Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei voi luvata mitään, mutta näkee että me olemme pitkään yhdessä

Vierailija
29.10.2024 |

Ymmärrättekö tällaista, mies ei voi luvata mitään koska mitä tahansa voi tapahtua. Mutta muuten hän on kaikinpuolin ihan täydellinen, rakastava ja huomioiva. Sanoo että haluaa minut ja haluaa olla kymmenien vuosienkin päästä yhdessä. Tai sen hän näkee.

Ymmärrätkö tämän? Tavallaan ymmärrän, mutta tavallaan uskon että jos ei voi sitoutua samalla asenteella kuin minä, ei siitä mitään tule. En halua olla tuomitseva, mutta on vaikea ymmärtää.

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä uusi mies kenen kanssa olen ollut 3 vuotta on samanlainen kuin edellinen. Ei mitään kiinnostusta tehdä mitään yhdessä, koti jää täysin mun harteille. Miestä kiinnostaa vain työt ja äypuhelinen selaaminen. Ei koskaan läsnä. 

Mä en jaksa enää. Olen niin väsynyt ja kyllästynyt. Kaipaan kovasti innokasta kumppania joka tykkäsi toteuttaa ideoita. 

Nyt äkkiä mies pihalle ja omaa elämää elämään! Tuossa se menee hukkaan vain, kun sinä elät teille, ja hän itselleen. Ei sulle jää tuosta kuin luu käteen. Kun olet riittävän kauan ollut itseksesi, ja antanut pakkeja tyypeille jotka eivät olensopivia sinulle, sen sijaan että yrittäisit epäsopivien kanssa vuosia, huomaat mitä oikeasti tarvitsetnjanhaluat suhteelta etkä tyydy enää huonoon.

Vierailija
142/163 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin miesystävälleni, että tällä hetkellä haluan olla sun kanssa ja toivon, että haluan jatkossakin. En voi luvata mitään. En vaihtele miehiä tai odota parempaa, olen tyytyväinen näin, tällä hetkellä. Tilanteet kuitenkin muuttuvat, ihmiset muuttuvat ja mitä hyvänsä voi tapahtua. Lupaukset ovat silloin pelkkää sanahelinää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on juuri tuollainen, mitään ei muka voi luvata kun voi tapahtua mitä vaan. Tämä on aiheuttanut suuret luottamusongelmat. Tuntuu  että itse haluan erota, jotta pääsen eroon roikottajasta. Myös, jos mies yhtäkkiä haluaisikin vaikka naimisiin  minä en enää halua hänen kanssaan. Meni maku ja luottamus. Ei ole mitään syytä sitoutua ihmiseen  joka ei selvästi osaa päättää mitä elämältään haluaa ja haluaako minua elämäänsä. Jos tulisi vastaan joku muu, voisin hyvillä mielin vaihtaa kun nykyinen mies ei tiedä voiko luvata mitään. 

Vierailija
144/163 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tämänhetken mieheni on myös tuollainen "filosofi". 

Kun hän nämä ajatukset toi ilmi, päätin että en tee hänen kanssaan minkäänlaisia pitkäntähtäimen suunnitelmia. 

Nyt hän vihjailee yhteenmuutolla, mutta aion sanoa hänelle, että ei ole mitään järkeä tehdä niin suurta muutosta kun ei elämästä koskaan tiedä enkä voi luvata että tämä suhde kestää niin että kannattaa laittaa hynttyitä yhteen. Tulee vain eroamisesta turhaan vaivalloista. 

Kyllä, rakastan häntä ja haluan olla hänen kanssaan. Mutta tavallaan kun hän aikoinaan sanoi että ei "uskalla luvata" yhteistä tulevaisuutta, en enää sen jälkeen ole osannut pitää suhdetta niin vakavana tai niinsanotusti "eteenpäinmenevänä".

Vierailija
145/163 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tämänhetken mieheni on myös tuollainen "filosofi". 

Kun hän nämä ajatukset toi ilmi, päätin että en tee hänen kanssaan minkäänlaisia pitkäntähtäimen suunnitelmia. 

Nyt hän vihjailee yhteenmuutolla, mutta aion sanoa hänelle, että ei ole mitään järkeä tehdä niin suurta muutosta kun ei elämästä koskaan tiedä enkä voi luvata että tämä suhde kestää niin että kannattaa laittaa hynttyitä yhteen. Tulee vain eroamisesta turhaan vaivalloista. 

Kyllä, rakastan häntä ja haluan olla hänen kanssaan. Mutta tavallaan kun hän aikoinaan sanoi että ei "uskalla luvata" yhteistä tulevaisuutta, en enää sen jälkeen ole osannut pitää suhdetta niin vakavana tai niinsanotusti "eteenpäinmenevänä".

Ihan oikein! Ehkä sunkin miehelle käy kuten mun miehelle kävi, että vuosien saatossa se mieli muuttuukin, kun ei ole enää halua eikä intoa saati kykyä pitää kaikkia ovia avoinna. Itse tosiaan en naimiisiin tämän kanssa mene, vaikka hän on sitä itse viime aikoina ehdotellut.

Vierailija
146/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös. Ap tässä, muutimme miehen kanssa yhteen. Miehen aloitteesta.

Mutta yhä vaan näen tämän miehen ajatusmaailman länsä ja se aiehuttaa sen etten täysin luota häneen. Ymmärtääkö joku?

Vierailija
147/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta yhä vaan näen tämän miehen ajatusmaailman länsä ja se aiehuttaa sen etten täysin luota häneen. Ymmärtääkö joku?

Mies pitää sinua varalla, ei sulje muita seurustelusuhteita pois. Naimisiin ei kannata ainakaan mennä, eikä se ole hyvä idea muutenkaan kenenkään mennä. Kohtelr häntä hyvin jos hän kohtelee sinua. Pitäkää seksuaalinen elämä aktiivisena silloin mies pysyy rinnallasi

Vierailija
148/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, mutta mitä miehen pitäisi siis tehdä, että voisit luottaa häneen??

Vierailija
149/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies pitää sinua varalla, ei sulje muita seurustelusuhteita pois. Naimisiin ei kannata ainakaan mennä, eikä se ole hyvä idea muutenkaan kenenkään mennä. Kohtelr häntä hyvin jos hän kohtelee sinua. Pitäkää seksuaalinen elämä aktiivisena silloin mies pysyy rinnallasi

En usko täysin tähänkään. Hän on todella hyvä ja analyyttinen ihminen. Hän kohtelee minua todella ihanasti.

ap

Vierailija
150/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, mutta mitä miehen pitäisi siis tehdä, että voisit luottaa häneen??

Hyvä kysymys, en ehkä olisi aloittanut suhdessa, jos olisin tiennyt :( 

Sellaiset on ollut standardit. Mies oli ja on kuitenkin todella ihana ja luotettava kaikilla muilla tavoilla.

Vierailija
151/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyhmä kuin saapas.

Vierailija
152/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai hän on rakastava ja huomioiva, koska sellainen on kivaa. Hän vain haluaa olla turhista muodollisuuksista vapaa sitten, jos/kun tulee vastaan joku, jonka kanssa on kivempaa kuin sinun kanssasi.

Hän haluaa muuttaa yhteen, hän haluaa tavata lapseni. Hän haluaa rakentavasti selvittää riidat. Hän harjaa hiukseni, hän pitää minusta huolen.

Hän sanoo että rakastaa minua.

ap

Kauanko siis olette olleet yhdessä? Jos mies ei ole edes tavannut lastasi ja jo rakastaa ja haluaa muuttaa yhteen, olette kyllä etenemässä hurjan nopeasti. Miten siinä vaiheessa voisikaan luvata muuta kuin tapailun sijaan seurustelua, kun ei ole ehtinyt edes tavata toisen lasta? 

Vierailija
153/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai hän on rakastava ja huomioiva, koska sellainen on kivaa. Hän vain haluaa olla turhista muodollisuuksista vapaa sitten, jos/kun tulee vastaan joku, jonka kanssa on kivempaa kuin sinun kanssasi.

Niin, tai jos elämä ei ykskaks olekaan kivaa.

Itse kohotin kulmia tai nauroin miehen kummallisille mielipiteille. Ajattelin kuten sinäkin, että ei se niin vakavaa ole.

Mutta se oli. Puheet realisoituvat lopulta teoiksi. Kunpa joku olisi opettanut mua parisuhteen toiminnasta. No elämä opetti. Ja erosin. 

Vierailija
154/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ennustaja miehesi on? Hän ajattelee järjellä. Kuka voi tietää mitä tapahtuu 5 vuoden päästä kun ei ole edes varmaa mitä huomenna tapahtuu.

