Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hs: Taistelu miesten tulevaisuudesta

Vierailija
26.10.2024 |

https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010746667.html?utm_medium=pr…

-

Ihan sama se on myös suomessa, olen itse myös mies ja ikää noin 30 vuotta. Koen samaistuvani tuon hesarin jutun mieheen ja tosi hyvin siinä on sanottu. En ole itsekkään poliittinen ihminen vaan välillä äänestän sitä vähiten surkeinta puoluetta eli persuja.

Mitä mieltä olette tuosta hesasin artikkelista? 

Kommentit (2234)

Vierailija
421/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kun täällä puhutaan jostain kuplista, seuraamatta itse yhtään maailman menoa ja yleisen ilmapiirin kehitystä.

Miten miehet jaksavat jatkossa töissä, kun naiset asuvat yksin ja miesten pitää tehdä kotitöitä? 

Minä olen tehnyt kotityöni itse myös sinkkuna ja hoitanut työni. Jos sinä olet alkanut äidiksi suhteissasi niin se on ollut oma valintasi, mutta se ei siltikään tarkoita sitä, että jokainen mies olisi riippuvainen sinusta.

Kun sulla murtuu jalka, kun kaadut talviliukkailla niin kai

Eläkeläisten hoitokoteja ollaan lopettamassa.

Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla ja lähettää laskun.

Lisäksi ostat muut palvelut.

Vierailija
422/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei ole tulevaisuudessa omaishoitajina eikä hoida eläkkeellä olevia anoppeja.

Asutaan yksin.

Ja toivottavasti rintamalla miesten kanssa yhdessä kun se aika koittaa

En ole. Lähden hyvissä ajoissa Suomesta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos on mies on 40 ja muksuja niin sen kanssa voi seurustella, kun se täyttää 60 ja lapset on muuttaneet pois kotoa. Ei seksiä tollasten yh-isien kanssa."

Omaishoitajaksi äijälle? Ei.

Omaishoitajaksi mummulle? Ei.

Niinpä, niin saat sinäkin vapaasti valita :)

Vierailija
424/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama mitä miehet haluaa. Omat tyttäret olen ohjeistanut pysymään niistä kaukana.

Mies petti ja jätti parikymppisen alaisensa vuoksi. Minä jäin kolmen kouluikäisen kanssa ihmettelemään. 

Enkä ole ainoa. Miehet haluavat kuoria tässä maailmassa kermat päältä. Naisille jää vastuut, työt, sinnittely ja yövalvomiset.

Isäni oli heikkopäinen, väkivaltainen, hyväksikäyttävä alkoholisti. Samat mielipiteet oli kuin tuolla Hesarin miehellä.

Älä yleistä omia huonoja geenejäsi ja tyhjäpäisyyttäi kaikkien miesten harteille.

Vierailija
425/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei ole tulevaisuudessa omaishoitajina eikä hoida eläkkeellä olevia anoppeja.

Asutaan yksin.

Leskeneläke vietiin, mutta muuten päästään paljon helpommalla.

En hoida miestä jonka kanssa en ole naimisissa.

Ja naimisiin ei kannata mennä, jos ei saa leskeneläkettä tai mies vaatii avioehtoa.

Vierailija
426/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten on turha vinkua yhtään mistään. Vika on heissä itsessään. Kun ei ole patriarkaatti hommaamassa heille ilmaisia seksiorjia ja yhteiskunta lainsäädännöllä enää pidä naisia vankeina parisuhteessa ja siitoseläiminä kotiinsa kahlittuina niin pitäisikö jo kehittää se psyykkisesti terveen ihmisen luonne? Artikkelin voi jättää lukematta kun siinä lukee Trump

Tässä on oiva esimerkki ihmisestä, jolle on toisteltu riittävästi "suuria sanoja", joiden käytännön merkityksestä, varsinkaan keskivertomiehen elämään heillä ei ole mitään ajatusta, mutta kun "patriarkaatti paha", kuulostaa niin viralliselta, niin pakkohan sen on olla jotain tärkeää.

Joskus muistan jossakin nähneeni ohjelman, jossa nainen soluttautui "miehenä" miestenmaailmaan. Kokeilun jälkeen itki, kun tajusi kuinka raadollista se elämä miehenä oikeasti onkaan.

