Hs: Taistelu miesten tulevaisuudesta
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010746667.html?utm_medium=pr…
-
Ihan sama se on myös suomessa, olen itse myös mies ja ikää noin 30 vuotta. Koen samaistuvani tuon hesarin jutun mieheen ja tosi hyvin siinä on sanottu. En ole itsekkään poliittinen ihminen vaan välillä äänestän sitä vähiten surkeinta puoluetta eli persuja.
Mitä mieltä olette tuosta hesasin artikkelista?
Kommentit (2234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiselle ole biologisestikaan luonnollista tuntea tuollaista miesvihaa. Koska suomalaiset naiset alkoivat kasvaa näin kieroon?
Siitä lähtien, kun täytimme 14 ja pervot aikuiset ukot alkoivat lähentelemään
Voi aika monesti olla niinkin, että kun ikää tulee tarpeeksi, kaikki miesten käytös aletaan nähdä seksuaalisena, kun oma seksuaalinen herääminen on tapahtunut ja maailmaa tarkastellaan seksuaalisten lasien läpi.
Pienet tytöt eivät välttämättä ajattele, että tuo on mies ja tuo on nainen, mutta jossain vaiheessa tytöt alkavat arvioimaan poikia ja miehiä pituuden, peniksen pituuden, hiusrajan ja kasvojen komeuden perusteella ja ikä liittyy kasvojen komeuteen; jokainen teinityttö kelpuuttaisi kuusikymppisen miehen, jos tämä kuusikymppinen mies voisi aurinkoa välttämällä ja geenihoid
Eikö sun itsehoito-oppaassa lukenut, että aikuisten ei tule etsiä korvaavia kokemuksia lapsilta tai teineiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Miehiä paikataan sairaalassa useammin lähisuhdeväkivallan takia kuin naisia*
Tätähän sä jaksat jankuttaa, vaikka mitään dataa sulla ei todisteeksi ole esittää. Mä taas väitän, että jos noin on, se johtuu siitä että mies pääsee lähtemään sinne sairaalaan. Nainen ei pääse kun se fyysisesti vahvempi mies estää, joten naisten vammat jäävät hoitamatta ja kirjaamatta. Todistapa, ettei näin ole.
Missä nuo kaikki vammautuneet naiset oikein ovat? Eihän ne selviä edes duuniin ilman että koko maailma näkee heidän vammat. Entä kuka kokkaa kun nainen on vammautunut?
Tätä itsekin olen miettinyt, että jos Suomi todella olisi sellainen saluuna kuin jotkut naiset täällä esittää, niin eihän täällä muita kuin mukiloituja naisia tulisi vastaan ja tienpientareet olisi päällystetty sitten niillä hengestään päässeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän sä jaksat jankuttaa, vaikka mitään dataa sulla ei todisteeksi ole esittää. Mä taas väitän, että jos noin on, se johtuu siitä että mies pääsee lähtemään sinne sairaalaan. Nainen ei pääse kun se fyysisesti vahvempi mies estää, joten naisten vammat jäävät hoitamatta ja kirjaamatta. Todistapa, ettei näin ole.
Missä nuo kaikki vammautuneet naiset oikein ovat? Eihän ne selviä edes duuniin ilman että koko maailma näkee heidän vammat. Entä kuka kokkaa kun nainen on vammautunut?
Joo, päällimäinen huoli tässä toki on, että kuka kokkaa. Totta kai, ``tuli hakattua akka niin pahasti ettei se kykene kokkaamaan mulle. Vtun akka!``
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä auta naisia
Älä ole ystävällinen naisille
Älä palkkaa naisia
Anna yt-neuvotteluissa naisille potkut
Vältä verojen maksua (menevät naisille)
Kuules sossupummi, ihan hyvin tosiaan riittää se, että pysyt mahdollisimman kaukana kaikista naisista. Listasi jatkoksi voisit vielä lisätä tään:
Pysy poissa naisvaltaisilta nettisaiteita, erityisesti vauvan av:lta
Kiitos.
Milloin ajattelit aikuistua ja lopettaa nimittelyn?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on siellä duunissa, vammat vaatteiden ja meikin alla piilossa. Naiset ovat käsittämättömän sitkeetä sakkia, ne kyllä taipuu muttei taitu. Evoluution mukanaan tuoma etu ja/tai haitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä itsekin olen miettinyt, että jos Suomi todella olisi sellainen saluuna kuin jotkut naiset täällä esittää, niin eihän täällä muita kuin mukiloituja naisia tulisi vastaan ja tienpientareet olisi päällystetty sitt
No tilastollisesti Suomessa on paljon parisuhdeväkivaltaa, ei sitä voi kieltää. Ja jos olet sen kokenut, sukupuolesta riippumatta, niin varmaan jättää jälkensä. Mutta tuskin nyt suurin osa miehistä tai naisista sitä harjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko paljonkin palstalla ketjuissa joissa puhutaan miehistä positiiviseen sävyyn?
Laita linkki vaikka viiteen niin tarkastetaan.
Olen joihinkin keskusteluihin kirjoittanut, missä esimerkiksi joku mies kysyy jotain naisilta tai muuten kertoo, että on asiat jotenkin huonosti elämässä. Huomaa kyllä niissäkin joitain negatiivisia kommentteja, mutta myös hyvin ajateltuja ja positiivisia viestejä, että ei me naiset ajatella aina miehistä niinkuin he luulee
Oletko täällä kommentoinut naisten viestejä missä haukutaan ja yleistetään miehiä?
Miksi et.
Jotain kirjoitin joihinkin kommentteihin, mutta en haukkumamielessä. Ihan vain omia kokemuksia ja tietoa, ehkä joku saattoi niistä loukkaantua vaikkei ollut tarkoitus. En ole miesvihan kannalla missään nimessä. Siksi tätä keskustelua on mielenkiintoista seurata mitä ihmiset ylipäätään pitää mies tai naisvihana ja kuinka menee keskustelu raiteilta kun ei osata oikein ymmärtää mitä toinen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas kysyisin, missä ovat nuo kaikki vammautuneet miehet? Eihän se vamma sillä lähde, että käy sairaalassa paikattavana. Eihän niiden luulisi selviävän edes duuniin ilman että koko maailma näkee niiden vammat, vai käykö ne plastiikkakirugilla?
Kokkaamisesta ei varmaan tarvii kysellä miehen kyseessä ollessa? Eihän se kokkaa koskaan muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, päällimäinen huoli tässä toki on, että kuka kokkaa. Totta kai, ``tuli hakattua akka niin pahasti ettei se kykene kokkaamaan mulle. Vtun akka!``
No kato kun mielikuvitusuhreille on vaikea antaa sympatiaa
Edelleen: missä nuo kaikki hakatut akat ovat? Naisethan on korkeakoulutettuja ja elättää koko perheen. Ainakin mitä palstaan on uskominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on siellä duunissa, vammat vaatteiden ja meikin alla piilossa. Naiset ovat käsittämättömän sitkeetä sakkia, ne kyllä taipuu muttei taitu. Evoluution mukanaan tuoma etu ja/tai haitta.
Eli mitään paikattavaa ei edes ole jos sen saa meikillä piiloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko paljonkin palstalla ketjuissa joissa puhutaan miehistä positiiviseen sävyyn?
Olen joihinkin keskusteluihin kirjoittanut, missä esimerkiksi joku mies kysyy jotain naisilta tai muuten kertoo, että on asiat jotenkin huonosti elämässä. Huomaa kyllä niissäkin joitain negatiivisia kommentteja, mutta myös hyvin ajateltuja ja positiivisia viestejä, että ei me naiset ajatella aina miehistä niinkuin he luulee
Oletko täällä kommentoinut naisten viestejä missä haukutaan ja yleistetään miehiä?
Miksi et.
Entä oletko sinä täällä kommentoinut miesten viestejä, joissa haukutaan ja yleistetään naisia?
Miksi et? Onko naisviha sinusta jotenkin parempaa vihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit miehet perustaa edelleen normaalisti perheitä ja käy normaalisti töissä.
Tilastot kertoo toisin.
Tilastot eivät kerro, ketkä ovat normaaleja ja ketkä eivät. Onhan sille syynsä, miksi toisilta työllistyminen ja perheen perustaminen onnistuu (edelleen) ja toisilta ei.
Niinkö? Samat syynä naisilla? Miksi työllistyminen onnistuu toisilla ja toisilla ei? Ja perhe?
Vai onko niin että nainen joka ei kaipaa elämäänsä miestä on voimakas, itsenäinen nainen kun taas mies joka ei kaipaa naista on epäonnistunut luuseri joka ei onnistu edes perhettä perustamaan.
Niin... tuossa esimerkki miesvihastasi.
Ei, vaan tässä esimerkki siitä, miten sinun harhainen mielesi toimii. Kysyt, mitä mieltä toinen on. Et odota vastausta, vaan päätät toisen puolesta, että näin se ajattelee kuin minä kuvittelen sen ajattelevan. Vedät johtopäätöksen, että siinä se ilmaisee miesvihaansa, kun todellisuudessa olet itse mielessäsi tämän miesvihamielisen skenaarion luonut ja toisen niskaan langettanut. Huh, mitä mentaalista akrobatiaa joudut jumppaamaan vääristääksesi todellisuuden mieleiseksesi.
Sinuahan ei siis kiinnosta, mitä minä ajattelen eikä se tule psyykeesi uppoamaan, mutta vastaan silti. Kyllä, tietenkin ihan jokaisella on syynsä sille, miksei tietyt asiat elämässä onnistu. Eikä tietenkään kukaan ole "epäonnistunut luuseri" siksi, että haluaa elää sinkkuna. Mitä ihmettä? Päinvastoin, iloitsen siitä, että voimme tehdä näitä valintoja nykyään vapaammin. Se on toki surullista, jos perheen haluaisi, muttei kykene sellaista perustamaan. Mutta se on elämää, harva jos kukaan saavuttaa elämässään kaiken haluamansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et.
Entä oletko sinä täällä kommentoinut miesten viestejä, joissa haukutaan ja yleistetään naisia?
Ei tietenkään ole kommentoinut, kun tää tyyppi itse kirjoittaa ne naisia yleistyvät vihaviestit.
Mä taas kysyisin, missä ovat nuo kaikki vammautuneet miehet? Eihän se vamma sillä lähde, että käy sairaalassa paikattavana. Eihän niiden luulisi selviävän edes duuniin ilman että koko maailma näkee niiden vammat, vai käykö ne plastiikkakirugilla?
Kokkaamisesta ei varmaan tarvii kysellä miehen kyseessä ollessa? Eihän se kokkaa koskaan muutenkaan.
--
Kyllähän noita näkyy päivittäin. Ei sitä tiedä onko sen hakannut oma rouva vai hyökkäsikö koira kimppuun.
Ja miehet ei siis kokkaa koskaan? Asia selvä...
"No tilastollisesti Suomessa on paljon parisuhdeväkivaltaa, ei sitä voi kieltää. Ja jos olet sen kokenut, sukupuolesta riippumatta, niin varmaan jättää jälkensä. Mutta tuskin nyt suurin osa miehistä tai naisista sitä harjoittaa."
Sitä on todella vähän siihen nähden miten paljon naiset jo pelkästään tällä palstalla mollaavat omia, sekä aivan ventovieraita miehiä. Ja kyllä se jättää jälkensä. Oma äitini oli väkivaltainen ja siksi tunnistan täältäkin jo kielenkäytön perusteella julmaan väkivaltaan kykeneviä naisia hyvin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et.
Sainkin vastauksen, eli et ole.
Naisia ei haukuta tai yleistetä täällä, siksi niihin on vaikea puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on siellä duunissa, vammat vaatteiden ja meikin alla piilossa. Naiset ovat käsittämättömän sitkeetä sakkia, ne kyllä taipuu muttei taitu. Evoluution mukanaan tuoma etu ja/t
Eli mitään paikattavaa ei edes ole jos sen saa meikillä piiloon?
Et sä oikeesti voi olla noin tyhmä, ethän? Säkin tiedät, että perheväkivallan harjoittaja varoo lyömästä kasvoihin. Koska se häpeää käytöstään eikä halua, että muut näkee mitä se tekee. Ei oo mitään uutta tai salaista tieto tämä vaan ihan yleisesti tiedossa.
No tilastollisesti Suomessa on paljon parisuhdeväkivaltaa, ei sitä voi kieltää. Ja jos olet sen kokenut, sukupuolesta riippumatta, niin varmaan jättää jälkensä. Mutta tuskin nyt suurin osa miehistä tai naisista sitä harjoittaa.
Kyllä se jättää jälkensä syvästi. Olen nainen ja suhteellisen nuoren elämäni aikana kohdannut pienestä asti hyväksikäyttöä, ahdistelua ja henkistä vakivaltaa. Melkein sain kerran nyrkistä, mutta mies vain kohotti kätensä, ei onneksi lyönyt. Mutta ympärillä nähnyt yhtä sun toista, sekä naisilta, että miehiltä. Kurjaa kun väkivaltaan menee asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alistaen ja pakottaen otatte naisilta, mitä haluatte. Konservatiivimiehet ovat siis rai skaajia. Hyvä tietää, osaa kiertää entistäkin kauempaa.
#miesvihanäkyväksi
*Miesten itsensä julistama totuus näkyväksi.
Ihan vilpittömästi, kiitos teille, jotka avoimesti tunnustatte tarkoitusperänne. Herää sinisilmäisimmätkin varomaan teitä.
Niin, ei ole mitään "miesten itsensä julistamaa totuutta"
Tuo väite ja siihen nojautuminen on tosiaan miesvihaa.
Niin, on se totuus, jota miehet julistavat.
"Otamme naisilta haluamamme alistamalla ja pakottamalla".
Tuo väite ja siihen nojautuminen on tosiaan naisvihaa.