Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takuueläke 976,59 e/kk. Paljonko on työeläkkeesi? Kannattaako käydä töissä?

Vierailija
25.10.2024 |

Tunnetko tilanteesi?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla 20v työura jotta työeläke isompi kuin kansaneläke. Se laittaa miettimään kannattaako mailaa puristaa kovin kovaa?

En osaa arvioida pitääkö väitteesi paikkansa. Mutta ajatusmalli on ihan viksallaan.

ei kai kukaan voi ajatella, että 20 vuoden työura olisi erityyisen pitkä ja uhrautumista.

ihmiselämä lienee keskimäärin 80 vuotta. Ajatteleeko joku, että on ok jos neljäsosan elämästään itse elättää itseään ja lopun saa maksaa joku muu

Vierailija
82/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tehnyt töitä koko ikäsi 40v n. 2200e bruttopalkalla. Eläkkeesesi on n. 1400_1500 siitä verot jää n. 1200e - siitä vuokra 600e jää 600 eli saman verran mitä saisit tt-tukea. Työteko ei kannata raskaassa huonopalkkaisessa työssä, siinä menee myös terveys. Huonotuloiset kuolee n. 13-16 vuotta aiemmin kuin hyvätuloiset. Myös hyvätuloiset nauttii eläkkeistään kauemmin ja saavat enemmän kuin ovat maksaneet eläkettä, tavalliset duunarit maksaa nämä eläkkeet kuolemalla aikaisin. 

Jos eläkkeesi on esim 1480e/ kk ja asut vuokralla maksat vuokraa 600e niin saat eläkeläisen asumistukea laskurin mukaan 270e.  Laske ja laskekaa itse kelan sivulla olevilla laskureilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko minulla vielä mahdollisuus kerryttää eläkettä suureksi työnteolla.

Olen 32 vuotias mies, joka on vasta etsimmässä ensimmäistä työpaikkaa. Minulla ei ole ajokorttia edes, joka helpottaisi oman alan työnsaantia.

Onko mahdollista saada kuitenkin hyvä eläke (noin 2500€ - 4500€) työnteolla, jos ajatellaan että työllistyn luultavasti kahden vuoden sisällä mahdollisesti?

On tietysti. Kannattaa myös säästää itselleen eläkettä rahastoihin eikä pelkästään heittäytyä työeläkkeen varaan. Ehdit hyvin säästää maltillisellakin panoksella hyvän potin.

Heti jos työpaikan saan, niin palkasta menisi suoraan Ulosottoon 1/3osa ja elatusmaksuihin oma osuus. Mutta se on minulla tärkeimpänä motivaattorina, että saan ulosoton maksettua. Ei sitä ole kuin noin 20 000€

Hae velkajärjestelyä. Se lopettaa velan koron kasvun jos sen saat. Lisäksi velkajärjestelyn aikana voit säästää ja sijoittaa. Jos saat töitä niin velkajärjestelystä saat uudet maksulaskelmat millä maksaa velkasi.

Vierailija
84/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 v ja tällä hetkellä kertymä on reilu 1600 euroa. Ennusteen mukaan pitäisi päästä lähelle 3000 euroa, mutta eiköhän työttömyyttä ja ikäsyrjintää tule jossain vaiheessa.

Ajattelen itse, että jokainen työkuukausi on plussaa

Vierailija
85/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 46 ja kertymä 2444, alin eläkeikä 67 ja ennuste 5,500. Töissä kannattaa ilman muuta käydä, mutta epäilen onko ketään maksamassa tuota eläkettä mulle enää vuonna 2045

Vierailija
86/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertymä tällä hetkellä 4.896 e/kk. Ennuste alimman eläkeiän kohdalla 6.628 e/kk, joten kyllä kannattaa töissä käydä.

M58

Paljon jää käteen? Eläkevero on kokea. Korkeampi kuin palkan verotus. 

Vierailija
87/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nyt eläkettä reilut 2800€/kk.

Olen ollut eläkkeellä jo yli 30 v.  "Pääsin" pois työelämästä nuorena.

ihailen mielikuvitustasi

Ei tuo mitään kuvitusta välttämättä ole.