Naisten ilmeisesti vaikea ymmärtää, että miehetkin joutuvat ansaitsemaan aivan kaiken ja ylittämään itsensä. Mitään ei anneta ilmaiseksi. Ei ole olemassa mitään miesten salaseuraa, jossa poletilla saa heti sikariporraspaikan ja naureskellaan, kuinka hienoa on olla mies.

No en kyllä naisena ajattele, että miehillä olisi ikinä ollut helppoa tai ilmaista. Mutta ei myöskään naisilla. Nämä raadolliset asiat vain vahvasti liittyvät eri asioihin sukupuolen mukaan. Miehillä kuitenkin on aina ollut joissakin tietyissä asioissa etuasema, automaattinen sellainen, joutuvat vain toisten miesten kanssa kilpailemaan näissä. Naisia kun ei edes päästetä.

Vierailija
427/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on lapsia ja vaatii avioehtoa niin en mene naimisiin.

Ei tule häitä.

Vierailija
428/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te miehet täällä olette tehneet miesten eduksi? Luetelkaa konkreettisia asioita, kiinnostaa. 

Yritetty saada oikea tasa-arvo nostamalla esille kuinka toksista nykyfeminismi on.

Millä tavalla muuten kuin palstalla? Siis konkreettisesti tuolla ulkomaailmassa?

Vierailija
429/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama mitä miehet haluaa. Omat tyttäret olen ohjeistanut pysymään niistä kaukana.

Mies petti ja jätti parikymppisen alaisensa vuoksi. Minä jäin kolmen kouluikäisen kanssa ihmettelemään. 

Enkä ole ainoa. Miehet haluavat kuoria tässä maailmassa kermat päältä. Naisille jää vastuut, työt, sinnittely ja yövalvomiset.

Isäni oli heikkopäinen, väkivaltainen, hyväksikäyttävä alkoholisti. Samat mielipiteet oli kuin tuolla Hesarin miehellä.

Miksi et osoita mitään vihaa? Te heterot olette aina ihan vauhkona yleistämässä kaikkia naisia susiksi ja huutamassa naisten draamaa. Miehet jättävät teidät täyteen kuseen kaiken kanssa, silti vain leudosti hihittelette. Mikä siinä on niin vaikeaa kritisoida ukkoja? Raivoatte jostain juoruilusta, miesten väkivaltaisuus ja systemaattinen kaksinaamaisuus on pikkujuttu.

En ikinä hankkisi miestä. Koko ajan saa pelätä henkensä ja elämänsä edestä. Ja moititte vain naisia :D

Vierailija
430/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on lapsia ja vaatii avioehtoa niin en mene naimisiin.

Ei tule häitä.

Enkä muuta asuntoon minkä mies omistaa yksin.

Vierailija
431/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutaan yksin.

No sitten jää tyttäret ja/tai pojan-/tyttärentyttäret tänne 

Vierailija
432/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutaan yksin.

No sitten jää tyttäret ja/tai pojan-/tyttärentyttäret tänne 

Ei jää. Ei alle 18-vuotiaiden tarvitse jäädä.

Vierailija
433/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan ainoastaan sellaista asuntoa mikä on mun nimissä.

Vierailija
434/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä omia huonoja geenejäsi ja tyhjäpäisyyttäi kaikkien miesten harteille.

Not all men!! But oh, so many men...

Vierailija
435/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoset miesviha tarinat tällä kertaa. Sinähän et itse tietenkään ollut vastuussa suhteesi kaatumiseen eli olit kunnioittavaa ja arvostava eli et nalkuttanut valittanut ja vaatinut ja seksiäkin oli suhteessa ja maksoit oman osuutesi maksuista eli kun toinen aikuinen suhteessa oli maksoit puolet yhteisistä maksuista?

Vierailija
436/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on lapsia ja vaatii avioehtoa niin en mene naimisiin enkä muuta samaan asuntoon.

Sitten vaan treffaillaan ja jos mies sairastuu niin ero. 

Vierailija
437/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sairas ja itsekeskeinen oletkaan, että lapsesi haluat kasvattaa tuollaiseen vihaan. 

Jos itse olisin asemassasi, tekisin kaikkeni, ettei jälkikasvu missään nimessä joutuisi kantamaan oman vihan, katkeruuden ja kaunan taakkaa. 

Tämä maa on kyllä täynnä tuollaisia vanhempia, joita ei lastensa etu kiinnosta pätkääkään. Minäminäminä.

Vierailija
438/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossakin jutussa väitetään, että feminismi ja me too kamppanja on pilannut ja katkeroittanut naiset. Tuohan on ihan väärä ajattelutapa. Ei me too ja feminismi ole naisia sinällään katkeroittanut, vaan se , että kun naiset ovat alkaneet ajaa naisen aseman parantamista ja sitä, että naisiin ei saa koskea kuka vaan ja miten vaan, niin naiset on siitä  haukuttu lyttyyn. Kyllähän se tietenkin katkeroitta, jos huomaa, että pitäisi vain kiltisti pysyä  arvottomampana ihmisenä, kuin mies niin sitten kaikki olisi hyvin. 

Mies katkeroituu ihan samalla tavalla ja on katkeroituntutkin ihan vaan siitä, että naiset vaatii samanlaista arvostusta ja tasa-arvoa ihmisenä, mitä miehilläkin on.  Mies katkeroituu siitä, että nainen haluaa samanlaisen elämän, kuin mies, mutta nainen ei saisi karkeroitua siitä, että sitä elämää ei hänelle suoda ja syy siihen on se, että on nainen. <

"Totta kai se siinä mielessä kartkeroittaa, että kaikki mikä on miehen ansaitsemaa tulisi naiselle mielestäsi tulla vaatimalla"....

Et sitten ymmärtänyt höykäsen pölähtämää siitä, mitä tarkoitin. Ja sulleko se nainen on aina se siivooja ja mies johtaja? (Minkä alan johtaja muuten olet itse?)

Tietenkin nainenkin lukee itsensä niin korkealle, että pääsee johtajan hommiin (nykyäänhän naiset onkin paremmin koulutettuja) eikä kukaan vaadi, että siivooja pääsee omalla koulutuksellaan sairaalan ylilääkärijohtajaksi :D Sotket tahallasi asioita. 

Mutta esim se, että naiset opiskee pitemmälle, kuin miehet, mutta silti he eivät pääse korkeisiin virkoihin vaan niihin valitaan mielummin mies. Ja vain sen takia, että  tämä on mies. Tai se, että kun hakijana on nuori mies ja nuori nainen, valitaan mielummin se nuori mies, koska se ei jää äityislomalle, vaikka se nainen olisi pätevämpikin siihen työtehtävään. 

Sitä minä tarkoitin, enkä sitä, että nainen pääsee  kouluttamattomana pääjohtajaksi, koska mieskin on sinne päässsyt, toki koulut käytyään. 

Ei naiset tyhjästä vaadi oikeuksiaan ja samanlaisia mahdollisuuksia menestykseen, kuin mihin miehelläkin on mahdollisuus, vaan kyllä naisetkin tietenkin opiskelee ja omilla taidoillaan niihin menee. Nyt se  vain on miehille helpompaa, vaikka eivät aina olisi yhtä päteviäkään, kuin mitä nainen, joka silti jää valitsematta tehtävään ja vain sen takia., että on nainen. 

Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

Vierailija
439/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien miesten tulee ottaa tavaksi käydä aina äänestämässä. Muuten tulee noutaja.

Vierailija
440/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies jäi työttömäksi silloin "hyvällä" vanhalla 50-luvulla, mille persut kaipaa, niin ne silti urheilivat, lukivat ja kulkivat tanssimassa, eli pitivät huolta itsestään.

Nykyään miehet jää kotiin pelikoneen eteen pelaamaan väkivaltapelejä, joissa pääsevät pilkkaamaan naispuolisia pelaajia, tilaavat kotiin pizzaa ja lähtevät ehkä pimeän tullen kauppaan ostamaan jotain mitä mässyttää telkkarin edessä.

Se, että ei tajuta henkisen olon yhteyttä kropan kuntoon on aika erikoista, kun ei luulisi olevan tiedon puutteesta kiinni.

Juu ja sillon 50-luvulla alettiin oikein mainoskampanjoida masennuslääkkeitä naisille, jotta suoriutuvat paremmin kotirouvan tehtävistään. Olivat oikein onnellisia nämä kotiäidit, kyyneltäkään ei valuttanut kun valiumin vaikutuksessa kutsuivat lapsia aamupalalle ja valmistivat miehen eväät töihin.

Amerikassa varmaan, mies elätti koko perheen palkallaan joka ei nykyään ole mahdollista kun kaikki on velkavivutettu. Suomessa naiset potki kadulle sodasta palaavat veteraanit.