Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnoton lapsi kuuli koulussa laulun Jeesuksesta nyt Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia

Vierailija
31.10.2024 |

Uskonnottoman alakoululaisen syrjintä johti 1 500 euron hyvitykseen Hämeenlinnassa.

Syrjintä tapahtui 2022 koulun tilaisuudessa, jonka piti olla kaikille sopiva.

Se olikin uskonnollinen. Pahinta on luottamuksen menetys koulun toimintaan, alakoululaisen äiti sanoo.

https://yle.fi/a/74-20120235

Kommentit (459)

Vierailija
321/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Nyt Räsänen vertaa Jeesusta tonttuihin ja zombieihin. Osuva vertaus. Mielikuvituksen tuotetta kaikki. 🤣

Vierailija
322/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa mennä amerikkalaiseksi tämä touhu. Poltin kieleni huoltsikan kuumassa kahvissa, saanko korvauksia kun kukaan ei varoittanut erikseen, että kahvi on kuumaa..voi hyvää päivää..

Rinnastus olisi se että näit tarjoilijan hörppäävän kahvistasi, vinkkaat viranomaisille, he tutkivat ja antavat huoltoasemalle rapsut. Näin se toimii ja näin se toimi tässäkin tapauksessa. Tätä pitää ihmisten tehdä tai muuten säännöistä luistetaan. Esim iso osa "gluteenittomista" pitsoista jäi kiinni vähän aikaa sitten ja viranomaiset puuttui asiaan ja nyt keliaakikot voi vähän turvallisemmin taas ruokailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kerran lapsenlapseni koulun joulujuhlassa ja siellä oli musiikkiesitys.  Luulin kuulevani musiikkia, mutta siinä joku kakara esittikin rappia.

Olisiko pitänyt vaatia korvausta?  Minulle tuputettiin rap-esitystä, vaikka luvattiin musiikkia.

Minä en halua kuulla sitä missään.  Miksi minut altistettiin sille?

Voisit vaatia korvausta jos suomen perustuslakiin olisi lisätty rap-vapaus: ketään ei voida velvoittaa osallistumaan vakaumuksensa vastaisesti rap-konserttiin. Nyt siellä puhutaan uskonnon harjoittamisesta ja siitä tämä kantelu oli tehty. Huom kantelu, ei korvausvaatimus

Huomaathan että varsin usein sen räpin sanoma on hengellinen. Kuka korvaa mulle kun olen joutunut kuunnella taivaasta, helvetistä ja jeesuksesta osana räp-musiikkia

Tee kanne ja katsotaan tulkitseeko lautakunta että räppäys riittää uskonnon harjoittamiseksi ja ehkä tekevät jotain. Ei automaattisesti tarkoita että saat rahaa

Vierailija
324/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei korvauksia voi saada siitä, että altistuu joka päivä islamin uskontoon, kun näkee huivipäisiä naisia joka paikassa.

Vierailija
325/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasmielinen on tuon lapsen isä. Tuollaisiin rahastuksiin ei minkään tahon tule mennä mukaan. Kohta tämä mielensäpahoittajien luvattu valtakunta joutuu vaikeuksiin, kun jokainen taho vaatii korvausta kuka mistäkin. Omasta mielestäni eri uskontojen edes pinnallinenkin tunteminen on yleissivistystä. 

Kyllä minä mieleni niin pahoitin.

Vierailija
326/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun joka päivä kuuntelemaan bussissa kun maa hanmuu ttajat katselevat isl ami stista molotusta älypuhelimistaan. Saanko korvausta henkisestä kärsimyksestä?

Vierailija
327/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit luulevat olevansa muita parempia ihmisiä, kun katsoo heidän kielenkäyttöään ja sanavalintojaan.

Vierailija
328/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.

Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Vierailija
329/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
330/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitallisempaa hallowen on kuin joku uskonnollinen laulu.Kuka maksoi oliko ihan viisasta?

Vierailija
331/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on saatanasta ,toinen Jeesuksesta Kristuksesta.kumpi on haitallisempaa karttaisin tuota saatanaa.

Vierailija
332/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutaanko koulujen historiankirjoista poistamaan kaikki asiat, joihin uskonto on vaikuttanut vai aletaanko kertoa historiaa eri valossa? Siinähän voi lumihiutale kuulla vahingossa vääriä asioita

Tynnyrissä on vaikea kasvaa aikuisuuteen. 

Historia on aina voittajien historiaa.

Nyt samanlainen sota menossa woke/uskonnot/uskomukset/ateismi. Voittaja kirjoittanee historian uusiksi. 

Vierailija
333/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin tuota osatonta lasta. Joskus takavuosina naapurin yhdellä tyttäristä oli ateistimies. Heillä oli pikkutyttö jota tämä isä olan takaa aivopesi ja vähätteli kaikkea mikä vähänkin viittasi Jumalaan. No sitten sattui vaimon kotona olemaan seurat ja tämä pikku tyttö oikein meni istumaan siihen puhujan eteen ja imi joka sanan. Myöhemmin kuulin että hän kouluttautui diakonissaksi ja teki työtä seurakuntasisarena. Toivon, että tässä esillä oleva lapsi saa tilaisuuden kuulla Ilosanoman. Sallikaa lasten tulla minun tyköni....totesi Jeesus opetuslapsilleen.

Vierailija
334/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kirkolliset arkipäivät kelpaavat ateisteillekin? Ja joulua vietetään, ja pääsiäistä ja pyhäinpäivää jne. 

Vierailija
335/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko rahastaa? Ensimmäinen vanhempi on tehnyt kantelun kun koulu toimi väärin. Ehkä osa on kokenut samoin, mutta suurin osa ei. Miksi sitten rahastaisivat asialla? Se on näköjään monen persoonassa. Keplotellaan kaikin keinoin. Ja vältellään väittelemään ilosta, eikä edes perehdytä mistä asiassa olis kyse. 

Selvitettiinkö, oliko lapsen mieli pahoittunut tilaisuudesta. Jos lapsi suhtautui asiaa hällä-väliä -tyylillä, mutta isä pahoitti mielensä, eikö silloin olisi oikeudenmukaisempaa ohjata sakko valtion kassaan. 

Vierailija
336/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on korkeat taksat. Ei murhatusta lapsestakaan saa kipukorvauksia kun vähemmän. 

Vierailija
337/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaan pidettäisiin ne uskonnot pois kokonaan koulusta niin ei tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään tai maksaa vahingonkorvauksia. Ei voi olla niin vaikeaa. Koulussa pitäisi myös oppia faktoja ja kriittistä ajattelua ja nehän tunnetusti ei sovi uskontojen kanssa yhteen.

Työskentelen kansainvälisessä teollisuusyrityksessä reissuhommissa. Kyllä on todella tärkeää ymmärtää ja huomioida uskonnolliset asiat (siis ihan kaikissa uskonnoissa, meillä on hinduja, buddhalaisia, katolisia, ja sitten meitä protestanttisista maista tulevia). Aika paha aukko olisi sivistyksessä, jos ei tuntisi edes oman maansa valtauskontoa. Nuo aasialaiset ihan smalltalkina kyseleekin, että millaisia traditioita on kristityillä tämän ja tämän suhteen jne.

Näkisin, että aika sivistymättöminä suomalaisia pidettäisiin, jos ei yhtään

1500 euroa tuollaisesta asiasta on aika kaukana sakonomaisesta muistutusmaksusta. Pahemmasta henkeen kohdistuvasta väkivallastakaan ei välttämättä saa tuollaisia korvauksia.

Vierailija
338/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä ateistina osallistunut lukuisiin ev.lut.kirkon tilaisuuksiin, sekä tarkkaillut buddhalaismunkkeja temppeleissään, osallistunut hindujen uskonnolliseen tilaisuuteen, ja ollut esimerkiksi pääsiäismessussa katolisessa kirkossa. Eipä käynyt mitään muuta, kuin että onnistuin sivistymään vähän lisää siitä. Käsittääkseni se on koulunkin tarkoitus.

On ihan asiallista, että jokaiselle kuuluisi pakollisena tutustua edes oman maansa valtauskontoon edes sen verran, että käy jonkun kirkon katsomassa ja kuuntelemassa hengellistä kirkkomusiikkia. Ihan vaan sivistystä.

Vierailija
339/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä maailma saatana sairaaksi mennyt. En jaksa vaan ymmärtää näitä iänikuisia mielensäpahoittajia milloin mistäkin asiasta. Kuinkahan pahasti tuo kyseinen lapsi nyt ihan vaurioitui tuosta valtavan traumaattisesta kokemuksestaan.

Vierailija
340/459 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.

Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Et kuulosta kovinkaan vapautuneelta. Pikemminkin päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi