Varakkaan tuttavan kommentit, mitä näistä pitäisi ajatella?
Eli minulla on tuttava, joka on jo vanhempi naishenkilö. Hän lähestyy eläkeikää. Ovat miehensä suhteellisen varakkaita, on oma firma jne.
Tämä tuttu on viime aikoina alkanut sanoa kaikenlaisia outoja kommentteja rahaan liittyen. Mm erään liikkeen alennusmyyntiä selitti minulle pitkään. Siis niin, ettei - 20 % tuotteen hinnasta ole paljon, sehän on esim 100 euron tuotteesta vain 20 e. Ja 20 e ei ole MITÄÄN kuulemma.
Tätä siis painotti pitkään, että miten se 20 e ei ole mitään, ei yhtään mitään. Katseli samalla minua oudosti ja kai odotti jotain kommenttia? En sanonut sitten mitään siihen...
Samaa vakuutteli kerran eräästä tuotteesta, johon minulla ei ollut varaa ettei se 5 e ole mitään. No, minulle oli kun ei ollut rahaa. Ja olin sen kertonut.
Ja pari kertaa on huolaillut erään kerrostalon ulkonäköä, miten se näyttää ihan kaupungin vuokra-asunnoilta. Jne jne.
En tiedä, mitä näistä pitäisi ajatella?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku kirjoitti, ettei saisi päivitellä jos talo on ränsistynyt? Miksi ei saisi sanoa asiaa suoraan? On kuulemma epäkohteliasta sanoa taloa ränsistyneeksi. Miksi valehdella, jos esim hienosto alueella on huonokuntoinen talo? Ei se tarkoita, että minä niitä ihmisiä arvostellen, jotka asuvat siinä huonokuntoisessa talossa. Arvostelen talon maalia ja pintaa, en muuta.
Huonokuntoisissa kaupungin vuokra kämpissä asuvat ovat usein köyhiä ihmisiä. Joilla ei ole aina EDES MAHDOLLISUUTTA muuttaa pois parempi kuntoiseen asuntoon!
Tajuatko? Tälläiselle ihmiselle ei ole kivaa, jos sitä kaupungin vuokrakämppän julkisivuakin päivitellään. Ja kaikki ihmiset leimataan.
Jos haluat taas haukkua rikkaiden tuttujesi ok-talon ränsistyneeksi, niin siit vaan. Heillä on todennäköisesti varaa remppaan. Mutta Varaudu siihen, että sinuun loukkaannutaan.
Ihmisten koteja ei kuulu arvostella.
Varmaan se tuttu ei ymmärrä köyhyyttä. Ja jotain ennakkoluuloja vuokralla asumista kohtaan? Varmaan luulee, että kaupungin kämpissä asuvat köyhät, n*rkkarit ja kaikin tavoin moniongelmaiset?
Ap:llä pyörii sama levy. Lukekaa ketju.
En minäkään ostaisi 20% alesta, odottaisin 50% alea.
Tuttusi kertoi, ettei kannata ostaa kalliilla turhaa.
Hänen rahatilanteensa on toisenlainen, kuin sinun.
Varakkaat ovat usein säästäväisiä.
t. perinnön tuhlannut työssäkäyvä köyhä
Vierailija kirjoitti:
Halveksii köyhiä tai on köyhien todellisuudesta täysin vieraantunut?
Miten niin vieraantunut? Köyhyys ei vaan häntä koske eikä kiinnosta. Samat sanat täältäkin
Vierailija kirjoitti:
Hän on tulossa vanhuudenhöperöksi?
Ylimielinen ja halveksiva. Näitä on ilman vanhuudenhöperöyttäkin. Joka ikäluokassa. Se mikä lapsille opetetaan säilyy koko elämän, ellei saa todella rankkaa" opetusta", kun oma elämäntilanne putoaa " rikkauksista ryysyihin".
Vaikea sanoa kun ei oikein ymmärrä. Ehkä heillä menee nyt taloudellisesti hyvin, mutta yrittäjänä on varmaan joutunut välillä miettimään mihin on varaa. Ei se ole helppoa sekään elämä. Hyvin toimeentulevat ovat töissä julkisella sektorilla, Niillä on aina rahaa tulossa säännöllisesti eikä 20 ole niille iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin vuokra-asunnot ovat ainakin jossain vaiheessa olleet tulorajallisia eli niitä on tarjottu vain kaikista köyhimmille, no ajat muuttuvat, mutta vanhojen ihmisten käsitykset ehkä ei..
Kyllä niissä taloissa ihmisiä se inhottaa että ne on aina pelkkää vuokralaista täynnä eikä omistavaa poppoota tippaakaan.
Ei kukaan järkevä ihminen osta asuntoa talosta, jossa on sosiaalisin perustein myönnettyjä vuokra-asuntoja. Oikeastaan ei edes koko kaupunginosasta.
Ap sanoi, että tuttu nimenomaan osti ne tuotteet tuolta 20 prossan alennukselta. Ja kertoi, että koko alennus oli ihan turha koska se oli niin pieni raha. Eli osti ne heti ja olisi ostanut normi hintaankin.