Aviossa olevat naiset, ovatko miehenne onnellisia?
Usein kysytään naisilta oletko onnellinen aviossa ja tyytyväinen puolisoosi ja mitä miehesi tekee että olet onnellisuutesi eteen jne.
Harvemmin kysytään onko miehesi aidosti onnellinen kanssasi ja mistä sen tiedät. Oletko koskaan tätä miettinyt ja tiedätkö varmasti onko miehesi onnellinen liitossanne?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Niin hän minulle väittää, että on.
10 v aviossa.
Luotatko vain sanaan vai teetkö tiedostaen jotain asioita sen eteen että hän on onnellinen?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 v aviossa.Luotatko vain sanaan vai teetkö tiedostaen jotain asioita sen eteen että hän on onnellinen?
ap
Mitä voin tehdä muuta kuin luottaa? Vastuu on puhujalla; pitää ihan itse sanoittaa, jos mättää.
No, osin toimin niin, etttä hänellä - ja itsellä - on hyvä olla. Esim. Teen hyvää ruokaa, sellaista myös, josta en itse välitä. Mutta ehkä pikemminkin ajattelen, että voin olla ihan oma itseni, mutta kunhan en toimi niin, että onni rapistuu. Eli en nalkuta, vaikka välillä ärsyttää.
Kyllä tuon kasvoille aina leviää lempeä ja rakastava hymy kun tulen kotiin. Halaa ja pussaa paljon. Ja sanookin että olen parasta mitä hänelle on koskaan tapahtunut.
Sanoisin, että onnellinen on. Juuri tällä hetkellä suunnittelee meille kivaa minilomaa.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan. En ole kysynyt
Tässäpä varmaan koko homman pointti. Miesten onnellisuus tai sen arviointi suhteissa usein jää vähälle huomiolle tai jopa täysin huomiotta. Mediassakin painotetaan nimenomaan naisten tyytyväisyyttä ja onnellisuutta. Varmasti moni nainen ajattelee että kunhan on ruokaa pöydässä ja makuuhuoneessa lämmintä niin mies on tyytyväinen ja jos mies mainitsee jostain tai valittaa niin sitä pidetään turhana ja lähes aina riidanaiheena.
ap
Kuvittelin, että oli onnellinen, yhdessä 28 vuotta. Hän oli todella huono puhumaan tunteista, ongelmista jne. Ajattelin aina, että arjen teot on tärkeämmät kuin puhe, mutta jos toinen esittää onnellista viimeiseen asti niin en ollut ajatustenlukija. Kun siis mikään ei muuttunut, vietettiin paljon aikaa yhdessä, istuttiin sohvalla kainalossa, harrastettiin vielä s#eksiäkin pari päivää ennen eroa. Kunnes toinen ilmoitti, että ei tiedä mitä tahtoo jne. Ero sitten lopulta tuli.
Enää en voisi olla ihmisen kanssa, joka ei pystyisi sanottamaan tunteitansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä varmaan koko homman pointti. Miesten onnellisuus tai sen arviointi suhteissa usein jää vähälle huomiolle tai jopa täysin huomiotta. Mediassakin painotetaan nimenomaan naisten tyytyväisyyttä ja onnellisuutta. Varmasti moni nainen ajattelee että kunhan on ruokaa pöydässä ja makuuhuoneessa lämmintä niin mies on tyytyväinen ja jos mies mainitsee jostain tai valittaa niin sitä pidetään turhana ja lähes aina riidanaiheena.
ap
Oikein hakemalla hait sitä, että pääset valittamaan. Toisten avioliitoista vielä.
Ei se ollut ikinä onnellinen eikä tyytyväinen, jatkuvasti narisi jostain asiasta tai sen vastakohdasta. Eikä ollut eron jälkeenkään, yritti itsaria. Eikä varmaan edes tarvitse mainita, ettei suostunut hoidattamaan yläpäätään. Jotkut vain eivät ole.
Tuskin on. Enpä ole minäkään, mutta tässä mennään kun ei muuta osata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Media on nykyään vain naisia varten.
Olenko minä vaimona vastuussa aikuisen miehen onnellisuudesta? Jos ei olisi onnellinen niin varmasti mies osaa puhua, toimia ja tietää jopa missä on ovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Happy wife, happy life. Näinhän se sanonta kuuluu. Pitää pitkälle paikkansa. Miehen elämä on helppoa kun rouva kujertaa tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Media on nykyään vain naisia varten.
Mitäs, jos te miehissä tekisitte sellaisia mieskokemuksia sanoittavia fiilisteleviä juttuja. Perustaisitte vaikka sellaisia miestenlehtiä, joissa olisi viisaita juttuja eikä värkkien kuvia.
Olen kysynyt ja kuulema on.
Ei ainakaan tullut muutosehdotuksia.
Minä en ole, eipä sitä kukaan ole kysynytkään.
En enää jankuta kun ei johda mihinkään. Teen vaan kiltisti hyvää ruokaa ja siivoan.
On erittäin tyhjä ja tylsä parisuhde. Ei seksiä, ei tehdä mitään, ei käydä missään.
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä vaimona vastuussa aikuisen miehen onnellisuudesta? Jos ei olisi onnellinen niin varmasti mies osaa puhua, toimia ja tietää jopa missä on ovi.
Olet! Te molemmat olette! Siksi se on nimeltään avioLIITTO!
Mikään liitto ei pysy kasassa oletuksilla siitä, että kyllä toinen sanoo jos joku vaivaa. Sitten ollaan yllättyneitä kun liitto yhtäkkiä karahtaa kiville ja toinen on käynyt vieraassa pesässä jo pidemmän aikaa.
Olen teemaa pohtinut lähikuukausina miehen näkökulmasta. Onnellisuus parisuhteessa on sukupuolesta riippumaton halu ymmärtää toista ja tämän tarpeita sekä toteuttaa näitä siitä riippumatta saako itse niistä jotain vai ei.
En tarkoita tällä, että kummankin pitää tehdä asioita toisen mieliksi mitä ei ehdottomasti halua tehdä, se tuottaa kipua tms. Parisuhde on yhteinen sopimus, jossa kumpikin on sitoutunut tuottamaan toiselle iloa, mutta saamaan sitä myös itse.
Itse olen avioliitossa, jossa olemme tilanteessa, jossa kumpikaan ei ole toiselle mieliksi ja kumpikaan ei saa sitä mitä haluaa. Ei ihan win-win tilanne, mutta lose-lose kuitenkin.
Kait tuo perkeleen vätys saa suunsa auki mikäli parannuskohteita on, yleensä on niin, että parannusehdotuksia ei tule vaan ne täytyy naisen itsekseen miettiä. Entisen Herra Itsestäänselvyyden passitin menemään, huoh mikä suunnaton helpotus.
10 v aviossa.