Perhe ulkomaanmatkalla neljä kertaa vuodessa
Mitä liikkuu sellaisen perheen aikuisten mielessä, jotka käyvät ulkomailla 3-5 krt vuodessa? Millaisen esikuvan he antavat lapsilleen vastuullisesta ja ympäristöä kunnioittavasta elämästä? Ja sitten vielä esim. esittelevät lomakuviaan somessa aivan avoimesti.
Itse en pysty käsittämään, millä nämä ihmiset oikeuttavat oman elämäntyylinsä. Ja siis ei ole kiinni rahasta, myös omalle perheelleni vastaava olisi taloudellisesti mahdollisti, mutta en ikimaailmassa pystyisi elämään niiden omantunnon tuskieni kanssa, tuollainen elämäntyyli aiheuttaisi.
Kommentit (121)
No sulla on heikot hermot, jos tuosta ahdistut. Ei käy kateeksi sun elämä.
Ai jaa. Me matkustetaan ulkomaille noin kerran kuukaudessa. Suuri osa pitkiä viikonloppuja, mutta myös paljon pidempiä matkoja. Meidän ilmastoteko oli se, ettei tehty lapsia. Tällä pallolla on jo ihan tarpeeksi porukkaa, tosin jakautunut hieman epätasaisesti, myönnän.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa trollilta.
Silloin ympäri maailmaa ravaaminen ja lomakuvien esitteleminen on noloa, jos muuten teeskentelee omistavansa vihreät arvot.
Heh, paljon matkustavat eivät edes mitään lomakuvia muille esittele. Ulkomailla matkustelu on heille niin tavanomaista, ettei niitä juttuja kuvailla.
Paitsi joku erikoisempi kohde, sademetsä retket sun muut spesiaalit.
Vierailija kirjoitti:
Elämästä pitää nauttia, jos siihen mahdoliisudet on. Kyllä useimmat suomalaiset tekevät vähintään kaksi ulkomaan lomamatkaa vuodessa.
Eikä ne mitään huippu kalliita ole lomamatkat enää. Kun itse varaa majoitukset ja edulliset lennot, lomamatkat ulkomaille ovat jopa halvempia, kuin hiihtolomaviikko Lapissa.
Ei kaikilla nyky-Suomessakaan mene huonosti. Ihmisillä on koulutuksensa ansioista mielenkiintoiset ja hyvä palkkaiset työt.
Voisi vaihteeksi kysyä, mihin ne tuki luusereiden, yhteiskunnan antamat rahat menee. Pizzoihinko, viinaan ja tupakkaanko?
Tämä nyt ei millään tavalla liittynyt aloitukseeni. Eli ei missään nimessä ole kyse rahasta tai siitä, että ihmettelisin, miten jollain on tuohon varaa.
Omassakin perheessämme voisimme helposti käyttää sen noin 20 000 - 30 0000 euroa (mitä siis helposti näihin matkoihin helposti vuodessa menee), jos haluaisimme, mutta enemmän on kyse muusta arvopohdinnasta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämästä pitää nauttia, jos siihen mahdoliisudet on. Kyllä useimmat suomalaiset tekevät vähintään kaksi ulkomaan lomamatkaa vuodessa.
Eikä ne mitään huippu kalliita ole lomamatkat enää. Kun itse varaa majoitukset ja edulliset lennot, lomamatkat ulkomaille ovat jopa halvempia, kuin hiihtolomaviikko Lapissa.
Ei kaikilla nyky-Suomessakaan mene huonosti. Ihmisillä on koulutuksensa ansioista mielenkiintoiset ja hyvä palkkaiset työt.
Voisi vaihteeksi kysyä, mihin ne tuki luusereiden, yhteiskunnan antamat rahat menee. Pizzoihinko, viinaan ja tupakkaanko?
Tämä nyt ei millään tavalla liittynyt aloitukseeni. Eli ei missään nimessä ole kyse rahasta tai siitä, että ihmettelisin, miten jollain on tuohon varaa.
Omassakin perheessämme voisimme helposti käyttää sen noin 20 000 - 30 0000 euroa (mitä siis helposti
Minkä ihmeen takia pohdit toisten asioita?
No eikö sulla ole parempaakin tekemistä kuin ihmetellä muiden matkustamista?
Mä en usko, että se lentäminen mitään maapallolle tekee, mutta ällöttää sellaiset ihmiset, jotka hehkuttaa sitä matkalle lähtöä kolme kuukautta aiemmin, ja sitten pakottavat katsomaan heidän lomakuviaan. Ketä kiinnostaa? Ihan niin kuin maisemia ei näkisi vaikka telkkarissa tai netissä, jos haluaa. Itse en edes tykkää pahemmin etelän aurinkomaisemista. Halutaan, että toinen olisi kateellinen.
Luontoarvojen kannalta ymmärrän sen, että jos turistit tuhlaa kaiken veden, niin ettei sitä riitä kuumimpaan aikaan heidän viljelyksilleen, niin hyvä että protestoivat turismia vastaan.
Tietyn tyyppiset ihmiset saavat elämäänsä sisältöä viikon etelänreissusta, ja luulevat siten olevansa vähän parempia ihmisiä. Kun ovat nähneet maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että se lentäminen mitään maapallolle tekee, mutta ällöttää sellaiset ihmiset, jotka hehkuttaa sitä matkalle lähtöä kolme kuukautta aiemmin, ja sitten pakottavat katsomaan heidän lomakuviaan. Ketä kiinnostaa? Ihan niin kuin maisemia ei näkisi vaikka telkkarissa tai netissä, jos haluaa. Itse en edes tykkää pahemmin etelän aurinkomaisemista. Halutaan, että toinen olisi kateellinen.
Luontoarvojen kannalta ymmärrän sen, että jos turistit tuhlaa kaiken veden, niin ettei sitä riitä kuumimpaan aikaan heidän viljelyksilleen, niin hyvä että protestoivat turismia vastaan.
Tietyn tyyppiset ihmiset saavat elämäänsä sisältöä viikon etelänreissusta, ja luulevat siten olevansa vähän parempia ihmisiä. Kun ovat nähneet maailmaa.
Miten joku muka pakottaa katsomaan lomakuvia? Itse vaan kuvittelet, että he ovat muka parempia ihmisiä. Sinä omassa päässäsi niin kuvittelet eikä kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassakin perheessämme voisimme helposti käyttää
Ei vaan pohtii muiden ihmisten arvoja. Eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku muka pakottaa katsomaan lomakuvia? Itse vaan kuvittelet, että he ovat muka parempia ihmisiä. Sinä omassa pääs
Ei kai voi olla katsomatta, jos pyytää kahville, ja alkaa niitä näyttämään. Pitäisikö sanoa, että ei kiinnosta kuule? En minä kuvittele, että ovat parempia ihmisiä, vaan he kuvittelevat, kun ovat nähneet jonkun typerän aurinkorannan, ovat sivistyneitä. Kyllä monet luulee näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku muka pakottaa katsomaan lomakuvia? Itse vaan kuvittelet, että
He ovat vain iloisia omasta lomastaan, mutta sinä luulet heidän olevan parempia ihmisiä.
Kuka näyttää enää lomakuvia kelleen, kun ne kuitenkin julkaistaan facebookissa tai Instassa .
Eipä ole kukaan lomakuvia esitellyt sitten viime 20 vuoteen.
en jaksaisi lapsiperheessä järjestellä pakkailuja ja sijaisia ja koirahotelleja noin usein.
Nyt pata kattilaa soimaa. Laskepa huviksesi paljonko sinun lisääntymispäätöksesi aiheuttaa päästöjä esim. seuraavan 100 vuoden aikana, etenkin jos lapsesi myös tekevät yhtä monta lasta kuin sinä. Vertaa sitten sitä lapsettoman pariskunnan päästöihin. Vaikka he lentäisivät joka ikinen päivä, ei heidän aiheuttamansa päästöt ole kuin minimaalinen murto-osa siitä mitä sinä olet aiheuttanut. Kehtaatkin paheksua tuossa tilanteessa kun itseksin olet pahisten joukossa.
No mikä olisi sopiva määrä matkustella ulkomaille vuoden aikana, jos on esimerkiksi vihreiden kansanedustaja? Demareita äänestävä tehdastyöläinen? Nukkuvien puolueeseen kuuluva työtön?
Piti ihan laskea kolme kertaa ollaan käyty tänä vuonna ulkomailla. Toissa vuonna käytiin interreilillä. Lapsi on 8 v. ja hänellä on ollut aina passi voimassa siitä lähtien, kun oli 11 kk. Lennetty ollaan kuitenkin viimeksi vuonna 2019.
Matkailu lentokoneilla nousee yhä enemmän ja enemmän. Airbusilla ja Boeingilla pelkästään on tilauksia sisällä uusista matkustajakoneista lähes 2000 kpl. Eivät ehdi niitä valmistamaan läheskään siinä tahdissa, kun tilauksia tulee sisään. Tämän lisäksi on vielä ne muutkin lentokoneiden valmistajat.
Lentäminen lähes tuplaantuu 2030-luvun loppupuolella, ellei sitten tule jotain lentämiseen liittyviä kieltoja.
Vierailija kirjoitti:
en jaksaisi lapsiperheessä järjestellä pakkailuja ja sijaisia ja koirahotelleja noin usein.
Mitä järjestelemistä on koirahotellissa? Laittaa vaan sähköpostia tai soittaa onko vapaata tuohon ja tuohon aikaan, ja vie sitten koiransa sinne. Huh huh onpa muka kova homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku muka pakot
Voi voi, kun ei millään mene perille. Kännykästä niitä kuvia näytetään, tietenkin.
No aika väsynyttä on myös ahdistua toisten matkustamisesta.