Ennusta minulle
Mitä näet elämääni? Mitä kannattaisi tehdä tässä hetkessä?
Kommentit (6)
Entä mulle. Löydänkö enää koskaan ketään kun sairastuin mt ongelmiin
Vierailija kirjoitti:
Entä mulle. Löydänkö enää koskaan ketään kun sairastuin mt ongelmiin
Kaikille on varattuna joku erityinen ihminen. Jumala on hyvä. Hän on tarkoittanut ihmisen yhteyteen itsensä kanssa, mutta myös muiden ihmisten kanssa. Onni ei tule etsien, vaan eläen.
Katsotko minulle? Miten rahatilanne etenee?
Päätä itse minkälaisen hyvän aikajanan haluaisit. Positiivisia hyviä asioita. Mietiskele mitä todella haluat ja toimiiko se käytännössä. Ettei joku muu ohjaile väärään tai hänen mielen mukaan. Tajusin juuri itse että haluaisin asua järven lähellä, kun aaltoja kiva katsoa, kävellen sinne.
Pitää olla hieman enemmän päässä klappia, jos uskoo, että joku voi oikeasti ennustaa tapahtumasi. Myös niillä, jotka ennustaa. Niillä lisäksi joku kuvitteellinen suuruusharha.
Toisaalta inhimillistä. Hakea sitä pelastusrengasta mistä tahansa.
Ja raakaa bisnestä. Kun ekonomistit ennustelee taloutta pitkin juttua toistuvasti ja aina vain. Huolimatta siitä, että tieteellisesti on jo tutkittu, että nuo huippupalkkaiset akateemikot osuu yhtä harvoin oikeaan, kuin villiapinalauma (lukutaidoton tietenkin), joka heittää random-tikkaa vaihtoehtoihin.
Kusetus se vaan soljuu sujuvasti. Dynaaminen ja kompleksinen järjestelmä ei edelleenkään ole ennustettavissa.
Tuhannet miljardit ja biljoonat virtaa silti taskuista toiseen ilmasto-ennustustenkin viitoittamana. Sellaista supertietokonetta ei ole, eikä tule, mikä voi laskea tuloksen. Eikä tekoälyä. Vastaavalla tavalla kuin lotossa voi mikä tahansa rivi voittaa, tai vaikka sama monta kertaa peräkkäin, niin luulemukset voi yhdestä tapahtumasta muuttua täysin toiseksi. Ihminen luulee ymmärtävänsä ilmastoa, vaikka ei ymmärrä edes tämän planeetan konvektiojäjestelmää. Eikä siihen liittyvää satunnaisuutta.
Me emme ole erillinen kupla yhtään mistään.
Hanki elämä netin ulkopuolelta. Se kannattaa aina. Tämä on vain virtuaalia. Kun tulee kyberhyökkäys, eikä ole enää laitteita, olet pelkkä tyhjä kuori, jos olet elänyt elämääsi laitteitten ja somen kautta.