Vierailija
155/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kokonaistilanne ja tausta sekä teillä molemmilla että suhteellanne? Mies mokannut itsensä täysin jollain jossain todellisessa ja tärkeässä suhteessa? Sinä lääpällään häneen, joten näkee sitovansa itsensä sinuun kuin ankkuriin, jotta mitään kamalampaa ei enää tapahtuisi. Hän ei näe nyt, että uusi suurempi rakkaus voisi tulla hänen tielleen enää koskaan joten tyytyy sinuun. Jotakin käsittämätöntä voi tulevaisuus kuitenkin tuoda mukanaan - ja sitä hän toivoo jossain mielensä sopukassa... enkä jopa tuntee, että niin tulee vielä tapahtumaan ja silloin se on finito kanssasi... Mitä mieltä tästä?

Miten voit täysin ulkopuolisena sepittää tällaista.

Hän on ollut se joka on enemmän lääpällään. Hän on jopa sanonut ettei voi uskoa onneaan.

Vauvapalstan inkkeleiden ominaisuus: tuikituntemattomien ihmisten ajatusten, tekojen, olosuhteiden ja suunnitelmien telepaattinen luotaaminen.

Tämmöstä ei reaalimaailmassa tapahdu. Siellä ei myöskään ole mitään omia keksintöjään muista ihmisistä sepitteleviä hölmöjä. Se olisikin kauheaa.

Vierailija
156/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta aina kun on pitänyt vauvapalstalta suhdeneuvoja kysellä niin se suhde on tullut loppuunsa aika nopeasti sen jälkeen. Jännä juttu :D

Vierailija
157/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelevä kiintymyssuhdetyyli, avoidant attachment style.

Kyllä lähes jokainen ymmärtää, että mikään ei ole ikuista, asioita tapahtuu ja tilanteet muuttuvat. Normaali, emonationaalisesti tasapainoisen ihmisen ei tätä kuitenkaan koe erikseen tarvetta mainittavaksi. Tässä kyse on enemmän siitä, että hän ei halua edes yrittää ns täysillä. Takaovi pidetään auki, ja sitten kun sitä käytetään, sanotaan että enhän minä mitään luvannutkaan.

Epävarmuus voi johtua hänestä itsestään, on hidas ja ei oikeasti vielä tiedä miten teillä toimii, tai sitten pitää sinusta riittävästi että tällä hetkellä kokee olevansa tyytyväinen, muttei niin paljoa, että haluaisi sitoutua sinuun ihmisenä. Eli jos vaikka sairastut, ei jää katselemaan, koska on suhteessa vain sen vuoksi mitä sinulta saa, ei sinun itseni vuoksi.

Tämä on hyvin kirjoitettu. Kyllähän jokainen täysjärkinen sen ymmärtää, että kukaan ei voi 100 % luvata mitään yhdessäoloa ikuisesti. Se on mielestäni peruslähtökohta. Mutta jos sanoo ääneen, että EN voi luvata mitään, niin todellakin epävarmuus omaa itseään ja omaa motiiviaan kohtaan. Ei olevarma haluaako tai pystyykö sitoutumaan ylipäätään tai jos joku kivempi osuu kohdalle. Tämä on takaportti, että ei tunne olevansa niin paha ihminen jos näin tapahtuu. 

Itse olen joskus käyttänyt tätä, mutta olen juuri tarkoituksella kun en ole halunnut luvata liikoja. 

Asiat voi sanoa monella tavalla. Esimerkiksi, että eihän elämästä koskaan mitään tiedä, mutta haluan kyllä olla kanssasi. Jos siis oikeasti haluan. 

Vierailija
158/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän hahmottaa sitoutumisen eri tavalla kuin sinä. Minusta tuollainen olisi jo epäviehättävääkin, en tunne vetoa miehiin jotka eivät ole voimakkaan sitoutumishaluisia

Vierailija
159/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ap kertonut kauanko suhde on kestänyt? Tilannehan on täysin erilainen riippuen onko suhdetta takana kaksi kuukautta vai viisi vuotta. Jos alle puoli vuotta ja vaatimukset tuota luokkaa sanoisin miehelle, että juokse. 

Vierailija
160/163 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hänen siis pitäisi luvata?

naisille pitää luvata kaikkea mahdollista. pelimiehet osaa hyvin puhua naisille ja luvata niille katteettomasti kaiken, mitä ne haluavat kuulla.

kunnon mies ei lupaile lämpimikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän