Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin uskomatonta lukea näitä "se, tämä ja tuo tukeni laskee 50e iihkiik!" -aloituksia

Vierailija
27.10.2024 |

Miten on mahdollista että aikuiset ihmiset lähtevät siitä etteivät ota vastuuta itsestään ja elämästään vaan jonkun muun pitää heitä aina ja iäisesti rahoittaa? Onko tällaista missään muualla maailmassa? 

Kommentit (249)

Vierailija
1/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.. oletko muuten nähnyt aloituksia, kun duunarit valittaa veronkorotuksista. En minäkään. 

Vierailija
2/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että et sitten vingu täällä, jos sulle tapahtuu jotain. Se voi tapahtua yhtäkkiä, aivotapahtuma tai rattijuoppo ajaa päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomessa on totuttu siihen että veronmaksajien piikki on auki, jokaiseen elämäntilanteeseen on oma tukensa jos ei itse syystä tai toisesta pärjää. Tällänen munkkipossuilu on mahdollistanut sen että yksilön ei tarvi ottaa itsestään vastuuta. Nyt kun järjestelmä järkkyy niin alkaa lapsellinen itku siitä kun minä joudunkin itse kustantamaan elämäni.

Vierailija
4/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomessa on totuttu siihen että veronmaksajien piikki on auki, jokaiseen elämäntilanteeseen on oma tukensa jos ei itse syystä tai toisesta pärjää. Tällänen munkkipossuilu on mahdollistanut sen että yksilön ei tarvi ottaa itsestään vastuuta. Nyt kun järjestelmä järkkyy niin alkaa lapsellinen itku siitä kun minä joudunkin itse kustantamaan elämäni.

Totta, meillä on ollut hieno järjestelmä, josta sinäkin terveenä ja toimintakykyisenä olet hyötynyt, et vain näe sitä. Toivottavasti sairastut tai joudut tapaturmaan.

Vierailija
5/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että et sitten vingu täällä, jos sulle tapahtuu jotain. Se voi tapahtua yhtäkkiä, aivotapahtuma tai rattijuoppo ajaa päälle.

Osaatko kirjoittaa muuta, vai valikoitko vaan koneeltasi valmiita lauseita 

Sen verran monta kertaa luettu tää sunkin lauseesi jo joka ketjusta, että keksi vaihteeksi uusi tai vaihda edes sanajärjestystä

Vierailija
6/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo vain siitä, että tuet ovat viritetty minimiin, jos 50 euroa kaataa talouden. 

Vierailija
7/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan Suomessa on järjestelmä järkkynyt ha siitä johtuu, että maa on nyt lamassa.

Kukaan ei luota enää omaan eikä valtion talouteen.

Vierailija
8/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran monta kertaa luettu tää sunkin lauseesi jo joka ketjusta, että keksi vaihteeksi uusi tai vaihda edes sanajärjestystä

Taidat viettää täällä liikaa aikaa. En ole kirjoittanut tänne mitään moneen kuukauteen.

Vierailija
9/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä porukka on ne aikuiset vauvvat. Vain Suomessa mahdollista. Ulkomailla mennään töihin millä tahansa palkalla. Jos muuta ei ole niin ruokapalkalla.

Olet varmasti valmis itsekin ruokapalkkaan, koska siihen se johtaisi kaikkien kohdalla? Älä ikinä aliarvioi ihmisen ahneutta ja ei, sinä et ole korvaamaton.

Vierailija
10/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo vain siitä, että tuet ovat viritetty minimiin, jos 50 euroa kaataa talouden. 

Tuet ei riitä edes minimiin. Jos joutuu hakemaan tt-tukea niin ainoat mahdollisuudet lisärahaan ovat pimeä työ ja rikollisuus. Tuen hakija ei saa edes pieniä lottovoittoja itselleen vaan ne vähennetään tuesta.

Vierailija
11/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat asioita. Onko tuollaiset tapahtumat yhteiskunnan vika? Päinvastoin, näissäkin TÄMÄ yhteiskunta auttaa. Maksaa eläkettä kun ei pysty töihin, maksaa asunnon vammaispalveluiden parista. Myös sellaiset hoidetaan jotka aiheuttaa itse sen neliraajahalvauksensa, kännipäissään. Ei j***lauta maksettaisi ihan joka maassa. 

En ymmärrä miten ihmiset eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Ehkä katkeroituu kun ei näytä pääsevän eteenpäin. Moni tukien putoamisesta valittava ei suinkaan ole jäämässä tyhjän päälle, ainoastaan että joutuu esim muuttamaan pienempään. Minusta se olisi pitänyt olla automaattisen selvää jo silloin, kun putoaa tukien varaan, että täytyy alkaa elää säästäväisemmin. 

Vierailija
12/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ihmettelen samaa. En ole koskaan pystynyt ripustautumaan tukien varaan koska en ole saanut niitä tai olen saanut niin vähän, että käytännön hyöty on ollut vähäinen.

Asumistuki omistusasuntoihin on hyvä lakkauttaa. Se on ollutkin ihan turhaa yleellisyysrahaa jo muutenkin hyvin toimeen tuleville.

Joo eli en ymmärrä eikä tule paljon sympatiaakaan.

Vierailija
13/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä porukka on ne aikuiset vauvvat. Vain Suomessa mahdollista. Ulkomailla mennään töihin millä tahansa palkalla. Jos muuta ei ole niin ruokapalkalla.

Vain Neuvostoliitossa oli täystyöllisyys. 

Vierailija
14/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.. oletko muuten nähnyt aloituksia, kun duunarit valittaa veronkorotuksista. En minäkään. 

Koska tämä hallitus ei korota duunarin- n 5000 e kk - veroja. 

Vierailija
15/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne keskustelut aloittaa joka päivä sama botti tai henkilö(t). Ei kannata antaa kummempaa painoarvoa tai ottaa liian vakavasti.

Vierailija
16/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, meillä on ollut hieno järjestelmä, josta sinäkin terveenä ja toimintakykyisenä olet hyötynyt, et vain näe sitä. Toivottavasti sairastut tai joudut tapaturmaan.

Ei tuollaissa tapauksissa välttämättä ole ennenkään mitään tukia saanut. Sairastuin keliakiaan. No mitä tukia saankaan? En yhtään mitään. Ja pieni leipäpussi maksaa yli 5 euroa! Kyllä siinä on ollut ihmettelemistä. Ja asunnossa ei ole edes leivontakuntoista uunia.

Vierailija
17/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno toivotus. Toivottavasti ei sentään tahalleen järjestetä jotain tapahtumia opetuksena, jotta tajuaisi mitä se on kun odottamattomia ikäviä juttuja sattuu esim. terveyshaittoja. Hmmm. kuulostaa rikollisesta jopa?

Vierailija
18/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä lailla se voi kertoa siitä, että ei osaa katsoa mihin rahansa laittaa. Jeesus sentään.

Tunnen yhden yh-äidin, joka pystyy toimeentulotuesta jopa säästämään lapselleen ja itselleen ulkomaanmatkoja. Äkkilähtöjä, mutta kuitenkin käyvät etelässä välillä. Hän ei saa mitään tukea näihin reissuihin vaan itse säästää. Samaten eläminen siellä kohteessa. Hän on ollut aina tarkka rahan kanssa. 

Ja sitten tosiaan täällä joillekin se 50 euron vähennys romuttaa kaiken. Miten se on mahdollista? Kyllä sen toimeentulotuen pitäisi riittää peruselämään. Ei herkkuihin, ei uusiin vaatteisiin, ei uusiin huonekaluihin tai uusimpaan puhelimeen, mutta PERUSelämään se tottavieköön riittää, niin että saa jopa joitain satasia säästettyä. Olen nähnyt vierestä.

Vierailija
19/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat viettää täällä liikaa aikaa. En ole kirjoittanut tänne mitään moneen kuukauteen.

Samantyylisiä uhkailuposteja täällä joku aina näihin kirjoittelee tyyliin, että en hoida sinua jos sinulle käy sitten jotain.

Vierailija
20/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asumistuki laski 200:lla eurolla. Mä käyn töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi