Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hs: Taistelu miesten tulevaisuudesta

Vierailija
26.10.2024 |

https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010746667.html?utm_medium=pr…

-

Ihan sama se on myös suomessa, olen itse myös mies ja ikää noin 30 vuotta. Koen samaistuvani tuon hesarin jutun mieheen ja tosi hyvin siinä on sanottu. En ole itsekkään poliittinen ihminen vaan välillä äänestän sitä vähiten surkeinta puoluetta eli persuja.

Mitä mieltä olette tuosta hesasin artikkelista? 

Kommentit (2234)

Vierailija
361/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on treenattuja miehiä baarissa tänä viikonloppuna, ei näy tänne kotiin. 

Ei ole rahaa ostaa juomia eikä tulla taksilla yöllä kotiin niin emme näe onko baareissa ja pubeissa miehiä. 

Ajattelin, että katson telkkaria, olen vauvapalstalla ja katson italialaisia palomiehiä netissä.

Pitäisikö komero naisille perustaa joku ketju illalla, jos laitetaan siihen italialaisia ja saksalaisia palomiesvideoita. 

Sellaisia, missä ne treenaa. 

Vierailija
362/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30-vuotta on aika pieni aika suhteessa useampaan sataan vuoteen, jolloin naisille tehty samaa. Nyt vaan rimpuilette kun ette olekaan enää kukko tunkiolla. Tietty mukana on myös suuri uhriutumiselementti, joka sekin kortti kehitetty nyt some-aikana.

Just tää on se vihaisen feministin logiikka. Nuoria miehiä saa kiusata vaikka he eivät ole mitenkään osallistuneet menneiden sukupolvien vääryyksiin. Tapa ittes.

Nuorten miesten kannattaisi uudistaa se oma vanhojen miehien ajatusmaailmansa ensin, eikä huutaa suoraa huutoa kuinka kaikki on heitä vastaan.  Nyt te valitatte vanhoilla argumenteilla ja uskomuksilla kuinka teitä sorretaan ja väitätte, että ei meitä saa syyllistää vanhoista tekemisistä.

Muutos alkaa intersektionaalisen feminis

Eikä ala. Taas nillität jostain sellaisesta joka on vanhan ajatusmaailman peruja ja sitten muka et mitenkään ole osallistunut tahi ansainnut kohtaloasi. Haluat alistaa naiset kuten kaikki ajatusmaailmaasi jakavat miehet. Kuuntelet jotain gurua joka vahvistaa käsitystäsi muka ainosta oikeasta käsityksestä. Mahdatko oikeasti edes tietää mistä puhut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotat naiset muuttumaan? No ehkä sä kohta heräät sun päiväunilta. 

Vierailija
364/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kiukuttaa kun luomakunnan kruunu ei olekaan etusijalla joka paikassa. Voitte ottaa menolipun islamilaiseen maahan, esimerkiksi Iran voisi olla teille sopiva.

Vierailija
365/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pääasiallinen ongelma nykyajan nuorilla on se, että he viettävät liikaa aikaa internetissä ja liian vähän reaalimaailmassa. Nettikeskusteluissa asiat vääristyy, kärjistyy, ihmisen on helppo kuplautua samoin ajattelevien kanssa, ja alkaa tosissaan uskoa näihin vastakkainasetteluihin, jos ei ole riittävästi kokemusta siitä reaalimaailman todellisuudesta jossa naiset ja miehet elää ihan normaalisti ja enimmäkseen tyytyväisinä yhdessä. 

Hallitus leikkasi ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa. Työt on naisilla pätkätyötä ja osa-aikatyötä eli ei ole rahaa lähteä baariin tai pubiin. 

No tässäpä oiva esimerkki siitä, miten liika netissä roikkuminen tylsistyttää aivot ja tekee ihmisestä saamattoman uhriutujan. 

Tai olet valtiolla 50000 tienaava ärsyttävä besserwisser. 

Vierailija
366/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun täällä puhutaan jostain kuplista, seuraamatta itse yhtään maailman menoa ja yleisen ilmapiirin kehitystä.

Vierailija
367/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kun täällä puhutaan jostain kuplista, seuraamatta itse yhtään maailman menoa ja yleisen ilmapiirin kehitystä.

Miten miehet jaksavat jatkossa töissä, kun naiset asuvat yksin ja miesten pitää tehdä kotitöitä? 

Vierailija
368/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30-vuotta on aika pieni aika suhteessa useampaan sataan vuoteen, jolloin naisille tehty samaa. Nyt vaan rimpuilette kun ette olekaan enää kukko tunkiolla. Tietty mukana on myös suuri uhriutumiselementti, joka sekin kortti kehitetty nyt some-aikana.

Useampi sata vuotta, josta sinä et ole elänyt ensimmäistäkään. Muutenkin se on huvittavaa kuinka naiset huutelee oikealle niin kovin korkean hevosen selästä kuinka miehet on historiassa olleet näin ja näin pskoja. Samaan aikaan vasemmalle kylvävät ihan sita samaa pskaa mistä miehiä niin kovasti parjaavat.

Vierailija
369/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupla se on isokin kupla. 

Vierailija
370/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehet jaksavat jatkossa töissä, kun naiset asuvat yksin ja miesten pitää tehdä kotitöitä? 

Ja, miehet joutuvat hoitamaan eläkkeellä olevan äitinsä, ei voi lähteä ajelemaan moottoripyörällä vapaa-ajalla. 

