Miksi ihmiset hermostuu niin kovin siitä, jos joku sanoo että tulee pienellä määrällä rahaa toimeen kuukaudessa ja ruokaankin menee vain 150
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään 3 kg kaalia, 2 kg porkkanoita, 1kg satsumia, näkkileipää, purkillisen maitoa, margariinipaketin ja puurohiutaleita. Alle kymmenen euroa ja riittää yksinelävälle pitkäksi aikaa. Kaapissa soijarouhetta, linssejä ja palkokasvisäilykkeitä.
Hyvin olen elänyt tähänkin asti.
Tämä. Itsekin tein about samoista aineksista + halvoista kauden kasviksista, esim parsakaali + pinaatti ison pannullisen wokkia ja söin sitä kolme päivää. Riisiä ja soijarouhetta sekaan. On halpaa ja hyvää.
Itselläni ei ole edes rahasta pulaa, mutta ruoka on vain energiaa. Ei siihen tarvii paljoa satsata.
Aamulla puuroa itse kerätyillä mustikoilla ja iltapalaksi vaikka kasvismunakas pakastewok vihanneksista.
Aina kaikki tällaiset ketjut ovat täynnä ihmisiä, jotka syövät viikossa vain kaalin, kilon nauriita ja paketin kaurahiutaleita, ja silti ovat geenien takia 120-kiloisia.
Ne ei halua uskoa sitä. Koska kuluttavat enemmän.
Ei ihminen 60 luvulla noi paljon ruokaa tarvinnut....
Keitto,laatikot ja ite tehty. Säästöö pelkästä hernekeitosta 1 euron kattilalla. 4 x kk on 4 euroa. Jolla saatiin 3 kg jauhoa ja hiivaa.
Pienikokoisena sinkkunaisena olen tyytyväinen tähän tilanteeseen, jossa satku riittää kuukauden ruokaan. En himoitse mitään turhia ruokia tai juomia. Juon hanavettä ja syön itsetehtyjä ruokia. Annoskoko on pienehkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein hernekeittoa, ainekset maksoi 49,05 ja tästä syö 4 annosta. Kun täällä aina väitetään että itse tehty ruoka on halpaa..
Itse kun teen niin maksaa 6€ koska ostan naudan jauhelihaa aina,paistan ja lisään hernekeittoon ja syön siitä vähintään 4 annosta ja ai että kun on hyvää 👍
Ostan Lidelin pekonikuutioita niin tulee rasvaakin soppaan. Taitaa sama kg hinta olla kun jauhelihan ja enempi makua luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa pröystäillä miten vähän kuluttaa kun ei elätä viisihenkistä perhettä. Se nyt on selvä ettei yksi ihminen yksiössä työttömänä juuri mitään kuluta.
No jos sulla on o3 lasta ja puoliso, niin puolisi hoitaa puolet ja sitten lapsilisät on joku 2 tonnia. Jos ei niillä saa lapsille elintasoa, niin vika on sinussa.
Ai ihan 2 tonnia lapsilisiä. Oletko ikinä lukenut mitään vai vedätkö kaiken perseestä?
Jos sä saat 133 euroa kuussa lapsilisää kolmesta perseananaksesta, niin niillä saa 60 kiloa juureksia ja lopuilla proteiineja. Miehes ostaa vielä satasella lihaa, kanaa ja kalaa, niin kyllä te pärjäätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa pröystäillä miten vähän kuluttaa kun ei elätä viisihenkistä perhettä. Se nyt on selvä ettei yksi ihminen yksiössä työttömänä juuri mitään kuluta.
Juuri näin, vetäisin viikkoja puurolla,marjoilla ja öljyllä. Myös normi ruokaa edullisesti. Eri asia yksin olla/ syödä kun että on muitakin suita ruokittavana.
No se on niiden ongelma, jotka ovat halunneet lisääntyä. Onneksi minun naiseni ei voi edes tulla raskaaksi, kun ei hänellä ole pimppiä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään 3 kg kaalia, 2 kg porkkanoita, 1kg satsumia, näkkileipää, purkillisen maitoa, margariinipaketin ja puurohiutaleita. Alle kymmenen euroa ja riittää yksinelävälle pitkäksi aikaa. Kaapissa soijarouhetta, linssejä ja palkokasvisäilykkeitä.
hyvä jos pystyt syömään noita. Tosta listasta pystyn itse syömään satsumia ja vähän porkkanoitakin. Kalliiksi tulee, kun on ruokarajoitteita. Ei pysty 150e/kk vaan menee melkein tuplat.
Vierailija kirjoitti:
Pienikokoisena sinkkunaisena olen tyytyväinen tähän tilanteeseen, jossa satku riittää kuukauden ruokaan. En himoitse mitään turhia ruokia tai juomia. Juon hanavettä ja syön itsetehtyjä ruokia. Annoskoko on pienehkö.
Ihanaa että tällaisiakin naisia vielä on olemassa! <3
-M55 20cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvä jos pystyt syömään noita. Tosta listasta pystyn itse syömään satsumia ja vähän porkkanoitakin. Kalliiksi tulee, kun on ruokarajoitteita. Ei pysty 150e/kk vaan menee melkein tuplat.
Mitä ruokarajoitteita sulla on?
Monelle on vaikeaa tulla toimeen ja saada syötyä terveellisesti niillä rahoilla mitä on. Kaikilla ei ole myöskään taitoa ruoanlaittoon, kuten ei kaikilla ole taitoa remontointiin tai vaatteiden ompeluun. Monilla on elämäntilanteesta johtuvia pakollisia menoja ja taloudellinen tilanne aiheuttaa stressiä.
Allergiat ja erityisruokavalio. Kalliimpaa on.
Koska ei tuolla kovin koreasti elä
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten ei voisi syödä 150 eurolla kuussa. Ite elän sillä rahalla hyvin enkä koe että söisin mitenkään hirveän epäterveellisesti. Oon hoikka enkä ikinä sairastele. Joo myönnetään ettei ole ruokavaliossa kalliita profeel rahkoja ja avokadoja kuin harvoin vaan. Mutta on hedelmiä, peruskotiruokaa itse tehden ym. En käy kalliissa k-marketissa vaan cittari/prisma. Leivät leipomosta ja iltahävikkiä hyödynnän. Ei ole mulle temppu eikä mikään pärjätä tuolla, enkä oo mikään syrjäytynyt vaan ihan normisti työssäkäyvä ihminen.
ja tässä toinen uuno - kun ei tarkenna mitä sulle peruskotiruoat ovat? Makaronimössö porkkanaraasteella?
Vierailija kirjoitti:
Annoskoko on tässä se taikasana. Eihän ruokaan paljon mene rahaa, jos syö pieniä määriä ja/tai harvoin.
Mutta iso osa ihmisistä ei pärjää niillä pikkuruisilla määrillä.
Hermostuu vai? Luulisi janoavan tietoa siitä, miten sen teet. Sehän on kiinnostavaa, ei hermostuttavaa, varsinkin näinä hintojen korotusvauhdin aikoina vinkit ovat oikein tervetulleita. Tai niin luulisi.
Mulla menee jotain 600-700 euroa kuukaudessa kun ostan aika paljon herkkuja ja laadukasta. Jos haluaa köyhäillä ja syödä roskaa niin siitä vaan. Ei ole minulta pois jos joku pärjää kaurapuurolla.
Vierailija kirjoitti:
Hermostuu vai? Luulisi janoavan tietoa siitä, miten sen teet. Sehän on kiinnostavaa, ei hermostuttavaa, varsinkin näinä hintojen korotusvauhdin aikoina vinkit ovat oikein tervetulleita. Tai niin luulisi.
Ainakaan itselleni eivät ole tervetulleita vinkkejä, koska ne on kuultu jo niin moneen kertaan. Enkä ole niistä ollut koskaan kiinnostunut. En ole tyhmä enkä uusavuton, joten pystyn hakemaan itselleni sopivia vinkkejä eri tahoilta, jos sellaisia tarvitsen. Ja Vauva-palsta on ihan viimeinen paikka, josta haluan vinkkejä ruoanlaittoon.
Enkä pidä ylipäätään positiivisena asiana, jos jollain menee ruokaan esim. vain 150 €/kk. Mitä hienoa tai tavoiteltavaa siinä on?
Juuri näin, vetäisin viikkoja puurolla,marjoilla ja öljyllä. Myös normi ruokaa edullisesti. Eri asia yksin olla/ syödä kun että on muitakin suita ruokittavana.