Hs: Taistelu miesten tulevaisuudesta
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010746667.html?utm_medium=pr…
-
Ihan sama se on myös suomessa, olen itse myös mies ja ikää noin 30 vuotta. Koen samaistuvani tuon hesarin jutun mieheen ja tosi hyvin siinä on sanottu. En ole itsekkään poliittinen ihminen vaan välillä äänestän sitä vähiten surkeinta puoluetta eli persuja.
Mitä mieltä olette tuosta hesasin artikkelista?
Kommentit (2234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
31 yksi Suvia kun luki kommentteja puhtaasta miesvihasta mikä kaikilta naisilta tulee niin itse en ainakaan enää yhtään ihmettele minkä takia naisia vihataan näin paljon kun se kaikki viha on ansaittua. Jos näin pienellä otannalla näkee pelkästään miesvihaa nii ei se oikeassa elämässäkään ole mitään vähäistä.
Se on jännä tuo sinun silmä, kun onnistuu lukemaan vain puolet kommenteista.
Jos te vihaatte naisia niin paljon, niin miksi logiikka on pakottaa naiset olemaan teidän kanssa keinolla millä hyvänsä? Jos naiset vihaavat miehiä, he eivät ole heidän kanssa missään tekemisissä. Ette te vihaa naisia, vaan rakastatte heitä niin paljon, että sydämeen sattuu joka päivä, kun ei naista saa vierelleen pakotettua.
Jep. Eikä mennä terapiaan opettelemaan mielenhallintaa ja ongelmanratkaisua, jonka jälkeen sen tyttiksen ehkä saisi, vaan uhataan kuristaa pari teiniä, koska totuus on sanottu päin pläsiä. Sitten syytetään naisia siitä, että ei menty terapiaan, vaan kuristettiin pari teiniä, koska ei tipahtanut pimpsalooraa. Semmosten daijujen kanssa me eletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö teistä tässäkin keskustelussa sukupolvien ero? Ennen pelättiin myös, mutta silloin oli järki päässä. Pimeällä kujalla vastaantulijaa tarkkailtiin tarkemmin mutta ei normaalitilanteessa ellei ollut painavaa syytä. Nyt keskustelusta saa käsityksen, että jokainen vastaantulija on potentiaalinen vaara. T: 70 luvun alussa syntynyt
Järki päässä? Kyllä mä pidän järkevämpänä katsoa kuin katua. Syvimmät opit on iskostuneet kroppaan juuri niitä vanhan kansan naisia väkivaltaisissa suhteissa seuratessa ja heidän itkuaan kuunnellessa, että ei v*ssa mulle tuollaista IKINÄ.
Entä jos päästäisi irti noista ajatuksista ja hyväksyisit, että nykyään miehet eivät ole samanlaisia kuin sodankäyneet miehet tai heidän poikansa?
Kun ne ovat: Aina tulee lisää ikäviä kokemuksia. Niitä ei tulisi, jos miehet olisivat muuttuneet.
Miehet ovat muuttuneet. Sota-ajan traumat väistyvät sukupolvi sukupolvelta. Oletko miettinyt onko sinun ystäväpiirissäsi jotain erikoista kun näitä tapahtuu sinulle ja ystävillesi aina vain lisää?
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstoilla ei ainakaan käy järkeviä miehiä, ainoastaan niitä joille äiti on opettanut sanan sossupummi.
Äläs nyt. Tässä ketjussakin on kirjottanut pari miestä ihan asiallisia ja pitkiä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö teistä tässäkin keskustelussa sukupolvien ero? Ennen pelättiin myös, mutta silloin oli järki päässä. Pimeällä kujalla vastaantulijaa tarkkailtiin tarkemmin mutta ei normaalitilanteessa ellei ollut painavaa syytä. Nyt keskustelusta saa käsityksen, että jokainen vastaantulija on potentiaalinen vaara. T: 70 luvun alussa syntynyt
Järki päässä? Kyllä mä pidän järkevämpänä katsoa kuin katua. Syvimmät opit on iskostuneet kroppaan juuri niitä vanhan kansan naisia väkivaltaisissa suhteissa seuratessa ja heidän itkuaan kuunnellessa, että ei v*ssa mulle tuollaista IKINÄ.
Entä jos päästäisi irti noista ajatuksista ja hyväksyisit, että nykyään miehet eivät ole samanlaisia kuin sodankäyneet miehet tai heidän poikansa?
Niin, nykymiehethän eivät pahoinpitele, rai skaa eivätkä tapa naisia. Kiitos vain, mutta mulla ei ole mitään tarvetta "korjata" luontaista reaktiotani olla varovainen sen suhteen, kenet miehet päästän lähelleni. Olen kiitollinen siitä vaistosta. Enkä kertakaikkiaan ymmärrä, miksi joillain vaikuttaa olevan näin hirveän kova tarve kitkeä naisista pois varovaisuus miesten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nykymiehethän eivät pahoinpitele, rai skaa eivätkä tapa naisia. Kiitos vain, mutta mulla ei ole mitään tarvetta "korjata" luontaista reaktiotani olla varovainen sen suhteen, kenet miehet päästän lähelleni. Olen kiitollinen siitä vaistosta. Enkä kertakaikkiaan ymmärrä, miksi joillain vaikuttaa olevan näin hirveän kova tarve kitkeä naisista pois varovaisuus miesten suhteen.
Terve varovaisuus on hyve. Liiallinen pakkomielteisyys ei. Jos sinä olet onnellinen ylivarovaisena, niin ole ihmeessä kunhan et aiheuta muille ongelmia. Tai yritä saada muitakin pelkäämään miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarkkailen päivälläkin. Eilen viimeksi todistin ahdistelua ratikassa, jouduin itsekin lähtemään kun tekijä otti silmätikuksi. Mutta tämmöstä tapahtuu joka puolella, millon kellekin, aina kuulee muidenkin suusta ja sit on omat kokemukset joita on paljon.
Oletko ajatellut sitä, että kun tarkkailee tarpeeksi paljon näkee sitä mitä haluaa? Myös se viaton käytös tulkitaan väärin. En tarkoita kuvailemaasi tapausta. Mitä ajattelet jos näet nuorten
"Oletkohan nyt ihan varma, että näit mitä näit? Oletkohan nyt ihan varma, että ymmärsit näkemääsi? Ettet olisi kuitenkin vain hieman ymmälläsi ja hysteerinen? Anna kun setä selittää."
En ymmärrä, miksi äänestät persuja, jos siis inhoat naisia.
Siellähän on naisministereitä on 4/6 ja Ryd on pikkupoika. Kokoomus olisi naisten kohtelun puolesta puolueesi, mutta he (ja miksei persutkin) haluavat pitää miehet armeijassa ja mieluusti ovat valmiita polkemaan miestenkin oikeuksia ja myymään vaikka sinut Afrikkaan, jos saisivat siitä riittävästi itselleen ja lähipiirilleen rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei pelottanut ennen kuin aloin roikkumaan tällä palstalla, ja ihan tavalliset kiltit suomalaispojat alkoivat uhkailemaan minua lähes päivittäin väkivallalla, tappamisella ja r*iskaamisella väärän mielipiteen tai väärän (kuvitellun) ulkonäön vuoksi.
Nyt tiedän, että näitä äijiä on satoja ellei tuhansia vapaana ja liikkeellä.
N30
Niitä on. Olen joutunut kuulemaan huorittelua Iha
Olen joutunut kuuntelemaan homottelua ihan vain asioidessani kaupassa. Minua on lähdetty seuraamaan kun olen ollut iltakävelyllä. Minua on uhattu puukolla ja luvattu tappaa. Kaikki ihan valkoisia suomalaisia naisia.
Alapeukuttelijat ovat naisia joiden mielestä miehet eivät voi kokea ahdistelua vaan se on ainoastaan naisten ongelma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarkkailen päivälläkin. Eilen viimeksi todistin ahdistelua ratikassa, jouduin itsekin lähtemään kun tekijä otti silmätikuksi. Mutta tämmöstä tapahtuu joka puolella, millon kellekin, aina kuulee muidenkin suusta ja sit on omat kokemukset joita on paljon.
Oletko ajatellut sitä, että kun tarkkailee tarpeeksi paljon näkee sitä mitä haluaa? Myös se viaton käytös tulkitaan väärin. En tarkoita kuva
"Oletkohan nyt ihan varma, että näit mitä näit? Oletkohan nyt ihan varma, että ymmärsit näkemääsi? Ettet olisi kuitenkin vain hieman ymmälläsi ja hysteerinen? Anna kun setä selittää."
Kannattaa ottaa apua vastaan kun sitä tarjotaan. Jos sinä näet mörköjä joka paikassa, niin kannattaa miettiä onko se todellista vai oman mielen tuottamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ymmärsinkö nyt oikein? Feminismi on näiden miesten mukaan ajanut naiset siihen, etteivät he halua miesten kanssa suhteisiin. Joten sen sijaan, että he yrittäisivät päästä sinne tasa-arvoon naisten kanssa, niin he pyrkivät äänestämään miestä, joka heikentää naisten arvoja, jotta naisten olisi taas pakko avioitua miesten kanssa taatakseen taloudellisen turvan? ...ja nää nuoret miehet ihan oikeasti miettii miksi naiset halua heidän kanssa seurustella?
Et ymmärtänyt.
Feminismi ei ole tasa-arvoa
Se on seksismiä, naisasialiike.
Selitä millä tavalla se on seksismiä ja naisasialiike?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstoilla ei ainakaan käy järkeviä miehiä, ainoastaan niitä joille äiti on opettanut sanan sossupummi.
Äläs nyt. Tässä ketjussakin on kirjottanut pari miestä ihan asiallisia ja pitkiä kommentteja.
Ovat kirjoittaneet, mutta ne lytätään parin kolmen henkilön toimesta. Alapeukkuja sataa ja vähätellään miesten kantaa.
Suomimiehet ra i s k aa lehmät ja lampaatkin. Yhyy, kun ei niin saa tehdä.
Onneksi olin nuori 90 luvulla. Ihmiset uskalsivat lähestyä toisiaan ilman pelkoa. Sääliksi käy nykyistä sukupolvea. N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 35-vuotias mies, enkä löytänyt oikein mitään samaistumispintaa jutun mieheen.
Tämä seuraava kuvaus lienee sitten sinusta: epämaskuliininen beta-mies, jossa yhdistyy usein seuraavia ominaisuuksia: kimeä ääni, huono ryhti, neitimäinen, epävarma olemus, huono itsetunto, heikko stressinsietokyky, impulsiivisuus ja huumorintajuttomuus.
Ymmärrän, että vihaat naisia ja purat heille pahaa oloasi.
Miksi käyt toisen miehen kimppuun häntä solvaten? Vain, koska hän on vähän eri mieltä kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olin nuori 90 luvulla. Ihmiset uskalsivat lähestyä toisiaan ilman pelkoa. Sääliksi käy nykyistä sukupolvea. N49
Jaa no miksi ei saa oman ikäistä naista suhteeseen tai yhe illan juttuun enää? Ennen sai.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö vetäydy kotiin mököttämään? Sinäkin siinä haukut miehiä ja syytät heitä ongelmistasi.
Kuulostat inceliltä.
Ainoa ero on siinä, että miehistä kirjoitellaan juttuja, esitetään heidät huonossa valossa. Se on yhteiskunnan sisäänrakennettua miesvihaa.
Ei, me miesvihaajat tervehdimme teitä töissä hymyissä suin, emmekä anna vihan näkyä. Me harrastamme ja nautimme elämästä kissoinemme ja koirinemme. Me emme jätä elämäämme elämättä miesten takia.
Miehet poteroituvat ja alkoholisoituvat koteihinsa. Välillä pistäytyvät ulkona ampumassa jonkun.
Muuten hyvä mutta kokaan nainen ei kykene peittelemään tunteitaan. Vaikka nainen sanoo yhtä mutta kun katsoo kehokieltä, eleitä ja ilmeitä niistä paljastuu todellisuus
Miksi nämä naisten kehonkielen asiantuntijat siittävät jälkikasvua hirmuttarien kanssa, jotka vieraannuttavat isät ja tap pavat lapset?
Tässä ketjussa taas näkee, että Tradenomi on palstahullu.
Tässä ketjussa taas näkee, että Sosionomi on palstahullu.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa taas näkee, että Tradenomi on palstahullu.
Mikä ihmeen Tradenomi?
On niitä, mutta hyvin harvassa. Riippuu tietysti siitäkin, mitä kukin kaipaa. Minulla oli yksi sukulaismies, joka oli maailman ihanin ihminen. Hänen lähellään ei koskaan tarvinnut pelätä yhtään, mikä oli kuin huumetta, kun omassa kodissa joutui. Kohteli vaimoaan kuin kukkaa kämmenellä. Ainoa minun todistamani parisuhde, josta ajattelin, että tuollaisen haluaisin. Eipä ole löytynyt, mutta ei se mitään, yksinkin kun on oikein mukavaa :)
Oli myös yksi seurustelukumppani, joka kohteli paremmin kuin kukaan koskaan. Herkkä runopoika, valovuosia parempi tunneasioissakin kuin minä :D oli kuitenkin lopulta vähän turhan vilkas ja aktiivinen kaveri minulle "tylsälle" kotihiirelle.