Ilahdutko jos jouluaattona paketista avautuu villasukat tai villapipo?
Tykkäättekö saada neulottuja kudottuja tuotteita lahjaksi?
Kommentit (84)
Tässä iässä kyllä. 15-vuotiaana en niin tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Ilahtuisin ja tykkäisin. Ei joulupukki muista minua
Minutkin pirulainen unohtanut jo kauan sitten...
Olisi kiva tietää, miksi näissä ketjuissa ihmiset suuttuvat ja alkavat vyöryttää tekstiä omista hienoista kudelmistaan aina, kun joku sanoo ettei tykkää tai halua lahjaksi neulomuksia?
Ei niistä ihan oikeasti kaikki välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukista ilahtuisin. Villapipoja en käytä.
Villahuivi?
Ei kiitos. Se kutittaa, ja silmät muuttuvat punaiseksi ja kutiaviksi.
Taas on väärästä langasta tehty. Ohuesta, kutittamattomasta langasta tehty vaikkapa kolmiohuivi ei todellakaan kutita ketään. Toki jotain lammasallergista se voisi allergisoida muttei muuten aiheuta mitään. Sellaisesta langasta tehty ei myöskään ole sellainen "pölyinen", mille markettilangat haisevat.
Itse pidän mielummin kolmiohuivia, kuin pitkää, kapeahkoa kaulahuivia. Tuollainen pituinen suurehko kolmio mahtuu kauniisti takin alle, kun on ohut, ja lämmittää olematta liian kuuma. -eikä kutita, tuntuu samalta kuin puuvilla.
Sinäkään et tiedä muiden kutinoista yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Villasukat on aina ihana lahja, mutta pipon sijaan ottaisin mieluummin kaulaliinan.
Mä taas haluaisin pipon JA kaulaliinan. Setin, jossain kirkkaassa värissä! Ihana ois. Ja ehkä tumputkin vielä samaa sarjaa (joo, tiedän, alkaa olla paljon pyydetty).
Kyllä vaan. Tytär on ne mulle kutonut :)
Villasukat aina kelpaavat. Käytän työjalkineiden kanssa ja sukkia kuluu.
Vain kun saan ne siskoltani. Ja niistäkin lähinnä siksi, että tiedän kuinka tärkeä juttu se hänelle on.
Vierailija kirjoitti:
Sukista tykkään. Itsetehtyjä villapipoja en käytä, koska ne kutittaa ja niistä tuulee läpi.
Tähän vinkkinä neulojille, että ohuesta merino-, alpakka- tai jakinvillasta pienillä puikoilla kaksinkertaisena tuubina neulottu pipo ei kutita eikä päästä tuulta läpi. On testattu Suomen tuimissa pakkasissa ja näin käsin neulottu pipo pärjää vertailussa kangaspipolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ilahtuisin villasukista, mutta ne on aina kutittavat ja liian isot.
Tosta vois vinkata kutojalle, niin se voisi tehdä sulle jotain ei-kutiavasta langasta esim. merinovillasta. Mullakin kutiaa sellaset tavallisesta lampaanvillalangasta kudotut pipot.
Olen eri, mutta minulla kutittaa myös hieno merinovilla.
Oletko kokeillut alpakka+silkki- tai jakinvillalankaa? En ole vielä tavannut ihmistä jota nämä kutittaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat teollisesti valmistettuja. Itse kudotut on usein vähän sellaisia, että yksi sukka on tuplasti suurempi kuin toinen. Ei millään pahalla ketään kohtaan.
No jopa tuli alapeukkuja!? Älkää nyt hyvät ihmiset ottako nokkiinne totuudesta. Tietenkin aina lämmittää ajatus siitä, että joku on omin käsin väkertänyt ne sukat ja pipot, käyttäen lukemattomat tunnit neulomiseen, jotta voi ilahduttaa lahjalla. Samalla kuitenkin itsekin tiedätte, että ne sukat ovat usein aikalailla eriparia ja muutenkin välillä hassuja.
Miyä se haittaa kotona ollessa? Tai jos ne sukat laittaa talvikenkien kanssa ulos niin eihän niitä kukaan näe. Kunhan ei ole niin erikokoiset että yksi puristaa ja toinen putoaa jalasta.
Sukkia on jo paljon tullut, mutta villasukkia myös kuluu, koska pidän niitä talvella jopa nukkuessa. Pipoa käytän harvemmin, ja en mitään riemunkirjavaa päähäni vetäisi. Sukat saavat sen sijaan olla millaiset vaan, kun niitä ei kukaan muu katsele.
Villasukista ja -tumpuista ilahdun, mutta villapipot kutittaa, joten siitä en iloitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Yllättyisin ainakin, en usko saavani lahjaa sellaiselta joka ei tiedä että kudon itse niin paljon, ettei se ehkä osuva lahja mulle olis.
Minäkin teen paljon ruokaa, mutta ilahdun silti jos saan maistella toisten tekemää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ilahtuisin villasukista, mutta ne on aina kutittavat ja liian isot.
Tosta vois vinkata kutojalle, niin se voisi tehdä sulle jotain ei-kutiavasta langasta esim. merinovillasta. Mullakin kutiaa sellaset tavallisesta lampaanvillalangasta kudotut pipot.
Oletko kokeillut alpakka+silkki- tai jakinvillalankaa? En ole vielä tavannut ihmistä jota nämä kutittaisivat.
Olen kuusikymppinen ja kokellut kaikkea. Uskokaa nyt vaan. Aivan käsittämätöntä tuputusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat teollisesti valmistettuja. Itse kudotut on usein vähän sellaisia, että yksi sukka on tuplasti suurempi kuin toinen. Ei millään pahalla ketään kohtaan.
No jopa tuli alapeukkuja!? Älkää nyt hyvät ihmiset ottako nokkiinne totuudesta. Tietenkin aina lämmittää ajatus siitä, että joku on omin käsin väkertänyt ne sukat ja pipot, käyttäen lukemattomat tunnit neulomiseen, jotta voi ilahduttaa lahjalla. Samalla kuitenkin itsekin tiedätte, että ne sukat ovat usein aikalailla eriparia ja muutenkin välillä hassuja.
En ole koskaan onnistunut neulomaan sukkaparia jossa sukat olisivat keskenään eri kokoisia. En myöskään myyjäisissä tai muiden tekemänä ole nähnyt sellaisia. En siis ihan aidosti ymmärrä mistä puhut. Hassuja sukkia olen toki tehnyt paljonkin, mutta toisaalta ihan yhtä paljon keskiharmaata peruspertsaa 🤷🏼.
Kyllä ilahdun. Olen kiitollinen edesmenneille anopilleni ja kummitädilleni, jotka pitivät lapsenikin sukissa ja lapasissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuusikymppinen ja kokellut kaikkea. Uskokaa nyt vaan. Aivan käsittämätöntä tuputusta.
Kysyin ihan ystävällisesti, ei tarvitse kimpaantua. En voi tietää minkä ikäinen olet (tosin se ei edes liity tähän) tai mitä olet kokeillut jos en kysy. En tuputa mitään, vaan kerroin vain oman kokemukseni, että kaikki jotka pitävät villaa kutittavana, ovat voineet pitää noista langoista tekemiäni pipoja. Sinulle ei siis sovi ja asia sillä selvä.
ilahdun, mun isosisko antaa mulle joka joulu lahjaksi villasukat, tulee tarpeeseen kun on kylmät lattiat talvella