Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnoton lapsi kuuli koulussa laulun Jeesuksesta nyt Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia

Vierailija
31.10.2024 |

Uskonnottoman alakoululaisen syrjintä johti 1 500 euron hyvitykseen Hämeenlinnassa.

Syrjintä tapahtui 2022 koulun tilaisuudessa, jonka piti olla kaikille sopiva.

Se olikin uskonnollinen. Pahinta on luottamuksen menetys koulun toimintaan, alakoululaisen äiti sanoo.

https://yle.fi/a/74-20120235

Kommentit (459)

Vierailija
1/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta. Olen ateistina ollut kymmenissä jumalanpalveluksissa ja vastannut uskonnon kysymyksiin lukion kirjoituksissa. Ei olisi tullut mieleenkään vaatia jotain korvauksia.

Vierailija
2/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta. Olen ateistina ollut kymmenissä jumalanpalveluksissa ja vastannut uskonnon kysymyksiin lukion kirjoituksissa. Ei olisi tullut mieleenkään vaatia jotain korvauksia.

Miksi vastasit uskonnon kysymyksiin jos silla oli ET? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän kenelläkään ns. täysijärkisellä tule mieleenkään vaatia korvauksia, vaikka joutuisikin välillä hieman epämukaviin tilanteisiin. Palautetta voi toki antaa ja mahdollisuuksien mukaan äänestää jaloillaan, mutta että korvauksia, hohhoijaa.

Sitten on erikseen ne periaatteen ihmiset.

Vierailija
4/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako uskovainen korvausta, jos joutuu istumaan joulupukin polvelle?

Vierailija
5/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on perhettä koeteltu 🥴🙄

Vierailija
6/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako uskovainen korvausta, jos joutuu istumaan joulupukin polvelle?

Mä tein tästä oman ketjunsa, jossa pohdin, että esimerkiksi joulun aika on täynnä uskonnollista tuputusta, josta kukaan ei välitä. En tarkoita Jeesusta, vaan tonttuja. Tontut kuuluvat suomalaiseet muinaisuskoon, mutta ketään ei kiinnosta, että koulussa askarrellaan tonttukoristeita ja lauletaan tonttulauluja. Miksi niistä ei välitetä?

Vierailija
7/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tulee joku South Park mieleen 😂

Vierailija
8/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnoton lapsi kuuli koulussa laulun Jeesuksesta nyt Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia

https://yle.fi/a/74-20120235

Yläkoululaiset ihmettelevät Jyväskylän säästökohteita: kotitaloustunnilla syödään miniannoksia ja pullat leivotaan desin taikinalla

https://yle.fi/a/74-20119930

Korvauksen saaneen lapen vanhempi vielä sanoo: "Tuntuu, että minut koetaan vaikeana vanhempana, eikä koulussa kaikkia katsomuksia nähdä yhdenvertaisina."

Ja esim Jyväskylässä:

Kaupungin keräämien vertailutietojen mukaan Jyväskylän perusopetuksessa käytettiin viime vuonna suurista kaupungeista vähiten rahaa esimerkiksi opetuskirjallisuuden hankintaan.

Jyväskylässä summa oli 101 euroa oppilasta kohti, kun useimmissa kaupungeissa rahaa käytettiin kymmeniä euroja enemmän.

Siinä meni kerralla puolen luokan vuosittainen oppimateriaalibudjetti kerralla yhden Jesselaulun takia.

Onko tässä mitään järkeä?

Vierailija
9/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastasit uskonnon kysymyksiin jos silla oli ET? 

Ei ollut ET:tä silloin, enkä sellaista kaivannutkaan. Uskonto on helppo aine, mulla oli aina 9 tai 10. Ei haitannut yhtään osallistua ja kirkkokuorossakin lauloin, vaikka en kirkkoon kuulunutkaan. Osaan itse päättää, mitä mieltä asioista olen, joten sanat tai rituaalit eivät vaikuta minuun. Kirkoissa voi ihailla vaikka arkkitehtuuria, ne on ihan hienoja paikkoja sinänsä.

Vierailija
10/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri 1500? Ei 150 tai 15000? Onko näissä jokin taulukko?

Jos eläisi tarpeeksi kauan, niin olis ihan kiva nähdä, miten hulluksi maailma menee.

Vierailija
11/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. 

Vierailija
12/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rahastukselta.

Vierailija
13/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ollut kunnon mielensäpahoittaja liikenteessä, eikä varmaan osaa edes hävetä.

Vierailija
14/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lukiojuttuhan on kuitnekin oma valinta, koska uskonto ei ole pakollinen aine.

Vierailija
15/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo lapsi demonien hallinnassa vai miksi hän kärsi Jeesuksen nimen kuulemisesta? Yksi merkki että henkilö on demonien alaisuudessa on se että Jeesuksen nimen kuuleminen aiheuttaa kärsimystä. Siksi Jeesuksen nimessä ajetaan ihmisistä demoneja ulos. Lähtevät usein ulvoen.

Vierailija
16/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva olla iloinen veronmaksaja. Paljonko kärsimyskorvauksen sivukulut olivat? Hei muuten hammaslääkäriin ei pääse. 

Vierailija
17/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän kenelläkään ns. täysijärkisellä tule mieleenkään vaatia korvauksia, vaikka joutuisikin välillä hieman epämukaviin tilanteisiin. Palautetta voi toki antaa ja mahdollisuuksien mukaan äänestää jaloillaan, mutta että korvauksia, hohhoijaa.

Sitten on erikseen ne periaatteen ihmiset.

Jaaha, tästä esimerkistä voinkin alkaa miettiä mistä kaikesta voisi alkaa pyytää korvauksia.

Vierailija
18/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiusatut lapset eivät saa mitään, vaikka heidän on pakko kouluun tulla kiusattavaksi. Ihan vinksallaan koko maailma. 

Vierailija
19/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun altistumaan ateismille JOKA PÄIVÄ, eikä siitä mitään korvauksia makseta. Tosin en sellaisia kehtaisi kyllä edes vaatiakaan...

Vierailija
20/459 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Uskontoa ei pidä sekoittaa koulutukseen tai kasvatukseen. Jos tämä nyt pikkuhiljaa alkaisi mennä perille vähän hitaimmillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme