Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin uskomatonta lukea näitä "se, tämä ja tuo tukeni laskee 50e iihkiik!" -aloituksia

Vierailija
27.10.2024 |

Miten on mahdollista että aikuiset ihmiset lähtevät siitä etteivät ota vastuuta itsestään ja elämästään vaan jonkun muun pitää heitä aina ja iäisesti rahoittaa? Onko tällaista missään muualla maailmassa? 

Kommentit (249)

Vierailija
41/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomessa on totuttu siihen että veronmaksajien piikki on auki, jokaiseen elämäntilanteeseen on oma tukensa jos ei itse syystä tai toisesta pärjää. Tällänen munkkipossuilu on mahdollistanut sen että yksilön ei tarvi ottaa itsestään vastuuta. Nyt kun järjestelmä järkkyy niin alkaa lapsellinen itku siitä kun minä joudunkin itse kustantamaan elämäni.

Totta, meillä on ollut hieno järjestelmä, josta sinäkin terveenä ja toimintakykyisenä olet hyötynyt, et vain näe sitä. Toivottavasti sairastut tai joudut tapaturmaan.

Kaikki tuet poissa tuollaisella, joka toivoo onnettomuutta toiselle. 

Eikö ole mukavaa elättää noita tuollaisia, jotka toivovat kuolemaasi ja että joudut onnettomuuteen? Verot vain alas ja ihmiset saavat i

Niinpä. Veikkaan, että toivoja edustaa vasemmistoa ja siksi en enää äänestäkään heitä.

Vierailija
42/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa rahoja valtion virastoilta, mutta määräaikaisia saa ottaa. 

Onhan se halvelpaa, että irtisanoo työntekijän jolle on kertynyt lisiä ja lomia 38 lomapäivää. 

Ja ottaa uudeb työntekijän halvemmalla jolle ei ole kertynyt lomapäiviä eikä kokemuslisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista, että et sitten vingu täällä, jos sulle tapahtuu jotain. Se voi tapahtua yhtäkkiä, aivotapahtuma tai rattijuoppo ajaa päälle.

Sekoitat asioita. Onko tuollaiset tapahtumat yhteiskunnan vika? Päinvastoin, näissäkin TÄMÄ yhteiskunta auttaa. Maksaa eläkettä kun ei pysty töihin, maksaa asunnon vammaispalveluiden parista. Myös sellaiset hoidetaan jotka aiheuttaa itse sen neliraajahalvauksensa, kännipäissään. Ei j***lauta maksettaisi ihan joka maassa. 

En ymmärrä miten ihmiset eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Ehkä katkeroituu kun ei näytä pääsevän eteenpäin. Moni tukien putoamisesta valittava ei suinkaan ole jäämässä tyhjän päälle, ainoastaan että joutuu esim muuttamaan pienempään. Minusta se olisi pitänyt olla automaattisen selvää jo silloin, kun putoaa tukien varaan, että täytyy al

Sinä siellä voit tietää paljon mutta et läheskään kaikkea jos et kuulu yhteiskunnan johtopaikoille.

Ai kuulunko minä sitten kun väitän että tiedän jotain mitä muut eivät. En mutta vähän niinkun väkisin mukana olevana vuosikymmenten ajan satun nyt tietämään enemmän mitä moni luulee. Ei sinänsä kerrottu suoraan mitään. 

Vierailija
44/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomessa on totuttu siihen että veronmaksajien piikki on auki, jokaiseen elämäntilanteeseen on oma tukensa jos ei itse syystä tai toisesta pärjää. Tällänen munkkipossuilu on mahdollistanut sen että yksilön ei tarvi ottaa itsestään vastuuta. Nyt kun järjestelmä järkkyy niin alkaa lapsellinen itku siitä kun minä joudunkin itse kustantamaan elämäni.

Totta, meillä on ollut hieno järjestelmä, josta sinäkin terveenä ja toimintakykyisenä olet hyötynyt, et vain näe sitä. Toivottavasti sairastut tai joudut tapaturmaan.

Lässynlässynlää, katso peiliin. Sitähän nämä tukien suuruudesta valittajat juuri tekevät: toivovat työkyvyttömille ihmisille onnetonta köyhää elämää. Ja mikä pahinta, äänestyspäätöksillään ihan konkreettisesti aiheuttavat sitä eivätkä vain manaa.

Vierailija
45/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista, että et sitten vingu täällä, jos sulle tapahtuu jotain. Se voi tapahtua yhtäkkiä, aivotapahtuma tai rattijuoppo ajaa päälle.

