Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?
Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
731. Seksin myyminen josta tuossa kerrot on aivan eri asia kuin seksin ostaminen, josta me olemme keskustelemassa. Eihän se myyjä tee mitään väärää olemalla köyhä tai muuten haavoittuvassa asemassa kuten vaikkapa huumeriippuvainen, joka joutuu myymään seksiä saadakseen rahaa.
Seksin ostaminen on se mitä paheksutaan eikä myyminen.
Niiin jos kysytään niin varmaan suurin osa miehistä tuomitsee ostamisen. Tosin joka 8 on ostanut seksiä. Ton tilaston mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee seksin ostamisen yleisyyteen Suomessa. Niin pidän itse tätä aika kovana lukuna.
Vuonna 2015 miehistä 12,1 prosenttia kertoi joskus elämänsä aikana ostaneensa seksiä..
Jos tuosta poistetaan alle 18 ja yli 65v. Tuo määrä on aika. Kova. .jokainen tuntee miehen joka on ostanut tai ostaa seksiä.
Olet siis keskustellut aiheesta ennenkin. Unohdit kertoa, että viimeksi kuluneen vuoden aikana seksiä oli ostanut kaksi prosenttia suomalaismiehistä. Voidaan siis sanoa, että suomalaismiesten keskuudessa seksin ostaminen on erittäin harvinaista verrattuna melkein mihin muuhun maahan tahansa.
Ja tuossa se linkki, löytyi heti jos joku haluaa tutustua:
https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/finsex-maksullinen-seksi/
En ole
En usko että toi tiputus johtuu tuosta. Muutos on todella merkittävä muutamassa vuodessa.
Haha sehän selvisi. Seksin ostamisesta tehtiin rikos 2015 ja heti tippui tilastot.
Vierailija kirjoitti:
728. Jos luet viestini tarkemmin, niin en väittänyt, että sinä valehtelet, petät tai ostat seksiä, vaan sinä väität sen olevan yleistä, vaikka tosiasiassa valtaosa ihmisistä ei hyväksy seksin ostamista eikä valtaosa miehistä osta seksiä.
En tiedä mikä juuri sinun syysi on koettaa esittää asia noin, sitähän tässä ketjussa oli paljon. Usein se vaikuttaa olevan yritys jotenkin kiusata naisia tai sitten vain puolustaa omaa toimintaansa, koska sisimmässään tietää, ettei se valtaosan mielestä ole hyväksyttävää. Miesten mielipiteet noihin liittyen ovat usein jopa jyrkempiä kuin naisten, mikä ehkä tuo tarpeen esittää asia päinvastaisena.
Oli miten oli, kiinnostava ja palstalla usein esillä oleva ilmiö.
Mitäs jos lukisit OMAT viestisi nyt ja tarkasti, jotta huomaat kuuluvasi tuollaiseen ilmiöön ihan itsekin. Puhut sontaa, haukut ja yleistät ja kuvittelet tietäväsi kaikista kaiken, ja kaikesta kaiken paremmin kuin kukaan muu 😄 eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
728. Jos luet viestini tarkemmin, niin en väittänyt, että sinä valehtelet, petät tai ostat seksiä, vaan sinä väität sen olevan yleistä, vaikka tosiasiassa valtaosa ihmisistä ei hyväksy seksin ostamista eikä valtaosa miehistä osta seksiä.
En tiedä mikä juuri sinun syysi on koettaa esittää asia noin, sitähän tässä ketjussa oli paljon. Usein se vaikuttaa olevan yritys jotenkin kiusata naisia tai sitten vain puolustaa omaa toimintaansa, koska sisimmässään tietää, ettei se valtaosan mielestä ole hyväksyttävää. Miesten mielipiteet noihin liittyen ovat usein jopa jyrkempiä kuin naisten, mikä ehkä tuo tarpeen esittää asia päinvastaisena.
Oli miten oli, kiinnostava ja palstalla usein esillä oleva ilmiö.
Mitäs jos lukisit OMAT viestisi nyt ja tarkasti, jotta huomaat kuuluvasi tuollaiseen ilmiöön ihan itsekin. Puhut sontaa, haukut ja yleistät
Mä olen vähän naureskellut tässä keskustelussa samaa. Hirveän jyrkät asenteet ihmisellä
"Mitäs jos lukisit OMAT viestisi nyt ja tarkasti, jotta huomaat kuuluvasi tuollaiseen ilmiöön ihan itsekin. Puhut sontaa, haukut ja yleistät ja kuvittelet tietäväsi kaikista kaiken, ja kaikesta kaiken paremmin kuin kukaan muu 😄 eri"
En kuvittele tietäväni kaikesta kaikkea, mutta kyllä mä ihan tutkittua faktaa olen tähän ketjuun kirjoittanut.
Mitä tulee tohon miesten moraaliin ja ei mun mies ainakaan pettäisi. Niin nää tutkimukset on aika rajuja. 26000 vastaajaa.
yli 98 prosenttia vastaajista oli valmis vastaamaan tähän kysymykseen. Miehet vastasivat naisia useammin pettäneensä joskus kumppaniaan. Miehistä 36,6 prosenttia tunnusti pettäneensä.
Ja jos joku ei osaa suhteuttaa. Niin jos teillä on isä ja 2 veljeä. Tilaston mukaan joku on pettänyt.
Ei todellakaan puhuta mistään harvinaisesta ilmiöstä.
743. Ei seksin ostaminen ole rikos. Vain seksin ostaminen paritetulta tai alaikäiseltä on rikos.
Vierailija kirjoitti:
"Mitäs jos lukisit OMAT viestisi nyt ja tarkasti, jotta huomaat kuuluvasi tuollaiseen ilmiöön ihan itsekin. Puhut sontaa, haukut ja yleistät ja kuvittelet tietäväsi kaikista kaiken, ja kaikesta kaiken paremmin kuin kukaan muu 😄 eri"
En kuvittele tietäväni kaikesta kaikkea, mutta kyllä mä ihan tutkittua faktaa olen tähän ketjuun kirjoittanut.
... Ja en ole haukkunut ketään, sen päätin jo tänne tullessani, etten tee niin ja olen joutunut pyytämään anteeksi tylyä kielenkäyttöäni vain kerran. Silloinkaan en haukkunut. Sekoitat ehkä johonkin toiseen kirjoittajaan.
Kuinka uskollinen mies on, jos menee "poikaporukassa". Joopa joo. Ehkä sen tietää jos joku on oikeasti luotettava ja ei juo.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee tohon miesten moraaliin ja ei mun mies ainakaan pettäisi. Niin nää tutkimukset on aika rajuja. 26000 vastaajaa.
yli 98 prosenttia vastaajista oli valmis vastaamaan tähän kysymykseen. Miehet vastasivat naisia useammin pettäneensä joskus kumppaniaan. Miehistä 36,6 prosenttia tunnusti pettäneensä.
Ja jos joku ei osaa suhteuttaa. Niin jos teillä on isä ja 2 veljeä. Tilaston mukaan joku on pettänyt.
Suurin osa ei petä. Ja jo sillä, että mies on raitis ja rehellinen, voitetaan paljon.
Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan mukaansa ulkomaille? Minä ainakin tunnen muutaman. Teppo on sellainen. Vaimo jätetään aina kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tekstisi: "En tiedä mikä juuri sinun syysi on koettaa esittää asia noin, sitähän tässä ketjussa oli paljon. Usein se vaikuttaa olevan yritys jotenkin kiusata naisia tai sitten vain puolustaa omaa toimintaansa, koska sisimmässään tietää, ettei se valtaosan mielestä ole hyväksyttävää. Miesten mielipiteet noihin liittyen ovat usein jopa jyrkempiä kuin naisten, mikä ehkä tuo tarpeen esittää asia päinvastaisena.
Oli miten oli, kiinnostava ja palstalla usein esillä oleva ilmiö."
Tosissasko väität että tämä on tutkittua faktaa? 🤣
Vierailija kirjoitti:
743. Ei seksin ostaminen ole rikos. Vain seksin ostaminen paritetulta tai alaikäiseltä on rikos.
Ja tämä rikoslaki uudistus tuli voimaan 2015 ja vähensi prostituutiota runsaasti. Koska kuten itse sanoit ostajan on vaikea tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tekstisi: "En tiedä mikä juuri sinun syysi on koettaa esittää asia noin, sitähän tässä ketjussa oli paljon. Usein se vaikuttaa olevan yritys jotenkin kiusata naisia tai sitten vain puolustaa omaa toimintaansa, koska sisimmässään tietää, ettei se valtaosan mielestä ole hyväksyttävää. Miesten mielipiteet noihin liittyen ovat usein jopa jyrkempiä kuin naisten, mikä ehkä tuo tarpeen esittää asia päinvastaisena.
Oli miten oli, kiinnostava ja palstalla usein esillä oleva ilmiö."
Tosissa
No, minä olen eri ihminen, mutta onhan tällä palstalla, tässäkin ketjussa, hirveästi sellaista kirjoittelua, missä kirjoittaja ilmiselvästi hekumoi ajatuksella, että nyt naiset pelkäävät, kun he keksivät hurjia tarinoita uskottomista miehistä. Jos et ole täällä naisvastaiseen kirjoitteluun törmännyt, olet ollut täällä todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei petä. Ja jo sillä, että mies on raitis ja rehellinen, voitetaan paljon.
Juuri näin. Tuo tutkimuksen lukuhan viittaa niihin, jotka ovat joskus elämänsä aikana pettäneet, mutta eivät välttämättä nykyistä kumppaniaan. Silti luku on alle 40 prosenttia miehistä eli yli 60 prosenttia ei ole pettänyt yhtäkään kumppaneistaan. Naisten vastaava luku on 30.
Pettämisistä uutisoidaankin usein niin päin, että kolmasosa pettää eikä niin, että seitsemän kymmenestä ei ole milloinkaan pettänyt kumppaniaan. Silloin mielikuva jää herkästi niin, että pettäminen olisi kovin yleistä. (Vaikkei sitä harvinaisenakaan voi noilla luvuilla pitää. Pettäminen todennäköisesti myös kasautuu samoille henkilöille.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta alkoholi oli yksi iso pettämiseen ajava tekijä. Nykypäivänä sosiaalinen media on ottanut tilaa..
Täällä on paljon keskusteltu reissu hommista. Mä voisin heittää siihen että on aika luonnollista et näissä petetään eniten.
Yks iso syy miksi mies pettää oli seksin ja läheisyyden puute. Jos sulla on pelkästään la-su mahdollisuus ja välillä useiden viikkojen tauko, seksiä on keskivertoa paljon vähemmän. Jos sä satut vielä asumaan jossain kommuunissa edes käteen veto ei onnistu.
753. Palstasta ei ole tutkittua faktaa, tuo oli havainto, jonka moni muukin on varmaan huomannut, jos täällä on käynyt. Toistuva teema, samat argumentit toistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, kiinnostava ja pals
Keksivät hurjia tarinoita uskottomista miehistä. Ei niitä tarvitse keksiä.
Mun motiivi ehkä kirjoittaa täällä on se että mä pidän todella säälittävänä sitä että jotkut naiset on niin pirun sinisilmäisiä..
Mä tiedän omasta kaveriporukasta useamman miehen joka pettää jatkuvasti. Mä tiedän 2 miestä kellä lehtolapsi niiden vaimot ei tiedä..
Huvittavinta tässä on se että täällä kuitataan asiat sillä et mun mies on akateeminen tjsp. Voin kertoa että ei meinaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tekstisi: "En tiedä mikä juuri sinun syysi on koettaa esittää asia noin, sitähän tässä ketjussa oli paljon. Usein se vaikuttaa olevan yritys jotenkin kiusata naisia tai sitten vain puolustaa omaa toimintaansa, koska sisimmässään tietää, ettei se valtaosan mielestä ole hyväksyttävää. Miesten mielipiteet noihin liittyen ovat usein jopa jyrkempiä kuin naisten, mikä ehkä tuo tarpeen esittää asia päinvastaisena
Ei kukaan täällä ole vedonnut mihinkään akateemisuuteen. Vaan siihen, että tuntee miehensä, ja tämän arvomaailman. Ja selvästikin täällä on sitten myös niitä pettäjien vaimoja kirjoittanut. Niitä pitäisi tilastollisesti olla vähemmistö, joten emmeköhän me ihan oikeilla linjoilla ole.
Tiputus on ihan luonnollista. Naisten asema on parantunut, ja yhä useampi mies näkee naiset ihmisinä. Ne, joille prostituutio oli arkea, ovat monet kuolleet pois. Toki aina on pieni prosentti saastaa. Pätee kaikilla elämän alueilla.