HS: Loppu synnytystalkoille
Tutkija Tarmo Valkonen pohtii, miten syntyvyys saataisiin Suomessa nousuun:
Yksi tällainen voisi olla huonomman kumppanin hyväksyminen, hän miettii. Tutkimuksissa yksi keskeisiä syitä lasten hankinnan lykkäämiselle on sopivan kumppanin puuttuminen.
Mitä sanotte, arvon naiset, otatteko jatkossa kumppaniksi työttömän, alkoholistin, kenet tahansa vastaan tulevan? Ja olette valmiit elättämään lapsen/lapset ilman kumppanin apua ja tukea? Elämään huonossa suhteessa?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole järjen häivääkään. Jos parasta vaihtoehtoa, eli hyvää parisuhdetta ei ole saatavilla, naisen kannattaa tehdä kuten historian saatossa on niin usein toimittu. Hankkia parhaat geenit ilman sitoutunutta parisuhdetta ja kasvattaa lapsi omien sukulaisten kanssa.
Tää onnistuu vain, jos hyvinvointivaltio tarjoaa rahoituksen. Tuskinpa ne sukulaiset tahtoo maksaa sisaren tai serkun kakarasta.
Meinaat että ihmiset haluaa maksaa tuntemattomien kakaroista mieluummin? Se hyvinvointivaltion rahoitus ei vieläkään tule mistään taikaseinästä vaan viedään vastuullisten ihmisten kukkaroista, yleensä vastuuttomille.
Tällä hetkellä me maksetaan tuntemattomien kakaroista verotuksen muodossa ja huonosti tuottavia työeläkemaksuja. Laps
Haluat siis että nainen on kanssasi vain siksi että hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa. Aika sairas fantasia. Ei kaukana kidnappauksesta.
Onneksi aika tuo ei koskaan palaa.
Mitkä ihmeen ylivertaiset geenit? Jopa on taas paksua syyllistämistä. Mitä väärää on haluta lapsia, jotka ovat maailman tärkeimmät ihmiset syntymästään asti minulle? Heistä tulee uusia veronmaksajia, jotta on varaa palkata joku vaihtamaan sinunkin vaipat kun aika koittaa. Alkoholismi VOI OLLA periytyvää, mutta ei sitä välttämättä ole. Ainakaan minun lapseni eivät käytä päihteitä ja ovat fiksuja omillaan pärjääviä. Ehkä siksi, että minä olen heidät kasvattanut eikä se alkoholisti-isä. Minun puolestani velat saavat elää ilman lapsia, mutta miksi ampua sanallisesti meitä, joiden mielestä omat lapset ovat parasta maailmassa?
Kouluttautuneisuus vapautti naisen miehen holhouksesta. Oma työ, oma tili, oma tupa, oma lupa. Sekös miestä harmittaa kun nainen on vapaa eikö kaipaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaista ehdotettu. ap trollailee.
Edelleenkin. Lue se artikkeli ja etsi vaikka, niin se sitaatti löytyy sanasta sanaan.
Joo, löytyy sitaatti, mutta se ei ole tutkijan ehdotus Suomen/minkään valtion toimenpiteeksi, vaan hänen pohdintaansa siitä, mikä ylipäätään voisi kääntää syntyvyyden nousuun, kun globaalisti on todettu, että juuri mikään valtion toimenpide ei asiaan vaikuta. Tässä kyseinen kohta:
"Elämäntavoissa, arvoissa ja mieltymyksissä täytyisi tapahtua suuri globaali muutos, että syntyvyys kääntyisi kasvuun, Valkonen pohtii.
Yksi tällainen voisi olla huonomman kumppanin hyväksyminen, hän miettii.
Tutkimuksissa yksi keskeisiä syitä lasten hankinnan lykkäämiselle on sopivan kumppanin puuttuminen.
Valkosella on hieman huumoria puheessaan. Oikeastaan
Joo, se voi olla se jutun pointti ja voi olla, että Valkosella on huumoria puheessaan. Mutta kyllä minä ainakin olen sen verran herkkänahkainen, että jos tällaisia tason lasku -kommentteja heitetään edes vitsinä, se ei ole minusta yhtään hauskaa. Tutkija olisi voinut heittää vitsinä vaikka että lisääntyminen pitäisi kieltää lailla kaikilta miehiltä, jotka eivät ole parasta A-luokkaa. Jotka eivät ole suorittaneet yliopistotutkintoa, juokse cooperissa vähintään kolme tuhatta metriä ja tienaa vuodessa satatuhatta euroa. Ja joiden äo on X.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimein kun naiset on nostaneet parinvalinnassa rimaa (ja silti se on tosi matalalla) ja kriteerejä niin kyllä miehiä harmittaa. Kehittäkää itseänne niin pääsette riman yli. Teidän pitää nousta ylös, naisten ei tarvitse tulla alas.
Se yhden käden sormilla laskettava joukko miehiä, joka mediassa öyhöttää, ei millään tavalla edusta niitä miljoonia miehiä, jotka eivät ajattele asiaa ollenkaan.
Suurin osa miehistä on parisuhteissa. Itse asiassa heteroparisuhteissa on yhtä paljon miehiä kuin naisia.
Kysymys kuuluukin, mikä tarve sinulla on suunnata puheesi yleisesti "miehille" sen sijasta että puhuttelisit öyhöttäjää suoraan?
Suurin osa naisista ei ole onnellinen parisuhteessa miehen kanssa. Miehellä parisuhde naisen kanssa lisää elämääntyytyväisyyttä, naisella parisuhd
Oma elämäni olisi sisällyksekkäämpää oikean miehen kanssa. Voisimme tehdä yhdessä asioita. En osaa nähdä että hyvä mies voisi mitenkään alentaa elämäntyytyväisyyttäni, miten?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen ylivertaiset geenit? Jopa on taas paksua syyllistämistä. Mitä väärää on haluta lapsia, jotka ovat maailman tärkeimmät ihmiset syntymästään asti minulle? Heistä tulee uusia veronmaksajia, jotta on varaa palkata joku vaihtamaan sinunkin vaipat kun aika koittaa. Alkoholismi VOI OLLA periytyvää, mutta ei sitä välttämättä ole. Ainakaan minun lapseni eivät käytä päihteitä ja ovat fiksuja omillaan pärjääviä. Ehkä siksi, että minä olen heidät kasvattanut eikä se alkoholisti-isä. Minun puolestani velat saavat elää ilman lapsia, mutta miksi ampua sanallisesti meitä, joiden mielestä omat lapset ovat parasta maailmassa?
Miksi ottaa tarpeeton riski sen lapsen kustannuksella jota väität rakastavasi? Sinuna olisin hakenut siittiöt spermapankista. Olisi ollut vastuullisempi valinta. Vähän sama kuin joku lisii vaikka tietää omaavansa rintasyöpägeenin, ihan sairasta. Silloin jos välität oikeasti lapsesta, pyydät lahjoitusmunasolua. Vapaus lisääntyä tuo myös vastuuta. Tai sen pitäisi tuoda.
Suomessa on jo nyt 300 000 ihmistä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimein kun naiset on nostaneet parinvalinnassa rimaa (ja silti se on tosi matalalla) ja kriteerejä niin kyllä miehiä harmittaa. Kehittäkää itseänne niin pääsette riman yli. Teidän pitää nousta ylös, naisten ei tarvitse tulla alas.
Saatte pitää rimaa niin korkealla kuin haluatte. Miesten ei tarvitse täyttää vaatimuksianne sen enempää kuin naisten tarvitsee täyttää miesten vaatimukset.
Tehän siinä jäätte ilman lapsia.
Toisaalta, ei naiset kykene kantamaan lapsia muutenkaan, mahoja kun ovat.
Koston suloisuus on siinä että naisella on aina vaihtoehto hakea sperma pankista. 😝 Tosin sperman laadun heikkeneminen on ollut suorastaan katastrofaalista viime vuosina, sekin on varmaan naisten vika 😟
Vierailija kirjoitti:
Ihme oletuksia taas, ettei muka alhaisen syntyvyyden syy ole se, ettei ihmiset vaan halua lapsia. Jos vahva ja aito halu olisi, ihmiset kyllä tekisivät hartiavoimin töitä saadakseen sen parisuhteen, johon lapset hankkia.
Kannattaisi sinunkin ottaa asioista hieman selvää ennen kuin kommentoit yhtään mitään. Merkittävä enemmistö suomalaisista, sekä miehistä että naisista, toivoo saavansa lapsia elämänsä aikana. Ja suurin este tälle on nimenomaan sopivan puolison löytäminen.
"Suomalaisista 2045-vuotiaista valtaosa, noin 85 prosenttia, toivoisi tai olisi toivonut itselleen lapsia ihanteellisessa versiossa elämästään."
https://www.vaestoliitto.fi/verkkojulkaisut/kuka-haluaa-lapsia-2020-luv…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatte pitää rimaa niin korkealla kuin haluatte. Miesten ei tarvitse täyttää vaatimuksianne sen enempää kuin naisten tarvitsee täyttää miesten vaatimukset.
Koston suloisuus on siinä että naisella on aina vaihtoehto hakea sperma pankista. 😝 Tosin sperman laadun heikkeneminen on ollut suorastaan katastrofaalista viime vuosina, sekin on varmaan naisten vika 😟
Ei kultaseni, naisilla ei ole aina tuota vaihtoehtoa. Suurin syy on taloudelliset vaikutukset.
Eikö maailmassa ole jo liikaa ihmisiä? Luonto ja ilmastu tuhoutuu. Maahanmuutolla ja toimivalla integraatiolla kestävyysvaje ratkeaa. Muuten asiassa ei ole mitään murehtimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kult
Siihenkin auttaa kouluttautuminen ja ura. Ja ehkä on ihan hyvä että jos ei ole varaa spermaan, karsiutuu jo siinä vaiheessa pois. Ei se lapsikaan ilmainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein lapset alkoholistin kanssa, koska halusin lapset. Mies jäi aikoja sitten taakse. Tiesin, ettei hänestä ole isäksi, mutta silti olen lapset hoitanut yksin aikuisikään asti, ja vaikka on vaikeaa ollut matkan varrella, en voi sanoa, että katuisin valintaani, sillä silloin katuisin myös lapsiani. Olisin tietenkin voinut valita paremminkin, mutta näillä eväillä on nyt mentävä. Ihmiset eivät tiedä, mitä menettävät kun eivät halua lapsia.
Toivottavasti jätit miehen jo raskausaikana, että lapsille ei tullut traumoja isän alkoholismista. Alkoholismille altistavan geenin ovat joka tapauksessa saaneet, että siitä kannattaa jälkikasvua ehkä varoitella kun lähestyvät täysi-ikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koston suloisuus?
Mielenkiintoista. Naiset siis ovat kostamassa.
Onko tuo yleinen ajattelumalli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä että miehen suusta moisia ehdotuksia tulee.
Miehet ei joudu käymään läpi pahoja raskausoireita eikä sitä kipua ja tuskaa mitä synnytykseen tulee. Lisäksi miehet eivät tajua että moni nainen saattaa traumatisoitua synnytyksessä ja synnyttäjän kokemuksesta sairaalassa jossa hoitajat tiuskii,äyskii ja syyllistää. Monilta saattaa jäädä vain yhteen lapsen teko.
Synnytys oli aivan hirveä kokemus. Yli 4 kiloinen lapsi, imukuppi apuna ja välilihan leikkaus. Ei ehditty antamaan muuta kivunlievitystä kuin ilokaasua josta ei ollut kyllä minkään sortin apua. Ei ikinä enää. Tuollaista kipua en ole eläessäni muulloin kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se yhden käden sormilla laskettava joukko miehiä, joka mediassa öyhöttää, ei millään tavalla edusta niitä miljoonia miehiä, jotka eivät ajattele asiaa ollenkaan.
Suurin osa miehistä on parisuhteissa. Itse asiassa heteroparisuhteissa on yhtä paljon miehiä kuin naisia.
Kysymys kuuluukin, mikä tarve sinulla on suunnata puheesi yleisesti "miehille" sen sijasta että puhuttelisit öyhöttäjää suoraan?
Suurin osa naisista ei ole onnellinen parisuhteessa miehen kanssa. Miehellä parisuhde naisen kanssa lisää elämääntyytyväisyyttä, naisella parisuhd
Huhhuh. Tätä ketjua, kun katselee, niin näyttää aika pahasti siltä, että "nais-incelit" ovat kokoontuneet yhteen paikkaan. Kovin on katkeran näköistä puhetta ketju täynnä, mitä tässä silmäilin. Kauheaa miesvihaa. Toivottavasti sinä joskus opit pitämään itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan järkevä ajatus, mutta jos ajattelet asiaa miehen näkökulmasta niin tuo tason nosto loikka iskee miehiin kaksinkertaisena. Samalla kun naiset ovat nostaneet vaatimustasoaan, on naisten oma taso laskenut. Eli miehenä tulisi nähdä hirveä vaiva sopivan tason ylläpitämiseen jotta saisi itselleen kumppanin jota ei kykene kunnioittamaan. Ongelma ei siis ole pelkästään miehissä, sopivan naisen eteen mies on valmis kiipeämään vaikka p*rse edellä vuorelle. Nykyinen tilanne on miehille lähinnä äärimmäisen nöyryyttävä.
Hirveä vaiva? Kohtele n
Tarkoittiko se professori huonommalla kumppanilla näitä joille nämä itsestäänselvät asiat ovat liikaa pyydetty? Miten helvetissä niiden kanssa voi pärjätä lapsiarjessa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut läheiset ihmiset eivät valitettavasti korvaa eivätkä korjaa vanhemmilta tullutta laadutonta geeniperimää. Sitä ei korvaa myöskään rakkaus.
Olisi mielenkiintoista tietää, miten täydelliset geeniperimät sinä olet saanut. Kyllä on taas palsta täynnä silmitöntä vihaa.
Miksi totuuden kertominen on vihaa? Geenien mukana kulkee paljon vikoja jotka olisi helposti vältettävissä kun mietittäisiin vähän että tarvitseeko kaikkien saada biologisia lapsia.
Mä luulen, ettei niin virheetöntä ihmistä olekaan, kuin mitä te kaipaatte.
Harva harhainen marginaaliporukka etsii virheetöntä vaan itselle sopivaa ja mieleistä, mutta virheetön ei inkkeliulinasta huolimatta tarvitse olla. Eikä tarvitse silläkään verukkeella kenenkään kelpuuttaa itselleen sopimatonta tai vain epämieluisaa.
Miksei proffa määrittele mitä tarkoittaa huonompi kumppani? Tarkoittaako se työtöntä? Lihavaa? Autistia? Vammaista? :D
Mä luulen, ettei niin virheetöntä ihmistä olekaan, kuin mitä te kaipaatte.