Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilahdutko jos jouluaattona paketista avautuu villasukat tai villapipo?

Vierailija
31.10.2024 |

Tykkäättekö saada neulottuja kudottuja tuotteita lahjaksi?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdun. Viime jouluna sain ihanan muhkean villapipon, jonka tytär oli neulonut. Vaikka neulon itsekin, on kiva välillä saada jotain toisen tekemää.

Vierailija
42/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukista ilahtuisin. Villapipoja en käytä.

Villahuivi?

Ei kiitos. Se kutittaa, ja silmät muuttuvat punaiseksi ja kutiaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat teollisesti valmistettuja. Itse kudotut on usein vähän sellaisia, että yksi sukka on tuplasti suurempi kuin toinen. Ei millään pahalla ketään kohtaan.

Sulla on huonoja tekijöitä. Mun sukkani on olleet kyllä hyvin tehtyjä.

Vierailija
44/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ilahtuisin villasukista, mutta ne on aina kutittavat ja liian isot. 

Tosta vois vinkata kutojalle, niin se voisi tehdä sulle jotain ei-kutiavasta langasta esim. merinovillasta. Mullakin kutiaa sellaset tavallisesta lampaanvillalangasta kudotut pipot.

Vierailija
45/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!

Vierailija
46/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat teollisesti valmistettuja. Itse kudotut on usein vähän sellaisia, että yksi sukka on tuplasti suurempi kuin toinen. Ei millään pahalla ketään kohtaan.

Höpö höpö

Ei todellakaan osaavan kutojan sukat ole eriparisia. Lisäksi ne, jotka tekevät paljon käsitöitä, käyttävät nykyään useimmat laadukkaita lankoja, ei vain sitä marketin pölisevää seiskaveikkaa. 

Minä esimerkiksi kudon paljon ohuista langoista, joista tehdyt sukat ovat tennissukkaa ohuemmat. Tosin en nyt tiedä, mikä on tennissukan nimitys nykyään, mutta ohuista sukista puhutaan kuitenkin. Lanka on puolet 7-veljestä, sen tavallisen paksun sukkalangan vahvuudesta. 

Mahtuvat kaikkiin kenkiin ja ovat miellyttävät jalassa, ei kuumat sisälläkään. 

Myös pipot on syytä tehdä jostain muusta langasta, ei 7 veljestä tai vastaavat mitään pipolankoja ole, kutisevatkin. 

Tosin kudon vain niille, joiden tiedän töitäni arvostavan ja käyttävän. Usein esittävät itse toiveita. 

Vierailija
47/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin molemmista. Pipot on kyllä hankala, kun harva malli sopii mun päähän, mutta ilahtuisin silti. Voisihan se vaikka sopiakin. 

Vierailija
48/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en haluaisikaan kun villasukkia ja lapasia. Pipoille ei kiitos. 

Vierailija
49/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on kultalangalla kudottuja.

Vierailija
50/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ilahtuisin villasukista, mutta ne on aina kutittavat ja liian isot. 

Tässä nimenomaan on se vääränlainen lanka, eli varmaan se 7-veljestä. Jokin ohuempi lanka ei niin ole kuuma, tai edes sama vahvuinen, eli paksu, toisen merkkinen lanka auttaisi kutinaan. Liian isot sukat on inhottavat, ei ole järkeä tehdä liian suuria, jotkut, etenkin vanhemmat ihmiset,  vain lyhentävät sukkaa jalan mukaan, mutteivät hoksaa samalla tehdä siitä kapeampaa, jotta se pysyy napakasti jalassa. 

Vierailija
51/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin paljon!

Vierailija
52/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopa tuli alapeukkuja!? Älkää nyt hyvät ihmiset ottako nokkiinne totuudesta. Tietenkin aina lämmittää ajatus siitä, että joku on omin käsin väkertänyt ne sukat ja pipot, käyttäen lukemattomat tunnit neulomiseen, jotta voi ilahduttaa lahjalla. Samalla kuitenkin itsekin tiedätte, että ne sukat ovat usein aikalailla eriparia ja muutenkin välillä hassuja. 

Sinäpä nyt koitat provota. Ei sinulle kukaan oikeasti neulo mitään. 

