Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnoton lapsi kuuli koulussa laulun Jeesuksesta nyt Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia

Vierailija
31.10.2024 |

Uskonnottoman alakoululaisen syrjintä johti 1 500 euron hyvitykseen Hämeenlinnassa.

Syrjintä tapahtui 2022 koulun tilaisuudessa, jonka piti olla kaikille sopiva.

Se olikin uskonnollinen. Pahinta on luottamuksen menetys koulun toimintaan, alakoululaisen äiti sanoo.

https://yle.fi/a/74-20120235

Kommentit (463)

Vierailija
341/463 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on perhettä koeteltu 🥴🙄

Perheellä oli ehkä suomen valtion kustantama asianaja. Paljonko se maksoi. 

Vierailija
342/463 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten kerran viinalastissa lähdettiin

retkelle reippaalle

ryyppäämään ja solvaamaan hihhulijuhliin

Pohjanmaalle

siellä oltiin aivan sekaisin,

horjuin yhteen telttaan

jossa Jeesus puhui äänin taivaisin,

se meni suoraan helttaan

Tulin uskoon ja ostin kitaran,

nain Miinan ja saimme kakaran

nyt olen rokkipastori,

koska Jeesus oli punkkari"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/463 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laulaminen koulussa on lopetettava!!! Aina on joku joka voi loukkaantua.

Joo, minäkin jouduin kuuntelemaan luokat 3.-6. opettajamme laulamista eli mylvimistä ammu-vainaan nuotilla. Täytynee hakea korvausta jälkikäteen. 

Vierailija
344/463 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista on tuo Halloween-touhu ja aikuisetkin viitsivät sitä juhlia. 

Kuvottavia kaikki ne noita-ja piruhahmot. 

Näin Suomeen on saatu ajettua yksi kaupallinen juhla lisää, tuonkin juhlan ympärillä pyörii miljardibisnes. 

Vierailija
345/463 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillisyys on ainoa toivomme. Vasemmistoa äänestävät vihaiset naiset ja heikot miehet. Yksiavioisuuden sijaan Tinder-alfat kiertävät naisia, jotka tavoittelevat pientä osaa miehistä. Tavalliselle miehelle ei löydy paria, eikä tavallinen nainenkaan saa useimmiten kuin lyhyitä suhteita alfojen kanssa. Yksiavioisuuden ja sukupuolen poistuminen heikentää sekä miesten että naisten asemaa. Tästä syytetään syrjiviä rakenteita

Vierailija
346/463 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Uskontoa ei pidä sekoittaa koulutukseen tai kasvatukseen. Jos tämä nyt pikkuhiljaa alkaisi mennä perille vähän hitaimmillekin.

Jotkut haluaisivat elää omasa kuplassaan tetämättöminä mitä maailmassa voi joutua kohtaamaan. 

Vierailija
347/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän tämä lapsi elää jatkossa elämäänsä niin ettei missään koskaan ikinä kuule lauluja tai puheita jeesuksesta. Taitaa olla mahdotonta suomessa. Kuitenkin näistä julkisesti puhutaan.

Voi olla mahdotonta sen jälkeen varsinkin jos hänestäkin tulee evankeliumin julistaja omalla äänellään niinkuin Paavalista. Tai niinkuin tuli eräästä leidistä joka lapsena oli mukana vappumarseilla punaisten lippujen liehunnan keskellä mutta on elänyt aikuiselämänsä kristillisessä avustus- ja julistustoiminnassa. 

Vierailija
348/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 12v lapsi jätetty murtuneen jalan kanssa liikuntatunnin jälkeen yksin sorakuopalle pakkaseen. Opettaja ja muu luokka palannut takaisin koululle, eivätkä vaivautuneet lähtemään edes takaisin katsomaan, mikä pojan tilanne on.

Tästä oli ylipäätään haettu vain 1000e korvauksia, ja tämän jutun https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010804422.html mukaan ymmärtäisin, että korvauksia lapselle ei myönnetty, vaikka tuo on varmasti ollut 1000 kertaa traumaattisempi kokemus, kuin yhden virren kuunteleminen.

