Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu ettei vanhempi halua enää poistua kotootaan?

Vierailija
30.10.2024 |

Huomannut omassa vanhemmassani.  Ikää 68v. Ennen oli kova menemään ja liikkumaan. Nyt vähentynyt. Ei sairauksia. 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä ?

Vierailija
2/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarvetta käydä missään. Kaupassa käyn vain siksi kun en ole oppinut elämään syömättä. Elämä on parempaa kun ei joudu olemaan tekemisissä ihmisten kanssa.

M.53

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei kotoontaan. Se on kotoaan.

Vierailija
4/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sellaista poistumista kotoaan mikä ei herättäisi ihmettelyä?

Anna mä arvaqn: Töihin meno, uimahalliin meno,, museoon meno tai puradalla juokseminen? 

Vierailija
5/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hön poistui ennen jos nyt viimeaikoina on vähentynyt selvästi? 

Vierailija
6/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme kotootaan? 

Vierailija
7/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme kotootaan? 

Sanotaan Hesassa näin.

Vierailija
8/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron. Olen lähes kasikymppinen, ok, kyllä lenkkeilen päivittäin ,käyn kuntosalilla ect,, mutta kun olen. tällainen iloinen introvertti, en pidä  mistään mummukerhoista. 

Jos on jotain hankintoja , katson tietty netistä mistä saan tarvisemani,,, käytän mieluusti jotain kiinalaisia halpakauppoj😂😂😂. 

Okei isosta marketista olen jo 4 vuotta tilannut ruuat ja muut käyttötarpeet kotiini. Miks raahautuisin sinne kauppoihin, kun on noin loistava palvelu.

Kun on yli 40vuotta ollut työelämässä ja ravannut kaikissa kaupoissa hankkien lasten, kummien ym lahjat ei ne kaupat enää nappaa.aika kuluu erinomaisesti kotona ja mökillä.

No- se on eri asia ,jos ap: n läheinen on kotona tekemättä juur mitään.

Aika aikaa kutakin👍

Vierailija
9/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ei kotoontaan. Se on kotoaan.

Tämä 

10/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitö voi olla useita. Kipuja ja kolotuksia, näkö heikentynyt, huimaa tms. Näistä voi seurata pelkko kaatumisesta. Tai jos on jo kaatunutkin, niin vaikka ei luita olisikaan murtunut, kaatumisesta voi silti jäädä pelko. Onko asuinalue muuttunut rauhattomammaksi? Jos on, niin sekin voi vaikuttaa siihen, että kotona tuntee olonsa turvallisemmaksi. Mikä on rahatilanne? Meneekö aiempaa enemmän rahaa johonkin? Lääkkeisiin, lääkärikäynteihin? Vai onko riittänyt vain se, että hinnat on nousseet eikä eläkkeestä riitäkään enää rahaa kuin välttämättömään? Jos on aiemmin harrastanut säännöllisesti jotain, onko käynyt niin, että kaveri, jonka kanssa aiemmin harrastuksessaan viihtyi, on lopettanut harrastuksen? Tuossa nyt jotain asiaan mahdollisesti vaikuttavia tekijöitä. 

Ja samaa mieltä nro 1:n kanssa. Hyvä kysymys myös nro 5:llä. 

Vierailija
11/33 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana ei enää turhia hötkyile. Voi olla, että on elämässään juossut tarpeeksi, töissä, perheessä jne. Eläkeiässä haluaa enemmän olla omassa rauhassaan ja kotonaan kun nyt voi ihan rauhassa.

Vierailija
12/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana ei enää turhia hötkyile. Voi olla, että on elämässään juossut tarpeeksi, töissä, perheessä jne. Eläkeiässä haluaa enemmän olla omassa rauhassaan ja kotonaan kun nyt voi ihan rauhassa.

Tuo on niin totta, jos ei näin vanhana saa valita elämäntapaansa, niin milloin? Kysyn vaan.

Vierailija
13/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä on kyllä aikaa sellaiseen mikä on jäänyt vähemmälle, itse nautin näyttelyistä, konserteista ja matkailusta. Kotona on aikaa kokkailla, kuunnella musiikkia, ja harrastaa orkideoja.

Vierailija
14/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme kotootaan? 

Sanotaan Hesassa näin.

Ei sanota.

Vierailija
15/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 68-vuotias on kyllä nuori jämähtämään kotiinsa. Herkästi sitten elinpiiri kapenee liikaakin.

Vierailija
16/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenevä jo alkanut muistisairaus oireilee noin. 

Vierailija
17/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää tulee, voi tulla kaikenlaisia vaivoja. Esimerkiksi virtsankarkailu on yllättävän yleinen syy sille, että jämähdetään kotiin. Pelätään että suoja pettää, tulee hajuja ym. Tämä on oikeasti valtavan yleistä, mutta jostain syystä asiasta vaietaan. Apua ei kehdata hakea, vaikka sitä on kyllä saatavilla. Myös monet muut sairaudet ja iän mukanaan tuomat muutokset saattavat olla esteenä ulos lähtemiselle.

T. Kotihoidon työntekijä

Vierailija
18/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58 v mies ja olen 19 v saakka aina lähtenyt milloin minnekin. Sulkuaikana sain viimeinkin "herätyksen" ja jälkeenpäin ajatellen se sulku olisi puolestani saanut jatkua maailman tappiin. Nyt en halua poistua kauas kotoa, en missään nimessä kyläilemään tai sukuloimaan. Postilaatikolla ja kaupassa käynti riittää minulle. 

Vierailija
19/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotootoaan on jotain murretta varmaan.

Helsingissä sanottaisiin kodistaan.

Mutta itse asiaan, veikkaan syyksi masennusta.

Vierailija
20/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme kotootaan? 

Sanotaan Hesassa näin.

Hesassa voidaan sanoa, mutta Stadissa se on poistua himastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi