Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuinen haluaa uudessa suhteessa nähdä koko ajan?

Vierailija
24.10.2024 |

Hämmentävää. Seurailen tuoreita pareja ympärillä ja itseäni. Moni näkee uudessa suhteessa koko ajan, samoin uusi mieheni olisi innokas.

Minä en ole halukas siihen. Haluan yhä harrastaa, viettää aikaa yksin ja ystävien kanssa sekä kotona omien lasten kanssa keskenåän. On kivaa aina kun nähdään, mutta tuntuisi hullulta näin aikuisena unohtaa kaikki muu. Silti moni tuntuu tekevän niin, omat lapsetkin unohtuu.

Miten te muut?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen mieheni kanssa tapasimme, kun olin 36. Ensitreffit kesti kolme päivää, sitten piti käydä töissä, mutta nähtiinhän me heti illalla taas ja vietettiin yöt yhdessä. Tekstiviestit lauloivat työpäivien ajan. Jos kaveri olisi sanonut, että katsotaan nyt miten ensi viikon kalenteriin mahtuu tapaaminen, niin se suhdehan olisi ollut sitten siinä. Olisin todennut, että ihastusta ei ole ole, joten parempi lopettaa koko homma. Nyt yhteistä elämää takana 15 vuotta ja hyvin on mennyt. 

Tällaisen suhteen haluaisin joskus kokea. Olen nollasta sataan -ihastujatyyppi enkä ole koskaan kohdannut kaltaistani miestä, vaan aina olen ollut se jolle raivataan kalenterista tilaa muutama tunti kerran viikossa tai kahdessa. Nykyään ei enää yhtään kiinnosta jäädä tuollaisiin kuvioihin, koska niistä ei koskaan tule mitään - miten voisikaan kun mies ei ole yhtä täysillä mukana kuin minä. En halua suhdetta jossa olen itse ihastuneempi, vaan kyllä sen kolahduksen pitää olla molemminpuolinen ja yhtä vahva. En tiedä valikoinko väärän tyyppisiä miehiä vai onko niin, että itse olen sellainen ihminen, johon kukaan ei voi ihastua päättömästi. N30

Vierailija
42/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: ovat ihastuneita ja hormoonihuuruissa kokevat olonsa kivuliaaksi ollessaan rakkaasta erossa. On normaalia että ihastuneena ajattelee toista ja haluaa olla yhteydessä, vaikka se aikuisena ei välttämättä johda näkemiseen. 

Kuulostaa siltä, että AP ja kumppani ovat vähän eri aaltopituuksilla. Ehkä koet ihastumista mutta veikkasin, että kumppani on sinusta enemmän kiinnostunut kuin sinä hänestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä haluan nähdä suhteessa ihastumisvaiheessa mahdollisimman paljon. Ja olen ihan tukevasti keski-ikäinen, kun täällä jotenkin tunnutaan ajattelevan että iän myötä tunteiden pitäisi laimeta ja kaiken muun mennä romanttisen hömpän edelle. Sellaista muutosta mulle ei ole tapahtunut. Ihastumisen ja rakastumisen tunteet ovat yhtä voimakkaita, ehkä voimakkaampiakin kuin nuorena. Totta kai ymmärrän, että elämässä on nykyään enemmän myös muita velvollisuuksia mutta raivaan tilaa tärkeille asioille ja ihminen johon on rakastunut, kuuluu niihin.

Kun tapasin nykyisen mieheni yli nelikymppisenä, raivasimme arjen keskellä vaikka sitten vartin että voisimme nähdä kadulla ja pussata. Ystävät jäivät hetkeksi taka-alalle, mutta niin omassa ystäväpiirissäni kaikki ovat aina tehneet ja se on täysin ymmärrettävää. Nyt kun suhde on vakiintunut ja asutaan yhdessä, ystäville on enemmän aikaa, mutta ei sitä suhdetta saa koskaan vakiinnutettua ja syvennettyä jos se on tärkeysjärjestyksessä viimeisenä ja nähdään tunti viikossa.

Vierailija
44/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin olisin sinkku ja vapaa kuin sidottu parisuhteeseen jossa nähdään silloin tällöin, mutta ei saa parisuhteen etuja. Parisuhteen etu on nimenomaan se kumppanuus, arki ja yhdessä tekeminen. En sellaiselle deittailulle anna kauheasti arvoa elämässä, ei ole minua varten. 

Vierailija
45/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

valikoit niitä samoja miehiä joita kaikki muutkin naiset valikoi, ja näillä miehillä on vain rajattu aika pyörittää niitä kaikkia naisia.

Vierailija
46/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen ihmetellyt samaa. Kyllä itsekin haluan nähdä "mahdollisimman usein", mutta kun tälleen 40+ ikäisenä ihmisillä on työt, harrastukset, joillain lapsiakin, niin se "mahdollisimman usein" ei ainakaan omalla kohdallani voisi tarkoittaa mitään 24/7 suhdetta. Toinen voi silti olla ajatuksissa, vaikka ei ihan koko ajan voisikaan olla yhdessä. Ja kyllä itse ymmärrän senkin, että joskus on paikallaan olla ihan vain itsekseen. Lopulta uudelle suhteelle on mielestäni pikemminkin hyväksi, että on omaakin elämää - ei ole ihan tervettä luopua kaikesta muusta ja alkaa olla jossain napanuorasuhteessa. Joten jos suhde on tärkeä ja haluaa sen jatkuvan, kannattaa pitää muustakin elämästä kiinni.

Itse koen samoin. Toisille se sopii, mutta it

Tämän tyylin ymmärrän oikein hyvin, ja se vaikuttaa mukavalta elämäntyyliltä. Mutta miksi kukaan kutsuisi parisuhteeksi sitä, että yhden kanssa käy kerran kuussa syömässä, toisen kanssa kesäisin tansseissa ja kolmannen kanssa matkustaa pari kertaa vuodessa? Mikä osa siinä on siis parisuhde?

Vierailija
47/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valikoit niitä samoja miehiä joita kaikki muutkin naiset valikoi, ja näillä miehillä on vain rajattu aika pyörittää niitä kaikkia naisia.

En ihan käsitä mikä järki tuossa on, ellei sitten ole pelkästään kevyttä suhdetta etsimässä. Kai mies haluaisi raivata aikaa naiselle joka kunnolla kolahtaa? Silloin ei todellakaan pyörittäisi monia naisia, vaan keskittyisi siihen yhteen.

Vierailija
48/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajallahan tässä on "muita kiireitä". Miehellä kyllä olis aikaa ja oikeaa kiinnostusta.

Vierailija
49/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajallahan tässä on "muita kiireitä". Miehellä kyllä olis aikaa ja oikeaa kiinnostusta.

Kyllä, vaikka olen lukenut muiden vastauksia ja olen ihastunut, niin en todellakaan halua yhäkään viettää yhdessä kaikkea vapaa-aikaa. Jos sellaisen parisuhteen joku haluaa niin toki varmasti halukkaita löytyy. Itse olen ollut avio/avoliitossa 20 vuotta ja nautin ettei nyt yhtäkkiä olekaan koko aikaa mies vieressä/kotona, vaikka ihana mies onkin

Vierailija
51/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vaikka olen lukenut muiden vastauksia ja olen ihastunut, niin en todellakaan halua yhäkään viettää yhdessä kaikkea vapaa-aikaa. Jos sellaisen parisuhteen joku haluaa niin toki varmasti halukkaita löytyy. Itse olen ollut avio/avoliitossa 20 vuotta ja nautin ettei nyt yhtäkkiä olekaan koko aikaa mies vieressä/kotona, vaikka ihana mies onkin

Sun pitää vaan löytää mies jonka kanssa ajatukset ja kiinnostus/ihastuksen taso kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi