Ruoka alkaa olemaan kaupoissa aika tyyristä
20 eurolla ei kovin kummoisia ostoksia tee. Jos pystyy syömään viikkokausia puuroa, makaronia, niin eläähän sillä, mutta ei sillä kyllä kovin monipuolisesti syö.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti työttömät syövät Suomessa enimmäkseen kalliita eineksiä. Kuten esim. pakastepitsoja ja nugetteja.
Jos sinä syöt niin ei se tarkoita että muut syö.
Käypä vaikka kuntouttavassa kysymättä mitä työttömät syövät. Eivät ne todellakaan aamupuuroa itselleen keitä tai tee makaronilaatikkoa päivälliseksi. Kuntouttavassa ei turhaan ole kotitalousopetusta.
No mä olen työtön ja laitan joka päivä ihan tavallista kotiruokaa. Ihan samoja ruokia mitä silloin kun olin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista.
Yli 20 tonaa sästöjä niin olenko köyhä. Liian kallista on ruoka. Ei tingitä mutta muusta sitten pihdataan.
Lisään vielä että puskuri on hätävara. Ei viisas halua tunkea omiansa muille jotka rohmuaa sitä ylenpalttisesti. Herkut on meillä nyt EI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen pärjäsi 140 eurolla mutta nyt maksaa 240 euroa kuukauden ruuat.
Meillä taas viikkobudjetti ollu jo ehkä kymmenen vuotta max 200e. Edelleen pysyy alle sen, olen vain vaihtanut kalliimmat ketsupin halvempiin, en enää osta kalliita leikkeleitä, vaihdoin oivariinin keijuun jne. Ennen ostin coopin mysliä,hinta oli sillon varmaan vähän yli 2e. Nyt se on lähelle 4e ja totesin, et se ei ole mulle välttämättömyys ja en osta.
Meillä budjetti oli 200€/kk kun teini vielä asui kotona. Nyt kun muuttanut omilleen, pärjään n 75€/kk.
köyhä ex yh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen pärjäsi 140 eurolla mutta nyt maksaa 240 euroa kuukauden ruuat.
Meillä taas viikkobudjetti ollu jo ehkä kymmenen vuotta max 200e. Edelleen pysyy alle sen, olen vain vaihtanut kalliimmat ketsupin halvempiin, en enää osta kalliita leikkeleitä, vaihdoin oivariinin keijuun jne. Ennen ostin coopin mysliä,hinta oli sillon varmaan vähän yli 2e. Nyt se on lähelle 4e ja totesin, et se ei ole mulle välttämättömyys ja en osta.
Sinä kirjoitat viikkobudjetista ja se kelle vastasit kuukausibudjetista. Pieni ero.
Öö,no tota ennen meillä oli kk budjetti 800e ja nykyäänkin on 800e. Onko parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti päälle pesuaineet, paperit ja kaikki. Apteekit.
Iso laatikko pesuainetta maksaa vajaa 20 e ja kestää monta vuotta
https://www.tokmanni.fi/pyykinpesujauhe-10-kg-kaikelle-pyykille-6419860…
Mäkin ostan kolmen litran saippuan (kolmisen euroa maksaa) ja täydennä sillä pulloja esim. meillä on kahdessa vessassa saippuapullot,keittiössä ja kodinhoitohuoneessa. Riittää pitkäksi aikaa ( ehkä vuodessa ostan kaksi tai kolme) ja pidemmäksi aikaa riittäisi pienemmässä asunnossa jossa asuu yksi. Eli mun mielestä ei osata hallita rahankäyttöä, jos ei saippuaankaan varaa.
Tokmannin Pisara nestesaippua isossa tonkassa on nykyisin ihan vettä. Lirua joka kuluu myös nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti työttömät syövät Suomessa enimmäkseen kalliita eineksiä. Kuten esim. pakastepitsoja ja nugetteja.
Jos sinä syöt niin ei se tarkoita että muut syö.
Käypä vaikka kuntouttavassa kysymättä mitä työttömät syövät. Eivät ne todellakaan aamupuuroa itselleen keitä tai tee makaronilaatikkoa päivälliseksi. Kuntouttavassa ei turhaan ole kotitalousopetusta.
Eli onko tämä avaus nyt ymmärrettävä niin, että kun paikallinen paperitehdas sulkee ovensa, perheenäiti tarvitsee apua aamupuuron keittämisessä, vai? Eipä tarvitse ihmetellä, miksi julkinen sektori on k-sessa päätään myöten, jos rahaa riittää himmattavaksi moiseen.
Tämä ei ole ruoka-asia, mutta meinasin pyörtyä kun pieni, kevyt kirjeposti (sis. Huulirasvatuubi ja ripsari) Saksaan maksoi kirjeenä 12.50€. Aivan käsittämätön hinta! Ja jos olisin halunnut laittaa pikkupakettia, hinta olisi ollut 22.80€. Enää en lähettelee.
Vierailija kirjoitti:
Eikös inflaatio ole jo tänä vuonna tasaantunut?
Miten lasket inflaation tuotteesta, jonka hinta pysyy samana, mutta koko/tilavuus/paino/määrä on kutistunut 10%. Kaupat ovat väärällään ko. tuotteita pesuaineista suklaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kohta tulee S- ja K-ryhmän pyytämä laki että jos näpistelee kaupasta niin myymälävarkaille napsahtae elinikäinen porttikielto eivätkä he saa enää asioida ruokakaupoissa.
Se onkin älykästä.
Sit aletaan tuhoamaan kylmälaitteet että ruoka jaetaan pois ruokajonoissa.
Tää on tätä kokoomuslaista pitkän aikavälin älykästä suunnittelua.
Ja jos asut kaupungissa missä on vaan yks kauppa niin se on pakko tappaa kauppias pois kylän voimin että eläminen voi jatkua.
Niin, näiden juttujen takia se on aivan järjetöntä että elämän perusedellytykset ovat kilpailutettuja tuotteita.
Siinä tulee pää vetävän käteen hemmetin nopeasti kun asiakkaat muuttuu vihollisiks.
Niin varkaat ovat vihollisia, vai oletko sitä mieltä, että kaupasta saa varastaa ?
Käyn kerran viikossa iltakävelyllä lähikaupassa kun on - 5O prossan ale, joskus saan hyviä lihoja ja kaloja pakkaseen.
Harva pystyy enää ostamaan 3eja leikkeleitä iltapalapöytään.
Vierailija kirjoitti:
tuoreet silkat s-kaupassa 2,90 kg
ei ole kallista,mut piti itse perata
Ei ole vaikea perata, silakkapihvit ovat hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilo perunaa maksaa noin euron. Riittää monelle aterialle. Kananmuna kastike kylkeen ei paljoa maksa. Ja vaikka siivu ruisleipää, nam.
Muuten hyvä mutta liha puuttuu.
Joku kirjoitti että silakat maksaa 2,90 e kilo. Perunaa lisäksi niin ei ole kallis ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole ruoka-asia, mutta meinasin pyörtyä kun pieni, kevyt kirjeposti (sis. Huulirasvatuubi ja ripsari) Saksaan maksoi kirjeenä 12.50€. Aivan käsittämätön hinta! Ja jos olisin halunnut laittaa pikkupakettia, hinta olisi ollut 22.80€. Enää en lähettelee.
Eikö Saksassa muka ole noita tuotteita. Hullua lähettää. En lähetä vuosiin enää mitään mihinkään. Tulipahan hintaa huulirasvallekin. Saksasta saa ihan kaikkea, sinne on turha lähetellä mitään.
Ruoka ei ole kallista. Ihmiset on laiskoja. T. Eläkeläinen nettoeläke 2300e. Olisit tehnyt töitä, lokki.
Ap voittaa tällä havainnolla suvereenisti vuoden Sherlock -palkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti päälle pesuaineet, paperit ja kaikki. Apteekit.
Iso laatikko pesuainetta maksaa vajaa 20 e ja kestää monta vuotta
https://www.tokmanni.fi/pyykinpesujauhe-10-kg-kaikelle-pyykille-6419860…
Mäkin ostan kolmen litran saippuan (kolmisen euroa maksaa) ja täydennä sillä pulloja esim. meillä on kahdessa vessassa saippuapullot,keittiössä ja kodinhoitohuoneessa. Riittää pitkäksi aikaa ( ehkä vuodessa ostan kaksi tai kolme) ja pidemmäksi aikaa riittäisi pienemmässä asunnossa jossa asuu yksi. Eli mun mielestä ei osata hallita rahankäyttöä, jos ei saippuaankaan varaa.
Tokmannin Pisara nestesaippua isossa tonkassa on nykyisin ihan vettä. Lirua joka kuluu myös nopeasti.
Kaikki ne nestesaippuat ovat samaa p-kaa. Käytän palasaippuoita, oliiviöljystä tai yrteistä tehtyjä. En osta markettisaippuoita.
Vierailija kirjoitti:
Harva pystyy enää ostamaan 3eja leikkeleitä iltapalapöytään.
Miksi noita pitäisi ostaa? Minulla olisi varaa mutta en ole koskaan ostanut. En ole pihi, mutta en syö tommosia enkä ole vegaani vaan kotiruoan onnellinen sekasyöjä.
Muuten hyvä mutta liha puuttuu.