Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?
Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut aiemmin luottamusongelmaa. Siitä johtuen ollaan sovittu ettei tehdä asioita, jotka toisesta tuntuu millään lailla pahalta. Ei tarvitse edes pelätä toisen pettävän, vaan että joku toisen meno tai tekeminen ei vaan toisesta tunnu hyvältä. Se riittää.
Meillä tällaisia ovat esimerkiksi baari-illat, risteilyt tai muut reissut kavereiden kanssa, työpaikan yön yli tyhy-illat sekasaunoineen, tai vaikka soittelu vastakkaista sukupuolta olevan entisen työkaverin kanssa.
Ja kun tuo on yhdessä sovittu ja ihan sydämestään ei toiselle halua millään lailla hetkenkään pahaa mieltä, niin se ei tunnu mitenkään rajoittavalta. Kummastakaan. Ihan omasta halustahan tässä ollaan ja se puoliso on kuitenkin se tärkein ihminen maan päällä.
Eli jos entinen työkaveri laittaa viestiä tai soittaa, niin lyötte luurin korvaan vai miten toimitte? Kyllä tuollainen t
Olen eri, mutta vastaan silti extyökaverien soittelukysymykseen. Meillä on molemmilla pitkäaikaiset kaverit joiden kanssa ollaan tekemisissä. Kummallakaan ei ole sellaisia entisiä opiskelu tai työkavereita joiden kanssa ei olla oltu tekemisissä, mutta joiden kanssa yhtäkkiä haluttaisiin olla tekemisissä jos heistä joku soittaisi. Koskee kaikkia sukupuolia. Mukavia työkavereita on eri sukupuolissa molemmilla, mutta he ovat työkavereita ja jäävät sellaisiksi, kumpikaan ei halua töitä eikä tovereita sieltä siviilielämään.
Miehelle on soittanut parikin ex naispuolista opiskelu/työkaveria ja heidän kanssaan on kuulumiset vaihtanut, mutta kiinnostusta ei ole ollut lähteä kaljalle tai tavata muutenkaan, joten yhteen soittoon on jäänyt ne.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä luottaisi mieheen joka käy kaveriensa kanssa Lapissa tai ulkomailla poikien reissuilla. On päivänselvää, mitä he siellä tekevät. Onko olemassa vielä naiiveja ja kusetettavia naisia, jotka eivät tätä ymmärrä? Ihmettelen suuresti. Veikkaan, että tietävät mutta eivät välitä.
En ikinä olisi naisen kanssa, joka valittaa tuosta. Olen ollut yli 30 vuotta naimisissa saman naisen kanssa ja lapset ovat aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä luottaisi mieheen joka käy kaveriensa kanssa Lapissa tai ulkomailla poikien reissuilla. On päivänselvää, mitä he siellä tekevät. Onko olemassa vielä naiiveja ja kusetettavia naisia, jotka eivät tätä ymmärrä? Ihmettelen suuresti. Veikkaan, että tietävät mutta eivät välitä.
En ikinä olisi naisen kanssa, joka valittaa tuosta. Olen ollut yli 30 vuotta naimisissa saman naisen kanssa ja lapset ovat aikuisia.
Eiks ole hienoa että sun ei tarvi olla. Sä voit etsiä just sellaisen puolison kuin haluat.
Sä voit ihan itse päättää missä asioissa sä teet kompromisseja ja missä et.
Itse käyn pari kertaa vuodessa Gambiassa ilman ukkoani. Hän ei pidä auringossa makoilusta ;)
Ihmiset unohtaa näissä keskusteluissa sen että ihmiset ja suhteet on erilaisia. Jokaiselle tai lähes jokaiselle löytyy puoliso jonka kanssa homma toimii.
Mulla esim on kontrolloiva mustis vaimo. Joka on muuten ihana. Me ollaan onnellisia yhdessä. Mä olen joutunut miettimään mikä on mulle tärkeintä, monessa asiassa ja ainakin tähän asti mun vaimo on ollut tärkein. Monelle muulle miehelle tälläinen ei toimisi ja suhde olisi toksinen. Mulle ei koska mä olen päättänyt tehdä tämän kompromissin.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankkausta. Mä olen mies mun nainen on mustasukkainen.. Tämä rajoittaa mun elämää. Ei kenenkään muun..
Mä en voi lähteä viikoksi etelään, Lappiin, en voi mennä toiselle paikkakunnalle ryyppäämään vkl.
Mitä sitten? Mä rakastan tota naista haluan että hänellä on hyvä olla ja mulla on hyvä olla hänen kanssaan. Paljon parempi kuin kenenkään muun kanssa on ollut..
Onko mun nyt pakko jättää toi nainen koska joku akka vauva palstalta ei ymmärrä miksi mä suostun tähän.
Tai pilata tää suhde menemällä kuitenkin.
Ps. Ollaan oltu 18v yhdessä.
Olet aika lapanen. En suostuisi tuohon ikinä vaan menisin ja antaisin akan räksyttää. Olen ollut naimisissa paljon pidempään kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä olen reissutyössä nähnyt ja kuullut karistaa kyllä turhat haihattelut itseltä. Tietty kavereiden kanssa voi matkoilla käydä, mutta pidempi työkomennus on ero. Yli 90% pettää siellä. Reissutyöläiseen luottaminen on vain harhaista typeryyttä. Paitsi, jos on saanut sen 1% helmen. Harmi vaan, että 90% muistakin reissutyöläisen puolisoista kuvittelee samaa, ja lähes kaikki heistä on väärässä...
En usko ihmiseen kykyyn tunnistaa luotettavasti olevansa poikkeuksellisen hyvä ihmistuntija. Vähän sama ilmiö kuin siinä, kun lähes kaikki luulevat olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Ihmisillä on taipumus yliarvioida kykynsä tietyillä elämänalueilla. Kuten kyvyssä tunnistaa poikkeuksellisen rehellinen ja luotettava kumppani.
No jaa. Itse tein (nainen) kymmenen vuotta enemmän tai vähemmän reissutyötä enkä kos
Eli duunarit pettää?
t.akateeminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankkausta. Mä olen mies mun nainen on mustasukkainen.. Tämä rajoittaa mun elämää. Ei kenenkään muun..
Mä en voi lähteä viikoksi etelään, Lappiin, en voi mennä toiselle paikkakunnalle ryyppäämään vkl.
Mitä sitten? Mä rakastan tota naista haluan että hänellä on hyvä olla ja mulla on hyvä olla hänen kanssaan. Paljon parempi kuin kenenkään muun kanssa on ollut..
Onko mun nyt pakko jättää toi nainen koska joku akka vauva palstalta ei ymmärrä miksi mä suostun tähän.
Tai pilata tää suhde menemällä kuitenkin.
Ps. Ollaan oltu 18v yhdessä.
Olet aika lapanen. En suostuisi tuohon ikinä vaan menisin ja antaisin akan räksyttää. Olen ollut naimisissa paljon pidempään kuin sinä.
Voin olla lapanen. Mutta olen onnellinen lapanen.
Minä luulisin, että suurin osa pareista pitää ihan selvänä sitä, että lomamatkat tehdään yhdessä. Näin meilläkin on aina ollut. Kumpikaan ei ole kysynyt lupaa lähteä yksin. Työmatkoilla toki käydään, mutta ne sovitaan työnantajan kanssa eikä niitä puolison kanssa suunnitella.
Pakko vahtia ukon kaljankittaamista ja huorissa käyntiä. Ei voi missään nimessä päästää Thaimaahan yksin.
Oma filosofiani on ollut että jokainen tehkööt elämällään mitä itse haluaa. Minä olen kanteni valinnut sillä perusteella että sovitaan toisillemme silloinkin kun molemmat tekevät kuten itse haluavat tehdä, ja homma toimii ilman että tulee tällaisia ongelmia. Suosittelen vahvasti muillekin.
Kyllä. Lapsiperheessä mennään kaikki yhdessä tai vähintään lapsen kanssa. Toista vanhempaa ei jätetä kotiin hoitamaan sekä työt että lapsi. Tai lomailemaan kaksin lapsen kanssa. Ydinperhe on ydinperhe, ja sellainen se ei ole, jos toinen vanhempi haluaa lomamatkalle yksikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut aiemmin luottamusongelmaa. Siitä johtuen ollaan sovittu ettei tehdä asioita, jotka toisesta tuntuu millään lailla pahalta. Ei tarvitse edes pelätä toisen pettävän, vaan että joku toisen meno tai tekeminen ei vaan toisesta tunnu hyvältä. Se riittää.
Meillä tällaisia ovat esimerkiksi baari-illat, risteilyt tai muut reissut kavereiden kanssa, työpaikan yön yli tyhy-illat sekasaunoineen, tai vaikka soittelu vastakkaista sukupuolta olevan entisen työkaverin kanssa.
Ja kun tuo on yhdessä sovittu ja ihan sydämestään ei toiselle halua millään lailla hetkenkään pahaa mieltä, niin se ei tunnu mitenkään rajoittavalta. Kummastakaan. Ihan omasta halustahan tässä ollaan ja se puoliso on kuitenkin se tärkein ihminen maan päällä.
Minä en suostuisi tuollaiseen. En ole koskaan pettänyt, ja väitän että en aio koskaan pettääkään.
Olen eri, mutta mielestäni voisit sinäkin ajatella hieman kypsemmin sikäli, ettei kaikkien tarvitse täyttää sinun käsityksiäsi soveliaasta elämästä. Olemme kaikki epätäydellisiä, sinäkin. Ihmisillä on paljon pettämiskokemuksia, jotka voivat vaikuttaa siihen, ettei yksinkertaisesti enää halua parisuhdetta, jossa vietetään paljon aikaa erillään. Sinä arvostat asioita X ja toinen asioita Y, mistä nousee tarve arvostella muita tuolla tavalla?
T. Pitkään avioliitossa elänyt vanha nainen
Vierailija kirjoitti:
Minä luulisin, että suurin osa pareista pitää ihan selvänä sitä, että lomamatkat tehdään yhdessä. Näin meilläkin on aina ollut. Kumpikaan ei ole kysynyt lupaa lähteä yksin. Työmatkoilla toki käydään, mutta ne sovitaan työnantajan kanssa eikä niitä puolison kanssa suunnitella.
Niin mäkin. Ei mulla ole yhtään kaveria ketä jaksaisi esim viikon putkeen. Ukon kanssa kyl jaksaisi reissaa vaikka vuoden tai loppuelämän.
Muuten voisin päästääkin, mutta varaa on 1 ulkomaanreissuun vuodessa, joten se tehdään perheenä ja aika lapsikohteeseen (pienet lapset). Joskus jäädään toki kotimaahankin. Raha on tässä siis se rajoittava tekijä. Onneksi mies ei edes pyydä tuollaisia ja näyttää lomasta nauttivan, niin ei tarvi kieltääkään. Toki käy minunkin mies tapaamassa kavereitaan useinkin ja joskus on kavereiden mökilläkin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä olen reissutyössä nähnyt ja kuullut karistaa kyllä turhat haihattelut itseltä. Tietty kavereiden kanssa voi matkoilla käydä, mutta pidempi työkomennus on ero. Yli 90% pettää siellä. Reissutyöläiseen luottaminen on vain harhaista typeryyttä. Paitsi, jos on saanut sen 1% helmen. Harmi vaan, että 90% muistakin reissutyöläisen puolisoista kuvittelee samaa, ja lähes kaikki heistä on väärässä...
En usko ihmiseen kykyyn tunnistaa luotettavasti olevansa poikkeuksellisen hyvä ihmistuntija. Vähän sama ilmiö kuin siinä, kun lähes kaikki luulevat olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Ihmisillä on taipumus yliarvioida kykynsä tietyillä elämänalueilla. Kuten kyvyssä tunnistaa poikkeuksellisen rehellinen ja luotettava kumppani.
No jaa. Itse tein (nainen) kymmenen vuotta enemmän tai vähemmän reissutyötä enkä koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään pettävän. Min
Täällä toinen nainen, joka myös on tehnyt reissutyötä ja lisäksi opiskelin neljä vuotta aikuisena uuteen ammattiin toisella paikkakunnalla viikot. Myös mieheni on koko työuransa tehnyt reissutyötä ja nelisen vuotta oli töissä toisella paikkakunnalla. Emmekä ole pettäneet, vaikka samanaikaisesti oli ruuhkavuodet (lapset pieniä). Uskon, että iso merkitys on molempien perhekeskeisyydellä. Tutkitusti uskottomuus ei niinkään liity työhön, vaan persoonallisuudenpiirteisiin kuten impulsiivisuuteen ja jännityksenhaluun.
Mutta juuri sen vuoksi, että työ on pakottanut olemaan erillään, olemme muuten olleet erittäin tiivis pariskunta. Olemme käytännössä aina yhdessä, nykyisin matkustan mieheni mukana myös ulkomailla ja usein kotimaassakin, koska jäin kotirouvaksi. Näin saamme viettää paljon aikaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etpä tietysti, täytyyhän sinun käydä välillä virkistymässä kodin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei reissata kotimaassakaan ilman toista. Ei edes työreissuja, ellei ne ole aivan pakollisia, ja esimerkiksi työreissut laivaristeilylle eivät pakollisia ole. Ei myöskään käydä baarissa yksikseen tai kavereiden kanssa. Harvoin edes työpaikan illanvietoissa.
Eli teillä ei ole luottamusta toisiinne. Ok. Miksi sitten edes olette yhdessä?
No jos heillä on vaikka muuten todella hyvä suhde. Ja kumpikaan suhteen osapuoli ei pidä noita tarpeellisena onnellisuuteen.
Aivan. Kaikki eivät ole samanlaisia ja kaipaa ulkomaanmatkoja kaveriporukoissa, vaan heille onneen riittää muu.
Tämäkin omituinen kommentti.&nbs
Sinä, sinä ja sinä. Eikö aikuinen ihminen ymmärrä, että muut voivat ajatella asioista eri tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Itse tein (nainen) kymmenen vuotta enemmän tai vähemmän reissutyötä enkä kos
Mistä sä tiedät ettei ole petetty?
Mä luin joskus tutkimuksen pettämisen syistä. Yksi isoimmista on tilaisuus tekee varkaan.. jopa ihmiset jotka oli tyytyväisiä suhteeseensa ovat riskialttiimpia pettämään jos on mahdollisuus.
Oliko peräti 7x isompi todennäköisyys mikäli ollaan reissu hommissa.
Ei hän voi koska hänellä on oikeus tehdä mitä ikinä hän haluaa. Ja jos se ei sovi sulle sun pitää lähteä tältä palstalta.