Sekoitat asioita. Onko tuollaiset tapahtumat yhteiskunnan vika? Päinvastoin, näissäkin TÄMÄ yhteiskunta auttaa. Maksaa eläkettä kun ei pysty töihin, maksaa asunnon vammaispalveluiden parista. Myös sellaiset hoidetaan jotka aiheuttaa itse sen neliraajahalvauksensa, kännipäissään. Ei j***lauta maksettaisi ihan joka maassa. 

En ymmärrä miten ihmiset eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Ehkä katkeroituu kun ei näytä pääsevän eteenpäin. Moni tukien putoamisesta valittava ei suinkaan ole jäämässä tyhjän päälle, ainoastaan että joutuu esim muuttamaan pienempään. Minusta se olisi pitänyt olla automaattisen selvää jo silloin, kun putoaa tukien varaan, että täytyy alkaa elää säästäväisemmin. 

&nbs

Harva ihminen omista jutuista katkeroituu tai sattumuksista. Eri asia sitten tahalleen ja rikoksin aiheutetut ikävyydet.Sinun ääliömäisestä unelmissasi henkilö ei edes huomaa tai tajua niitä muka itse? Luulee olevan vaan sattumaa tai itsestä johtuvia? Olet itse tomppeli paskakasa tässä yhteiskunnassa jos noin luulet tai yrität esittää sinua näin fiksummille. 

Eräs nainen on tiennyt kaiken jo vuosia. Ei varmaan ole, muuten olisi. Niin muuten olisi mitä?

Hah kysy siltä vaan. 

Häh? Mitä ihmettä selität? Sinulle kyllä suon yhteiskunnan tuen. Et selvästikään ole terve tai kykenevä töihin. 

Vierailija
46/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)." 

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
47/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jos ei töiden hankinta kiinnosta niin perustakaa yritys. Muuttuu asenne seinästä saatuun rahaan. Jopa Euroopassa on maita joissa ei ole muuta tukea kuin terveydenhoito tarvittaessa. 

Kaikissa Euroopan maissa on työttömyysturva. 

Joka saattaa loppua jos töitä ei hae tai sas esim 3 kuukaudessa.

Vierailija
48/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomen työttömyystilanne synkkenee pian entisestään."

https://www.hs.fi/talous/art-2000010780048.html

Vierailija
49/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä porukka on ne aikuiset vauvvat. Vain Suomessa mahdollista. Ulkomailla mennään töihin millä tahansa palkalla. Jos muuta ei ole niin ruokapalkalla.

Ehkä siellä ei tarvitse maksaa mitään asunnosta, ei tarvita vaatteita, ei valoa, ei lämpöä eikä mitään muuta kuin itselle ruokaa. Tietenkään ei ole työmatkaa ja ulkomailla ei ole perhettä elätettävänä niin kuin joillakin suomalaisilla.

Vierailija
50/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta. 

Ja jos omistaa sijoitusasunnon niin saa vähemmän. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua eikä sijoitusasuntoja. 

Vierailija
51/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.. oletko muuten nähnyt aloituksia, kun duunarit valittaa veronkorotuksista. En minäkään. 

Kyllä duunarit valittaa, ja siksi äänestävät kokoomusta kun kuvittelevat että heidän oma verotuksensa sillä laskee.

Ja sitten ne suurituloiset, ne ne vasta verojaan itkee, Linkedin on niitä täynnä, että kuinka heiltä ryöstetään monta kymmentä prosenttia tuloista, tosin osa menee heidän omaan eläkekertymäänsä jonka avulla sitten saavat enemmän eläkettä kuin duunari koskaan palkkaa.

Vierailija
52/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten ihmiset eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Ehkä katkeroituu kun ei näytä pääsevän eteenpäin. Moni tukien putoamisesta valittava ei suinkaan ole jäämässä tyhjän päälle, ainoastaan että joutuu esim muuttamaan pienempään. Minusta se olisi pitänyt olla automaattisen selvää jo silloin, kun putoaa tukien varaan, että täytyy alkaa elää säästäväisemmin. 

&nbs

Muista, että et sitten sanallakaan valita, kun kosahtaa omalle kohdalle. 

Vierailija
53/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ottaa vastuun itsestään ja elämästään hän, joka on ilman omaa syytään sairastunut ja joutunut työkyvyttömäksi? Korjaan - siis työrajoitteiseksi, eli ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka ei pysty tekemään töitä.

Vierailija
54/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua eikä sijoitusasuntoja. 

Onneksi on toi ulosottovirasto, jos ei ole säästöjä laskuihin. 

Vierailija
55/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mukavaa elättää noita tuollaisia, jotka toivovat kuolemaasi ja että joudut onnettomuuteen? Verot vain alas ja ihmiset saavat i

Tässä taas näkyy oikeiston täysi fiiliksellä eläminen. On loogista taata kaikille riittävä toimeentulo, koska työkyvyttömyyttä ei todellakaan voi itselleen varmistaa ja yhteiskuntarauha säilyy, kun ruokaa ei tarvitse varastaa. Mutta kun _ei ole mukavaa_ maksaa jollekin toiselle jos se onkin tylsä tyyppi. 

Tilastoymmärrys ei kukoista. Mikä näkyy tämänkin hallituksen valtiontalouteen tekemistä tuhoista. 

Vierailija
56/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaissa tapauksissa välttämättä ole ennenkään mitään tukia saanut. Sairastuin keliakiaan. No mitä tukia saankaan? En yhtään mitään. Ja pieni leipäpussi maksaa yli 5 euroa! Kyllä siinä on ollut ihmettel

Keliaakikkonaapurin mies on yli 70-v. Asuu vedettömässä ja vessattomassa mökissä. Lämmittää puilla tupaa. Joka viikko pikku-uunissa leipoo leivät ja laittaa ruokansa. Hyvin pieni eläke. Diabetes häipyi samalla kun liikkuu ja laittaa omat ruuat. Tässä on pärjäämisen ja neuvokkuuden sukupolvierot.

Vierailija
57/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on toi ulosottovirasto, jos ei ole säästöjä laskuihin. 

Mieti, et saa mitään muuta kuin työmarkkinatuen, jos omistat omistusasunnon ja sijoitusasunnon. Etkä saa sitä edes 595 netto, koska vuokratulot vähentää työmarkkinatuen määrää. 

No, 200 saa lapsilisää ja jos ei ole pankkitilillä säästöjä niin omistusasunto ja sijoitusasunto menee ulosottovirastolle, laskut pitää maksaa.

Potkulaki tulee voimaan keväällä. 

Vierailija
58/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppokaan työ ei kelpaa varsinkaan nuorille joten on pakko ryhdistää ehtoja. Yli varojen eletään. Kyllä valtionhallintoakin on pakko ohentaa ja osa palveluista halventaa vaikka didillä. Maassa on myös satojatuhansia yhdistyksiä joiden organisaatiota ja johtoa rahoitetaan valtion rahoituksella. Tämän muuttaisin. Jokainen yhdistys oppikoon hankkimaan itse rahoituksensa. Isopalkkainen johto ja paisunut työntekijäkaarti syyniin. Kentälle ei ikinä näissä riitä rahat ja kaiken oleellisen hoitaa ilmaiset vapaaehtoiset. Miksi aina ilmaiset??

Sinäkin idiootti täällä valehtelet silmät ja suut täyteen. Ensinnäkin, Suomessa on yhteensä yhdistyksiä sata tuhatta, ja se on helvetin paljon, ei mitenkään voisi olla satoja tuhansia yhdistyksiä, ja toiseksi 99% niistä yhdistyksistä on sellaisia joilla ei ole palkallisia henkilöitä, eikä edes toimitilioja, vaan yhdistyksissä jäsenet kokoontuu aina jossain jonkun kotona tai jos kunnassa on joku paikka jossa yhdistykset saa kokoontua ilmaiseksi. Sinä mietit nyt jotain muutamaa jättimäistä organisaatiota, esim. SPR, joka kerää rahaa moniin eri tarkoituksiin kotimaassa ja ulkomailla, joku jättijärjestön toiminta ei ole millään lailla samanlaista kuin tavallisten yhdistysten.

Ja kyllä helpot työt kelpaa nuorille, kaikista nuorista ei ole mihinkään, usein mielenterveysongelmien takia, mutta tässä maassa etenkin nuoret tekevät palkatonta työtä jatkuvasti opintojen takia. Jo vuosia on ollut niin, että kauppiksen kolmen vuoden merkonomiopinnoista kolmasosa, eli vuosi yhteensä, on palkattomia töitä eli harjoittelua.

Suomessa puoli miljoonaa ihmistä tekee palkatonta työtä vuoden mittaan, eli turhaan tulet inisemään ettei työt maistu, suomalaisille työt maistuu erittäin hyvin.

Vierailija
59/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai toivon teille onnettomuutta, kuten tekin minulle. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
60/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ap saa tämän kohisten kasvavan työttömyyden myötä potkut, eikä työllistyminen yli 10% työttömyydessä enää olekaan niin helppoa, niin muistaa varmasti olla valittamatta. Oman onnesi seppä eikös? Ja hyvä hallitusohjelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän