Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takuueläke 976,59 e/kk. Paljonko on työeläkkeesi? Kannattaako käydä töissä?

Vierailija
25.10.2024 |

Tunnetko tilanteesi?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nyt eläkettä reilut 2800€/kk.

Olen ollut eläkkeellä jo yli 30 v.  "Pääsin" pois työelämästä nuorena.

ihailen mielikuvitustasi

On mahdollista jos on vaikka eversti evp.

Vierailija
22/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja eläkettä olen onnistunut kerryttämään muutaman kympin. Enää ei eläkkeen takia kannata työllistyä mutta muuten kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn töissä,kun en halua olla loinen. Sit eläke on mitä on,talo on maksettu.

Vierailija
24/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläke tulee olemaan 1100e/kk. Töissä 20 vuotiaasta ja eläkeikä 64,5 vuotta. Pääsen eläkeelle keväällä. Tuon valossa(teeä takuueläke lähes tonni) ei kannattaisi käydä töissä, mutta jos ajatellaan, että olen saanut elää elämäni tähän asti niin, ettei ole joka penniä tarvinnut laskea, olen voinut harrastaa ja ostaa enimmäkseen mitä olen halunnut ja elättänyt vielä 4 lasta, niin kyllä töissä käynti on kannattanut. Oma talo  ja auto on ollut käytössä. Kesäisin on voitu matkustella ja kierrellä Suomen jne. Eli kyllä töissäkäynti on ehdottomasti kaannattanut. 

Eläkettä  pienentää tietenkin se, että  olen nainen ja joutunut olemaan töistä aina hetken pois, kun vauva on ollut pieni. 

Mutta en olisi pärjännyt  elämääni työttömänä ja takuueläkeettä odotellen :D

Kannattaa olla töissä, vaikka eläke ei isoksi tulisikaan, koska koko elämän on siihen eläkeikään asti

Tässäpä olikin varmaan illan positiivisin ketju. Kiitos tästä! 😊

Vierailija
25/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla eläkkeellä et voi lähteä edes ulkomaille, koska sinne sitä ei makseta.

Työeläke maksetaan.

Vierailija
26/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 500 kertynyt ja olen vielä alle 30. Eli kannattaa, jos pystyy pitämään edes tämän tulotason. Mutta aina voi sairastua tms. Olen jo alkanut (eläke)säästämään, koska eläkejärjestelmä on vähintäänkin radikaalisti muuttunut kun olen sen 70v, että voin edes jäädä eläkkeelle.

Vierailija
27/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, mie jään miun eläkkeelle 18 vuotiaana. Miun eläke on keklun terän verran alle 5000 euroa kuussa.

Vierailija
28/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihailen mielikuvitustasi

Lääkäri joka jää sairaseläkkeelle nuorena saa eläkettä aika hyvin. Siihen lasketaan tulevan ajan eläkettä jne. Näin esimerkkinä.

Tuttu on ollut vuosia kuntoutustuella (eli määräaikaisella eläkeellä) ihan vaan kaupan alalta ja ihan hyvin saa hänkin eläkettä. Ehti olla vuoden tai kaksi töissä. Muistakaa että myös työkyvyttämyyseläkkeelle kannattaa jäädä niin että on työhistoriaa alla. Huonompi juttu heille jotka sairastuvat ennen kuin ehtivät töihin.

Vierailija
29/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin jäänyt heti alimmassa iässa eläkkeelle olisi eläke ollut reilu 3000€/kk, maksimi-ikään = 68vuotta, mennessä tulee reilu tonni per kuukausi.

Jokainen voi itse miettiä kannattaako? eläke nousee mutta vapaa-aikaa menetetty reilu kolme vuotta. Kumpaa sitten arvostat

Vierailija
30/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä on kolme vuotta ja risat alimpaan eläkeikään. Työeläkeote näyttää että silloin eläke olisi noin 5600€/kk ja jos jatkan 70 ikään asti, se olisi jossain 7000€ tienoilla.

Sanoisin että työnteko kannattaa.

Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus.

Jaa niinkö? Töitä olen vakituisessa työsuhteessa tehnyt 21-vuotiaasta asti ilman katkoja. Kun aloitin, oli opinnot kesken, mutta suoritin korkeakoulututkinnon tietotekniikan alalta työn ohessa. Tulee noin 44 vuoden työura asiantuntijahommissa. Nuorena palkka ei ollut niin huippu, mutta nyt päälle kuusikymppisenä vaativissa asiantuntijatehtävissä kuukausiansiot on reilu 10000€/kk, vähän vaihdellen. Kun tekee töitä ja pitää osaamisen kehittymisestä huolta niin että kysyntää osaamiselle riittää ihan työuran loppuvuosiin saakka, niin pääsee hyville ansioille ja saa kelvollisen eläkkeen. Ei se sen ihmeellisempää ole.

Vierailija
31/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200e brutto,käteen 1800e

Vierailija
32/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freelancerina ei todellakaan. Maksan yelin 34000 euron vuosituloista (todelliset työtulot reilu 40000) eli 8000/vuosi ja silti näköjään eläke ei olisi edes takuueläkkeen verran. Siis tämä freelancerin eläke. Nuorempana olin myös työsuhteissa mutta palvelussa jokin vika enkä näe nyt kertynyttä eläkettä.

Vierailija
33/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän tingitään ensimmäisenä sitten kun eläkkeistä ruvetaan leikkaamaan? Olisiko takuueläkkeellä olevista?

Vierailija
34/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako takuueläkettä kaikki vanhat joilla ei ole työeläkettä? Vaikka olisi osinko- ym tuloja?

Vierailija
35/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän tingitään ensimmäisenä sitten kun eläkkeistä ruvetaan leikkaamaan? Olisiko takuueläkkeellä olevista?

Tuskin. Heidän määränsä on vähentynyt vuosi vuodelta. Sieltä ei kummoisia säästöjä saada.

Vierailija
36/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä tämä elämä pelataan loppuun vaikka kortit on huonot.

Vierailija
37/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläke on 970 netto + 200 000 eläkeläistä saa lisäksi asumistukea ja 240000 leskeneläkettä.

Vierailija
38/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihailen mielikuvitustasi

Vähän kuin isäni, ilmavoimien eversti evp. Jäi eläkkeelle 53-vuotiaana ja saa nyt 83-vuoriaana eläkettä 5000€/kk. Käteen jää 3300€/kk.

Elämä on valintoja.

Vierailija
39/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla 20v työura jotta työeläke isompi kuin kansaneläke. Se laittaa miettimään kannattaako mailaa puristaa kovin kovaa?

Vierailija
40/117 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihailen mielikuvitustasi

Vähän kuin isäni, ilmavoimien eversti evp. Jäi eläkkeelle 53-vuotiaana ja saa nyt 83-vuoriaana eläkettä 5000€/kk. Käteen jää 3300€/kk.

Elämä on valintoja.

ja sinä valitsit siviilipalveluksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan