Naisten vidopeliviha on aivan naurettavaa
keneltä se on pois jos mies vapaa-ajallaan huvittelee harmittomasti?
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin. Itsekin naisena ajattelen että kumppani (ja lapset tietysti jos niitä on) menee aina pelaamisen edelle ja olen läsnä vaikka pelaankin. Ihan sama joudunko vaikka keskeyttämään matsin ja menetän pisteitä, jos toisella on jotain asiaa. Miehillä vaan tuntuu usein olevan sama asenne kuin ketjun aloittajalla siitä että naiset ovat este heidän rakkaimmalle ajanviettotavalleen. Silloin kannattaa pysyä sinkkuna.
Pakostakin tulee asenne että on esteenä jos suoraan sanotaan että pelaaminen yhtään missään määrin on deal breaker :D Kummallahan ne ennakkoluulot siinä kohtaa on?
En kyllä itsekään ymmärrä tätä. Viimeksi eilen tyttöystävä istui tuijottamassa somea kolmisen tuntia ja tuli sitten kritisoimaan kun olin istunut pari tuntia koneella samaan aikaan pelailemassa.
Ja ei, pelaamiseni ei ollut pois yhteisestä ajasta, hän sanoi itse että haluaa somettaa.
Lyhyesti:
1. Miesten pelaaminen yleisellä tasolla ei ole naisille ongelma yleisellä tasolla. Moni nainen pelaa itsekin.
2. Jos seurustelukumppanin harrastus vie tämän kaiken ajan, se on ongelma harrastuksesta ja sukupuolesta riippumatta. Jos haluaa käyttää harrastukseen lähes kaiken vapaa-aikansa, kannattaa joko pysytellä sinkkuna tai yrittää etsiä samanhenkinen kumppani. Lapsia ei tällöin kannata hankkia. Jos lapsia jo on, harrastukseen ei voi käyttää kaikkea aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin. Itsekin naisena ajattelen että kumppani (ja lapset tietysti jos niitä on) menee aina pelaamisen edelle ja olen läsnä vaikka pelaankin. Ihan sama joudunko vaikka keskeyttämään matsin ja menetän pisteitä, jos toisella on jotain asiaa. Miehillä vaan tuntuu usein olevan sama asenne kuin ketjun aloittajalla siitä että naiset ovat este heidän rakkaimmalle ajanviettotavalleen. Silloin kannattaa pysyä sinkkuna.
Pakostakin tulee asenne että on esteenä jos suoraan sanotaan että pelaaminen yhtään missään määrin on deal breaker :D Kummallahan ne ennakkoluulot siinä kohtaa on?
Ei ole esteenä tuossakaan tapauksessa. Et vain sovi yhteen tuon naisen kanssa. Kannattaa etsiä pelaava nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä mitä tarkoitat. Suurin osa naisistakin pelaa mielellään tai sitten tapailet vaan itsellesi täysin vääriä kumppaneita. Turha odottaa sympatiaa jos samalla itse dissaat vaikka treffikumppanin intoa johonkin sinulle täysin epäolennaiseen ajanviettotapaan tietämättä asiasta mitään.
Ihan vapaasti mun puolisi saisi olla DM tai pelata tietokoneella. Itsekin pelaan tietokoneella ja silloin, kun julkaistaan todella hyvä peli makuuni, niin minä olen se joka kyllä tekee pesän siihen tietokoneen ääreen. Miehellä pitäisi olla sen verran hyvät hermot ja huumoria, että kestäisi sen hehkutuksen, jota hyvä peli aina aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itsekään ymmärrä tätä. Viimeksi eilen tyttöystävä istui tuijottamassa somea kolmisen tuntia ja tuli sitten kritisoimaan kun olin istunut pari tuntia koneella samaan aikaan pelailemassa.
Ja ei, pelaamiseni ei ollut pois yhteisestä ajasta, hän sanoi itse että haluaa somettaa.
Heitän ihan veikkauksen että pelaatko kavereiden kanssa eli huudatko kuulokkeisiin tai pidät muuten kovaa ääntä pelatessasi? Se saattaa ärsyttää tosi paljon. Melu on stressaavaa. Somettaessa harvemmin huudetaan mitään di4 madafaker di4 -huutoa.
En, puolisoni ei edes huomaa että pelaanko vai luenko kirjaa työhuoneessa.
Kenen? Naisten? Meinaatko, että naisen peliohjain lentää ruutuun jos ei pääse kenttää läpi? Rage quitting Minecraft?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt pelaavat miehet mitä muita harrastuksia teillä on?
Matkustelu, urheilu, lukeminen. Harrastan toki pelaamista, siinä missä monet muutkin harrastukset, käytän siihen vaihtelevasti 4-8 tuntia viikossa. Urheilua on yksinään, lasten kanssa ja myös vaimon kanssa. Lukeminen sijoittuu iltaan pääasiassa.
Vietin nuoruuteni paljolti näissä anime-, roolipeli- ja ylipäätään nörttiporukoissa. Jo silloin 2000-luvun alussa osalla nörttipojista oli se asenne, että jes nörttityttöjä, mukaan vaan, ja osalla taas se, että nää on meidän poikien juttuja ja porukkaan kelpaa vaan näteimmät tytöt olemaan hiljaa.
Tarviiko kertoa, keillä nyt 20 vuotta myöhemmin on pitkät parisuhteet ja osalla jälkikasvua, ja ketkä odottelee yhä sitä nättiä tyttöä olemaan hiljaa?
Mies harrastaa yksin.
Nainen sen sijaan tahtoo harrastaa yhdessä. Yleensä tämä tarkoittaa sitä, että nainen hommaa harrastuksen, jonka kanssa ei yksin pärjää vaan tarvitsee apua, esim. puutarhanhoito, hevosenhoito, huonekalujen entisöinti tms. eli miestä tarvitaan lapiohommiin, paskanluontiin ja maalipurkkien avaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette naiset jos mies on dungeon masterina 10 tuntia viikossa yhteisessä kodissa? Sillä tavalla että vieraita tulee joka päivä käymään pelaamaan ja peli kestää parhaimmillaan vuosikymmeniä? Pystytkö nainen hyppäämään mukaan tuohon immersioon?
Joo, jos mies hommaa niin ison kodin, että vieraille on oma tila eikä minun tarvitse siivota sitä. Tykkään kävellä kotona suihkun jälkeen alasti ja tekisin niin, jos vieraita ramppaisi joka päivä jossain kaksiossa. Toki tuo olisi väliaikaista minun muuttoon asti.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tuppaa olemaan mustasukkaisia sille, että vietät aikaa jonkun pelin äärellä etkä hänen. Ja kokeileppa GTA:ta, missä on hyvännäköisiä isotissisiä misuja niin kiukku laitetta kohtaan on 100% varmaa.
Minusta on aina niin hassua tämä stereotypia, että naiset muka olisivat niin riippuvaisia miehen seurasta, ettei mies saisi tehdä mitään muuta kuin olla naisen seurana. Minun mieheni parhaillaankin pelaa pleikkaria toisessa huoneessa (ei aavistustakaan onko pelissä isotissisiä misuja) ja toivon, että viihtyykin siellä mahdollisimman kauan jotta saan olla yksin omassa seurassani.
Vierailija kirjoitti:
Mies harrastaa yksin.
Nainen sen sijaan tahtoo harrastaa yhdessä. Yleensä tämä tarkoittaa sitä, että nainen hommaa harrastuksen, jonka kanssa ei yksin pärjää vaan tarvitsee apua, esim. puutarhanhoito, hevosenhoito, huonekalujen entisöinti tms. eli miestä tarvitaan lapiohommiin, paskanluontiin ja maalipurkkien avaamiseen.
Siis täh? :D Minä harrastan pelaamisen lisäksi lukemista, tanssia ja joogaa. Yhteenkään noista en miestä kaipaa avuksi vaan olisi tiellä.
Eli niitä muita harrastuksia ei ollut... Onko hiljaisuus merkki siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tuppaa olemaan mustasukkaisia sille, että vietät aikaa jonkun pelin äärellä etkä hänen. Ja kokeileppa GTA:ta, missä on hyvännäköisiä isotissisiä misuja niin kiukku laitetta kohtaan on 100% varmaa.
Minusta on aina niin hassua tämä stereotypia, että naiset muka olisivat niin riippuvaisia miehen seurasta, ettei mies saisi tehdä mitään muuta kuin olla naisen seurana. Minun mieheni parhaillaankin pelaa pleikkaria toisessa huoneessa (ei aavistustakaan onko pelissä isotissisiä misuja) ja toivon, että viihtyykin siellä mahdollisimman kauan jotta saan olla yksin omassa seurassani.
Minä kerroin miehelle tuosta väitteestä ja purskahti nauruun. Pelaa tällä hetkellä peliä jonka päähenkilönä on apina :-D
Mä olen seurustellut vuosia miehen kanssa jonka kanssa asutaan erillään ja pelaaminen on molempien sekä oma että yhteinen harrastus. Kun ei olla samassa asunnossa, yhdessä pelaaminen on mahtava tapa viettää aikaa etänä.
Mutta kummallekaan pelaaminen ei ole mitään sellaista joka menisi kaiken edelle. Siinä vaiheessa jos mies ei enää lähtisi kanssani minnekään ja pelaaminen veisi kaiken ajan, suhde olisi ohi. Saman hyväksyn täysin hänenkin puoleltaan. Tiedän pareja joille on käynyt näin. Onneksi meille ei, ja tämä on itselleni aivan ihanteellinen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroin miehelle tuosta väitteestä ja purskahti nauruun. Pelaa tällä hetkellä peliä jonka päähenkilönä on apina :-D
Donkey Kong? :D
Vierailija kirjoitti:
Ei keltään. Huvittele vaikka 80 tuntia viikossa. Seura mitä saat on sitten sen mukaista, millaisiin taitoihin panostat
Joo anna palaa vaan, olet typerä näky.
Te olettekin TV-sukupolvea. Ja totta, videopelejä järkevämpää onkin katsoa samat uutiset monta kertaa päivässä. Ei ole yhtään älyttömän kuuloista, kun aikuinen jo kolmatta kertaa saman päivän aikana motkottaa meteorologin kaula-aukolle, raivostuu uudelleen ja uudelleen samalle pieleen menneelle tilastolle ulkomaan uutisissa ja naureskelee taas sille lihoneelle uutisankkurille