Jos jäät hyvä palkkauksesta työstä TK-eläkkeelle vaikka 25v niin eläke lasketaan paljon olisit tienannut KOKO tulevan työhistorian aikana.

Täysin mahdollista.

Opetus: jos JOUTUU tk-eläkkeellä niin kannattaa joutua kovapalkkaisena.

Eri 

Vierailija
88/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä on kolme vuotta ja risat alimpaan eläkeikään. Työeläkeote näyttää että silloin eläke olisi noin 5600€/kk ja jos jatkan 70 ikään asti, se olisi jossain 7000€ tienoilla.

Sanoisin että työnteko kannattaa.

Verotus yllättää sut.

Vierailija
89/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain muutaman sata euroa on työeläke mulla. Kokoaikatyössä olin aikoinaan 7 vuotta ja muuten ollut osa-aikaisia niin eipä se ole päässyt kertymään. Ikää 45v niin ei se ehdi kertymään niin että olisi yli takuuelåkkeen vaikka kokoaikatöitä vielä saisin.

Mutta ei se haittaa. En eläkkeellä enään ylimääräistä rahaa kaipaakkaan jos nyt edes eläkeikään asti elän.

Vierailija
90/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

€ 3840

Vierailija
91/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vaan lopun kysymykseen:   KANNATTAA  käydä töissä.  Jos tuollaista tarvii edes kysyä /   miettiä, on yhteiskunnassamme jotain  pahasti vialla

Vierailija
92/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nyt eläkettä reilut 2800€/kk.

Olen ollut eläkkeellä jo yli 30 v.  "Pääsin" pois työelämästä nuorena.

ihailen mielikuvitustasi

Ei ole kuviteltua vaan totta.

Työeläke juossut jo v:sta 1991.  Minulla on korkeakoulututkinto ja jäin eläkkeelle vakituisesta virasta + sivutyöstä. Näistä laskettiin ns. tulevan ajan eläke.

Jäit TYÖKYVYTTÖMYYSeläkkeellä - et eläkkeelle. Hieman eri asioita, jos nuorena JOUTUU eläkkeelle!

Vierailija
93/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hukkaan voi olla elämä olla heitetty, jos se on lorvittu tukipapereita täytellen ja rahattomana kärvistellen koko ihmiselämä:D ja vain sen takia, että koska takuueläke on kuitenkin lähes tonni, niin enpä viitsi tehdä sitten koko elämänaikana töitä, vaan yrittää elää yhteiskunnan elättinä. Miten kieroutunut voi jonkun ajatusmaailma olla. 

Kyllä varsinkin nuorena elämä on ihan toista, kun lähtee opiskelemaan, saa opiskelumaailmasta hyviä ystäviä, löytää ehkä samanhenkisen elämänkumppanin. Valmistuu ammattiin ja menee töihin. Työ tuo elämään paljon sisältöä(vaikka se välillä pänniikin) ja sieltäkin saa uusia ystäviä jne. Ja ennenkaikkea tienaa rahaa, jolla voi mahdollistaa monia asioita elämässään. 

Vierailija
94/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertymä tällä hetkellä 4.896 e/kk. Ennuste alimman eläkeiän kohdalla 6.628 e/kk, joten kyllä kannattaa töissä käydä.

M58

Paljon jää käteen? Eläkevero on kokea. Korkeampi kuin palkan verotus. 

Entä sitten? Vaikka veroa menisi puolet jäisi silti käteen 3.314e/kk joka on aika paljon enemmän, kuin alle tonni. Puhumattakaan siitä, miten paljon tämä ihminen on ehtinut laittaa "sukanvarteen" +kerätä omaisuutta ja osakesalkkuja. Ei tule rahapula eläkkeelläkään. Toisin, jos hän olisi elämänsä elänyt toimeentulotuen ja ties minkä varassa ja kituutellut joka penniä ja odotellut tonnin takuueläkettä :D

En ymmärrä miten kieroutunut ajatusmaailama voi ihmisellä ola, joka on sitä mieltä, ettei kannata tehdä töitä ja kartuttaa omaa eläkettään, kun sitten kuitenkin siitä 6 tonnin eläkkeestä menee puolet veroja :D

Ei saatana mikä ajatusmaailma.

Etkö yhtään ymmärrä, että se elämä on just silloin, kun käyt töissä saat palkkaa ja pystyt elämään hyvää elämää  ja tekemään mitä ikinä haluat ja miettimättä, miten maksat seuraavan vuokran tai milloinkas se leipäjono taas olikaan. 

Ja sitten itketään täälläkin, että jos vuokra on 600e ja se ja tämä niin ja niin paljon, niin ei se eläke kuitenkaan mihinkään riitä. No olisit tehnyt töitä ja ostanut vaikka sen oman asunnon, niin ei tarvii maksaa vuokraa tai laittanut joka (pienestäkin palkasta) palkkapäivä muutaman kympin kasvamaan tuottoa, vaikka joihinkin rahastoihin jne. niin ei olisi koko ajan viimeinen penni menossa. 

Jokatapauksessa työssäkäynti on aina kannatavampaa, kuin työttömänä olo tai toimeentulotuen nostaminen. 

Vierailija
95/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä on kolme vuotta ja risat alimpaan eläkeikään. Työeläkeote näyttää että silloin eläke olisi noin 5600€/kk ja jos jatkan 70 ikään asti, se olisi jossain 7000€ tienoilla.

Sanoisin että työnteko kannattaa.

Verotus yllättää sut.

Entä sitten. Vaikka menisi 60% veroa, siltikin jäisi huomattavasti enemmän käteen, kuin takuueläkeestä. Ja miten paljon tämä ihminen on ehtinyt saada palkkaa ja kerätä omaisuutta työaikanaan? Toisin, kuin ihminen joka on nostanut toimeentulotukea elämänsä ja käynyt leipajonossa. 

Kummankohan elämä on ollut mukavampaa? Eläkeellä oltava aika voi jäädä lyhyeksi tälläisella toimeentulotuella eläneellä, kun ei ole ollut varaa terveelliseen ruokaan, eikä terveydenhoitoon. 

Vierailija
96/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mun matalapalkka-alalla kauheasti kannata raataa. Ikää 45, eläkekertymä vajaat 600. Pidän itseni ansiosidonnaisilla ja teen joitain pätkiä niiden välillä rahoittaakseni matkailuni. Tavaraa en tarvitse enempää, asuntolaina ja lapsi jo hoidettu, niin eipä noita menojakaan ole.

Vierailija
97/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan työkyvyttömyyseläkkettä takuueläkkeen verran, eli 976 € ja eläkkeensaajan asumistukea 505 euroa. Vuokra on 700. Jos muuttaisin halpaan yksiöön, niin käytettäväksi jäisi 50 euroa enemmän. Pärjään, mutta loppuelämä on sitten tätä.

Vierailija
98/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3600 tavoite-eläkeiässä.

Vierailija
99/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain muutaman sata euroa on työeläke mulla. Kokoaikatyössä olin aikoinaan 7 vuotta ja muuten ollut osa-aikaisia niin eipä se ole päässyt kertymään. Ikää 45v niin ei se ehdi kertymään niin että olisi yli takuuelåkkeen vaikka kokoaikatöitä vielä saisin.

Mutta ei se haittaa. En eläkkeellä enään ylimääräistä rahaa kaipaakkaan jos nyt edes eläkeikään asti elän.

Miten niin ei ehdi kertymään? Sulla on vielä yli 20 vuotta eläkeikään.

Itsellä kertymä oli 44-vuotiaana 1700e/kk ja kun jäin 64-vuotiaana eläkkeelle, oli eläke 4000e/kk (olisi ollut hieman enemmän, jos en olisi ottanut OVEa pari vuotta aikaisemmni).

Vierailija
100/117 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvuosia 39 v. ja risat, eläke netto 2.997,00 e/kk. Kyllä työssäkäyminen mielestäni kannattaa aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän