Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoka alkaa olemaan kaupoissa aika tyyristä

Vierailija
25.10.2024 |

20 eurolla ei kovin kummoisia ostoksia tee. Jos pystyy syömään viikkokausia puuroa, makaronia, niin eläähän sillä, mutta ei sillä kyllä kovin monipuolisesti syö.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti työttömät syövät Suomessa enimmäkseen kalliita eineksiä. Kuten esim. pakastepitsoja ja nugetteja.

Eikö teille siellä Venäjällä ole kerrottu, että Suomessa on monenlaisia työttömiä? On maalla asuvia omavaraisia, joilla on tähän aikaan vuodesta kellarissa omalla maalla kasvatettua ja pakastimessa itse metsästettyä, poimittua ja kalastettua. Ja  on hyvätuloisia ansiosidonnaista saavia työttömiä, jotka osaava ihan itse kokata edullisista aineksista laaturuokaa, kun aikaa siihen on. Ei tarvitse paistaa pihviä pakastelihasta niin kuin ravintoloissa.

Pelkkää propagandaa kuten kaikki Suomen huttu K-kaupan Väiskistä lihatiskeineen.

Vierailija
42/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen leivän ostamisesta luopunut kokonaan koska leivän kanssa pitää olla juustoa, tomaattia, kurkkua, maksamakkaraa ja muuta niin viikossa meni leipään ja tarvikkeisiin jo 20 euroa. Leivon itse sämpylöitä niin 2 eurolla saa 20 sämpylää helposti leivottua, tulee paljon halvemmaksi. Kilon juusto riittää 3 viikoksikin niin juustoa sämpylään väliin niin tulee halvemmaksi kun ostaisi kaupasta leipää.

Tuohan vain huono oppimasi tapa että leivän päälle pitää laittaa kaikkea paljon. 

Leivän päälle voi laittaa pelkän ylähuulen, tulee edulliseksi.

Minä laitan kurkkuviipaleita ja paprikasiivuja, joskus tomaattia jos sitä on edullisesti. Kyllähän sitä rahaa saa kulumaan jos leivän päälle pitää mättää kerros kaikkea mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan jo suht tarkasti miettiä ostoksiani, jos yritän pitää kiinni 200 euron kk budjetistani. Olen ratkaissut asian pienentämällä annoskokoja, juustoa ostan harvoin ja olen korvannut maitotuotteita kalkkitableteilla jotka tulevat halvemmaksi. Koska on tiettyjä ruoka-aineksia joita en maun takia suostu korvaamaan, niin siksi on kompensoitava. Esimerkiksi maun takia halvin makaroni jää ostamatta. Pidän eniten Rummon pastoista. Ovat laadukkaampia korkeamman proteiinitasonsa takia. Ja leikkeleestä kelpaa vain Kultakalkkuna, koska se on yksinkertaisesti makuuni paras leike leivän päällä.

Vierailija
44/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten pöydässä on kasa ulkkareita rääppimässä oman osansa. Ei pieni kansa voi elättää puolta miljoonaa ulkkkaria. 

Vierailija
45/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti työttömät syövät Suomessa enimmäkseen kalliita eineksiä. Kuten esim. pakastepitsoja ja nugetteja.

Einekset on halvinta mosk... tämä oli joko tyhmän kommetti tai ironiaa. 

Einekset ovat lähes aina paljon kalliimpia kuin vastaava itse laitettu ruoka.

Onpa järjetön väite. Laskepa huviksesi paljonko se maksalaatikko maksaa, kun itte teet. Pari ihmistä tunnen, jotka tekevät itse makkaraa jne. Suurin osa ostaa valmiina. 

Vierailija
46/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä syöt niin ei se tarkoita että muut syö.

Käypä vaikka kuntouttavassa kysymättä mitä työttömät syövät. Eivät ne todellakaan aamupuuroa itselleen keitä tai tee makaronilaatikkoa päivälliseksi. Kuntouttavassa ei turhaan ole kotitalousopetusta.

Olen sellaisessa ja olen hyvä kokki. Tosin syödään mitä halutaan. Toiset tekee ruokaa ja toiset ei. Enkä ole edes köyhä.

Vierailija
47/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti päälle pesuaineet, paperit ja kaikki. Apteekit.

Iso laatikko pesuainetta maksaa vajaa 20 e ja kestää monta vuotta

https://www.tokmanni.fi/pyykinpesujauhe-10-kg-kaikelle-pyykille-6419860…

Käy myös astianpesuun. 

Vierailija
48/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruokaa saa edelleen edullisestikin 

tarjoukset kun hyödyntäâ ja osaa itse kokata 

Vierailija
49/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö höpö. Käykääpä huvikseen kattomassa vaikka tänään perjantaina Prismassa minkälaiset kasat ruokaa perheet, ylipainoiset ja opiskelijat ostaa...

Vierailija
50/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! ei enää mitään järkeä. En osta enää kahvia, margariinia harvoin ja jogurtista/rahkoista luovuin vuosi sitten. Leipääkin hankala ostaa (leipominen kannattaa) samoten juustoa, varmaan halvin on joku pieni sulatejuustopaketti? en tiedä kun en katso enää juustohyllylle päinkään. Ruokavalioni on melko yksitoikkoinen mutta olen tyytyväinen että sain tupakoinnin 3 vuotta sitten lopetettua, siinä ei haitannut hintojen nousu yhtään. Parsakaalia ja makaroonia, euron kidneypapuja ja halvimmalla tonnikala purkilla menee viikossa, aikalailla puren myös juureksia että pysyisi jotenkin terveenä. :D Kyllä sitä miettii kaupassa aina jos olisi muitakin elätettäviä kuin itse. Ruoka avussa käyvät monet juopot että on varaa ryypätä ja valitettavasti myös he jotka käyttää vain niitä ilmaisjakeluja hyväksi vaikka omat tulot riittävät kyllä. Ihmettelin monesti miten on varaa notkua baarissa tai hakea kaljaloota ja toppa kaupasta melkein jokapäivä.

Vierailija
51/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa järjetön väite. Laskepa huviksesi paljonko se maksalaatikko maksaa, kun itte teet. Pari ihmistä tunnen, jotka tekevät itse makkaraa jne. Suurin osa ostaa valmiina. 

Jos ostat maitoa ja teet itse jugurttia jne. Et vaan säästä mitään. Jugurtti ja valmis viilikin maksaa saman minkä se maito. 

Kauramaidon valmistaminen itse toki on taloudellisesti kannattavaa. Jos tahtoo väkisin kuidut pois puurosta. 

Vierailija
52/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhälle kaikki on kallista.

Yli 20 tonaa sästöjä niin olenko köyhä. Liian kallista on ruoka. Ei tingitä mutta muusta sitten pihdataan.

Vierailija
53/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä saa mitään. Yksi iso kattilallinen laadukasta ruokaa maksaa jo pari kymppiä.

Vierailija
54/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös inflaatio ole jo tänä vuonna tasaantunut?

Vierailija
55/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa mitä maksaa. Ostan luomua ja kunnollista ruokaa ja teen kaiken itse. Ei mitään valmisruokia. 

Vierailija
56/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin budjetti pysynyt toistaiseksi samana ja aiheuttanut sen että joitain tuotteita ei osteta tai ostetaan vain jos tarjouksessa. Oikeastaan pieneltä osin siis myös järkiperäistetty. Vaikkapa vain kokonainen lohi tarjouksessa sillä siitä saa moneen ruokaan raaka-aineita. Toisaalta pienesti iän tuoma järkikin on tätä aiheuttanut. Olemme molemmat työssäkäyviä eikä mitään suuria menoja mutta emme halua ruokaan ylenmäärin tuhlata. Tosin emme joudu pihistelemäänkään. 

Mutta vaikkapa eilen tylsät ruokailut olivat tyyliä: 

aamiainen leipäpala, juustosiivu, kurkkua, puolikas rahkapurkki ja omena (omenat eivät kaupasta) sekä kahvi

lounaalla söin edellisen päivän nakkikeittoa ja puoliso otti itselleen myös annosta töihin mukaansa. Oli siis tehty riittävä määrä. Lisäksi näkkileipää 

päivällisellä ruokana kaalilaatikkoa joka oli tehty viikonloppuna ja siihen lisäksi porkkanaraastetta koska porkkanoita on jääkaapissa reippaasti

Illalla teetä 

Vierailija
57/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kohta tulee S- ja K-ryhmän pyytämä laki että jos näpistelee kaupasta niin myymälävarkaille napsahtae elinikäinen porttikielto eivätkä he saa enää asioida ruokakaupoissa.

Se onkin älykästä.

Sit aletaan tuhoamaan kylmälaitteet että ruoka jaetaan pois ruokajonoissa.

Tää on tätä kokoomuslaista pitkän aikavälin älykästä suunnittelua.

Ja jos asut kaupungissa missä on vaan yks kauppa niin se on pakko tappaa kauppias pois kylän voimin että eläminen voi jatkua.

Vierailija
58/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kohta tulee S- ja K-ryhmän pyytämä laki että jos näpistelee kaupasta niin myymälävarkaille napsahtae elinikäinen porttikielto eivätkä he saa enää asioida ruokakaupoissa.

Se onkin älykästä.

Sit aletaan tuhoamaan kylmälaitteet että ruoka jaetaan pois ruokajonoissa.

Tää on tätä kokoomuslaista pitkän aikavälin älykästä suunnittelua.

Ja jos asut kaupungissa missä on vaan yks kauppa niin se on pakko tappaa kauppias pois kylän voimin että eläminen voi jatkua.

Niin, näiden juttujen takia se on aivan järjetöntä että elämän perusedellytykset ovat kilpailutettuja tuotteita.

Siinä tulee pää vetävän käteen hemmetin nopeasti kun asiakkaat muuttuu vihollisiks.

Vierailija
59/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Einekset on halvinta mosk... tämä oli joko tyhmän kommetti tai ironiaa. 

Maksa on alle 10 euroa kilo. Ja maksalaatikon sisällöstä vain alle puolet on sitä maksaa. Suurin osa on halvempia aineksia.

Vierailija
60/103 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tullut mietittyä kuinka paljon s ja k  m a f i a  aikoo vielä hintoja nostaa. Aina löytyy jokin selitys miksi niitä on taas nostettava.

Mutta olen kuitenkin huomannut suurimman osan suomalaisista olevan suht hyvin pärjäävää keskiluokkaa. Vaikka moni valittaa hintojen nousua, niin ei heidän silti tarvitse kaupasta sitä halvinta vaihtoehtoa ostaa ja kyllä se uusi ulkoilutakkikin sieltä Intersportista haetaan, vaikka vanhallakin vielä pärjäisi.