Ruoka alkaa olemaan kaupoissa aika tyyristä
20 eurolla ei kovin kummoisia ostoksia tee. Jos pystyy syömään viikkokausia puuroa, makaronia, niin eläähän sillä, mutta ei sillä kyllä kovin monipuolisesti syö.
Kommentit (103)
Mieti päälle pesuaineet, paperit ja kaikki. Apteekit.
Vierailija kirjoitti:
Ruuasta taisi olla kysymys. Tuskin sitä pesuaineita ja paperia syödään, tai mistäs minä tiedän.
ilmastonmuutosta ei estetä ilman kulutuksen vähentämistä. Projekti etenee suunnitelmien mukaan.
Silti työttömät syövät Suomessa enimmäkseen kalliita eineksiä. Kuten esim. pakastepitsoja ja nugetteja.
Ahneita kauppiaita ei saada kuriin tai siis ei haluta laittaa kuriin.
Kallista on mutta syödä täytyy. Muusta olen karsinut.
Ensin laskut, sitten ruoka eikä muuta jos ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Silti työttömät syövät Suomessa enimmäkseen kalliita eineksiä. Kuten esim. pakastepitsoja ja nugetteja.
Jos sinä syöt niin ei se tarkoita että muut syö.
Ei ihme jos näkyy ryysyläisiä, ei mahda mitään. Ei sitä kannata hävetä, vaatteet kuin vaatteet.
20 eurolla saa 5 päivän ruuat. Ei työtön loisija tarvii muuta ku makaroonilaatikkoa koska makailee kotona ja palstoilla kuitenkin päivisin.
Entä sitten? Pääosa suomalaisista on vauraita. On omakotitalot, mökit ja sähköautot.
Kaljaan riittää aina rahaa vaikka Lidlin "mansikka" ja S-kaupan "kupari" maksavat euron kappale eikä päiväkulutus yleensä jää yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Einekset on halvinta mosk... tämä oli joko tyhmän kommetti tai ironiaa.
Ihmiset keksivät jatkuvasti tekosyitä mikseivät voi syödä vähemmän.
Pitää tehdä enemmän töitå, jos ei pärjää.
Onneksi kohta tulee S- ja K-ryhmän pyytämä laki että jos näpistelee kaupasta niin myymälävarkaille napsahtae elinikäinen porttikielto eivätkä he saa enää asioida ruokakaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Iso laatikko pesuainetta maksaa vajaa 20 e ja kestää monta vuotta
https://www.tokmanni.fi/pyykinpesujauhe-10-kg-kaikelle-pyykille-6419860…
Olen eläkkeellä, joten minulla on aikaa seurata hintoja. Hinnat on selvästi nousseet. Vajaa vuosi sitten ostin suomalaista hunajaa, maksoi n.5 e. prk. Tänään ostaessa hinta olikin jo 7,30 e. Mielestäni aikamoinen korotus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einekset on halvinta mosk... tämä oli joko tyhmän kommetti tai ironiaa.
Einekset ovat lähes aina paljon kalliimpia kuin vastaava itse laitettu ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä syöt niin ei se tarkoita että muut syö.
Käypä vaikka kuntouttavassa kysymättä mitä työttömät syövät. Eivät ne todellakaan aamupuuroa itselleen keitä tai tee makaronilaatikkoa päivälliseksi. Kuntouttavassa ei turhaan ole kotitalousopetusta.
Niin alkaa ja hinnat nousevat koko ajan.