HS: Koira puri sotilaspoliisia varuskunnan alueella, sotilaspoliisi ampui koiran
Nyt kiinnostaisi minkä rotuinen koira. Jos iso tappajakoira, päätös on perusteltu. Jos joku pikkupiski, ei hyvä ollenkaan.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010785847.html
Kommentit (662)
HYvä että se vt*tun rakki kuoli ennen kuin olisi raadellut jonkun lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Oikein toimittu. Olen joutunut koirahyökkäyksen kohteeksi, minulla ei ollut asetta. Uutisen koira oli kookas saksanpaimenkoira, oli ollut kielletyllä alueella, varuskunta-alueella. Omistajansa täytyy olla todella yksinkertainen, sääli koiralle.
Onneksi nyt oli kyseessä aikuinen sotilas eikä lapsi.
Jos olisi ollut lapsi niin koira olisi pelastunut ja lapsi selvinnyt kivistävillä saarmuilla. Nyt hän, koira on kuollut:( Hänelle ei olisi käynyt kuinkaan lapsen toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein toimittu. Olen joutunut koirahyökkäyksen kohteeksi, minulla ei ollut asetta. Uutisen koira oli kookas saksanpaimenkoira, oli ollut kielletyllä alueella, varuskunta-alueella. Omistajansa täytyy olla todella yksinkertainen, sääli koiralle.
Jos olisi ollut lapsi niin koira olisi pelastunut ja lapsi selvinnyt kivistävillä saarmuilla. Nyt hän, koira on kuollut:( Hänelle ei olisi käynyt kuinkaan lapsen toimesta.
Jos isälläsi olisi ollut järkeä päässä, olisi hän heittänyt rojunsa lakanoille niin ei tarvitsisi tuollaista paskaa kenenkään nyt lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on valitettavasti ihan ohjesäännössä, että jos sotilasalueella liikkuu joku ilman lupaa, eikä poistu käskytyksestä, hänet ammutaan. Oli kora tai ihminen. Ja se kyllä myös kerrotaan siellä alueen reunoilla, Upinniemessäkin, itsekkin oon siellä liikkunut. Oma poika oli spollena ja joutui aseella uhkaamaan kaveriaan, joka tuli pienessä sievässä morjestamaan, vartiossa ollessaan.
Ei ole pyydetty poistumaan, vaan välittömästi ammuttu. Siinä on ero normaalin toiminnan ja aggressiivisen asehullun toiminnan välillä.
Mitä ilmeisimmin tämä palsta on täynnä jälkimmäisiä, mutta normaaliälyllä varustetuilla luulisi todellakin hälytyskellojen soivan ja lujaa sille, että yhteiskunnassamme annetaan ladattuja aseita ihmisille, jotka ampuu välittömästi tappaakseen.
Siinä vaiheessa kun koira heiluttaa häntäänsä, sitä pyydetään poistumaan.
Koira hyökkäsi, se ammuttiin.
Mutta kyllähän te trollukat asian ymmärrätte. Haluatte vain luoda epäjärjestystä ja jakaa kansakuntaamme kahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ammuttu kun raivo hullu koiraan voi olla vaikea osua.
Tämäkin kommentti vahvistaa, että kyseessä on ollut normaali lempeä lemmikkikoira, eikä mikään raivohullu yksilö.
Se, että ladatun aseen kanssa liikkunut ihminen puolestaan on pikaistuksissaan raivostunut niin, että on tähdännyt suoraan suuhun kertoo puolestaan kaiken kyseisen asehullun henkilön persoonasta.
Normaali lempeä lemmikki joka purtuaan yrittää sitä välittömästi uudelleen.
Meillä normaaleilla ihmisillä on vähän erilainen mielikuva lempeästä lemmikistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hän olisi kiltisti pysynyt omistajansa vieressä niin hänen ei olisi käynyt mitenkään.
Vastaavasti hänen olisi pitänyt pysyä poissa varuskunta-alueelta, siellä pitää olla kulkuluvat kunnossa.
Minä olen luullut, että koira PITÄÄ lopettaa, jos se käy ihmiseen kiinni tai puree. Olenko ollut väärässä kaikki nämä vuosikymmenet?
Sotilaspoliisi olisi voinut ampua varoituslaukauksen kohti koiranomistajaa niin koiran ampumiselta olisi vältytty.
Koira joka ei tottele on syytä lopettaa. Tässä kävi niin eli onnellinen loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isälläsi olisi ollut järkeä päässä, olisi hän heittänyt rojunsa lakanoille niin ei tarvitsisi tuollaista paskaa kenenkään nyt lukea.
Vihervasuri taas menee henkilökohtaisuuksiin, kun ei äly riitä asiasta keskusteluun. Onneksi et vihervasuri pääse kimmpuun hyökkäämään. Olet vaarallisempi kuin mikään koira. Navetan taakse pitäisi taluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on valitettavasti ihan ohjesäännössä, että jos sotilasalueella liikkuu joku ilman lupaa, eikä poistu käskytyksestä, hänet ammutaan. Oli kora tai ihminen. Ja se kyllä myös kerrotaan siellä alueen reunoilla, Upinniemessäkin, itsekkin oon siellä liikkunut. Oma poika oli spollena ja joutui aseella uhkaamaan kaveriaan, joka tuli pienessä sievässä morjestamaan, vartiossa ollessaan.
Ei ole pyydetty poistumaan, vaan välittömästi ammuttu. Siinä on ero normaalin toiminnan ja aggressiivisen asehullun toiminnan välillä.
Mitä ilmeisimmin tämä palsta on täynnä jälkimmäisiä, mutta normaaliälyllä varustetuilla luulisi todellakin hälytyskellojen soivan ja lujaa sille, että yhteiskunnassamme annetaan ladattuja aseita ihmisille, jotka ampuu välittömästi tappaakseen.
siinä vaiheessa kun hirviö piste
Koira ei edes purrut vaan tarttui hihaan.
Jos tämä koira olisi metsässä käynyt kahdesti jonkun lenkkeilijän päälle niin sitä vaadittaisiin tällä palstalla kovaäänisesti lahdattavaksi viranomaisten toimesta. Nyt kun tämä koira saikin välittömästi tuomionsa niin syytetään sotilaspoliisia liian pikaisesta toiminnasta. Fakta on kuitenkin se, että koiranomistaja teki kohtalokkaan virheen ja koira pääsi tekemään jotain sellaista, jota lempeän lemmikin ei tulisi tehdä. Ihan ymmärrettävää että saksanpaimenkoira reagoi noin vieraaseen ihmiseen (tosin useimmat eivät kyllä käy suorilta kiinni, haukkuvat vaan välimatkan päästä), siltikään se ei olisi saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin kommentti vahvistaa, että kyseessä on ollut normaali lempeä lemmikkikoira, eikä mikään raivohullu yksilö.
Se, että ladatun aseen kanssa liikkunut ihminen puolestaan on pikaistuksissaan raivostunut niin, että on tähdännyt suoraan suuhun kertoo puolestaan kaiken kyseisen asehullun henkilön persoonasta.
Normaali lemmikki koira ei pure! Koira on joko huonosti koulutettu tai koulutettu hyökkäämään tai sitten sillä oli joku sairaus kuten vesikauhu. Normaali koulutettu koira ei hyökkää vieraan kimppuun jos omistaja on lähellä. Et varmaan ole koskaan omistanut ja kasvattanut koiraa.
Normaali hyvin koulutettukin koira voi purra. Saksanpaimenkoirat ja monet muut vartiointiin ja suojeluun jalostetut koirat joilla on paljon terävyyttä ovat juuri tällaisia. Saksanpaimenkoiria on käytetty omistajan omaisuuden suojeluun ja sillä täytyy olla myös kykyä toimia itsenäisesti ja tehdä omia ratkaisuja. Jos ottaa saksanpaimenkoiran ja pitää sitä vapaana täytyy hallinnan olla 100%. Hävettää noiden koiran omistajien puolesta, kun on pokkaa uhriutua lehtien palstoilla.
No kieltämättä tulee mieleen että nämä saattavat olla tunnusteluita ja oli tai ei, mutta oikein tämä meni. Siitäkin huolimatta että olen koirafani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tassullako sen kuvittelit tarttuneen hihaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira ei mitä ilmeisimmin ole purrut vahingoittaakseen, kun on vaan napannut hidasta ja irrottanut otteensa nopeasti.
Kun lisäksi omistajakin on lähellä, niin ehdottomasti olisi pitänyt ohjeistaa omistajaa kutsumaan koira luokseen eikä saman tien tappaa.Täysin silmitöntä ampumista, jota ei voi hyväksyä ulkoilualueen lähettyvillä. Kuulostaa ihan asehullujen liipaisinherkkien jenkkipoliisien touhulta.
Koira on yrittänyt hyökätä toistamiseen, ja omistaja on yrittänyt saada koiraa luokseen. Lue juttu ennen kommentointia.
Mikäli yhtään tietää suojelukoulutuksesta niin kaiken a ja o on se hallinta. Myös ja erityisesti silloin, kun koira on korkeassa vietissä.
Onhan noita iät ja ajat ollut n.k. puskapurettajia ja omistajia, jotka ovat jättäneet koulutyksen kesken kos
Ei kaikkia koiria tarvitse erikseen kouluttaa käymään ihmisen kimppuun puolustustarkoituksessa, vaan osalle roduista se on automaattisesti sisäänrakennettu rotuominaisuus.
Vai opetatko sinä metsästyslinjaiselle rotukoiralle erikseen riistavietin? Sitä riista- kuten puolustusviettiä ei erikseen kouluttamalla saa pois, eikä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi pelastunut siihen asti kunnes poliisi olisi määrännyt lopetettavaksi. Kivampihan se koiralle noin oli, pääsi heti kärsimättä koirien taivaaseen vs. stressaava matka eläinlääkäriin viimeiselle piikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali lemmikki koira ei pure! Koira on joko huonosti koulutettu tai koulutettu hyökkäämään tai sitten sillä oli joku sairaus kuten vesikauhu. Normaali koulutettu koira ei hyökkää vieraan kimppuun jos omistaja on lähellä. Et varmaan ole koskaan omistanut ja kasvattanut koiraa.
Normaali hyvin koulutettukin koira voi purra. Saksanpaimenkoirat
Normaali hyvin koulutettu koira ei pure omalla päätöksellään. Koira tottelee käskyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ilmeisimmin tämä palsta on täynnä jälkimmäisiä, mutta normaaliälyllä varustetuilla luulisi todellakin hälytyskellojen soivan ja lujaa sille, että yhteiskunnassamme annetaan ladattuja aseita ihmisil
Koira kävi kohteliaasti nykäisemässä sotilasta tassulla hihasta kysyäkseen reittiohjeita, ja heti raivopäinen inttisetä ampui raukan. :(:(:(