Vierailija
371/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan hankkiminen ja talon ostaminen ovat miesten omissa käsissä. Nykymaailmassa kouluttautuminen auttaa tässä asiassa. Se vaan sitten on niin, että nykyisin naisille ei riitä pelkästään se, että mies käy töissä. Kun sillä miehelläkin on vapaa-aikaa ja naisen pitäisi pystyä sietämään häntä vapailla. Jopa nauttia miehensä seurasta.

Vierailija
372/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samahan se on suomessa. Kesällä Hesassa sai katsella kun nuoret naiset oli seksituristien kainalossa ja miehet on yksinäisiä. Muuttopolitiikan seurauksena suomeen saapuu jatkuvana virtana ukkoja kokeilemaan onneaan intersektionaalisten suominaisten huomaan. Sairas maa ja vihamielinen suomalaista miestä kohtaan. Naisille pedataan kaikki valmiiksi ja ne juoksee innoissaan munakarusellissa.

Suomessa miehet ja naiset elää kokonaan eri todellisuudessa. Omissa kuplissaan ja eri säännöillä. Sitten ihmetellään kun suomalaisia ei synny.

Huvittavaa kun mietitään, miksei lapsia synny. Eiköhän deittiappien naisille luoma loputon matchien tulva kullikaruselliin sekä naisten tahto pitää hauskaa ja olla tekemättä lapsia ole se syy. Tai perheen perustamista naisten osalta pitkitetään vapauden sokaisemana liikaa, kunnes on liian myöhäistä. Miehistä suurin osa haluaisi perheen, mutta suurin osa ei kelpaa edes seksikumppaniksi korkeiden kriteereiden vuoksi. 

Vierailija
373/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin töissä niin yksi vakituinen nainen sanoi, että hoitaa anoppiaan, mutta se oli saanut omistusasunnon ja mies oli vienyt sitä ulkomaanmatkoille.

Nykyään ei tollasia nainen saa eikä kyllä hoideta niitä anoppejakaan. 

Vierailija
374/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahalta, että naisten pitäisi olla valmiita "asettumaan aloilleen" (mitä se edes tarkoittaa?) jotta miehet saisivat parisuhteen ja perheen. 

Parisuhteen pitäisi olla molemmille osapuolille positiivinen asia eikä pelkkää yhteiseloa miehen mieliksi. Sama juttu perheen kanssa, ei naisen tai lasten tehtävä ole olla mitään miehen statussymboleja tai lemmikkejä. 

Ei kai missään mitään tuollaista sanottukaan että "pitäisi". Kuvattiin vaan sitä miten asiat ovat muuttuneet ja miesten näkökulmaa ja toiveita. Kukaan ei ollut pakottamassa naisia mihinkään. Mutta näinhän se toki aina tulkitaan: kun mies avaa suunsa ja kertoo mitä toivoo, se koetaan vaatimuksena naisia kohtaan. 

Toisinpäin se ei mene

Jos nuori nainen avaa suunsa ja kertoo toiveensa, mietitään taas kerran mikä niitä miehiä vaivaa, kun eivät tottele ja mukaudu ja tee niin kuin sanotaan.

Vierailija
375/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ainahan pitää löytää joku vihattava kun itsellä on paha olo. Sitten tulee joku, joka näyttää kenen syy asia oli. Tää vihanpito ja toisten syyttely on niin nähty ja tiedetään mihin se johtaa. Ihan oikeasti taitaa olla aika maailman syttymiselle, kun asiat on liian hyvin ja on aikaa vihata ja lokeroitua.

Vierailija
376/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin töissä niin yksi vakituinen nainen sanoi, että hoitaa anoppiaan, mutta se oli saanut omistusasunnon ja mies oli vienyt sitä ulkomaanmatkoille.

Nykyään ei tollasia nainen saa eikä kyllä hoideta niitä anoppejakaan. 

Naiset ei myöskään ala miesten omaishoitajiksi tulevaisuudessa. 

Asutaan yksin ja miehet saa ottaa maksulliset palvelut. 

Vierailija
377/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt kotityöni itse myös sinkkuna ja hoitanut työni. Jos sinä olet alkanut äidiksi suhteissasi niin se on ollut oma valintasi, mutta se ei siltikään tarkoita sitä, että jokainen mies olisi riippuvainen sinusta.

Vierailija
378/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt kotityöni itse myös sinkkuna ja hoitanut työni. Jos sinä olet alkanut äidiksi suhteissasi niin se on ollut oma valintasi, mutta se ei siltikään tarkoita sitä, että jokainen mies olisi riippuvainen sinusta.

Kun sulla murtuu jalka, kun kaadut talviliukkailla niin kaikki palvelut kotiin maksaa ja sairaspäivärahaa leikataan ensi vuonna 300-400 kuukaudessa. 

Ole hyvä. 

Kodin siivouksen voit ostaa yksityiseltä siivousyritykseltä, valitettavasti kaupungeilla ei ole kotisiivouspalveluita. 

Vierailija
379/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja, miehet joutuvat hoitamaan eläkkeellä olevan äitinsä, ei voi lähteä ajelemaan moottoripyörällä vapaa-ajalla. 

Koska naiset on vielä nykyään sellaisia kodinhengettäriä ja suvun hoivaajattaria nykyään, että huolehtivat kaikista 😇😇😇😇😇😇😇

Hyvä läppä! 

Vierailija
380/2234 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän miehet saa esittää toiveitaan. Mutta jos niihin toiveisiin ei vastata niin sit se pitää hyväksyä tai muuttua itse. 

Sama naisille ja kaikille. 

Ei muita pakoteta elämään omien toiveiden mukaan. Tai diktaattorit ja narsistit tietty toimii näin mutta muiden täytyy ymmärtää että omat toiveet on vaan omia toiveita.