Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, jolta on kuollut lähiomainen. Mikä ahdisti asiassa eniten ja missä sait huonointa palvelua kuolemaan liittyen?

Vierailija
31.10.2024 |

Missä yrityksessä?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kuule ketään lähiomaista vielä kuollut. Aika jännä. Olen itse jo päälle 50v.

Vierailija
2/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danske bank. Kaikki on niin helvetin vaikeeta ja hidasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ahdistanut enkä saanut missään huono palvelua. 

Vierailija
4/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asiat hoitui hyvin. 

Vierailija
5/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saan vain hyvää palvelua, äitini menehtyi eilen.

Vierailija
6/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hoidettua kaikki asiat apua kysymällä. Oikeusaputoimistossa ja hautaustoimistossa autettiin. 

Vierailija
7/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v lapsi 80-luvun lopulla. Ahdisti mennä katsomaan kuollutta, en olisi halunnut sitä. En tiennyt että isä oli kuollut edes. Lisäksi nyt äiti lykkäsi ne valokuvat minulle takavuosilta.

Vierailija
8/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saan vain hyvää palvelua, äitini menehtyi eilen.

Osanottoni.

Vierailija
9/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli, kun olin 28-vuotias. Olisin halunnut nähdä ruumiin, mutta hautaustoimistosta sanottiin, että isäsi ei enää näytä isältäsi ja se voi järkyttää sinua, älä mene katsomaan ruumista isäni kuoli sydänkohtaukseen, ei olisi pitänyt vaikuttaa ulkonäköön, mutta olin niin surullinen, etten väittänyt vastaan. Minun oli vaikeampi käsitellä isäni kuolemaa ja näin hänet kävelemässä joka paikassa tai ajamassa autolla vastaan ja vielä muutaman vuoden kuluttua tuosta itselleni tuli hetkiä, jolloin mietin mitäköhän isä puuhailee, pitäisikö soittaa. Siitä lähtien olen sanonut jokaiselle lähiomaisen menettäneelle mene vaikka koskemaan sitä kättä, jos eivät anna kasvoja katsella. Olisin oikeasti tarvinnut sitä. Aivoni olisivat käsittäneet nopeammin, että hän on poissa. 

Pankkien ja muiden virastojen kanssa toimiminen oli hidasta ja puuduttavaa, kun hoidin hänet hautaan yksin. Hautaamisen kulut yllättivät. 

Vierailija
10/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaustoimistossa tuli yllättäen huonointa palvelua. Hysteerinen nainen kyseli maski kasvoillaan, että eihän kuollut koronaan, eihän kuollut koronaa, eihän vaan kuollut koronaan??????

Olis siis sitä aikaa, kun oli pahin koronapaniikki ja mm uusimaa kiinni. No, meitä oli 7 henkeä vainajan lähiomaisia. Hautaustoimiston nainen meinasi ottaa vastaan vain vainajan äidin, siis liikkeeseen sisään.

Suostui lopulta siihen, että yksi meistä sisaruksista pääsi sisään. Me muut odotimme ulkona. Jälkikäteen tajuttiin, että olisi pitänyt haistattaa pitkät hautaustoimiston naiselle. 

Noin 45 km päässä olisi ollut toisen paikkakunnan Hautaustoimisto. Olisi niin pitänyt mennä sinne. Ja vainaja ei muuten kuollut koronaan, se oli ihan sairaalassa testattu ja hautaustoimiston hullulle naiselle moneen kertaan asia sanottiin..... 

Vierailija
11/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että ahdisti, mutta isän hautajaisissa hämmensi se, että kirkko oli täynnä minulle suht tuntemattomia ihmisiä. Olin 7-vuotias, ja kaikki se hautajaishomma oli hämmentävää, valokuvaaja joka oli kuvaamassa hautajaisia, tuntemattomat ihmiset esittämässä osanottoja.

Vierailija
12/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että ahdisti, mutta isän hautajaisissa hämmensi se, että kirkko oli täynnä minulle suht tuntemattomia ihmisiä. Olin 7-vuotias, ja kaikki se hautajaishomma oli hämmentävää, valokuvaaja joka oli kuvaamassa hautajaisia, tuntemattomat ihmiset esittämässä osanottoja.

Miksi sinun olisi pitänyt tuntea isäsi ystäviä? Olin yli 30-vuotias, mutta en tuntenut useita hautajaisvieraita, kun he olivat isäni harrastuskavereita. Ihan outoja ihmisiä. Osasin tätä odottaa, ja sen takia laitoin lehteen ilmoituksen hautajaisista. 

Vierailija
13/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuoltua pakolliset kuviot hoituivat mutkattomasti. Löysin hautaustoimiston, jossa toimintatapa oli hyvin yksilöllistä, sensitiivistä ja omiin arvoihini sopivaa. Ahdistavaa ei ollut mikään, vaikkakin pohjattoman surullista. Enää ei satu samalla tavalla, mutta vihloo kuitenkin. 

Vierailija
14/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minun äiti kuoli niin sain tietää siitä vasta 17 päivän päästä. Äitini asui vanhusten talossa joten sillä oli hoitajia siellä ja tiesivät minutkin ja niillä oli minuun numero. Eivät vaan viitsineet minulle ilmoittaa

Vierailija
15/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun olisi pitänyt tuntea isäsi ystäviä? Olin yli 30-vuotias, mutta en tuntenut useita hautajaisvieraita, kun he olivat isäni harrastuskavereita. Ihan outoja ihmisiä. Osasin tätä odottaa, ja sen takia laitoin lehteen ilmoituksen hautajaisista. 

En kai sanonut että olisi pitänyt tuntea? Kunhan kerroin miten hämmentävää se oli lapsen näkökulmasta. Ehkä lapsen kannalta olisi ollut mielekkäämpää pitää pienemmät hautajaiset, mutta käsittääkseni isän vanhemmat järjesti hautajaiset ja kutsui vaikka ketä.

16/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin kuolinilmoituksen hinta järkytti. Kaikki muu oli ihan piece of cake.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset auttoivat järjestelyissä. Aina joku sanoi mitä nyt pitää tehdä. Itse olin jossain sumussa vaan. Kaikkea sitä pitikin miettiä, kuten millaiset vaatteet vainajalle laitetaan päälle. 

Vierailija
18/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minun äiti kuoli niin sain tietää siitä vasta 17 päivän päästä. Äitini asui vanhusten talossa joten sillä oli hoitajia siellä ja tiesivät minutkin ja niillä oli minuun numero. Eivät vaan viitsineet minulle ilmoittaa

Ei sieltä soiteta kuin yhdelle lähimmälle omaiselle/asioidenhoitajalle vaikka numerot olisi parille kymmenelle.

Vierailija
19/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli, kun olin 28-vuotias. Olisin halunnut nähdä ruumiin, mutta hautaustoimistosta sanottiin, että isäsi ei enää näytä isältäsi ja se voi järkyttää sinua, älä mene katsomaan ruumista isäni kuoli sydänkohtaukseen, ei olisi pitänyt vaikuttaa ulkonäköön, mutta olin niin surullinen, etten väittänyt vastaan. Minun oli vaikeampi käsitellä isäni kuolemaa ja näin hänet kävelemässä joka paikassa tai ajamassa autolla vastaan ja vielä muutaman vuoden kuluttua tuosta itselleni tuli hetkiä, jolloin mietin mitäköhän isä puuhailee, pitäisikö soittaa. Siitä lähtien olen sanonut jokaiselle lähiomaisen menettäneelle mene vaikka koskemaan sitä kättä, jos eivät anna kasvoja katsella. Olisin oikeasti tarvinnut sitä. Aivoni olisivat käsittäneet nopeammin, että hän on poissa. 

Pankkien ja muiden virastojen kanssa toimiminen oli hidasta ja puuduttavaa, kun hoidin hänet hautaan yksin. Hautaamisen kulut yllättivät.&nb

Sinulla on todella rasittava kirjoitustyyli. 🙄 opettele kirjoittamaan sujuvasti. 

Vierailija
20/78 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä se miten vaikea oli suunnitella muistotilaisuutta tai sopia mitään pitopalvelun kanssa, kun osa vieraista on tyyliä jahkailija eivätkä osaa sanoa juuta eikä jaata siihen milloin heille sopisi (ovat kuitenkin sanoneet, että haluavat tulla). Tai jos jollain on erikoisruokavalioita, niin tuntuu olevan yllättvään vaikea sanoa siitäkään, vaikka erikseen kysytään.