Itäkeskuksen kyltit pystyttänyt oli kääntynyt muslimiksi ja radikalisoitunut Suomessa!
Mies oli aiemmin kristitty. Hän oli asunut Suomessa 4 vuotta ja kääntynyt muslimiksi 1,5 vuotta sitten. Nyt hän pystyttelee naisten pukeutumista ohjeistavia kylttejä julkisiin tiloihin ja rinnastaa naisten ilman kaavutusta ja hunnutusta liikkumisen tupakanpolttoon ja alkoholinkäyttöön, eli asioihin, joilla on pahimmillaan hyvin rajuja ja elämän päättäviä seuraamuksia hengelle ja terveydelle.
Suomessa on nyt laajempi ongelma, sillä tämä radikalisoituminen on tapahtunut maassa asuessa. Jokaisella on vapaus harjoittaa valitsemaansa uskontoa, mutta tässä on jo radikalisoitumisen raja ylitetty, kun pyritään rajoittamaan muiden ihmisten maan laissa turvattuja vapauksia.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten tuo sitten eroaa torin kulmalla tuomiopäivästä paasaavasta ja pamfletteja jakavasta uskistollerosta?
Nyt on pakko kysyä, olen ihmetellyt jo kauan miten te jotkut muka näette näitä "pakottavia" superhihhuli-uskovaisia joka kulmalla. En tiedä missä kaukametsässä te asutte mutta ainakaan pk-seudulla yksikään kristitty ei pakota yhtään mitään. Kai pöntöt nyt osaavat erottaa oikeat kristityt niin kuin luterilaiset jostain itse keksityistä hihhuleista ala jenkkilä?
Tässä tapauksessa kohu on noussut myös nimenomaan yhdestä kyltistä, eikä mistään laajasti koordinoidusta kampanjasta. Ja kyllä ainakin itse olen elämäni aikana saanut postilaatikostani kaiken maailman kristillissävytteistä moralisointi- tai käännytyspostia, ja myös törmännyt paljon sekä viralliseen että epäviralliseen (tarrat, ilmoitustaulut yms.) kristilliseen viestintään.
Olispa vielä kesä niin vois mennä kuuntelemaan "sanaa" biksun yläosassa ja microshortseissa stripparikengät jalassa. Vienosti tikkaria lipoen, harjaripset räpyttäen leijonankampausta heilautellen. Mulla on valtavat tissitkin.
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten tuo sitten eroaa torin kulmalla tuomiopäivästä paasaavasta ja pamfletteja jakavasta uskistollerosta?
Nyt on pakko kysyä, olen ihmetellyt jo kauan miten te jotkut muka näette näitä "pakottavia" superhihhuli-uskovaisia joka kulmalla. En tiedä missä kaukametsässä te asutte mutta ainakaan pk-seudulla yksikään kristitty ei pakota yhtään mitään. Kai pöntöt nyt osaavat erottaa oikeat kristityt niin kuin luterilaiset jostain itse keksityistä hihhuleista ala jenkkilä?
Tässä tapauksessa kohu on noussut myös nimenomaan yhdestä kyltistä, eikä mistään laajasti koordinoidusta kampanjasta. Ja kyllä ainakin itse olen elämäni aikana saanut postilaatikostani kaiken maailman kristillissävytteistä moralisointi- tai käännytyspostia, ja myös törmännyt paljon sekä viral
Yhdestä kyltistä? Et ole lukenut uutisia. Itäkeskus kertoi, että näitä kylttejä on ollut aikaisemminkin ja tulee olemaan myös vastaisuudessa, vaikka he ne aina poistavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy työmakalla noita sähklpylväisiin niitattuja papereita joissa uhataan helvetin tulella. Joskus javat pihaan tarjoamaan lappusiaan. Varmaan jotain jehovantodistajia. Eipä tuokaan tyyppi kyllä ketään mihinkään pakota vaan muistuttaa mitä pyhässä kirassa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Saatana on päässyt häneen käsiksi. Surullista.Kristitty joka kääntyy m u s li m i ksi on mielenterveydeltään epävakaa.
Juu juu, syytetään vaan Saatanaa eikä urpoa itseään omista valinnoistaan.
Ei se vaatetus seksiin liity vaan vallan menetykseen naisiin nähden. Karkaavat ja alkavat ajatella itse. Mmusumiehet kun on juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkääs nyt naiset sitä naisenergiaa ja menkää heittämään se alas katolta.
Valitettavasti naiset eivät ole se aggressiivinen ja väkivaltainen sukupuoli yleensä.
En voi ymmärtää Suomessa asuu kantasuomalaisia, jotka kannattavat tuon hullun miehen ajatuksia. Maa, jossa on ollut (hyvässä ja pahassa) naispresidentti ja pari naispääministeriä, kannatetaan naisten pukeutumisen säännöstelyä. Tämähän on käsittämätöntä. Nämä eivät ymmärrä miten isosta ja tärkeästä asiasta on kyse, naisia sorretaan ja suomalaiset naiset kääntävät selkänsä ja sallivat sen.
Kaikkien naisten pitäisi tuomita tuo mies ja hänen uskontonsa eikä hymistellä ja kääntää keskustelun persuihin ja muihin uskontoihin.
Minä haluan että tulevaisuudessa lastenlapseni saavat elää demokratiassa ja itse päättää uskonnostaan, pukeutumisestaan ja saavat ilmaista mielipiteensä vapaasti.