Sairaaksi on tämä (koulu-)maailma mennyt. Ei käy minun oikeustajuun, että jeesus-laulun kuuleminen luetaan jotenkin todella vahingoittavaksi (vaikka minun aikana kyllä ateistitkin osallistuivat ihan vapaaehtoisesti joulukirkkoon, eikä kukaan kääntynyt kristityksi), mutta tuollainen sorakuopalle jättö ei oikeuta vastaaviin korvauksiin koulun toiminnasta.

Vierailija
349/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei edes laulettu Jeesuksesta, vaan elokuvamusiikkia.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010806377.html

Vierailija
350/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa rahastukselta.

Samaa mieltä.Joku ulkkis mutsi keksinyt rahan rutisemisen ja tyhmät vielä maksaa.Toivottavasti tästä lähtien käännyttävät ovelta kaikki muut paitsi kristinuskoiset lapset ynm.

Vierailija
351/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasavertaisuuden nimessä voitaisiin pitää hedonistiset orgiat koulussa ala Anton Lavey.

Vierailija
352/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista on tuo Halloween-touhu ja aikuisetkin viitsivät sitä juhlia. 

Kuvottavia kaikki ne noita-ja piruhahmot. 

Näin Suomeen on saatu ajettua yksi kaupallinen juhla lisää, tuonkin juhlan ympärillä pyörii miljardibisnes. 

Absurdia on se että muka noidat,zombit yms kauhuhahmot ei yhtä pelottavia kuin jeesus:D on tämä maailma ihan pellemaailma. 

Vierailija
353/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ei edes laulettu Jeesuksesta, vaan elokuvamusiikkia.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010806377.html

Voi jösses. Siis oikeasti. Kyllä kuuluu ihan yleissivistyksen piiriin myös ateistin tietää erinäisiä uskonnollisia viittauksia sisältäviä musiikkiteoksia. Se on aika kaukana jostain paatoksellisesta käännyttämisestä. Ilmeisesti tuon lapsen kannattaa sitten skipata myös historian tunnit, koska siellä kyllä kerrotaan varmasti myös kristinuskosta, ja ehkä myös riskaabelia osallistua kuvataiteen tunneille, kun voi tulla vastaan symboleja, jotka ovatkin hänelle erityisen haitallisia tms. Missä pahvilaatikossa nuo yrittää lastaan kasvattaa, ja miksi Suomen verorahoilla vielä yllytetään moiseen järjettömyyteen korvaussuosituksin?? Korvaus mistä? Sivistyksestä?? Mikä se koulun tarkoitus taas olikaan?

Vierailija
354/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Hämeenlinna siis jo maksanut korvaukset? Toivon, että ei maksaisi. Ihan sen vuoksi, että tässä on kyse isommasta asiasta kuin vain yksittäisestä tapauksesta.

Läntinen maailma tulee rappeutumaan "hyväntahtoisuuteensa" ja yrittämiseensä olla poliittisesti "korrekti". Koskee niin haitallista m-muuttoa, wokea, kaikkea tätä, jonka maalaisjärjellä jokainen käsittää yhteiskunnan tuhoon vieväksi tieksi.

Juuri luin juttua Ruotsista, jossa meno alkaa olla kohta kuin villissä lännessä. Tukholma Euroopan kaupungeista toiseksi vaarallisin/eniten ampumisia. Ja ei, tämä ei ole nyt aiheen vierestä. Miksi meidän pitäisi suhtautua kulttuuriimme keskeisesti vaikuttaneeseen uskontoon noin vähättelevästi - että ihminen ei kestä kuulla edes tuollaista - ja samalla toisten uskontojen edustajia pitäisi paapoa loputtomiin? 