Jokainen näkee silmillään, kun laittaa sukat päällekkäin, että ne ovat saman kokoiset. Ehkä sinulla onkin eripari jalat, puupään lisäksi 😁

Mummollani ensimmäisiä oireita muisti sairaudesta oli muuten nuo  keskenään erikokoiset sukat ja lapaset. Moni vanhempi ihminen myös tekee sukista hirvittävän leveitä. 

Vierailija
53/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ilahtuisin.  Varsinkin villasukat ovat aina tervetulleita.

Vierailija
54/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopa tuli alapeukkuja!? Älkää nyt hyvät ihmiset ottako nokkiinne totuudesta. Tietenkin aina lämmittää ajatus siitä, että joku on omin käsin väkertänyt ne sukat ja pipot, käyttäen lukemattomat tunnit neulomiseen, jotta voi ilahduttaa lahjalla. Samalla kuitenkin itsekin tiedätte, että ne sukat ovat usein aikalailla eriparia ja muutenkin välillä hassuja. 

Sulla taitaa olla vaan kädetön lähipiiri. Mun saamat on aina olleet ihania, sata kertaa mieluummin äidin neulomat kuin jotkut kaupan tupellukset! 

Vierailija
55/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeä paketti on paras paketti. Harmi ettei mummot enää ole villasukkia kutomassa, mutta onneksi varastossa on sukkia vielä parin vuoden tarpeiksi ainakin.

Vierailija
56/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilahdun, varsinkin jos joku on ne minua varten neulonut.

Vierailija
57/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilahtuisin kovasti! Ilahtuisin oikeastaan mistä tahansa muistamisesta, mutta en koskaan saa mitään. Muistan itse omaa äitiäni, puolisoani, hankin kaikki lastemme lahjat ja anopille, miehen veljen perheelle, kummilapsille, päiväkodin tädeille ja opettajille jne. En ole koskaan saanut aikuisena yhtään mitään joululahjaksi, syntymäpäivälahjaksi tai äitienpäivänäkään muuta kuin viime vuonna lapsen viskarissa tekemän korun. Ehkä en ansaitse lahjoja ja olen kamala ihminen.

Voi luoja! Törkeitä läheisiä sinulla. Suosittelen lopettamaan kokonaan aikuisille lahjojen oston tuossa tapauksessa.  Ihan oikeasti. 

Vierailija
58/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukista ilahtuisin. Villapipoja en käytä.

Villahuivi?

Ei kiitos. Se kutittaa, ja silmät muuttuvat punaiseksi ja kutiaviksi.

Taas on väärästä langasta tehty. Ohuesta, kutittamattomasta langasta tehty vaikkapa kolmiohuivi ei todellakaan kutita ketään. Toki jotain lammasallergista se voisi allergisoida muttei muuten aiheuta mitään. Sellaisesta langasta tehty ei myöskään ole sellainen "pölyinen", mille markettilangat haisevat. 

Itse pidän mielummin kolmiohuivia, kuin pitkää, kapeahkoa kaulahuivia. Tuollainen pituinen suurehko kolmio mahtuu kauniisti takin alle, kun on ohut, ja lämmittää olematta liian kuuma. -eikä kutita, tuntuu samalta kuin puuvilla. 

Vierailija
59/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nimenomaan on se vääränlainen lanka, eli varmaan se 7-veljestä. Jokin ohuempi lanka ei niin ole kuuma, tai edes sama vahvuinen, eli paksu, toisen merkkinen lanka auttaisi kutinaan. Liian isot sukat on inhottavat, ei ole järkeä tehdä liian suuria, jotkut, etenkin vanhemmat ihmiset,  vain lyhentävät sukkaa jalan mukaan, mutteivät hoksaa samalla tehdä siitä kapeampaa, jotta se pysyy napakasti jalassa. 

Minä just rakastan sellaisia moneen kertaan pestyjä, pehmeitä vähän isoja ja tosi paksuja sukkia, ohuilla ja tiukoilla en tekisi mitään. Lähinnä kotona sisällä käytän niin väljät on lämpimät, muttei hiostavat eikä purista. 

Vierailija
60/84 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosta vois vinkata kutojalle, niin se voisi tehdä sulle jotain ei-kutiavasta langasta esim. merinovillasta. Mullakin kutiaa sellaset tavallisesta lampaanvillalangasta kudotut pipot.

Olen eri, mutta minulla kutittaa myös hieno merinovilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi