Miksi naiset ottavat 40 vuotiaana lyhyen poikatukan?
Kommentit (195)
Varmaan se helppohoitoisuus. Virolaisella puolisollani on napaan saakka yltävät hiukset, hän tykkää niistä. Vaikka värjääkin niitä. Joskus leikkautaa vain olalle ulottuviksi. Minulle sopii kyllä, hiukset tekee aika paljon ulkonäköä. Hän on noin 55- vuotias.
Kun naama valahtaa, on hyvä suunnata tukka ylöspäin. Näyttää oikeasti paljon skarpimmalta. On myös helppohoitoinen ja sopii hyvin mun harrastuksiin. Itselläni on paksu tukka ja tosi hienon lyhyen kampauksen saa kun kun on hyvä saksien käyttäjä asialla. Kaunis naisten malli on aivan erilainen kuin pääosin koneella leikattu miesten malli.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hiuksethan ovat naisen kruunu. Kyllähän sen eteen voi vähän pidempään pestä hiuksia
Ap
Onko kalju vastaavasti miehen kruunu?
Tonsuuri esimerkiksi, seksikäs! :D
Tai muutama rasvainen hius vedettynä kaljun peitoksi? Kerro, ap.
Jotta voisit kysyä. Aus teks teks teks.
Vierailija kirjoitti:
Se taisi olla "Auts, töks, töks, töks".
Kasarilapsena oli hauskaa, mutta jälkikäteen en ymmärrrä yhtään mikä siinä dorkassa hokemassa oli hauskaa.
Mutta sellaista se 80-luvun suomikomedia usein oli. Naamanvääntelyjä ja tyhmiä hokemia.
Nelikymppisenä tunnustetaan toisia naisia kohtaan piilevät tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasarilapsena oli hauskaa, mutta jälkikäteen en ymmärrrä yhtään mikä siinä dorkassa hokemassa oli hauskaa.
Mutta sellaista se 80-luvun suomikomedia usein oli. Naamanvääntelyjä ja tyhmiä hokemia.
Enpä tiedä oliko Putous yhtään parempi, ja lapset eivät edes tajua kaksimielisyyksiä mutta nauravat kippurassa.
Vierailija kirjoitti:
Olin ja olen edelleen järkyttynyt että pitkät paksut hiukseni alkoivat pari vuotta sitten yhtäkkiä lähteä oikein urakalla päästä. Joskus oli tosi lyhyt tukka ja oloni oli siinä ihan hirveä. Nyt pidän näistä harvenevista hiuksistani kiinni viimeiseen asti. Minulla syy taitaa olla alkaneet vaihdevuodet ja voin sanoa että vttaa kummasti, kun tämä hiustenlähtö ei suinkaan ole ainoa oire. Mietin jopa peruukin ostoa, koska lyhyitä en halua.
N49
Minulla on ehkä neljäsosa päästä kaljuna, mutta haluan silti pitää lyhyen tukan. Makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin se on hassu erityisesti suomalainen ilmiö. Monissa muissa maissa naisilla on vanhempanakin pitkä tukka. Mutta niissä maissa tuntuu muutenkin olevan sellainen naisellisuuden salliva kulttuuri. Suomalaimen feminiinisyys on poikkeuksellinen miehekästä.
T. Nainen, joka olen luvannut miehelleni, etten leikkaa pitkiä hiuksiani vanhetessani.
Höpö höpö. Paremmkinkin niissä muissa maissa naiset ahdistetaan tiettyyn "naisellisuuden" muottiin. Suomalaiset ovat vapaampia.
Tässä kaunis hiusmalli vanhemmalle naiselle, jolla on ohut suomitukka. Se voisi ulottua tuosta vähän pidemmäksikin. Näitä malleja välillä näkee livenä ja on monella vanhemmalla naisella tosi hyvän näköinen:
https://www.hairfinder.com/celebd/hairstyle-diane-keaton.htm.
Ei siis ihan pitkä, mutta kompromissi, jos tukka on niin ohut, että pitkä näyttää lirulta. Rakkautta kauniit suominaiset!
Vierailija kirjoitti:
Tässä kaunis hiusmalli vanhemmalle naiselle, jolla on ohut suomitukka. Se voisi ulottua tuosta vähän pidemmäksikin. Näitä malleja välillä näkee livenä ja on monella vanhemmalla naisella tosi hyvän näköinen:
https://www.hairfinder.com/celebd/hairstyle-diane-keaton.htm.
Ei siis ihan pitkä, mutta kompromissi, jos tukka on niin ohut, että pitkä näyttää lirulta. Rakkautta kauniit suominaiset!
Totta! Ysäritukka. Ei tarvi välttämättä olla noin rikottu.
Vierailija kirjoitti:
Koska me naiset emme elä sinun mieltymystesi mukaan.
Huomannut olen ja siksi irtauduin läskistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä oliko Putous yhtään parempi, ja lapset eivät edes tajua kaksimielisyyksiä mutta nauravat kippurassa.