Läntisen maailman pitäisi nyt kasvattaa selkäranka, ehkä on nyt viimeisiä mahdollisuuksia tehdä se. Ja siihen pitäisi osallistua kaikkien, niin ruohonjuuri- kuin ylemmälläkin tasolla. Hämeenlinnan kaupunki, älä maksa korvauksia, yritä edes taistella ja vie asia vaikka oikeuteen. Tämän hulluuden on loputtava

Vierailija
355/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei korvauksia voi saada siitä, että altistuu joka päivä islamin uskontoon, kun näkee huivipäisiä naisia joka paikassa.

Jos sinut on pakotettu uskonnolliseen tapahtumaan niin siten. Ei uskonnottomatkaan ole korvauksia hakenut siitä että näkevät rippiristejä. Järki käteen vaikka kiihdyttää.

Vierailija
356/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristillisyys on ainoa toivomme. Vasemmistoa äänestävät vihaiset naiset ja heikot miehet. Yksiavioisuuden sijaan Tinder-alfat kiertävät naisia, jotka tavoittelevat pientä osaa miehistä. Tavalliselle miehelle ei löydy paria, eikä tavallinen nainenkaan saa useimmiten kuin lyhyitä suhteita alfojen kanssa. Yksiavioisuuden ja sukupuolen poistuminen heikentää sekä miesten että naisten asemaa. Tästä syytetään syrjiviä rakenteita

Totta, vaikka moni ei tahdo tätä myöntää. Olen itsekin sisäistänyt asian vasta vastikään. Läntiset yhteiskunnat ovat voineet parhaiten, kun kristinusko ja sen arvot ovat vaikuttaneet vahvimmin. Myös Suomessa. Ja tämä ei tarkoita sitä, että pitäisi taantua jotenkin. Vaikka olen nuori, niin jotenkin kaipaan sitä aikaa (jota en ole elänyt), kun valtaosa suomalaisistakin kunnioitti uskontoamme. Koskettaa lukea vaikka siitä, kuinka paljon sodan aikana ihmiset tukeutuvat Jumalaan ja kristinuskon arvoihin

En tiedä. Jotenkin vain kaipaan tähän sekavaan maailmanaikaan jotain selkeää moraalia, arvoja, jotain ylempää johon nojata. Minusta uskonnollisuus voi olla hyvin kaunis asia. Toki sitä voi käyttää myös väärin, kuten mitä tahansa muutakin asiaa.

Vierailija
357/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra

Hei vaan Pietariin. Hyvä yritys rapauttaa lisää länttä. Mutta toivon ja uskon (ja itse asiassa sellaista on näkyvissä), että ainakin Suomessa kaikki tämä hulluus tulee vahvistamaan joitakin "perinteisiä" arvoja ja lisäämään oman uskonnon arvostusta. 

Vierailija
358/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun joka päivä kuuntelemaan bussissa kun maa hanmuu ttajat katselevat isl ami stista molotusta älypuhelimistaan. Saanko korvausta henkisestä kärsimyksestä?

Et saa koska bussi on julkinen tila eikä koulun juhla jossa pitää lain mukaan järjestää muille korvaava tilaisuus jos siinä on uskon harjoittamista. Oletko noin yksinkertainen vai esitätkö vain?

Vierailija
359/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun joka päivä kuuntelemaan bussissa kun maa hanmuu ttajat katselevat isl ami stista molotusta älypuhelimistaan. Saanko korvausta henkisestä kärsimyksestä?

Et saa koska bussi on julkinen tila eikä koulun juhla jossa pitää lain mukaan järjestää muille korvaava tilaisuus jos siinä on uskon harjoittamista. Oletko noin yksinkertainen vai esitätkö vain?

Huoh tätä Sääntö-Suomea pykälineen!!! Saanko kysyä myös omaa maalaisjärkistä, itse henkilökohtaisesti miettimääsi mielipidettä siihen, että onko tällaisen hulluuden tukeminen järkevää (että ei yhtä virttä kestä kuunnella)? 

Vierailija
360/463 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei joudu kiusatuksi koulussa tapauksen johdosta, silloin on turha vinkua korvauksia.