Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takuueläke 976,59 e/kk. Paljonko on työeläkkeesi? Kannattaako käydä töissä?

Vierailija
25.10.2024 |

Tunnetko tilanteesi?

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä on kolme vuotta ja risat alimpaan eläkeikään. Työeläkeote näyttää että silloin eläke olisi noin 5600€/kk ja jos jatkan 70 ikään asti, se olisi jossain 7000€ tienoilla.

Sanoisin että työnteko kannattaa.

Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus.

Jaa niinkö? Töitä olen vakituisessa työsuhteessa tehnyt 21-vuotiaasta asti ilman katkoja. Kun aloitin, oli opinnot kesken, mutta suoritin korkeakoulututkinnon tietotekniikan alalta työn ohessa. Tulee noin 44 vuoden työura asiantuntijahommissa. Nuorena palkka ei ollut niin huippu, mutta nyt päälle kuusikymppisenä vaativissa asiantuntijatehtävissä kuukausiansiot on reilu 10000€/kk, vähän vaihdellen. Kun tekee töitä ja pitää osaamisen kehittymisestä huolta niin että kysyntää osaamiselle riittää ihan työuran loppuvuosiin saakka, ni

Se on mielikuvitusta silti ja tiedät sen itsekin.

Vierailija
42/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nyt eläkettä reilut 2800€/kk.

Olen ollut eläkkeellä jo yli 30 v.  "Pääsin" pois työelämästä nuorena.

ihailen mielikuvitustasi

On mahdollista jos on vaikka eversti evp.

Vähän kuin isäni, ilmavoimien eversti evp. Jäi eläkkeelle 53-vuotiaana ja saa nyt 83-vuoriaana eläkettä 5000€/kk. Käteen jää 3300€/kk.

Elämä on valintoja.

No et kauan niistä nauti toinen jalka munia myöten jo haudassa ,hyvää joulua jos näet sen vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke tulee olemaan se alle 1000e kk, tällä hetkellä työvuosia alla 34 ja vielä olis edessä 17, joten sitten on tehty töitä 51 vuotta. Kannattaako, no miten sen ajattelee.

En ole nostanut tukia juurikaan elikäs parin lapsen tuet jos otetaan huomioon. Eivät ole olleet päiväkodissa. Ei asumistukia jne jne, just ja just aina päässyt eteenpäin.

Ai niin joo kaikille työttömille tiedoksi- mene töihin ja rupea yrittäjäksi (sarkasmia).

Vierailija
44/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

720€  käteen. Hankalaa tällä on elää. Mutta sillä on tultava toimeen. 500€ menee asumiseen. Mutta kulut tulojen mukaan. Toive oli,että elämän loppuosalla ei olisi näin tiukkaa, korkeakoulutus, pitkä ura ja kaikki mutta minkäs teet. Laki on niin kuin se on kirjoitettu.

Vierailija
45/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläke tulee olemaan 1100e/kk. Töissä 20 vuotiaasta ja eläkeikä 64,5 vuotta. Pääsen eläkeelle keväällä. Tuon valossa(teeä takuueläke lähes tonni) ei kannattaisi käydä töissä, mutta jos ajatellaan, että olen saanut elää elämäni tähän asti niin, ettei ole joka penniä tarvinnut laskea, olen voinut harrastaa ja ostaa enimmäkseen mitä olen halunnut ja elättänyt vielä 4 lasta, niin kyllä töissä käynti on kannattanut. Oma talo  ja auto on ollut käytössä. Kesäisin on voitu matkustella ja kierrellä Suomen jne. Eli kyllä töissäkäynti on ehdottomasti kaannattanut. 

Eläkettä  pienentää tietenkin se, että  olen nainen ja joutunut olemaan töistä aina hetken pois, kun vauva on ollut pieni. 

Mutta en olisi pärjännyt  elämääni työttömänä ja takuueläkeettä odotellen :D

Kannattaa olla töissä, vaikka eläke ei isoksi tulisikaan, koska koko elämän on siihen eläkeikään asti

Sinun eläke ei ole 1100e. Tai sitten olet tehnyt jotain onnetonta osa-aikatyötä koko elämäsi ja kansaneläkkeen kanssa työeläkkeesi jää noin onnettomaksi.

Vierailija
46/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v työuraa jäljellä. Kertynyt eläke 1960€.  Voisin lähtee heti tolla eläkkeelle.

Vierailija
47/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

720€  käteen. Hankalaa tällä on elää. Mutta sillä on tultava toimeen. 500€ menee asumiseen. Mutta kulut tulojen mukaan. Toive oli,että elämän loppuosalla ei olisi näin tiukkaa, korkeakoulutus, pitkä ura ja kaikki mutta minkäs teet. Laki on niin kuin se on kirjoitettu.

Ja mikähän tämänkin takana on? Ove? Jätetty asumistuki hakematta. Puoliso elättää?

Vierailija
48/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nyt kertynyt eläkettä 1486€ Ilmarisen mukaan.

Ikää 45 vuotta, ajattelin vielä jatkaa.

Vierailija
49/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minulla vielä mahdollisuus kerryttää eläkettä suureksi työnteolla.

Olen 32 vuotias mies, joka on vasta etsimmässä ensimmäistä työpaikkaa. Minulla ei ole ajokorttia edes, joka helpottaisi oman alan työnsaantia.

Onko mahdollista saada kuitenkin hyvä eläke (noin 2500€ - 4500€) työnteolla, jos ajatellaan että työllistyn luultavasti kahden vuoden sisällä mahdollisesti?

Vierailija
50/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton verran on työeläkettä kertynyt 48-vuotiaalle.

Niin, tai 35-vuotiaalle. XD

Vierailija
51/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertymä tällä hetkellä 4.896 e/kk. Ennuste alimman eläkeiän kohdalla 6.628 e/kk, joten kyllä kannattaa töissä käydä.

M58

Ai hitto, mäkin haluaisin tälläisen unen nähdä.

Vierailija
52/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako takuueläkettä kaikki vanhat joilla ei ole työeläkettä? Vaikka olisi osinko- ym tuloja?

Saa, eläke on vähän kuin kansalaispalkka 

Vierailija
53/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 32 vuotias mies, joka on vasta etsimmässä ensimmäistä työpaikkaa. Minulla ei ole ajokorttia edes, joka helpottaisi oman alan työnsaantia.

Onko mahdollista saada kuitenkin hyvä eläke (noin 2500€ - 4500€) työnteolla, jos ajatellaan että työllistyn luultavasti kahden vuoden sisällä mahdollisesti?

On tietysti. Kannattaa myös säästää itselleen eläkettä rahastoihin eikä pelkästään heittäytyä työeläkkeen varaan. Ehdit hyvin säästää maltillisellakin panoksella hyvän potin.

Vierailija
54/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän tämänkin takana on? Ove? Jätetty asumistuki hakematta. Puoliso elättää?

Ove, josta vähennetään ne varhennusvähennykset ym. Omistusasunto. Ei puolisoa.

Vierailija
55/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työeläke nafti 2500 euroa, lisäksi nostan n. 1000 euroa/kk vapaaehtoista eläkevakuutusta, jota olen maksanut työssäkäynnistä ansaitsemillani rahoilla. 

Juuri noin!

Tuota olen monille sanonut, että kannattaa laittaa eläkettä varten rahaa.

Toi eläkevakuutus, olen ymmärtänyt, ettei se ollut hirveän kannattava viime vuosina, mutta samalla lailla voi säästää vaikka rahastoihin ja nostaa ne eläkkeellä.

Vierailija
56/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkkeeni ylittää takuueläkkeen ja olen vähän yli 30 vuotias. Jos ei työuran aikana saavuta sitä, niin eipä ole ollut häävi ura.

Vierailija
57/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4500€ kuukaudessa saat n. 2200 ja 4000€/kk n. 1980€. 2500€ ansioilla eläke 1245€. 

Vierailija
58/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kertymä on reilu 1500€/kk luokkaa. Ja työuraa jäljellä sellaiset 15-20 vuotta riippuen milloin jään eläkkeelle. Ikää nyt 49, alin eläkeikä 66v 4kk.

Vierailija
59/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietysti. Kannattaa myös säästää itselleen eläkettä rahastoihin eikä pelkästään heittäytyä työeläkkeen varaan. Ehdit hyvin säästää maltillisellakin panoksella hyvän potin.

Heti jos työpaikan saan, niin palkasta menisi suoraan Ulosottoon 1/3osa ja elatusmaksuihin oma osuus. Mutta se on minulla tärkeimpänä motivaattorina, että saan ulosoton maksettua. Ei sitä ole kuin noin 20 000€

Että vasta tuon jälkeen toki alkaisin säästämään rahaa. Toivottavasti onni suosii minua työmarkkinoilla vielä jonain päivänä. En kuitenkaan haluaisi taas uudestaan aloittaa opintoja jotka vievät taas vuosia aikaa, joka on pois siitä että olisin voinut työllistyä sillä aikaa.

Vierailija
60/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nyt eläkettä reilut 2800€/kk.

Olen ollut eläkkeellä jo yli 30 v.  "Pääsin" pois työelämästä nuorena.

ihailen mielikuvitustasi

On mahdollista jos on vaikka eversti evp.

Vähän kuin isäni, ilmavoimien eversti evp. Jäi eläkkeelle 53-vuotiaana ja saa nyt 83-vuoriaana eläkettä 5000€/kk. Käteen jää 3300€/kk.

Elämä on valintoja.

ja sinä valitsit siviilipalveluksen

Inhosin armeijaa, mutta olen minäkin jo ihan hyvän eläkkeen hommannut rakennusalalta. Ei minusta koskaan olisi hävittäjälentäjää tullut, eikä edes maavoimien everstiä. Tuskin sinustakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme