Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi Kirjolla-kausi pettymys

Vierailija
28.10.2024 |

Topia lukuun ottamatta kukaan osallistujista ei vaikuta oikealta autistilta. Tulee lähinnä mieleen ihmisiä keillä on vaikeuksia hyväksyä itseään ilman diagnoosia. On yliopistokoulutusta, yrittäjyyttä...

Kommentit (295)

Vierailija
201/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi YLE pakottaa näitä vìtuvvammasia jatkuvasti??

Kuka sua on pakottanut katsomaan tätä sarjaa? Mä en oo kattonu, eikä oo tullut mistään suunnasta mitään pakotusta katsoa 🤔.

Vierailija
202/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein osaa ottaa tosissaan aikansa pahinta koulukiusaajaa itkemässä vaikeaa kouluaikaansa.

Missä Stubb nyt on itkenyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sua on pakottanut katsomaan tätä sarjaa? Mä en oo kattonu, eikä oo tullut mistään suunnasta mitään pakotusta katsoa 🤔.

Laaja mainostus ja suuri rahallinen panostus tähän paskaan trendiaiheeseen on pakotusta. 

Vierailija
204/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DEI ja woke. 

Mitä helvetin wokea autismissa on? Vai onks siis vaan woke, että autistit jotenkin hyväksytään ihmisinä? 

Vierailija
205/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laaja mainostus ja suuri rahallinen panostus tähän paskaan trendiaiheeseen on pakotusta. 

Miisa Nuorgam ja 30000 teinityttöä Tiktokissa. 

Vierailija
206/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DEI ja woke. 

Mitä helvetin wokea autismissa on? Vai onks siis vaan woke, että autistit jotenkin hyväksytään ihmisinä? 

Tällaisten trendivajakkien esittäminen muka normaaleina on 100 % wokeagendaa. Suuri osa transhuistakin on kuulemma autisteja. 

Vierailija
207/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki mainokset on pakotusta, ja kaikki rahallinen panostus mihin tahansa aiheeseen on pakotusta?

Suosittelisin nyt sulle silleen vähän autistisempaa otetta asiaan, että pyrkisit nyt vaan tulkitsemaan sanoja edes hieman kirjaimellisemmin, etkä lähtis muokkaamaan kieltä tolleen omien ideologioiden mukaan. Ihan vaikka sanakirjasta voit kattoo sen sanan 'pakko' ja 'pakotus'. 

Vierailija
208/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki mainokset on pakotusta, ja kaikki rahallinen panostus mihin tahansa aiheeseen on pakotusta?

Suosittelisin nyt sulle silleen vähän autistisempaa otetta asiaan, että pyrkisit nyt vaan tulkitsemaan sanoja edes hieman kirjaimellisemmin, etkä lähtis muokkaamaan kieltä tolleen omien ideologioiden mukaan. Ihan vaikka sanakirjasta voit kattoo sen sanan 'pakko' ja 'pakotus'. 

Itse asiassa asiassa kaikki mainokset ovat kirjaimellisesti pakottamista eli isolla rahalla työnnetään viesti väkisin medioihin ja käytännössä joka paikkaan. 

Vierailija
209/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pakottamisen tietysti hoitavat jättiyhtiöiden algoritmit. 

Vierailija
210/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DEI ja woke. 

Tällaisten trendivajakkien esittäminen muka normaaleina on 100 % wokeagendaa. Suuri osa transhuistakin on kuulemma autisteja. 

Mä en todellakaan ole normaali, mut en kyllä oo mikään trendivajakkikaan. Mun autismilla ei oo mitään tekemistä yhtään minkään trendin kanssa, tai sit se trendi alko 50-luvulla kun isäni, jolta olen autismikirjon perinyt, syntyi.

Mut ei hirveä yllätys, että autistivaj jakki-palstahullu jonka läsnäolon ketjussa tunnistaa heti tämän tehtailemista multipeukutuksista, on vielä tällainen w okes ta hourailevakin.

Siitäkö sun autistiviha siis johtuukin, että liität meidät johonkin w ok een? 

Vierailija
211/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oo noloo laittaa ite kymmenen peukkua omaan postaukseen? 😃

Vierailija
212/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai autistit katsovat toisia autisteja telkkarissa? Naurattaa, mutta kai te jotain vaihtelua animen ja fantasian katsomiselle tarvitsette 🤣

Vierailija
213/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa asiassa kaikki mainokset ovat kirjaimellisesti pakottamista eli isolla rahalla työnnetään viesti väkisin medioihin ja käytännössä joka paikkaan. 

Älä nyt sanoja kirjaimellisesti tulkitsevalle autistille yritä väittää, että mainostaminen on kirjaimellisesti pakottamista 🙄🤣🤣🤣. 

Ei. Pakottaminen on kirjaimellisesti pakottamista. Pakottamiseen ei liity mahdollisuutta olla ostamatta, olla katsomatta jne. 

Vierailija
214/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisti sai meltdownin kun jotkut on eri mieltä?

Vierailija
215/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DEI ja woke. 

Mä en todellakaan ole normaali, mut en kyllä oo mikään trendivajakkikaan. Mun autismilla ei oo mitään tekemistä yhtään minkään trendin kanssa, tai sit se trendi alko 50-luvulla kun isäni, jolta olen autismikirjon perinyt, syntyi.

Mut ei hirveä yllätys, että autistivaj jakki-palstahullu jonka läsnäolon ketjussa tunnista

Itse asiassa vihaan autisteja siksi että te haisette ja olette riippakivi työelämässä. 

Ohis

Vierailija
216/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai autistit katsovat toisia autisteja telkkarissa? Naurattaa, mutta kai te jotain vaihtelua animen ja fantasian katsomiselle tarvitsette 🤣

Neurotyypillisille tuo ohjelma lienee enemmän suunnattu. Ja neurotyypillisiltä suurin osa kommenteistakin.

Mutta kyllä muakin hirveesti naurattaa, että neurotyypilliset kattoo neurotyypillisiä telkkarista 🤣🤣🤣. 

Vierailija
217/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DEI ja woke. 

Mut ei hirveä yllätys, että autistivaj j

Itse asiassa vihaan autisteja siksi että te haisette ja olette riippakivi työelämässä. 

Ohis

Älä huoli, mä en ainakaan ole työelämässä kun oon työkyvytön. Ei tarvii mun hajuvesiäkään haistella siellä. 

Vierailija
218/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisti sai meltdownin kun jotkut on eri mieltä?

Enhän mä nyt voi 24/7 olla missään meltdownissa, kun kuitenkin joka sekunti miljardit ihmiset on mun kanssa eri mieltä.

Toi sun kymmenen yläpeukkua omalle vihapuheviestille on vaan tosi huvittavaa. 

Ja se on tosi läpinäkyvää, sun läsnäolon ketjussa huomaa heti noista peukutuksista. 

Vierailija
219/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällaisella ohjelmalla yritetään vain normalisoida autismia, mikä on hullua ja vähän pelottavaakin. Ohjelmasta saa myös kuvan, että uudet hahmot ovat rakentaneet koko identiteettinsä autismin varaan, mikä on outoa. Ulospäin näistä (pl topi) ei huomaa autismia mitenkään ja vaikuttavat sinänsä ihan normaaleilta ihmisiltä. Yksi ehkä keskimääräistä kusipäisemmältä, mutta sekään ei käsittääkseni ole mitään mitä lääkärin tarvitsisi diagnosoida. Itseäni ärsyttää myös se, että ohjelman myötä, olen itse alkanut saada kommentteja siitä, että olenkohan autisti (usein esitettynä siten kuin autismissa olisi jotain tavoiteltavaa). Minussa on kyllä varmasti joitain piirteitä (kuten jokaisessa), mutta en minä silti autisti ole (ihan tutkitustikaan). 

Vierailija
220/295 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ohjelma vain vahvistaa käsitystä siitä että nykyään kuka vain saa diagnoosin jos ei vain satu huvittamaan.

Höpö höpö, ei täällä pääse edes tutkimuksiin, joka johtuu siitä että kunnilla ei ole vara tutkituttaa ihmisiä. .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi