Takuueläke 976,59 e/kk. Paljonko on työeläkkeesi? Kannattaako käydä töissä?
Kommentit (117)
Tuohon kannattaa huomioida eläkeläisen asumistuki vielä päälle, jos miettii sitä, missä vaiheesa on saanut kerrytettyä eläkettä yhtä paljon kuin mitä saisi rahaa, vaikka ei olisi koko elämässään tehnyt töitä!
Tammikuussa uutisoitiin, että mediaanipalkalla, pitää tehdä 22,7 vuotta töitä ennen kuin alkaa päästä plussan puolelle! Mediaanipalkka oli yli 3200 euroa kuussa.
Itsellä ikää 50 ja kertynyt eläke 2200 euroa. Mutta eipä enää samaan tapaan kerry, kun nykyisin YEL. Onneksi maksan firmasta vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen maksimin 8500 euroa vuodessa. Niitä saan nostaa tosin vasta kun täytän 70 vuotta.
En ole koskaan eläkkeen takia töissä käynyt vaan rahan jotta saa elää sellaista elämää kun haluaa. Työttömänä tulot putos puoleen ja eläke tulee olemaan aika sama. Ihan hyvin pärjätään. Vapaalla on aika mukava oleilla ja harrastella.
Reilu pari tonnia kertyy eläkettä plus siihen vielä säästöt, mitä on laitettu syrjään palkasta. Siihen vielä miehen eläke vajaa kolme tonnia ja velaton omistusasunto. Varmaan pärjätään ihan hyvin.
Viimeksi kun katsoin oli 0,01 euroa muutama vuosi sitten.
Olen 31-vuotias.
Eläkettä tuskin tulen tarvitsemaan tällä terveydellä.
Minun nettoeläke on noin 350 euroa takuueläkettä isompi. Tuo on niin iso summa, että sen takia on kannattanut käydä töissä. Palkka on ollut tuota isompi, joten olen pärjännyt paljon paremmin kuin tuilla elämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä eläkekertymää n.980,00. Olen 39- vuotias, ensin kaupan alalla ja nyt lähihoitajana.
Tää on ihan hyvin tohon ikään.
No kyllä, kuitenkin matalapalkkaiset alat.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon kannattaa huomioida eläkeläisen asumistuki vielä päälle, jos miettii sitä, missä vaiheesa on saanut kerrytettyä eläkettä yhtä paljon kuin mitä saisi rahaa, vaikka ei olisi koko elämässään tehnyt töitä!
Tammikuussa uutisoitiin, että mediaanipalkalla, pitää tehdä 22,7 vuotta töitä ennen kuin alkaa päästä plussan puolelle! Mediaanipalkka oli yli 3200 euroa kuussa.
Itsellä ikää 50 ja kertynyt eläke 2200 euroa. Mutta eipä enää samaan tapaan kerry, kun nykyisin YEL. Onneksi maksan firmasta vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen maksimin 8500 euroa vuodessa. Niitä saan nostaa tosin vasta kun täytän 70 vuotta.
Kyllä eläkeläisen asumistukeakin tullaan leikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta nämä leikkaukset eivät vielä tainnut koskea sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, etteivät koske. Työikäisiä saadaan motivoitua työllistymään ja se syy miksi heiltä leikataan.
Olisi noin 1800 euroa ja puolison noin 2000 euroa. Tärkeämpi on että vuosikymmeniä työssä käydessä voi tehdä asioita mihin työttömänä ei mahdollista ja kartuttaa omaisuutta mikä ei työttömänä onnistu. Säästöjä on.
Vierailija kirjoitti:
Jotain muutaman sata euroa on työeläke mulla. Kokoaikatyössä olin aikoinaan 7 vuotta ja muuten ollut osa-aikaisia niin eipä se ole päässyt kertymään. Ikää 45v niin ei se ehdi kertymään niin että olisi yli takuuelåkkeen vaikka kokoaikatöitä vielä saisin.
Mutta ei se haittaa. En eläkkeellä enään ylimääräistä rahaa kaipaakkaan jos nyt edes eläkeikään asti elän.
Olin työelämässä ihan tarpeeksi ja aloin löysäillä, otin loparit kun vakipaikan ilmapiiri alkoi ahdistaa. Välillä on töitä, välillä ei, joskus on oltu toimeentulotuellakin johtuen elatusmaksuista, ulosotoista ym. ja töissä ollessakin jopa. Olen vähän sellainen huoleton optimisti, aina sitä jotenkin pärjää. Se on juhlaa kun sattuu olemaan töitä vaikka lyhytkin pätkä. Rahaa jää säästöön enemmän. Raha rauhoittaa.
Työkyvyttömyyseläke 2600 reilun 20 vuoden työhistorialla. Työkyvyttömyyseläkkeelle joutuessani olin hyväpalkkaisessa työssä, jossa olisin mieluusti jatkanut mutta kohtalo päätti toisin.
En ole katsonut, tuskin tulee olemaan tuota isompi.
Käyn töissä sen takia, että pärjätään nyt taloudellisesti edes jotenkin plus myös siksi, että tykkään olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä on kolme vuotta ja risat alimpaan eläkeikään. Työeläkeote näyttää että silloin eläke olisi noin 5600€/kk ja jos jatkan 70 ikään asti, se olisi jossain 7000€ tienoilla.
Sanoisin että työnteko kannattaa.
Verotus yllättää sut.
Ei se yllätä. Osaan katsos käyttää verohallinnon laskureita. Ne on ihan simppeleitä, kokeilepa joskus niin ei tarvitse arvuutella eikä etenkään yllättyä..
Mulla peruselämiseen menee noin 2,5 tonnia kuukaudessa, jos ei tule tehtyä mitään isompia hankintoja tai matkusteltua. Nyt palkasta jää joka kuukausi säästöön kolmisen tonnia. Sitten kun jään eläkkeelle, jää kuukaudessa säästöön enää vajaa tonni. Muuten talous pyörii kuten ennenkin.
Työreäkkeeni on knafti 2500 e, töitä tein 42 vuotta, jossa mukana kaksi äitiyslomaa.
Työnteko kannattaa, saa kartutettua omaisuutta ja on mukava elää, kun rahat riittää.
Keskipalkkainen 3000 e/kk tienaava huhkii tuohon 1000 e: n takuueläkkeeseen 22 vuotta töitä, minkä saisi kotona netfliksiäkin katsomalla.
Paitsi työeläke maksetaan myös ulkomaille. Kansan- ja takuueläkettä ei makseta, koska ovat sosiaaliturvaa. Fuengirolan eläkeläiset joutuvat siis tulemaan Suomi-neidon helmaan 6kk ja 1 päiväksi vuodessa säilyttääkseen kansaneläkeensä. Työssäkäynti kannattaa, sitä pitäisi kertyä eläkettä vaa vähän rapsakammin.
Munkin eläke jää aika matalaksi, alle 2000 varmaan, mutta ainakin työssä käymällä on tässä kohtaa hankittuna noin 400000 varallisuus, josta iso osa tosin asunnossa kiinni. Eli kannattaa.