Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hidas ihminen ja haluan tehdä asiat hitaasti ja rauhallisesti

Vierailija
28.10.2024 |

Ärsyttää, kun yhteiskunta ja työelämä yrittää saada kaikkia oikein juoksemaan oravanpyörässä.

Ei kiinnosta tehdä töitä pikavauhtia, vaikka kollegat niin tekevätkin ja pyörittelevät silmiään hitaammille. En halua myöskään syödä ruokatauolla pikavauhtia.

Sama koskee vapaa-aikaa. Minulla on tämä yksi ainut elämä, ja haluan nauttia siitä, enkä juosta tukka putkella paikasta toiseen. Lapsia en ole hankkinut, koska se vasta pakottaakin siihen oravanpyörässä juoksemiseen. Jos hankkisin, haluaisin hoitaa lasta kotona kolmisen vuotta täydellä palkalla.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään tehdä ja elää rauhallisesti. 

Mitä työhön tulee, väittäisin että olen tehokkaampi kuin 90 % ihmisistä juuri siksi, että teen rauhallisesti enkä mitään turhaa. Tulee kerralla valmista ja hyvää jälkeä. 

Samoin olen huomannut, että mitä enemmän rauhoitan tilannetta kun teen jotain kotitöitä tai vaikka käsityötä, sitä tehokkaammin lopulta tulee valmista. 

Ja jopa niin, että kun minä kävelen kaupungilla korostetun rauhallisesti, olen lopulta määränpäässä samoihin aikoihin kun se Kiireinen, joka kantapäät paukkuen harppoi ohitseni pari korttelia aikaisemmin. Ilmeisesti sellainen rauhallinen, virtaava, luoviva liikehtiminen vie lopulta perille nopeammin kuin harppominen ja nykiminen. 

---------

Aika usein ihmisten "kiireisyys" ja "tehokkuus" on vain performanssia, eikä lopulta saada oikein mitään aikaan. Äitini on tästä malliesimerkki; niillä on iso talo, ja

Semmonen paukuttava emäntä muka tehokas pönkköjalka muutti yläkertaan hakkaamaan kantapäitäön muitten asukkaiden harmiksi. Lapset samanlaisia ovien paukuttelijoita ja metelillä liikkuvia edestakaisin. KOKO alakerta Tiesi kyllä kun koiraa lähetään kusettamaan. 😱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla