Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe ulkomaanmatkalla neljä kertaa vuodessa

Vierailija
27.10.2024 |

Mitä liikkuu sellaisen perheen aikuisten mielessä, jotka käyvät ulkomailla 3-5 krt vuodessa? Millaisen esikuvan he antavat lapsilleen vastuullisesta ja ympäristöä kunnioittavasta elämästä? Ja sitten vielä esim. esittelevät lomakuviaan somessa aivan avoimesti.

Itse en pysty käsittämään, millä nämä ihmiset oikeuttavat oman elämäntyylinsä. Ja siis ei ole kiinni rahasta, myös omalle perheelleni vastaava olisi taloudellisesti mahdollisti, mutta en ikimaailmassa pystyisi elämään niiden omantunnon tuskieni kanssa, tuollainen elämäntyyli aiheuttaisi.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi voi, kun ei millään mene perille. Kännykästä niitä kuvia näytetään, tietenkin."

No sulla on huono tuuri.. Ei omista tutuista kukaan ole näyttänyt kuvia kännykästä just 20 vuoteen, kun kaikki on siellä Facebookissa tai Instagramissa. 

Vierailija
42/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en jaksaisi lapsiperheessä järjestellä pakkailuja ja sijaisia ja koirahotelleja noin usein.

Mitä järjestelemistä on koirahotellissa? Laittaa vaan sähköpostia tai soittaa onko vapaata tuohon ja tuohon aikaan, ja vie sitten koiransa sinne. Huh huh onpa muka kova homma. 

Mua kummastuttaa nämä ihmiset, jotka hankkivat lauman lapsia, eläimiä, puutarhat ja viherkasvit ja sitten voivottelevat, että kyllä me muuten mutta kun on nuo lapset, lemmikit, piha ja viirivehka niin ei voi. Kai tuon tiesi jo vastuita ja velvollisuuksiaan hankkiessaan, että jotkut asiat (kuten se omalta tontilta poistuminen) voi olla sitten hankalampaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän hassua, että niin paljon kun saa rahaa, niin paljon sitä pistetään haitalliseen kulutukseen.

Tuntuu, että kenelläkään ei ole mitään kohtuuden rajaa, jos näidenkin palkat tuplattaisiin, kävisivät varmaan 10 matkalla vuodessa.

Palkat ovat jotenkin oudosti jakautuneet, että toiset saavat sen 1000-2000e varsinkin jos on vähänkin osa-aikaisuutta, eli periaatteessa tulot ovat samat kuin työttömällä ja seuraavalla tasolla tienataan sitten se 5500e-12.000e/kk ja hankitaan poreammeita sun muita, ettei jälkipolville varmasti jää mitään.

Vierailija
44/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en jaksaisi lapsiperheessä järjestellä pakkailuja ja sijaisia ja koirahotelleja noin usein.

Mitä järjestelemistä on koirahotellissa? Laittaa vaan sähköpostia tai soittaa onko vapaata tuohon ja tuohon aikaan, ja vie sitten koiransa sinne. Huh huh onpa muka kova homma. 

Mua kummastuttaa nämä ihmiset, jotka hankkivat lauman lapsia, eläimiä, puutarhat ja viherkasvit ja sitten voivottelevat, että kyllä me muuten mutta kun on nuo lapset, lemmikit, piha ja viirivehka niin ei voi. Kai tuon tiesi jo vastuita ja velvollisuuksiaan hankkiessaan, että jotkut asiat (kuten se omalta tontilta poistuminen) voi olla sitten hankalampaa. 

no mitäpä jos minä olen sitä asiaa aikaisemmin miettinyt, hankin silti koiran ja matkustelemme sen vuoksi vähemmän? kävikö mielessä? ei huvita, olin aiemmin reissutöissä, joten tiedän, miten ärsyttävää pakkailu on. on tullut nähtyä maailmaa, lapset ehtivät myöhemminkin, toki perheenäkin on reissailtu. 

Vierailija
45/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä ja olen kotona lähes koko vuoden paitsi kun lähden neljä kertaa vuodessa lomamatkalle vaihtaakseni vähän maisemaa. En tunne mitään omantunnon tuskia noista reissuista. Loput lomat vietän sitten kotona. Mulla on myös koira, joka menee ihan innoissaan koirahotelliin viikoksi kerrallaan. Se ei pane yhtään pahakseen, kun olen kuitenkin sen kanssa 48 viikkoa vuodessa. 

Kuulostaa ikävältä, jos sinä ahdistut puolestani lomistani, kun itseä ei ahdista sitten yhtään. 

Vierailija
46/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi voi, kun ei millään mene perille. Kännykästä niitä kuvia näytetään, tietenkin."

No sulla on huono tuuri.. Ei omista tutuista kukaan ole näyttänyt kuvia kännykästä just 20 vuoteen, kun kaikki on siellä Facebookissa tai Instagramissa. 

Aika jännä, yleensä just ne FB:ssa olevat on sellaisia kuuskymppisiä, ja ne just näyttää niitä kuvia kännykästä.

Sitä nuoremmathan ei enää ole facessa.

Vierailija
47/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItä väliä, tämä maapallo tuhoutuu kuitenkin, joten otetaan nyt kaikki ilot irti. 

Niin.. ei tässä vaiheessa enää mitkään lentämisen estelyt auta. puhuttu 40 vuotta ilmaston lämpenemisestä ja ilmaston muutoksesta , mitä saatu aikaan? Limpparipulloihin korkit kiinni. Ja tämäkin vain EU:ssa. 

Merivirrat heikkenee tai muuttuu 10-20vuodessa ja sitten on sellainen huoltovarmuus- ja energiakriisi Suomessa että ei ole varaa matkustaa yhtään mihinkään. 

Vierailija
48/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Oletko kateellinen? Siltä ainakin vaikutat. 

Vierailija
49/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen, mitä liikkuu sellaisen perheen päässä, joka kiskoo sätkä hampaissa viinaa kaksin käsin. Siinä on lapsilla lasinen lapsuus, mutta ympäristö kyllä kiittää. Kuka mitäkin arvostaa.

Vierailija
50/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, yleensä just ne FB:ssa olevat on sellaisia kuuskymppisiä, ja ne just näyttää niitä kuvia kännykästä.

Joo aika jännää. Olen 55-vuotias eikä kukaan näytä kuvia kännykästään, kun me kaikki ollaan Facebookissa eikä tarvitse erikseen näyttää kuvia kännykästä. Itsekin sanot, että me vanhemmat ollaan Facebookissa ja nuoremmat eivät. Jos me vanhat ollaan jo Facebookissa, niin ei tarvetta näyttää enää kuvia kännykästä. 

Vierailija
51/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Rita Tainola taas reissussa?

Vierailija
52/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On erittäin terveellistä oppia elämään kurinalaisesti silloin kun säästää esim matkoihin. Lomat ja matkat myös rytmittää ajankäyttöä.

Veikkaan että olet vassari jolle on ok lennättää kansoja muilta mantereilta, mutta työssäkäyviä naapureita pitää moittia. Ehkä he myös haluavat eroon ap:sta. Kateellisesta kyylästä. Mainittakoon vielä että vilkaise karttaan, Suomi on maapallon perukoilla eikä tänne oikein pääse kauempaa kuin lentokoneella.

Elin itsekin pitkään niin ja voisin ihan helposti yhä tehdä niin. Mutta silti se ei poista sitä tosiasiaa, että jos kaikki maailman ihmiset lentäisivät lomamatkalle esim. viisi kertaa vuodessa, olisi tämän maapallon taru hyvin nopeasti ohi.

AP<

= Älä tee niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon. 

Unohdit allekirjoituksestasi itseäsi kuvaavan sanan 'tekopyhä'. 

Vierailija
53/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, lapsiperheitä ei tueta ollenkaan, nyyh! Melko köyhää elämää kun noin vähän käyvät ulkomailla.

Vierailija
54/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty käsittelemään asiaa, niin pitääkö siitä nyt koko kansalle ihmetellä? Oletko miettinyt terapiaa tähän ahdistukseen? 

Vierailija
55/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en voi käsittää millainen ihminen voi lisääntyä hyvällä omallatunnolla ylikansoittuneella pallolla.

Sulla ei ap ole mitään sanomista muiden ympäristövaikutuksista, olet itse ympäristörikollinen.

Vierailija
56/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vattua sinä ahdistut jonku perheen lomista?

Vierailija
57/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on arvosteltu esim Marinin lentämistä, niin perustelu on, että se kone lentää, oli Marin mukana tai ei. Joten eiköhän tämä sama perustelu käy muihinkin.

Vierailija
58/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lomakoti on välimerellä ja lennetään sinne aina kun on mahdollisuus. Kohta vietämme talvet sielä. En pystyisi olla vain suomessa.

Vierailija
59/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma asia. Kateellinen olet vain.

Tuo kateuskortin käyttäminen on jo aika väsynyttä.

Mutta kateutesi niin totta. 

Vierailija
60/121 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi puhua paskaa.