Miksi ihmiset hermostuu niin kovin siitä, jos joku sanoo että tulee pienellä määrällä rahaa toimeen kuukaudessa ja ruokaankin menee vain 150
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät hermostu siitä, että jotkut tulevat tai sanovat tulevansa toimeen vähällä rahalla, vaan siitä, että nämä esittävät asian niin, että muidenkin pitäisi tulla toimeen yhtä vähällä, ja jos eivät tule, niin jossain on jotain vikaa.
Näiden ihmisten antamat neuvot ja vinkit, syyllistäminen ja päteminen on niitä, jotka sen ärsyyntymisen aiheuttavat.
Jos joku tulee toimeen vähällä, niin ok, mutta ei se tee hänestä parempaa ihmistä eikä se ole mikään erityinen ansio eikä anna aihetta muiden syyttämiseen, mitätöimiseen ja haukkumiseen.
Pitäisikö katsoa peiliin jos on niin herkkänahkainen että kaikki omista poikkeavat mielipiteet tulkitaan "syyllistämiseksi, mitätöimuseksi, haukkumisensi ja pätemiseksi". Ilmeisesti pelkkä kertominen riittää että koet näin.
Toisaalta jos joku narisee että rahat eivät millään riitä "elämiseen" ja kuun lopussa on aina laskuja maksamatta ja ilmenee että ruokaan menee 600 euroa kuussa, on keskustakämppä ja auto ja muutenkin rahankäyttö mitä sattuu niin ehkä hyvä että joku on joskus sanonut mielensäpahoittamisen uhallakin.
Vierailija kirjoitti:
Kansa on ylipainoista ja sössöttää että kyllä ruokaan pitää mennä ainakin tonni viikossa jos haluaa elää normaalia ihmisarvoista elämää.
Lihavuus on yleisempää köyhien keskuudessa kautta maailman. Riisillä ja pastalla lihominen ei paljoa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Just keitin kilon perunoita ja litran jauhelihakastiketta. Annoksen kokonaishinnaksi tulee ehkä 6-7 euroa. Syön tuosta 4 päivää. Kaikki ei viitsi nähdä vaivaa ja ostaa kallista einespaskaa, koska "eivät ehdi laittaa ruokaa iltaisin eikä jaksa".
Moni ei halua syödä neljää päivää samaa ruokaa. Meilläkin tehdään kotiruokaa, mutta yleensä siten, että syödään siitä koko perhe ensin ja sitten se, mitä jää, menee pakasterasiaan pakkaseen tai jääkaappiin, ja mies syö sen sitten seuraavana päivänä tai jonain muuna päivänä töissä lounaaksi. Ja taas on meillä seuraavana iltana jotain muuta kotiruokaa. Eineksiä ostetaan viikonlopuksi, koska aina ei jaksa tehdä ruokaa.
Jos syö pelkkiä eineksiä ja valittaa, ettei rahat riitä, on se omaa laiskuutta ja tyhmyyttä tietenkin.
Hassua, kun joulun aikaan aina ihmiset narisee, etteivät jaksa syödä jouluruokaa 2-3 päivää peräkkäin, että on jo aaton jälkeen saatava jotain muuta. No, mites tässä ketjussa on porukkaa, jotka syö 4-7 päivää samaa ruokaa putkeen. Luulisi kyllästyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän? Jos haluaa syödä terveellisesti ja säännöllisesti niin on naurettavaa väittää että kuukauden tulee toimeen jollain minimaalisella summalla. En ole nähnyt yhtäkään exel-taulukkoa jossa tuollainen todistettaisiin oikeaksi ja terveelliseksi.
Todista itse oma mielipiteesi.
En ole tuo, mutta miksi pitäisi todistaa se, että ruokaan menee enemmän rahaa, jos se on oletusarvo?
Minusta niiden pihistelijöiden kannattaisi laittaa kauppakuittinsa ja ruokalistansa tänne näytille, niin voidaan arvioida ruokamääriä, monipuolisuutta, proteiinin saantia, vitamiineja ym. ym., mitä kaikkea niistä nyt voikaan nähdä.
Mulla menee jotain 700 euroa kuukaudessa mutta eipä tarvitse syödä pelkästään kaalia ja perunoita vaan voi aika useasti herkutella. Jokainen voi toki miettiä haluaako elämästä nauttia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä säästin kerran työmarkkinatuesta 1000e rahaa. Ihmiset luuli että olin tehnyt pimeitä töitä. Eivät tajunneet, että elin todella niukasti, en ostellut mitään ylimääräistä tai käynyt missään.
Missä ajassa säästit tuon 1000€?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein hernekeittoa, ainekset maksoi 49,05 ja tästä syö 4 annosta. Kun täällä aina väitetään että itse tehty ruoka on halpaa..
ostitko lihaksi naudan sisäfilettä vai miksi hinta on tuo? Koska 500g hernettä 0.99e, palvikinkku kympin kilo.
Isoja herneitä, jos pystyt erottamaan siitä puoli kiloa. Toistaiseksi puhuttakoon herneistä, jos niitä kerran kokonaisina ostat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein hernekeittoa, ainekset maksoi 49,05 ja tästä syö 4 annosta. Kun täällä aina väitetään että itse tehty ruoka on halpaa..
Itse kun teen niin maksaa 6€ koska ostan naudan jauhelihaa aina,paistan ja lisään hernekeittoon ja syön siitä vähintään 4 annosta ja ai että kun on hyvää 👍
Ostan Lidelin pekonikuutioita niin tulee rasvaakin soppaan. Taitaa sama kg hinta olla kun jauhelihan ja enempi makua luonnostaan.
Miten tuo Lidl onkin niin vaikea sana taivuttaa? Lidl, Lidlin, Lidliin, Lidlissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän? Jos haluaa syödä terveellisesti ja säännöllisesti niin on naurettavaa väittää että kuukauden tulee toimeen jollain minimaalisella summalla. En ole nähnyt yhtäkään exel-taulukkoa jossa tuollainen todistettaisiin oikeaksi ja terveelliseksi.
Todista itse oma mielipiteesi.
En ole tuo, mutta miksi pitäisi todistaa se, että ruokaan menee enemmän rahaa, jos se on oletusarvo?
Minusta niiden pihistelijöiden kannattaisi laittaa kauppakuittinsa ja ruokalistansa tänne näytille, niin voidaan arvioida ruokamääriä, monipuolisuutta, proteiinin saantia, vitamiineja ym. ym., mitä kaikkea niistä nyt voikaan nähdä.
Ei näitä koskaan laiteta, koska nämä halparuokavaliot ei kestä oikeasti tarkempaa tarkastelua. Olen seurannut pidempään "syökö joku tyyliin 100 eurolla/kk"-ketjua ja aina alkaa kummallinen mekastus jos esim. proteiinimäärä kyseenalaistetaan, vaikka esimerkeistä näkee hetkessä ettei edes minimimäärä täyty.
Taas kilpailu siitä, kuka pystyy syömään halvimmalla muka hyvin. Itse olen pieni ja siro nainen ja viikossa menee ruokaan ainakin 60 e. Yritn ihan miettiä, että mitä olisin voinut jättää ostamatta. Jos haluaa syödä monipuolisesti vihanneksia, lihaa, maitotuotteita niin todellakaan ei voi kuukautta elää 100 eurolla! Sain nipistettyä 55 euroon/vko kun vaihdoin kasviksia pakastevihanneksiin. Älkää uskoko näitä "syön satasella kuussa" tyyppejä!
Etkä muuta syö neljään päivään? Joojoo.