Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motä mieltä siitä että vanhus

Vierailija
30.10.2024 |

Ostaa jonkun palvelutalopaikan, vaikka on suhtkoht toimintakykyinen?

Mielestäni tuhlausta. Itse en  laittasi penniäkään tuollaiseen.

Esim. mummini osti aikoinaan (ei Suomessa) asunnon mikä oli sellaisessa palvelutalossa. Siis ihan sellainen yksiö, missä oma keittiö, kylpyhuone kaikki.

Etuna palvetalosta oli kuulemma: se että jos jotain sattuu saa kutsutta sairaanhoidon paikalle. Ehkä jotain pieniä muita etuja, kuten ruokailu ostettavissa.

Mutra jos niin toimintakykyinen että pääasiassa laittaa omat ruuat, eikä tarvitse sairaanhoitoa joka viikko, halvemmaksi olisi varmaan tullut ihqn normi asunto ja käyttää sitten terveyspalveluita sen mukaan mitä tarvitsee esim. terveyskeskuksen palveluita.

Taisi tuo asunto olla:aika hintavakin kun omskotitalodsta muutti siihen ja ei paljon jäänyt kuulemma yli rahoja. 

Kommentit (8)

-
1/8 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän todennäköisesti tuumi, että tuo asumismuoto on turvallinen ja seuraa saa toisista asukkaista.

Vierailija
2/8 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan mikä sinua tässä harmitti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin järkevä nainen tuo sinun mummisi! <3 Suosittelen samaa, jos varaa on. Mahdollisimman aikaisessa vaiheessa...

Vierailija
4/8 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tätini asui tuollaisessa. Myi asuntonsa pois kun ei jaksanut hoitaa pihaa. Viihtyi hyvin. Oli seuraa muista asukkaista ja kun oli vielä kävelykunnossa pystyi hakemaa ruokaa kaupasta. Talossa oli sauna ja pesuvuorot, tarvittaessa sai apua. Tuli hänelle edullisemmaksi kuin ison omakotitalon hoito. 

Vierailija
5/8 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele käyttämään kaksoispistettä.

Vierailija
6/8 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa itsellä harkinnassa.

Olen nyt 70, asun yksin ja olen hyväkuntoinen ja terve mutta olen alkanut harkita palveluasunnon ostamista jostain kivasta paikasta. 

Minulla on kaksi aikuista lasta omillaan, molemmilla isommat tulot kuin minun eläkkeeni eikä sekään ole huono. He eivät minun säästöjäni tule tarvitsemaan eivätkä niitä kärky.  Onneksi on fiksut lapset jotka haluaa että nautin elämästä ja käytän rahani itseeni.

Olisihan se huoleton, ja jos niin vanhaksi elää ja kremppoja alkaa tulla niin palveluasunnossa niitä saa kun maksaa, ja ihan itse voi räätälöidä millaista palvelua tarvitsee.

Melko karua jos omat lapset kyttää vanhempien perintöä! Vaikka yleistähän e toki on.

Vierailija
7/8 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä taitaa olla senioritalo, ei palvelutalo. Niissä on mahdollisuus monenlaiseen yhteisölliseen toimintaan ja helppo saada palveluita myös ostettua.

Vierailija
8/8 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä taitaa olla senioritalo, ei palvelutalo. Niissä on mahdollisuus monenlaiseen yhteisölliseen toimintaan ja helppo saada palveluita myös ostettua.

Myös seksipalveluja naapurihuoneen Kalevilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi