Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei vaimo auta muutossa kantamaan huonekaluja?

Vierailija
25.10.2024 |

Menin auttamaan tuttua pariskuntaa muuttamaan.

Aloin kantamaan miehen kanssa huonekaluja ja parin tunnin jälkeen huomasin ettei pariskunnan vaimo tee mitään. Seisoskelee vaan ja päsmäröi. Siirtelee jotain kasveja ja selittää mihin asiat pitää sijoittaa uudessa asunnossa aivan kuin joku sisustuskoordinaattori kun toiset tekee oikeita töitä.

Teen muuttokeikkoja ja monta kertaa huomannut saman ilmiön: talouden nainen ei suostu kantamaan raskaita esineitä, koska "sehän on miesten hommaa". Saako näin muka ajatella? Nykyään on tasa-arvo, ja nykyään ei saa sanoa että ompeleminen on naisen hommaa ja auton korjaus miehen hommaa. Mutta kun pitäis kantaa soffaa niin tasa-arvo unohtuukin sopivasti ja vedotaan siihen että "eikös tää oo niitä miesten hommia? :D"

4 tuntia sohvia kantaneena suututtaa! Joko tasa-arvo on aina päällä tai sit ei koskaan, ei tämmöstä että valikoivasti ollaan joskus 1800-luvun arvomaailmassa ja kun muutto loppuu niin lähtee taas UN Womenin tasa-arvokampanjat tulille.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi ajatella noin?

Vierailija
2/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kanna. Muuttomiehet on sitä varten. En kyllä vaivaa jälkikasvuani enkä ketään tuttuja moisella asialla.

N64

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse minä huonekalujani kannoin

Jotkut eukot vaan on niin minä, minä

Vierailija
4/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saanko mä sanoa että synnyttäminen ja kokkaaminen on naisen hommaa?

En saa, mut häpäistään Twitterissä jos sanon noin.

Vierailija
5/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kanna. Muuttomiehet on sitä varten. En kyllä vaivaa jälkikasvuani enkä ketään tuttuja moisella asialla.

N64

Onko miehesi muuttofirmassa töissä sitten?

Vierailija
6/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä karsin, lajittelin ja pakkasin kaksi viikkoa, mies kantoi päivän, minä purin tavarat paikoilleen noin viikossa. Mieskö se tässä muutossa enemmän tekikin 😂😂😂 Vitut. 

Vierailija
7/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saanko mä sanoa että synnyttäminen ja kokkaaminen on naisen hommaa?

En saa, mut häpäistään Twitterissä jos sanon noin.

Miksi et saisi? Se taas on eri suostuuko sulle yksikään nainen synnytyämään tai kokkaamaan.

Vierailija
8/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kannan mielelläni, hyvää treeniä. Miksi miehet valitsevat avuttomia naisia?

Sivuhuomiona: kuinka monta sohvaa voi yhdessä taloudessa olla? Jos siis kannoitte sohvia 4h

Vierailija
9/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N64

Onko miehesi muuttofirmassa töissä sitten?

En mä omista yhtäkään miestä.

Vierailija
10/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat naiset ovat tuollaisia lapamatoja. Tykkäävät komennella ja päsmäröidä.

Vierailija
11/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että he ovat tehneet jonkin diilin että vaimo pakkaa ja siivoaa, mies kantaa?

Vierailija
12/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei akoista ole muuhun kuin jalkojen leivttämiseen.

Vierailija
13/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi muuttaessa en kannellut, kun olin raskaana ja lääkäri oli kieltänyt nostelut. Muuttolaatikoita pakkailin kyllä, mutta muut nostelivat sitten täytetyt laatikot ja purkaessakin sain niitä sopivalla korkeudelle. Meillä oli ihan palkatut muuttomiehet kantamassa tavarat sisään ja ulos.

Nyt en kantaisi, koska selkä reistailee.

Vierailija
14/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten nainen ei jaksa kantaa sitä pesukonetta miehen kanssa, vaikka kuinka pinnistelisi. Edes kaikki sohvat eivät nouse naisen voimilla, eivätkä isot kaapit. Itse olen raskaana ollessani kantanut huonekaluja hissittömän talon toiseen kerrokseen mieheni kanssa kahdestaan, mutta en kyllä suosittele sitä kenellekään. Ei se ole mitään tasa-arvoa, että naiset rikkovat itsensä tekemällä asioita, joita heidän kehonsa ei kestä. 

Vierailija
15/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naiset kasvavat siihen ajatukseen, että he ovat prinsessoja joita miehet ja koko maailma palvelee. Isä on jo lapsena kutsunut "isin prinsessaksi" ja sen jälkeen sosiaalinen media + feminismi opettaa että kaikki pyörii oman navan ympärillä.

Vierailija
16/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kannan mielelläni ja samalla tulee treeni tehtyä. Jotkut miehet tykkää sellaisista poloisista naisista, jotka eivät muka jaksa nostaa mitään raskasta.

Vierailija
17/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vähän niinkun ole sitä naisten työtä kotona.

Vierailija
18/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en jaksa piste. kannan kevyempiä tavaroita apuna. Teen sitten muuttomiehille safkat ja pöperöt pöytään ihan mielelläni 

Vierailija
19/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, lihavuus ja laiskuus estää myös.

Vierailija
20/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelee nainen, joka sanoo kohta, että ei se siivoaminen ja kotityöt ole vain naistentyötä, mutta tällä logiikalla on.

Eli kumpaa mieltä nyt olet?