappiollisia?
- Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen?
- Ajatteleeko miehet muita naisia?
- Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
- Miksi miehiä ei kiinnosta naisen nautinto seksissä?
- Minkä vuoksi miehet eivät pärjää yksinään?
- Kylmiön syys talkoiden karpalo kermahyydekaakku oli menty ikävällä tavalla rääppimään syyillan hämärissä
- Miesten kainalokarvat kesällä?
- Puetteko miehen fiksusti, ennen kuin viette näytille töihin. Vai tuleeko niillä, mitkä satuu olleen päällä?
- Miesten "liikunnallinen nainen" pyynnöt
- Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäise
Mielenkiintoinen kommentti. Mielelläni toki kuulisin, mikä juuri tässä keskustelunavauksessa on "mies vihaa"? Ilman perusteluja kommenttisi jää vain mielipiteeksi, sellaisia meillä kaikilla on. Ap
Turha miehen on tehdä sellaista mitä ei halua. Vähän aikaa nainen olisi tyytyväinen, kunnes löytäisi taas uuden syyn miksi on tyytymätön. Loputon suo ja miehen kannattaa vaan olla oma itsensä.