Sen verran mitä tiedän, niin vielä huonompi kuin tyypillinen kasarisketsisarja. Lopulta hyvin vähän on suomalaisia sketsisarjoja, jotka olisi edes pääosin hyviä. Lähinnä tulee mieleen Studio Julmahuvi, Lapinlahden linnut ja Ketonen & Myllyrinne. Edes sinänsä hyvin kirjoitetuille Hardwickin sarjoille (Tankki täyteen ja Reinikainen) en oikein lämmennyt, koska sitcom ei nyt vain genrenä istu meidän kieleen.
Jos ketjun aihetta sivuavat brittihiukset painivat paremmassa sarjassa suomihiuksiin verrattuna, niin brittikomedia ja suomikomedia ovat jo sitten eri planeetoilta.
No siksi ku suomessa monet naiset on niin äijiä että täytyy hiuksetkin leikata. Pitkät hiukset kun luonnostaan korostavat naisellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh,tyyppi haisi hyrylän tykistössä aamu jonossa kuin rankki ja pätkä kuin stumppi,ei sen enempää etten tietäisi mitään...mutta kuka haluaa olla mies kouvostoliitto hiuksineen? Hyh.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lyhyt on helpompi hoitaa. miksi miehet suorastaan masentuvat kun pitkät hiukset leikkaa lyhyiksi? pikkutyttömäisyyskö viehättää vai mikä siinä on?
Lyhyttähän pitää olla jatkuvasti pesemässä ja laittamassa. Pitkät hiukset voi laittaa vaan kiinni.
Mulla on nyt pari vuotta ollut hyvin lyhyt tukka, sellainen klassinen 1920-luvun hyvin lyhyt polkka. Ennen oli tosi pitkät hiukset, joita myös rakastin, mutta... on tämä kyllä helppoa, hiukset on niin kevyet ja kuivuu tosi nopeasti. En käytä mitään muotoilutuotteita tai tee ylipäänsä muita toimenpiteitä kuin kampaan hiukset. Tai joskus laitan pinnin, jos malli on niin lyhyt ettei hiuksia saa korvan taakse. Ihmisten hiukset käyttäytyy eri tavalla, itse olen kai syntynyt suosiollisten tähtien alla tässä suhteessa. Enkä rehellisesti sanottuna laittanut hiuksiani mitenkään sen kummemmin pitkinäkään, mutta näin lyhyessä mallissa en edes tiedä miten niitä voisi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monella 40-vuotiaalla miehellä on kalju? Minä kun niin tykkään pitkätukkaisista miehistä.
Minulla (42) oli pitkät hiukset parikymmentä vuotta, mutta ne alkoivat harvenemaan ja lyhenemään itsekseen niin tuossa puolisen vuotta sitten lopulta luovuin niistä. Nyt on ihan lyhyt sänki vain, ei minulla ollut pokkaa pitää sellaista sulkapallotyyliä.
Sulkapallotyyli 😂
Ovatko sulkapallotyyli ja kranssikalju synonyymeja? :D Ihana ilmaus minustakin.
Eivät ole synonyymeja, tuossa mainitsemassani sulkapallotyylissä hiukset ovat pitemmät, olkapäille ainakin. Esimerkiksi ruotsalaisen Nifelheim-bändin kaksosilla on tuota tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lyhyt on helpompi hoitaa. miksi miehet suorastaan masentuvat kun pitkät hiukset leikkaa lyhyiksi? pikkutyttömäisyyskö viehättää vai mikä siinä on?
Lyhyttähän pitää olla jatkuvasti pesemässä ja laittamassa. Pitkät hiukset voi laittaa vaan kiinni.
Mulla on nyt pari vuotta ollut hyvin lyhyt tukka, sellainen klassinen 1920-luvun hyvin lyhyt polkka. Ennen oli tosi pitkät hiukset, joita myös rakastin, mutta... on tämä kyllä helppoa, hiukset on niin kevyet ja kuivuu tosi nopeasti. En käytä mitään muotoilutuotteita tai tee ylipäänsä muita toimenpiteitä kuin kampaan hiukset. Tai joskus laitan pinnin, jos malli on niin lyhyt ettei hiuksia saa korvan taakse. Ihmisten hiukset käyttäytyy eri tavalla, itse olen kai syntynyt suosiollisten tähtien alla tässä suhteessa. Enkä rehellisesti sanottuna laittanut hiuksi
Jos on tosi hyvä kampaaja, leikkaus asettuu melkein itsestään pesun jälkeen. Muuten pitää taivutella sinne ja tänne tai muuten törröttää. Kun minulla oli joskus otsatukka, se lensi aina tuulessa ylös ja jäi sinne. :D
Vierailija kirjoitti:
Koska me naiset emme elä sinun mieltymystesi mukaan.
Tuo ei ole vastaus ap:n kysymykseen, miksi leikkaavat. Ei kai niitä leikata sen takia, että tietää, että joku ei tykkää?
Onhan heillä usein paksut ja pitkät hiukset, mutta japanilaiset näyttävät kasvoiltaan kaikki liian samanlaisilta. Suominaiset ohuine hiuksineenkin keskimäärin nätimpiä, ainakin niin kauan kuin ulkonäöstään jaksavat välittää.
Ja siitä tullaankin siihen, että ketjun aiheena olevaa polkkatukkaa käyttävät usein juuri sellaiset naiset, jotka eivät muiltakaan osin näytä ulkonäöstään välittävän. Ollaan reilusti ylipainoisia ja kuljetaan jossain tuulipuvussa tms.