Vastikään kääntyneet ovat usein intohimoisimpia uskostaan ja uskonnosta, oli sitten uskonto mikä hyvänsä.
Jos joku uskaltaisi, niin voisi tutkia izlamin yhteyttä piip cultureen.
Näissäkin kylteissä on esillä naisten ja uhrien syyllistäminen seks. piip ja ahdistelusta. Niin kauan, kun eletään kulttuurissa, jossa kaikki on uhrin vika, ei tekijöillä ole mitään syytä muuttaa omaa ajatusmaailmaansa ja toimintaansa, kun naisten kaltoinkohteluun ja piip on jopa jumalalta hyväksyntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy työmakalla noita sähklpylväisiin niitattuja papereita joissa uhataan helvetin tulella. Joskus javat pihaan tarjoamaan lappusiaan. Varmaan jotain jehovantodistajia. Eipä tuokaan tyyppi kyllä ketään mihinkään pakota vaan muistuttaa mitä pyhässä kirassa sanotaan.
Koraani on sekopäinen rustaus silloiselta sotapäälliköltä. Kristityt voi sanoa että oli itse vihtahousulta peräisin, tiedä häntä, mutta sotiin sitä käytettiin ja käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku uskaltaisi, niin voisi tutkia izlamin yhteyttä piip cultureen.
Näissäkin kylteissä on esillä naisten ja uhrien syyllistäminen seks. piip ja ahdistelusta. Niin kauan, kun eletään kulttuurissa, jossa kaikki on uhrin vika, ei tekijöillä ole mitään syytä muuttaa omaa ajatusmaailmaansa ja toimintaansa, kun naisten kaltoinkohteluun ja piip on jopa jumalalta hyväksyntä.
Kommentti ei mennyt oikeilla sanoilla läpi, eli näistä asioista ei vissiin saa edes puhua.
Minua ei tule yksikään ukko komentelemaan miten pukeudun.
Vierailija kirjoitti:
En koe heitä uhkaavaksi. Samaa ne on harjoittaneet ahjasta toiseen. Nämä taas, tiedetään jo tarpeeksi.
Käännynnäiset ja vieraiden kanssa avioituneet on pahimpia. Haetaan uutta identiteettiä. Tiedän tapauksen jossa iranilaisen miehen kanssa avioitunut meni niin pitkälle että mies otti avioeron. "En voi sietää hihhuleita".
Tosin samaa tapahtuu muutenkin. Vasemmistolaisesta työläiskodista lähtöisin ollut kaupunkilaisnainen meni maatilan emännäksi. Nyt on niin kepua ja arvokonservatiivia.
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä kyltistä? Et ole lukenut uutisia. Itäkeskus kertoi, että näitä kylttejä on ollut aikaisemminkin ja tulee olemaan myös vastaisuudessa, vaikka he ne aina poistavat.
Sanoin, että kohu nousi yhdestä kyltistä, sillä ainakin alussa asiasta kertovista jutuissa oli kyse nimenomaan siitä yhdestä kyltistä. Mutta oli kyse kirjaimellisesti yhdestä kyltistä tai ei, niin kyseessä ei kuitenkaan vaikuta olevan mikään laajasti organisoitu kampanja, vaan kyse on enemmänkin yhden aktivistin toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkääs nyt naiset sitä naisenergiaa ja menkää heittämään se alas katolta.
Valitettavasti naiset eivät ole se aggressiivinen ja väkivaltainen sukupuoli yleensä.
Ei sellaista tarvitakkaan vaan yhteinen toteamus myös naisten suusta, että on tehty virhearvio näihin kulttuureihin ja ymmärrettäisi se ettei länsimaista valinnanvapautta ylläpidä kukaan muu kuin länsimaiset ihmiset.
Jo prosentuaalisesti pieni määrä näiden kulttuurien ihmisiä aiheuttaa ongelmia länsimaiselle elämäntavale joten mitä se on sitten kun heitä on vaikka kolmasosa kansasta tai puolet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-En ymmärrä, mikä tässä on ongelma, banderollin pystyttänyt Bah sanoo. Ihmisoikeusaktivisti Ujuni Ahmedin mukaan banderolliin tiivistyy laajempi naisten kontrolloimisen ongelma.
Se, ettei edes ymmärrä, mikä on ongelma ON ongelma.
Muistaakseni vasemmistofeministien jotka on usein myös mielestään aktivisteja niin ihmisoikeuksissa kuin muissakin maailmanhalailuaiheissa mielipuuhaa on rasistitella jokaista joka kehtaa ääneen mainita tuon pukeutumispakon olevan oikeasti naisten oikeuksia vastaan.
Vähän outo väite, kun koko aloitus on vasemmalle nojaavan feministin kynästä.
Omasta mielestäni jokainen uskokoon mihin haluaa ja pukeutuu miten tahtoo. Nämä kyltit, joissa ahdistelun uhalla painostetaan ja alistetaan naisia on ihan sairaita. Todellakaan ei kuulu Suomeen.
Bah ole hyvä painu hevon veehen Suomesta!
Täällä ei tarvitse röyhistellä millään uskonnoilla! Muuta maahan, jossa koet olevasi omiesi taunoernestiesi tasolla.
terv. suomalainen tasa-arvoa kannattava koulutettu Nainen
Up