Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäjämies itkee ja anelee takaisin

Vierailija
23.10.2024 |

Eli perinteinen tapaus, mies tapasi työn kautta vähän nuoremman naisen ja tämä johti pettämiseen ja lyhyeen suhteeseen. Me oltiin yhdessä melkein 15 vuotta, ei lapsia ja lähemmäs viiskymppisiä ollaan. Meillä oli mielestäni oikein kiva suhde, matkusteltiin ja harrastettiin yhdessä ja nautittiin elämästä kaikin puolin. Seksiä oli viikoittain, useimmiten montakin kertaa viikossa. Itse olin myös halukas ja tein aloitteita, eli mitään halutonta lahnaa ei mies joutunut sängyssä kohtaamaan. 

Ilmeisesti houkutus oli sitten liian suuri ja mies ajatui suhteeseen ja suhteen tultua ilmi (kuulin juorujen kautta tuttavilta), ero oli ainut vaihtoehti itselleni. Mies oli kai niin häpeissään ettei minun muuttaessa pois sanonut oikein mitään. Ja mies oli kyllä tietoinen, että minä lähden jos pettämään menee. Minä nuolin haavani yksin enkä juurikaan näyttänyt mitään tunteitani miehelle eron ja muuton yhteydessä. Miehen suhde oli kai tässä vaiheessa jo päättynyt, tuttavilta kuulin myös tästä. 

Minä muutin naapurikaupunkiin, jossa olen koko ajan käynyt töissä ja sain jotenkin uudesta arjesta kiinni yksin. Vaikeaa on ollut käsitellä asiaa ja kävin muutaman kerran ammattiavun kanssa juttelemassa asiasta, mutta muuten olen lähinnä yksin rämpinyt eteenpäin. Vaikea ymmärtää miten joku voi haluta heittää hukkaan sen mitä meillä oli ja säännöllisesti mieskin rakkautta tunnusti. 

Ero tuli voimaan viime keväänä ja minun toivomuksesta mitään turhaa yhteydenpitoa ei ole ollut muuttoni jälkeen. Nyt hän kuitenkin laittoi mulle vähän aikaa sitten viestiä, että olisko mahdollista, että tavattaisiin, hän haluaisi puhua. Olin joka tapauksessa menossa käymään vanhalla asuinpaikkakunnalla niin lupasin poiketa, ajattelin, että saisin itsekin jonkunlaisen loppusilauksen suhteelle. Siellä vastassa oli laihtunut murheellisen näköinen mies, joka itki ja vannoi rakkautta minua kohtaan ja pyysi anteeksiantoa.

Mitäs nyt sitten pitäisi tehdä? itse rakastin miestäni ihan täysillä sataprosenttisesti, mutta jotain meni lopullisesti rikki pettämisen myötä. Katson nykyään miestä erilaisin silmin, en pysty enää kunnioittamaan häntä, hän näyttäytyy jotenkin looserina. Uskollisuus on minusta miehekästä ja pettäminen taas sen vastakohta. Ja luottamuksen voi menettää vain yhden kerran. Sanoin miehelle, että en usko, että mitenkään voisimme enää saada vanhaa takaisin ja minulle ei ole halua eikä voimia edes sitä yrittää. Oma olo on jotenkin ihan tyhjä, kai se rakkaus sitten osaltani on kuollut. En tiedä miksi edes kirjoitin tämän. Tavallaan olisi kiva kuulla onko muilla kokemuksia vastaavasta, vaikka toistaalta eihän se meidän tilanteeseen vaikuta.  Saa kommentoida kuitenkin. Parasta olisi jos joku itse puolisoaan pettänyt kertoisi miten muka rakasta ihmistä pystyy pettämään. Anteeksi, että tuli näin pitkä kirjoitus, vaikka tämän onko hyvin tiivistetty versio kaikesta tapahtuneesta. 

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Minulla aika lailla samanlainen kokemus. Minä yritin jostain syystä vielä jatkaa suhdetta, kai pelkäsin pitkän liiton jälkeen lähteä. Mutta hyvin pian tuli ilmi että olikin mahdotonta jäädä. Kaikki se rakkaus oli palanut pois samalla kun sydämeni oli särkynyt. Ei ollut enää sydäntä jolla rakastaa! En pystynyt näkemään miestä enää haluttavana, kaikki intiimi meidän väliltä oli poissa koska siinä välissä oli joku muu. En enää löytänyt sitä, mitä olin miehessä nähnyt. Näin vain sen mitä hän olikin, ikääntynyt ukko, jolla on rapistuminen pitkällä käynnissä ja täysin itsekäs, epäempaattinen luonne. Silloin lähtö muuttui helpoksi, ja sen jälkeen viettämäni aika onkin ollut parasta aikaa elämässäni.

Sama juttu. Pettämisen myötä kunnioitus ja arvostus häntä kohtaan katosi ja sen kanssa käsi kädessä myös rakkaus. Miehen olemus muuttui silmissäni luotaantyöntäväksi ja vastenmieliseksi, ei tehnyt mieli edes katsoa häneen, pelkkä ajatuskin hänen koskettamisestaan ällötti. Eroonhan se päättyi. Onneksi.

Vierailija
82/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikset ei miestä komista. Vitsillä varmaan pitävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa vaihtelua ja panna monia naisia. Sillä ei ole rakkauden kanssa tekemistä. Mies myös pystyy panemaan muita naisia vaikka yhtä rakastaisikin. Koittakaa jo uskoa!

Koittakaa jo uskoa? Kyllä me uskomme että pystyy panemaan muita. Tiedättekö, naiset itsekin pystyvät panemaan muita vaikka rakastaisivat yhtä. Naiset myös kaipaavat vaihtelua ja monia miehiä. Juttu on siinä että jos rakastaa kumppania niin sitä ei tee koska tietää sen satuttavan häntä. Ei ole siis kyse siitä etteikö pystyisi panemaan muita mutta rakastamaansa ihmistä ei pysty satuttamaan, jos rakkaus on aitoa. 

Olet väärässä. Jos nainen rakastaa miestään niin hän ei halua muita miehiä. Mies haluaa kaikesta huolimatta. Ja harva nainen muutenkaan haluaa panna mahdollisimman montaa miestä.

Vierailija
84/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho,  piti  mennä viiksikeskusteluun! Sorry.

Vierailija
85/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli miehen selitys pettämiselleen? Olisi mielenkiintoista tietää.

Kyllä se on ihan niin yksinkertainen asia että veri valahtaa alapäähän ja aivotoiminta lakkaa. Mies on siittäjä, jonka biologinen ohjelma ohjaa tämän siittämään mahdollisimman monta naarasta

Ihminen ei ole biologiansa vanki. Jos olisi, löisimme turpaan jokaista joka tulee reviirillemme. Tuo on äärimmäisen huono selitys, koska tiedämme että ihminen pystyy toimimaan toisin myös tilanteessa jossa vaistot ohjaisivat johonkin muuhun.  Aivotoiminta ei lakkaa biologian myötä. Jos jollain lakkaa, hän on vaarallinen yhteisölle eikä hänen pitäisi olla vapaana yhteiskunnassa.

Vierailija
86/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mies näytti pettämisellään, ettei hän välitä sinun henkisestä tai fyysisestä hyvinvoinnista. Hän ei välittänyt, vaikka antaisi sinulle sukupuolitaudin makaamalla muiden kanssa. Hän ei välittänyt, että sinun henkinen hyvinvointisi olisi voinut romahtaa ihan täysin ja olisit joutunut pitkälle sairaslomalle pettämisen takia. Jotkut pettämisen uhrit ovat jopa päättäneet päivänsä, koska eivät ole henkisesti kestäneet. Miehesi ei välittänyt lainkaan sinusta ja ainoastaan hänen itsensä haluista. Miksi haluaisit olla tuollaisen kanssa suhteessa? Kyseessä ei ole joku yksi virhe, vaan kymmeniä tuhansia virheitä joiden tarkoituksena oli huijata sinua ja petkuttaa sinua. Jos ottaisit miehen takaisin se olisi vain miehelle merkki siitä, että sinä kyllä parisuhteeseen jäät vaikka hän pettäisikin.. Ja todennäköisesti tulisi pettämään uudelleen.

Tämä ja lisäksi mies ei tuonut pettä

Onpas juhlava. Nauttien toisesta naisesta:::)

Vierailija
87/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa vaihtelua ja panna monia naisia. Sillä ei ole rakkauden kanssa tekemistä. Mies myös pystyy panemaan muita naisia vaikka yhtä rakastaisikin. Koittakaa jo uskoa!

Koittakaa jo uskoa? Kyllä me uskomme että pystyy panemaan muita. Tiedättekö, naiset itsekin pystyvät panemaan muita vaikka rakastaisivat yhtä. Naiset myös kaipaavat vaihtelua ja monia miehiä. Juttu on siinä että jos rakastaa kumppania niin sitä ei tee koska tietää sen satuttavan häntä. Ei ole siis kyse siitä etteikö pystyisi panemaan muita mutta rakastamaansa ihmistä ei pysty satuttamaan, jos rakkaus on aitoa. 

Aito rakkaus ei hetkessä lopu kuten teillä käy.

Vierailija
88/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mies pystyy ilman tunnon tuskia tietoisesti satuttamaan ihmistä jota väittää rakastavansa?

Miksi mies on niin itsekäs? Kai se antaa rakastamalleen kumppanillekin tämän vapauden kerätä uusia kokemuksia?

Eiku ainiin.

Vierailija
89/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Jos nainen rakastaa miestään niin hän ei halua muita miehiä. Mies haluaa kaikesta huolimatta. Ja harva nainen muutenkaan haluaa panna mahdollisimman montaa miestä.

Oletko nainen? Sanomallasi ei ole mitään pohjaa.

Ja vaikka olettaisimme että väitteesi olisi totta, mitä se ei ole, pointtini pätee edelleen. Vaikka mies haluaisi muita naisia, hän ei ole aivoton robotti, joka ei pysty olemaan satuttamatta rakkaitaan. Noin ajatteleminen on miesvihamielistä. Rakastava ihminen ei satuta kumppaniaan tietoisesti, oli hän mies tai nainen.

Vierailija
90/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut palaa yhteen ja jotkut eivät palaa. Tuossa on hyvää se että teillä on selkeä ero. Jos haluaa voi aloittaa nollasta. Se tarkoittaa sitä, että pöyhii kaikki auki. Sehän on kasvua. Toiset haluaa aloittaa nollasta uuden kanssa. Toiset haluaa aloittaa nollasta sen vanhan tutun kanssa. Toiset haluaa jättää taakseen. Ihan sama kuin tekee, kannattaa tehdä se, mikä on itselle sopiva.

Vierailija
91/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit näyttelevät rakastavaisia, kunnes saavat toisen elämän tuhottu. Jos ei pystyy vielä täysin tuhoamaan, yrittävät itkun ja anelun kautta toiselle kierrokselle. Ja samaa toistuu. Kunnes uhri huoma, että puoliso ei rakastanut, näytteli vaan. Kokemusta on. Siksi enää en anna koskaan kenellekään enää toista mahdollusuuttaa. Jos pilasi ensimmäisen, see oli siinä. Oma on tappio ja oma on ongelma. Elämä opettaa viisammaksi. Joistakin ilmene heti, kuka on mikä. Toiset pystyvät jopa patikymmentäkin vuotta toista osapuilta vedättämään. Myönnä tappio ja aloittaa uusi sivu elämässä. Ja katso, että ei plisi uudelleen narsisti. Niitä on uskomattoman paljon meidän joukossa. 

Mikään ei viittaa narsistiin ap:n tapauksessa.

Vierailija
92/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sitä riittää sädekehä pään päällä olevia, ehdottoman oikeassa olevia ihmisiä.

Usko omaan erehtymättömyyteen on vankkumaton.

Tai sitten täällä puhutaan ihan kokemuksesta. Ei ole kyse erehtymättömyydestä, vaan siitä onko luottamusta enää mahdollista saavuttaa.

Ootko katkera kun exä ei sua ottanut takaisin pettämisesi jälkeen?

Vierailija
93/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aito rakkaus ei hetkessä lopu kuten teillä käy.

Aitokin rakkaus loppuu siihen, kun huomaa että se ei ollutkaan molemminpuolista vaan toinen ei rakasta sinua ja pystyy tekemään sinulle hirveitä asioita. Tietysti. Olisi naisen kannalta vaarallista jos rakkaus pysyisi ihmistä kohtaan joka ei rakasta takaisin vaan tekee sinulle pahaa.

Vierailija
94/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sitä riittää sädekehä pään päällä olevia, ehdottoman oikeassa olevia ihmisiä.

Tai sitten täällä puhutaan ihan kokemuksesta. Ei ole kyse erehtymättömyydestä, vaan siitä onko luottamusta enää mahdollista saavuttaa.

Nääh, joku pettäjä ei vaan kestä kritiikkiä teoistaan.

Vierailija
95/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mä olen itse varmaan niin rikki, että en luottaisi enää. .

-hirveen vaikea sanoa kenenkään toisen tilanteesta. Voi olla, että sillä on kasvun paikka. Jotkut oppii tuollaisesta todella paljon - siis pettämisestä. Sen petetyn on varmaan vaikea luottaa. Siinä joutuu paljon työstämään.

Kummatkin.

-iso kasvun paikka joka tapauksessa tuo on.

Vierailija
96/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, että kaikki eivät puhu ihan kokemuksesta.

En ole katkera, kun en ole koskaan pettänyt eikä siten tarvitse olematonta exää vaivata.

Vierailija
97/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Erehdykset ovat usein niitä, mistä oppii mikä on oikein ja mikä väärin. Minäkin olen pettänyt. Olen nainen, ja ei todellakaan ole niin etteikö nainen voisi haluta muita miehiä ja rakastaa yhtä. Tuosta erehdyksestä kuitenkin olen oppinut, kuinka pettämisellä voi rikkoa toisen ihmisen. Tämän tiedon kanssa en voisi enää koskaan pettää ketään enkä varsinkaan ihmistä jota rakastan. En tiedä millaisella psyykellä ihmisen pitäisi olla varustettu, että siihen kykenisi. Rakkaus ja toisen tietoinen satuttaminen eivät vain voi olla olemassa yhtä aikaa, vaikka rakkaus ja pettäminen voivatkin.

Vierailija
98/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde alkaa pettämisestä, niin se myös päättyy pettämiseen.

Vierailija
99/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Jos nainen rakastaa miestään niin hän ei halua muita miehiä. Mies haluaa kaikesta huolimatta. Ja harva nainen muutenkaan haluaa panna mahdollisimman monta

En ole nainen. Eli väität että naiset haluavat panna mahdollisimman monia miehiä? Sinkkunaisilla on sitten oltava tuhansia eri miehiä. Ok uskon kun kerta totuuden tiedät ja kerrot.

Vierailija
100/144 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde alkaa pettämisestä, niin se myös päättyy pettämiseen.

Näin se usein on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi