Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakointi on ihanaa!

Vierailija
30.10.2024 |

Tässäpä melkoinen tabu tänä päivänä, nimittäin se että tupakka on hyvää ja tupakointi on ihanaa. Varmasti moni sauhuttelija on samaa mieltä, mutta ei vain nykyisen stigmatisoinnin ja tupakkavainojen aikana uskalla sitä tunnustaa. En kuitenkaan suosittele ketään maistamaan tai aloittamaan tupakointia, jos ei ole täysi-ikäinen ja sitä itse halua.

En tiedä mitään ihanampaa kuin sen, että aamulla herättyäni juon kupillisen vahvaa kahvia ja käyn sen päälle ulkona polttamassa savukkeen. Savuke kruunaa aterian ja sopii siihen kuin kirsikka kakun päälle. Viinilasillisen kylkeen poltettu savuke tai kaksikin ravintolan terassilla lämpimänä kesäiltana on hermeettisen nautinnollista.

Tupakkavauhkoajille; En tupakoi ikinä sisällä asunnossani tai edes parvekkeellani, vaan poltan savukkeeni ulkona loitolla ulko-ovista ja ilmanottoaukoista altistamatta sivullisia tupakansavulleni. Bussipysäkillä siirryn reilusti sivummaksi toisista ihmisistä mikäli aion tupakoida, otan huomioon myös tuulensuunnan. En myöskään roskaa luontoja tupakantumpeilla, vaan heitän ne tuhkakuppiin tai sen puuttuessa tumppaan ensin maahan ja nostan siitä roskikseen.

Terveysvauhkoajille; Minua ei kiinnosta elää vanhaksi, eikä minulla ole perhettä. Aion tulevaisuudessa kieltäytyä syöpä- yms. hoidoista, mikäli satun johonkin tupakkasairauteen sairastumaan. Kannatan eutanasiaa, ja toivon sen olevan tuossa vaiheessa täälläkin laillista. Samalla valtion kassaan jäävät kaikki minun elämäni aikana maksamani ansiotulo- ja tupakkaverot, eikä minulle tarvitse maksaa euroakaan eläkettä eikä minun (huonossa tapauksessa hyvin pitkäaikaista) hoitoani laitoksessa tarvitse kustantaa. Win-win-tilanne sekä minulle itselleni että yhteiskunnalle.

Lokaa saa heittää niskaan, en ota sitä itseeni. Lähdenpä tästä käymään ulkona iltasavukkeella!

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevat pahalle, ne jotka vielä röökiä imee.Tosi pahalle.Ei ne sitä itse haista.

Vierailija
82/89 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvun nuori. Poltin todella paljon ja niin tekivät myös kaikki lukiotoverini. Siihen aikaan sai polttaa lähes kaikkialla niinkuin varmaan tiedätte. Itse lopetin kylläkin jo kauan sitten. Kaikki me yhtä lukuunottamatta eletään tänä päivänä suhteellisen terveinä, opiskeltiin ja työskenneltiin hyvissä ammateissa, osa jatkaa vielä eläköitymisen jälkeenkin jossain vapaaehtoistyössä jne. Tämän vuoksi suhtaudun tupakoiviin ihmisiin aivan neutraalisti, minua toisten tupakointi ei haittaa mutta en tietenkään toivo kenenkään nuoren aloittavan polttamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on hyvä asia. Hieman omaa laatuaikaa vähän kerrallaan.

Vierailija
84/89 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun kaivelet taskunpohjalta askia ja se tuntuu kevyeltä. Olet hieman hädissäsi ja ravistelet askia, tunne selvästi pienen painon askissa.

Rauhotut. Siellä on vielä yksi hetki.

Sinulle hyvä henkilö on myönnetty yksi rauhallinen hetki.

Otat hyvän asennon, sydämesi pomppii vieläkin hätäännyksestä että ne oli loppu. Otat airoista kiinni ja soudat niemen taakse tuulettomaan paikkaan, jossa on ihanan aurinkoista. Ranta tuoksuu sannalle ja kaisloille. Taustalta kuuluu vaimeasti:

- UI U UI u UI!!!

Perussuomalaisia ulinoita jonka jälkeen järvi hiljenee, tunnet auringon lämmön ihollasi. Sujautat savukkeen tutuin varmoin liikkein huulille napauttaen samalla liiikkeellä sytyttimeen tulen. Kuulet rapeaa rätinää ja imet syvät imut sisuksiisi.

Suljet silmät ja pitelet hengitystä. Anna palaa beibi mietit ja puhallat ulos. Tätä hetkeä sinulle oli myönnössä ja imaiset toiset henkoset. Osaat polttaa tupakin kolmella neljällä imulla. Sinulla on vahvat keuhkot.

Ajatukset karkaa jonnekin hetkeen. Järven pinnalla liitelee vesikirppu, se vajuu kuin ajatukset jonnekin.

Vierailija
85/89 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

(____(____________((((ZZ  Z   ZZ

Vierailija
86/89 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tykkään viihdesauhuttelusta, mutta päivittäin hyi helvetti.

Vierailija
87/89 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihanaa mutta ei tuosta eroonkaan pääse. Toivon että maahantuonti kiellettäisiin niin olisi pakko lopettaa itsekin

Vierailija
88/89 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se kaikilla nisteillä on myös sama, se ihana rauha kun saa riippuvuuden vähäksi aikaa hiljennettyä

Vierailija
89/89 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan tupakointia! Rakastin sitä! Pelkästään hyviä muistoja, hauskoja kohtaamisia. Röökipaikalla on aina parhaat jutut ja röökipaikka on myös ainoa paikka, missä suomalainen voi luontevasti aloittaa keskustelun ventovieraan kanssa. 

Nyt kun olen vuosia ollut polttamatta, täytyy myöntää että röökaajat haisee kyllä ihan hirveälle. 

Ehkä aloitan uudelleen 60-70 -vuotiaana. Nyt ei viitsi kun lapset on vielä pieniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi