Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu ettei vanhempi halua enää poistua kotootaan?

Vierailija
30.10.2024 |

Huomannut omassa vanhemmassani.  Ikää 68v. Ennen oli kova menemään ja liikkumaan. Nyt vähentynyt. Ei sairauksia. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken Saa tilattua kotiin ja ruokakauppa vieressä. Puistossa voisi olla kiva käydä, mutta puistot ovat täynnä pulsuja tai jotain muita ihmisiä, kenen kanssa ei kiinnosta seurustella. Luontoon pitkä matka ja nekin täynnä psykohulluja miehiä pyssyineen. Minnepä tästä menisi? Jumppa on keinotekoista lihasten kasvattamista ja kulttuuritarpeetkin tulee hoidettua kotosalla

Vierailija
22/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana ei enää turhia hötkyile. Voi olla, että on elämässään juossut tarpeeksi, töissä, perheessä jne. Eläkeiässä haluaa enemmän olla omassa rauhassaan ja kotonaan kun nyt voi ihan rauhassa.

Tuo on niin totta, jos ei näin vanhana saa valita elämäntapaansa, niin milloin? Kysyn vaan.

Nuoret hämmentyvät, kun se elämäntyyli mitä heille tuputetaan ja mihin heidät pakotetaan ei olekaan kenenkään "oma valinta". Parempi kun pinkoisi pää kolmantena jalkana johonkin suuntaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme kotootaan? 

Sanotaan Hesassa näin.

Hesassa voidaan sanoa, mutta Stadissa se on poistua himastaan.

Kukaan ei sano Helsingissä kotootaan. Se on maalaisten murretta. Toki moni helsinkiläinen on muuttanut sinne maaseudulta ja puhuu yhä kotipuolen murretta.

Hima taas on työläis/duunarikieltä, ei yleistä helsinkiläisten kieltä. Helsinkiläistä olisi sanoa, että pois kodistaan tai pois kotoa.

T. Syntyperäinen helsinkiläinen

Vierailija
24/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana ei enää turhia hötkyile. Voi olla, että on elämässään juossut tarpeeksi, töissä, perheessä jne. Eläkeiässä haluaa enemmän olla omassa rauhassaan ja kotonaan kun nyt voi ihan rauhassa.

Tuo on niin totta, jos ei näin vanhana saa valita elämäntapaansa, niin milloin? Kysyn vaan.

Nuoret hämmentyvät, kun se elämäntyyli mitä heille tuputetaan ja mihin heidät pakotetaan ei olekaan kenenkään "oma valinta". Parempi kun pinkoisi pää kolmantena jalkana johonkin suuntaan

Eiköhän ap tarkoittanut vanhusta, joka ei oikeasti poistu ulos kodistaan. Sellaisia on. Vanha sukulaiseni ei ole käynyt ulkona puoleen vuoteen. Tilaa ruuankin kotiinkuljetuksella.

Vierailija
25/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen tulee harrastaa liikuntaa, kävellen, fillaroiden, uintia tai vesijuoksua, vanhermpana voi käydä teatterissa, leffassa, museoissa, konserteissa, matkailla, kutsua kotiin ja toivottavasti saa kutsun myös , . Luin jostain että ihmisen on hyvä olla kotoa pois 2 tuntia päivässä. 

Vierailija
26/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 55 v. nainen. Teen etätöitä. Käyn vain pakolliset kauppa-, lääkäri- tai muut menot, jotka saattaa liittyä esim. lapseen, joka on koululainen.

Olin aiemmin sellaisissa duuneissa, joissa oli kaiken maailman kissanristiäisiä ja kekkereitä, joissa piti pönöttää ja olla esillä. Oli sukujuhlaa ja kaveriporukkaa, joissa piti osallistua milloin mihinkin rientoon. 

Kuten joku tuolla aiemmin jo totesi, korona pysäytti tuon hullunmyllyn, enkä ole sen jälkeen halunnut siihen takaisin. Tajusin, että nautin tästä rauhallisesta elämän tahdista ja omissa oloissa olemisesta. Toki mulla on piha ja puutarha ja talo, joten aikaa saa palamaan niiden kanssa puuhastellessa.

Vierailija
27/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä minä itse valitsin nuorena menot mihin menen myös iäkkäämpänä

Vierailija
28/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme kotootaan? 

Sanotaan Hesassa näin.

Hesassa voidaan sanoa, mutta Stadissa se on poistua himastaan.

Kukaan ei sano Helsingissä kotootaan. Se on maalaisten murretta. Toki moni helsinkiläinen on muuttanut sinne maaseudulta ja puhuu yhä kotipuolen murretta.

Hima taas on työläis/duunarikieltä, ei yleistä helsinkiläisten kieltä. Helsinkiläistä olisi sanoa, että pois kodistaan tai pois kotoa.

T. Syntyperäinen helsinkiläinen

Etkä ole, koska muuten tietäisit.

Vierailija
29/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap tarkoittanut vanhusta, joka ei oikeasti poistu ulos kodistaan. Sellaisia on. Vanha sukulaiseni ei ole käynyt ulkona puoleen vuoteen. Tilaa ruuankin kotiinkuljetuksella.

68-vuotias vanhus?

Vierailija
30/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron. Olen lähes kasikymppinen, ok, kyllä lenkkeilen päivittäin ,käyn kuntosalilla ect,, mutta kun olen. tällainen iloinen introvertti, en pidä  mistään mummukerhoista. 

Jos on jotain hankintoja , katson tietty netistä mistä saan tarvisemani,,, käytän mieluusti jotain kiinalaisia halpakauppoj😂😂😂. 

Okei isosta marketista olen jo 4 vuotta tilannut ruuat ja muut käyttötarpeet kotiini. Miks raahautuisin sinne kauppoihin, kun on noin loistava palvelu.

Kun on yli 40vuotta ollut työelämässä ja ravannut kaikissa kaupoissa hankkien lasten, kummien ym lahjat ei ne kaupat enää nappaa.aika kuluu erinomaisesti kotona ja mökillä.

No- se on eri asia ,jos ap: n läheinen on kotona tekemättä juur mitään.

Aika aikaa kutakin👍

Sä et oo 80v nähnytkään

Vierailija
31/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se ei enää mene? Vai ei mene minnekään? Edes roskia viemään?

Vierailija
32/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron. Olen lähes kasikymppinen, ok, kyllä lenkkeilen päivittäin ,käyn kuntosalilla ect,, mutta kun olen. tällainen iloinen introvertti, en pidä  mistään mummukerhoista. 

Jos on jotain hankintoja , katson tietty netistä mistä saan tarvisemani,,, käytän mieluusti jotain kiinalaisia halpakauppoj😂😂😂. 

Okei isosta marketista olen jo 4 vuotta tilannut ruuat ja muut käyttötarpeet kotiini. Miks raahautuisin sinne kauppoihin, kun on noin loistava palvelu.

Kun on yli 40vuotta ollut työelämässä ja ravannut kaikissa kaupoissa hankkien lasten, kummien ym lahjat ei ne kaupat enää nappaa.aika kuluu erinomaisesti kotona ja mökillä.

No- se on eri asia ,jos ap: n läheinen on kotona tekemättä juur mitään.

Aika aikaa kutakin👍

Sä et oo 80v nähnytkään

Kuis niin sanot? Kyllä mull oli 80v synttärit heinäkuussa🤗

Vierailija
33/33 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan