Jos saisit kolme lasta, miten sukupuolet jakautuisi jos saisit itse päättää?
Kaikki samaa, 2 tyttöä ja 1 poika vai 1 tyttö ja 2 poikaa?
Kommentit (196)
Meillä on niin pippurinen pieni tyttö, että kyllä 1 riittää. :) Kaksi muuta ovat poikia.
Ensimmäisenä poika ja sitten kaksi tyttöä. Tämä siksi, että jos ensimmäinen olisi tyttö, tämä todennäköisesti joutuisi ottamaan pikkuapulaisen ja lapsenlikan roolin. Poikaa tulisi ehkä vähemmän ohjattua kakkosäidin rooliin.
Ja tiedän mistä puhun, olin nimittäin 1. ja tyttö eikä pikkuveljeäni _koskaan_ laitettu tekemään kotitöitä tai vahtimaan nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
1 prinsessa ja 2 poikaa :)
Tämä. Pojat helpompia mut tytöt ihanimpia.
Kaikki muunsukupuolisia. Incel, trans, lepakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pojat ovat helpompia" tarkoittaa sitä, että äiti ei näe yhtä paljoa vaivaa pojan eteen, kuin tytön.
Ei kyllä mitään väliä. Tai no, silleen että peräkkäiset olisi samaa sukupuolta, eikä just keskimmäinen olisi eri sukupuolta. Muuten aika sama. Kolme tyttöä tai kolme poikaakin ois kiva. Mutta onhan se mukavaa kun on molempia. Nyt on tyttö ja poika, ja lisää ei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pojat ovat helpompia" tarkoittaa sitä, että äiti ei näe yhtä paljoa vaivaa pojan eteen, kuin tytön.
Minulla on tyttö ja poika, ja kyllä se tyttö on helpompi... Luonnekysymys se on, jos ajattelee toisin niin on tosiaan omassa asenteessa joku pielessä, eikä kohtele lapsia tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tyttö ja poika, ja kyllä se tyttö on helpompi... Luonnekysymys se on, jos ajattelee toisin niin on tosiaan omassa asenteessa joku pielessä, eikä kohtele lapsia tasapuolisesti.
Useimmiten äidin (ja miksei isänkin) ajattelu on jo lähtökohtaisesti erilaista lapsen sukupuolen perusteella. Valtava määrä "itsellisiä" äitejä ja ihan yksinhuoltajia ei paranna tilannetta. Lapsi kasvaa vinoon, kun ei ole terveellistä mallia siitä toisesta sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten äidin (ja miksei isänkin) ajattelu on jo lähtökohtaisesti erilaista lapsen sukupuolen perusteella. Valtava määrä "itsellisiä" äitejä ja ihan yksinhuoltajia ei paranna tilannetta. Lapsi kasvaa vinoon, kun ei ole terveellistä mallia siitä toisesta sukupuolesta.
Eipä kaikilla hetero-ydinperheen lapsillakaan ole terveellistä mallia siitä toisesta sukupuolesta... Tai kummastakaan.
Onneksi nykyään voi vaihtaa lapsensa sukupuolen jos ei ole mieluinen. Niin Hollywoodissakin tehdään, esim Megan Foxilla on jopa kolme transsukupuolista lasta. :)
Miksi niin moni tuntuu vastaavan haluavansa 3 poikaa? Itselläni on 3 poikaa (eikä muita lapsia) ja tuntuu että kaikkialla katsotaan kieroon silleen "VOI VOI KUN EI TULLUT YHTÄÄN TYTTÖÄ". Toki omat lapseni ovat vielä aika pieniä kun vanhinkin on vasta 9-vuotias. On musta kiva kun on poikaporukka ja senkin takia, kun tykkään itsekin esimerkiksi pelata jalkapalloa (harrastin tätä lapsena monta vuotta) ja meillä on sitten pieni peliporukka heti omasta takaa valmiina jos halutaan mennä potkimaan (tosin olisi myös siinä tapauksessa jos lapset olisi tyttöjä, koska edelleen tytötkin voi potkia palloa). Mutta en vaan siis hahmota, että miksi niin moni sanoo haluavansa nimenomaan poikia, ei siksi ettenkö itse tykkäisi omista pojista, vaan siksi, että tuntuu että niin monet katsoo nykyään poikalapsia kieroon ja leimataan heti liian vilkkaiksi tai häiriköiksi. Musta tuntuu että ulkomaailman kanssa olis helpompi pärjätä, jos mulla olisi 3 tyttöä. Vaikka olisivat kuinka villejä ja hankalia, niin ennakko-oletus olis aina että "IHANAA, nyt tuli kilttejä tyttöjä tänne".
Ihaninta olisi, jos meillä olis kolme tyttöä. Toisaalta olisi se kiva saada myös poikia, että ehkä sittenkin kaksi tyttöä ja yksi poika. Tytöt peräkkäin, mutta ei väliä onko poika nuorin vai vanhin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni tuntuu vastaavan haluavansa 3 poikaa? Itselläni on 3 poikaa (eikä muita lapsia) ja tuntuu että kaikkialla katsotaan kieroon silleen "VOI VOI KUN EI TULLUT YHTÄÄN TYTTÖÄ". Toki omat lapseni ovat vielä aika pieniä kun vanhinkin on vasta 9-vuotias. On musta kiva kun on poikaporukka ja senkin takia, kun tykkään itsekin esimerkiksi pelata jalkapalloa (harrastin tätä lapsena monta vuotta) ja meillä on sitten pieni peliporukka heti omasta takaa valmiina jos halutaan mennä potkimaan (tosin olisi myös siinä tapauksessa jos lapset olisi tyttöjä, koska edelleen tytötkin voi potkia palloa). Mutta en vaan siis hahmota, että miksi niin moni sanoo haluavansa nimenomaan poikia, ei siksi ettenkö itse tykkäisi omista pojista, vaan siksi, että tuntuu että niin monet katsoo nykyään poikalapsia kieroon ja leimataan heti liian vilkkaiksi tai häiriköiksi. Musta tuntuu että ulkomaailman kanssa olis helpompi pärjätä, jos mulla olisi 3 tyttöä. Vaikka olisiva
Mäkin ihmettelebn, että moni haluaisi kolme poikaa. Tiedän usemman, jolla on juuri kolme poikaa ja kyllä heillä on ollut toivessa saada edes yksi tyttö. Sitten äitinä olisi ainoana tyttönä perheessä.
En halua lapsia mutta jos olisi pakko valita niin 3 tyttöä tai sitten 2 tyttöä ja 1 poika. Itse olen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt eivät ole prinsessoja, he ovat tyttöjä.
Ehkä viestin kirjoittaja oli kuninkaallinen?
Ilman muuta kolme tyttöä. En varmaan osaisi poikia edes kasvattaa, enkä tietäisi, miten poikien kanssa toimitaan. Saattaisin sortua olemaan liian tiukka enkä yhtään lempeä tai myötätuntoinen äiti.
Minulla on yksi tytär, ja jos saisin lisää lapsia, toivoisin tyttöä ja pelkäisin että tulee poika. Onneksi kävi tuuri ainoan lapsen sukupuolen suhteen.
Itse olen ainoa lapsi ja pienenä toivoin sisarusta että olisi kaveri mutta nyt kun tutuilla on lapsia niin olen huomannut että ei sisarukset samassa perheessä olekaan aina niin hyviä kavareita keskenään, yhdellä kaverilla on 3 lasta joista yksi jo täysi-ikäinen poika ja ylä-aste ikäinen tyttö ja ala-aste ikäinen tyttö niin perheen tytöt on niin erilaisia etteivät he tee yhdessä mitään, muutenkin perheen lapset on kaikki todella erilaisia vanhimmat tyttö ja poika ovat aina yksin eikä heillä ole yhtään kaveria, kulkevat aina kuulokkeet päässä, nuorin lapsista on ainoa sosiaalinen ja hänellä on kavereita, ihmettelen miten samassa perheessä voikin olla niin erilaisia lapsia. Ehkä jos saisin 3 lasta ja saisin itse päättää sukupuolet niin ehkä 2 poikaa ja 1 tyttö tai 3 poikaa, toki pojat voi olla aika villejä pienenä ja riidellä keskenään joten varmaankin paljon työtä.
Ei mitään väliä mikä kombo. Meille tulossa kolmas, molempia on jo. Kolme on hyvä.
Mikä on poikaäiti?
Ja mikä tekee hänestä katkeran?